Od svih novosti uvedenih u Formulu 1 prošle sezone, generalni je konsenzus da su upravo Pirellijeve gume najzaslužnije za utrke prepune akcije. I evo, nekih četrnaest mjeseci kasnije, dospjele su pod prvu ozbiljnu paljbu.
A okidač je povukao nitko doli najuspješniji vozač u povijesti Formule 1 ― Michael Schumacher. Štoviše, povukao ga je više nego jednom u kratkom periodu, neizravno naglasivši da se ne radi tek o medijima koji su možda nespretno prenijeli izjavu, nego o autentičnoj i prilično oštroj kritici. Ovo je dodatno izraženo s obzirom na nesklonost Schumachera dramatičnim izjavama otkad se vratio u kokpit pretprošle godine.
Tko želi, lako može na ovom portalu naći vijesti u kojem su ti Schumacherovi komentari prenešeni od riječi do riječi ― no ukratko, generalna poanta je: gume su preosjetljive, traže previše čuvanja i pažljive vožnje, a time onemogućavaju pravu akciju i utrkivanje s “gasom do daske”.
Prva (i posve legitimna) reakcija bila bi da Nijemac možda samo traži način prebaciti krivnju za slabije rezultate sa sebe na neki vanjski faktor na koji očito ne može utjecati. Uostalom, to je ionako povremena praksa nekih vozača ― osobito je Barrichello bio legendaran po tome da su mu za slab plasman u pravilu bili krivi horoskop, težište sjedala, sunčeve pjege, miris trave, čokolada koju su mu dali u paddocku ili remen ručnog sata.
A i Schumacher nije imao baš najelegantniji uvod u ovu sezonu; s dva deseta mjesta i dva odustajanja je posljednji od vozača iz starih ekipa, tj. dijeli to mjesto s Massom, Ricciardom i Hülkenbergom. Drugim riječima, definitivno situacija u kojoj bi se bilo tko možda osjećao pozvanim na neki način “opravdati” dosadašnje stanje u sezoni, osobito ako mu je karijera inače bila fantastična.
Ili je barem sve tako u teoriji kako bi je zamislio netko tko F1 prati samo površinski. No ne treba ići posebno duboko da bi stvar počela izgledati sasvim drukčije. Naime, nit’ je Schumacher sklon traženju isprika (a imao je nedavno i puno teže trenutke od ovog); nit’ bi se u tom slučaju okomio na nešto što očito nekim drugim vozačima dobro odgovara; nit’ bi samo tako išao kritizirao ono što ne može potkrijepiti – osobito u današnjoj medijski hiperaktivnoj Formuli 1 u kojoj svi reagiraju na sve izjave, i to konstantno.
Ne. U krajnjoj liniji, ove su gume upravo i dimenzionirane s namjerom da se rapidno troše, i da o njihovom mudrom upravljanju itekako može ovisiti ishod svakog vozača u utrci. Kimi Räikkönen, koji je nedavno imao neugodno iskustvo pada desetak mjesta u samo nekoliko krugova zbog “pada” guma, to će prvi potvrditi. I potpuno je zamislivo da, prema tome, netko s ranijim ogromnim iskustvom vožnje na nekadašnjim izdržljivijim gumama može biti frustriran što ovdje vožnja na maksimumu ima toliko visoku cijenu.
Ako je tako, u Formuli 1 momentalno imamo zanimljiv konflikt ciljeva, ili ako hoćete, načela. Oba imaju smisla, i niti jedan nije “pogrešan” kao takav.
S ovakvim gumama, imamo Formulu 1 u kojoj su one samo još jedan od bezbroj faktora koje vozači i ekipe moraju mudro odvagati prije i za vrijeme svake utrke. Kao što ne mogu podesiti motor na neke anomalno visoke performanse jer bi riskirali ne završiti utrku, tako moraju “podesiti” i vožnju da optimalno iskoriste gume. Dok to doista znači da vozači moraju dobro razmisliti prije nego što odluče iz njih izvlačiti maksimum, zauzvrat dobivamo nepredvidljive utrke s mnogo taktiziranja i rizika, u kojim različite faze potrošnje donose i brojna pretjecanja. (Koja smo svi i tražili.)
Suprotna škola želi da Formula 1 bude mjesto u kojem najbrži vozači na svijetu voze najbrže bolide na svijetu, i to najbrže što mogu. Makar to značilo nešto rjeđa pretjecanja, ali barem ne takva koja bi bila izazvana “umjetno”, tj. time što su nečije gume u boljem stanju. (Posudit ću analogiju jednog kolege, koji žali upravo za takvom F1: “Ne želim gledati nogometnu utakmicu na nagnutom terenu. Poštena je jer će u jednom poluvremenu jedna, u drugom druga ekipa imati prednost s obzirom na nizbrdicu, ali ne želim da uopće netko ima takvu vanjsku prednost u bilo kojem trenutku.”)
Osobno smatram među ove prve, ali u potpunosti mogu shvatiti i drugi stranu. No ono s čime se vjerojatno svi (uključivo Schumachera) moramo pomiriti je da zasad nisu vremena kad takva nefrizirana Formula 1 može biti preuzbudljiva. Fascinantna da, svakako i tehnički zanimljiva, ali uzbudljiva teško. Sezone iz prošle dekade to dosta jasno ilustriraju. Drugi je argument što bolidi sami, zbog mirijadi tehničkih regulativa i ograničenja, odavno više nisu najbrže što ljudski um može smisliti na četiri kotača.
Međutim, ono što se u toj priči ne može osporiti je količina publiciteta i važnosti koje su gume time dobile. Ljudi iz Pirellija teško su mogli zamisliti bolji scenario, ali jednako je očito i da pola današnjih izvještaja o utrkama otpada na to tko je u kojem stintu izašao na kakvim gumama, a u utrci se čak proučava nisu li nečije gume krug-dva starije od konkurentovih. Kakva nam je to opsesija gumenom birokracijom? Još sredinom prošle dekade imali smo sezonu u kojoj je stalna tema bio odnos Michelin-Bridgestone u raznim uvjetima. I malo kome to nije do posljednje utrke već izlazilo na nos.
Doduše, ako posrijedi nisu gume, to je F-duct, dupli difuzor ili nešto sasvim deseto. Gume jesu donijele novu uzbudljivu perspektivu u Formulu 1 od prošle sezone, ali kao i sve drugo, podložno je prezasićenju. Ne bi škodilo da se u priču upletu i neke druge, barem slično važne tehničke teme. Ne bi vaš bilo zgodno da se za vozačkog svjetskog prvaka tvrdi da naslov nije osvojio zbog brzine, taktiziranja, pretjecanja ili lukavstva, nego zato što je najbolje kroz sezonu čuvao gume, ili? Ne prijeti li nam tako nešto?
Što mislite o tome? Pucajte svoje pro-gumene i anti-gumene stavove u komentarima!
Oton Ribić
nema se sta nadodati na clanak. potpuno tocno. ja spadam u drugu grupu. iako je ova sezona prezanimljiva, ipak mi nije drago da su gume postale fokus svega. i to je moje misljenje, naravno da svatko ima svoj gust 🙂 da malo skrenem sa guma…nekada je najvazniji u F1 bio motor. danas su svi motori gotovo identicni po svojoj snazi, a jedino sto je vazno za momcadi je njihova izdrzljivost. mislim da bi bilo zanimljivo da momcadi imaju mogucnost razvoja motora. neka im ogranice obujam ali ostalo neka puste momcadima na volju. tada bi se i na tom podrucju pocele… Read more »
I još da dodam jednu stvar.Da su gume toliki faktor u današnjoj f1, onda bi i wiliams i hrt i marusia bili ,bar na jednoj utrci, na podiju.Druga je stvar kaj se gumama daje toliko važnosti,a iskreno,neznam zbog čega jer svaki bolid ima drugačiju aerodinamiku,poštelan motor i tko zna kakve sve ne međuosovinske razmake,ispuhe,motore,ulje u motoru,gorivo,kers,itd,itd..Da imaš gumu od čelika(iako to onda nebi bila guma) ako imaš krivo narihtani špur,zderal buš ju prije od onoga koji ga ima naštelanog kak spada.Također će ti proklizavanje stražnjeg kraja prije sj….i zadnje gume nego onome čiji stražnji kraj ne klizi u zavoju,a ,budimo… Read more »
Ah!Konačno da i ta tema dođe na red.Slažem se da su ,možda,malo pretjerali po pitanju stvaranja “umjetnih” pretjecanja ali bolje i to nego da se unaprijed zna pobjednik utrke.Osim navijača vetela,kome je još bila prošla sezona interesantna?Meni ,iskreno,nije.Ne želim gledati utrku u kojoj prvoplasirani u 2 kruga napravi 8 sec. prednosti i kruži po stazi,a ostali iza njega se “trgaju” za drugo mjesto.Isto su mi bile i utrke za vrijeme šumi-ferari ere.Svi tražimo “borbu” na stazi i,nemojte mi samo reći, da ganjanje perez-alonso ili kimi-vetel, vas je ostavilo ravnodušnim.Ili isto tak stiskanje palčeva da kimi u kini izdrži do kraja.Da… Read more »
uveo bih jednaki aerodinamični paket za sve momčadi, a da svaka posebno razvija mehanički dio, tad bi se vidjelo tko je koliko jak
to bi bilo interesantno i dobro si smislija . baš me zanima koliko bi koristi od tog paketa imali timovi koji bi u mehaničkom dilu toliko napredovali da bi prerasli taj aerodinamikči paket . vjerovato bi korist bila ogromna jer baš nikakve veze nema kompatibilnost šasije ( aerodinamike ) i motora (mehanike ) .
sa uvodjenjem jednakih aero paketa – znaci dobili bi iste oblike – onda bi to bila 2 indi car seria – to mi se nebi svidjalo
haha zanimljiva ideja ali meni se nesviđa jer onda momčad koja ima najači motor pobjeđuje a to bi bio Mercedes i Ferrari .ove godine gume su sranjeee. vozaci moraju vozti tako da im se gume ne raspadnu na bolidima pa dajte ljudi kome je ovo zanimljivo ova sad F1 je bezveze glupost .vratite te V10 motore i pustite neka ljudi rade brze bolide
takvo sto je vec napravljeno i to u cart seriji. postoji dvije ili tri šasije, i isto toliko dobavljaca motora. ali takvo sto bi samo ubilo pravu bit formule 1, a to je mogučnost razvija i pronalazenja novih mogučnosti i sustava. i mislim da se to prije predlagalo ali je takva mogucnost odbacena jer bi onda mogli svi voziti kart seriju.
od dolaska pirellia fia je trebala rec ovako – ok ukinut cemo vam aerodinamicki grip na toliko i dat cemo vam one dimenzije guma sa pocetka 90ih i tako povecat mehanički grip – sto barem mislim da bi i bez drs-a donjelo vise pretjecanja – i uzbudljivosti !!
i da dat izdržljivije gume – ta vratit nadoljevanje goriva –
Gume gumice ni sam neznam sto se dogodilo sa proslogodisnjom specifikacijom guma koje su bile naspram ovogodisnjh odlicne. Ja sam najvise razocaran prilikom kraja utrke kada se stvori trkaca putanja i van tog dijela staze lezi jedno 100 kg gume stvarno sramota sa Pirelli. Ok uvukli su DRS i KERS u f1 sto mislim da bi bilo dovoljno za sva zaobilazenja na stazi ali cemu onda gume dizajnirati tako radikalno da postene borbe na stazi niti nema. Cak stovise nekad je bolje odustati od borbe i pustiti da te vozac zaobide jer znajuci kako gume funkcioniraju najvjerojatnije ce ih spaliti… Read more »
Vidim po tvom nicku da si mclarenovac. Sta ces mi rec da 2007 nije bila uzbudljiva. Nisi pomislio da je cudno koliko je Grosjean blizu Kimiju,ili pak vjerujes da je ovaj iz onakvog ruznog paceta pretvorio se u labuda.Moje misljenje je da Kimi nije radio pauzu,Grosjean bi bio sekundu iza.Ja osobno vjerujem da je Lotus do sada u ovoj sezoni naj bolid. Da nije pauze Kimi bi bio uvjerljivo prvi na ljestvici.
moje je mišljenje da grosjean nije napravija pauzu od 2010 . do 2012 . bija bi možda i bolji od kimija . oba su otišla iste godine i vratili se 2012 . …kimi je posli pauze standardan , a grosjean ludilo dobar u odnosu na sezonu 2009 . još kad se zna da mu je ovo tek 11 trka u životu F 1 , a kimiju 160 , da je kimi u 3 trke uzeja bodove , a grosjean u samo 2 , a razlika među njima je samo 11 bodova u korist iskusnog kimija …..grosjean je car .
Mislim da i uz kvalitetne gumem bi bilo više akcije negoli prije kad su gume isto bile izdržljive . Prije ih sputavalo što se nisu mogli dovoljno u zavoju približiti (zaljepit u mjenjač) suparniku (široka krila i ostale điđamiđe koje su pravile previše vakuuma pratiocu) pa poslje zavoja kad dođe ravniš nemogu izvršiti pretjecanje,a uz to još bi im sada dodatno pomogo kers i drs.
Moje mišljenje,nekažem da je točno.
ma najbolje nek oni njima daju 1 set guma za cijeli vikend pa nek se oni utrkivaju..eventualno ak se koja guma i probusi za vrijeme utrke nek bude i jedan box sa vulkanizerskom radnjom pa nek krpa gume…a ako se ne probusi a utrka bude dosadna onda neka par krugova prije kraja na jednom zaviju bace šaku eksera pa ko naleti mora u box pa da vidiš akcije…a ko zavrsi utrku i bude prvi taj ce bit legenda i treba mu podić spomenik…i nek berbi uvede jos koja nova pravila i F1 ce se gladat i u cinestaru u 3D… Read more »
hahaha,bajo odmene imaš oskara
HaHa! Dobar.
A trailer za utrku ide: (previews guy naravno)
In the same shit you see him over and over again: Lewis Hamilton:”Is it cuz im black?” And Fernando Alonso:”This is ridiculous, I am fastest…”
ma to je sve postalo presmjesno…iako jos uvijek gledam formulu..mislim da ce mi se za koju godinu povracat od svega…tolika ogranicenja i pravila,kazu rezaju troskove pa ko nema para nek ne igra a ne dolaze momcadi koje su 6 sek sporije od glavnih momcadi bolje da ulozene pare daju gladnima u africi…..ako berni hoce da se ljudima ne zgadi ovaj sport nek pogleda utrke kad su se natjecali shumi i hakinen i nek vrati ista pravila..bar nam to moze ucinit prije nego ga srce izda dok gleda kako mu kcerke trose pare….on je valda mislio bogatstvo ponijet u grob pa… Read more »
…ako je donešena odluka da sve momčadi koriste ISTE gume….. OK, ali zašto momčadi uvjetovati da moraju koristiti unutar utrke različite kompnente guma! Zastupam stav da bi u F1 trebalo biti neograničen broj dobavljača svih komponeti. Ako se pokaže da je bolid prebrz (iz sigurnosnih razloga) neka svi voze na “fićinim: 145-80/12”. Općenito pravila čim manje, čim jednostavnijih, sa što rijeđim izmjenama.
Čim je Bernie u F1 okrenuo velik novac, F1 je sve manje sport a sve više skupi spektakl (Big Brother de luxe). Sjećate li se James Hunta sa pivom i cigaretom u boksu?
Sve to ima svoje za i protiv, meni je ipak bilo bolje kada su bila dva proizvođača u igri, pa kad odabereš gumu sam si je odabrao tvoja pogreška ili dobar izbor, nema pravdanja. Nije bilo tolikog čuvanja guma i kalkuliranja, (štedi gume, štedi gorivo), vozilo se više na nož pretjecanja su bila oštrija (ali to je rezultat i pravila a ne samo guma).
Definitivno sam protiv sadašnjih guma jer ipak je ovo F1 a ne GUMMI1!!!Ne trebaju tako odjednom gubiti perfomanse i bile bi ok,s tim da bi se trebalo vratiti nadolijevanje goriva i samim time bi uzbuđenja bilo više nego sa gumama al ipak se nas ne pita nego Bernie-a kojemu su samo $$$$$$$ bitni.
i kakva je razlika ne bi bila GUMI formula nego PETRO formula
sve je u redu ako ne volite formulu nemojte je pratiti
Ljudi većinom izvlače iz konteksta Schumacherovu izjavu i samo je gledaju kroz prizmu njegovih loših rezultata. REZULTATA, a ne vožnji koje su ove godine bile vrlo dobre. I tako, samoproglešene “legitimne” reakcije, smatraju vjerodostojnijim od mišljenja najboljeg vozača svih vremena. I zaboravljaju da nije jedini koji se žalio na gume otkad je Pirelli tu, manje ili više javno. Pametnom dosta. A što se tiče, “uzbudljivosti” utrka, ROFL, neizvjesne jesu zasigurno, ali kome je uzbudljivo gledati pretjecanja na izlasku iz zavoja, s tolikom razlikom u brzini kao kad u Le Mansu Audi prototip prolazi pored GT Porschea… I stalno se nekakve… Read more »
Deda nije navikao igrati sporedne uloge i sad treba neki razlog izmisliti pa najlakše po gumama. Netko je već ovdje spomenuo – gume su iste za sve pa kako to onda skoro svi bolje upravljaju njima od Shumija???? Ja bi isto volio vidjeti što to “najbrže ljudski um može smisliti na četiri kotača” i vozače koji bi to onda vozili, ali tu onda dolazimo do sigurnosti jer vjerujem da nitko ne želi da u budućnosti pričamo o nekim novim “vanzemaljcima” koji su ostavili život na nekom zidu ili na nečijem spojleru kao što se ovih dana prisjećamo dvojice takvih “vanzemaljaca”.… Read more »
volio bi tvoju pamet da se jednu noc dobro naspavam
Samo Renault… svaka čast na komentaru , nažalost …čini mi se da su svi ovi koji su te ” nagradili” minusima vidili samo jednu rečenicu “Deda nije navikao igrati sporedne uloge i sad treba neki razlog izmisliti pa najlakše po gumama.” to je točno ali još je nešto važno . MS je veliki radnik i vozač no jednostavno od njegovog povratka ga prate relativno loš bolid (koji mu u prvoj sezoni nikako nije odgovara ) , ima je dosta pehova za koje nije on kriv ( osim za neke u prvoj sezoni povratka) , ova sezona mu je počela loše… Read more »
Bezveze…
po meni gume su odlične. samo da je veća razlika među njima i da se mogu birati 3 tipa slika za utrku. sve je bolje od one sezone 2005 ako se ne varam je jedan tip gume morao izdržati cijelu utrku. tada je to jednom koštalo kimija pobjede. i tada se gledalo kako tko troši gume i pazi na njih. te sezone je alonso te gume najbolje iskoristio. a schumi se nije mogao doć na zelenu granu sa njima kao i sad sa ovima. sve na kraju ispadne kao te sezone kad su svi gledali gume i čekali da im… Read more »
Ne znam, možda da ukinu supersoft i soft a midium i hard ostave za utke, i naprave jednu još tvrđu gumu. Pa ih preimenuju.
Ali kažem za sve sa komplikacije sa gumama nije kriv sadašnji dobavljač guma nego Berni.
Berni želi show, Berni show i dobije.
Berniju treba poštena macola posred čela.
slazem se za macolu ako je minimum 10 kg
Istina žilav je taj Bernie…
i ja želim show
za boga miloga pa svi mi koji pratimo formulu želimo show
samo neka ima akcije
U nekim situacijama je zanimljivo,ali mislim da bi trebale
biti malo izdržljivije. Bilo bi veće borbe,da ne kažem “muške” da se
cure ne naljute 🙂
Evo pogledajte u ovom dvoboju kakve su gume bile prije.
A i dvoboj vrijedi pogledati 😀
Posebno na 1:05 pogledajte kočenje!
Danas kad tako blokira guma,odmah je gotova!
Link:
http://www.youtube.com/watch?v=kl2tIFxSEGA
pravi dvoboj superrrrr
definitivno jedno od najboljih pretjecanja u F1 kad je Giles vratio poziciju, jer bio je dosta iza njega, potez pravog majstora, zato bi gume trebale biti kvalitetnije da dozvoljavaju ovakve majstorije, pa ko umije neka izvodi…
Meke gume izdrze npr Bahrein 18 krugova, dok ih zagrijes prodju 2 kruga, 10 krugova vozis kako spada, 6 krugova ih moras posteno stedit, efikasnost 55%. Svejedno mislim da je najveci problem sta se lako napravi “flat spot”, Kimi-Vettel borba bi duze trajala da nema toga
bilo bi zanimljivo postaviti anketu,pa da vidimo koja je strana brojnija
Trebalo bi uvest i željezne kotače i drvene i na svima se mora vozit, a kišne gume izbacit, pa nek se voze 10kmh po kiši na slikovima,
ZABAVA JE ZAGARANTIRANA
dok ponovni vozači ne počnu ginut, ovaj put jer je guma iznenada popustila u nekom zavoju Canadi ili MonteCarlu
Ima tu koječega. Schumacher do povratka u F1 nije vozio auto u kojem ima toliko malo aktivne elektronike… Pa možda nije navikao da treba biti nježniji…
S druge strane, gume su samo jedno od ograničenja kojima se treba prilagoditi. Kao što su to postavke motora ili količina goriva ili otvori za hlađenj kočnica ili caster ili…
Na kraju svih ovih balada o gumama i koječemu drugome, uvijek na kraju sezone na prvom mjestu se nalazi najbolji bolid. U formuli su uvijek postojala nekakva ograničenja i ona su uvijek išla nekome na ruku a nekome ne, a najbolji je uvijek na vrhu.Stari je izgleda izgubili onu svoju oštrinu koja ga je krasila kroz karijeru, a dokaz je Kimi koji isto tak nije nikad vozil na ovakvim gumama pa čovjek ne kuka.
Sve u svemu barem imamo dobar show kakvog nije bilo još od prve polovice devedesetih.
UŽIVAJMO bez obzira za koga navijali.
Kao što sam vec davno napomenuo da su KERS i DRS dovoljni za uzbudljivost utrke, a ovo što izvodi Pirelli prelazi u CIRKUS jer kad se s necim pretjera onda nastaje cirkus. Bilo bi pretjecanja i bez toga, a vozaci bi tad pokazivali svoj maksimum kao što je Schumi napomenuo….”zbog ovakvih guma vozaci nisu u mogucnosti voziti na granici svojih mogucnosti”
ma nek ostane pireli takav kakav je ja bi radije da im puste razvoj motora nazad i dao bi im dva motora i dva mjenjača po utrci i nek vrate prizvoljna testiranja (dakle kad ko hoće i koliko hoće) i zračni tunel s pravim bolidom
onda bi se gume lako prokužile i sve bi se dalo složit, a mislim da bi bilo puno zanimljivije jer ovo je sad već ubilo dušu ovom sportu jer svi samo prčkaju po tim spojlerčićima….bljak spojlerčići…..
Slažem se za slobodna testiranja. Koga briga za Marussiu, HRT i slične. Ni ja nemam novaca, ali zato ni ne vozim Ferrari s plavušom na suvozačkom mjestu po Monte Carlu…
Mislim da je Pirelli malo pretjerao ovu sezonu. nisan pobornik onih bridgestona koje su mogle cijelu utrku izdrzati, ali i ova krajnost je katastrofa. Jedan brzi krug, jedno blokiranje pri kočenju i stint/krug je uništen. Po meni bi trebalo naci neki kompromis – da se omoguci vozacu pritiskanje do kraja 10 ili 15 krugova pa onda nek izgube performanse al ne 2 sekunde po krugu ko sada! Mislim da bi tako bilo zanimljivo i uzbudljivo a ne bi izgledalo sve preumjetno i ne bi se vozili ko na jajima. I definitivno ne bio pocinjali intervju nakon utrke: I was able… Read more »
Podržavam Dedu. Previše toga ovisi o gumama + još kad se doda DRS = evo ti elegantic-plastic.
Ja kontam da je najbolje pustiti ih da sami izaberu svako svog gumara, pa neka se kolju koliko hoce. A bilo bi to stvarno dobro, onda niko ne bi mogao reci da je do guma. Sam pao, sam se ubio…
Slažem se sa tobom, gdje bi ja također i spianje goriva vratio…
Ja stvarno ne znam sta je falilo zadnjoj sezoni u kojoj gume nisu bile ovakve. Do posljednjeg se kruga zadnje utrke nije znao svjetski prvak. Ako ces cuvati gume prijavi se u zastitare i idi u krug tvornice,a na utrci se bori do posljednjeg daha! fuj
dakako!
🙂
a što fali ovoj sezoni?
gume u ovakvom obliku su zakon sviđam mi se što ima više taktike i što je potrebna inteligencija da bi se utrka uspješno završila
garantiram da je šumi u prvih nekoliko vozača po bodovima pilao bi na drugu stranu
ali NIJE…..
vec sam ti jednom napisao KONJU MARKE DORAT.. opet moram ponavljati
Jedan mnogo upuceniji covjek je rekao, mislim da je Ser Džeki Stjuart, kad su ga pitali kako vozaci formule jedan voze tako brzo, a on im je odgovorio da nemaju mozak, zato voze tako brzo…
Ma slažem se sa Schumijem,gume su jednostavno preosjetljive( Kimi u Kini-KATASTROFA)!!!
Button koji je možda najnježniji prema gumama sa svojim stilom vožnje isto muku muči sa GUMAMA!!!!
Gume-guma-gumama itd… sve se svodi na gume!! I to je loše za Formulu 1!!
Siguran sam da su gume malo otpornije da bi gledali bolje utrke (pretjecanja na kočenju prije zavoja,agresivnija vožnja u brzim zavojima i još puno toga)!!!
Nadam se da će Bernie doći pameti a i ovi iz Pirellija!!
Michael je možda jednim djelom u pravu,ali zar stvarno hoće onakvu sezonu koju smo imali(e sad prije 2 il 3 godine)??? Išlo se u boks jednom,uvrhglave 2 puta,kao da se vozilo na gumama od betona,one su trajale i trajale…pretjecanja 0 bodova,a i mislim da Pirelli gume pokazuju tko su oni najbolji od najboljih,ako si brz u 1 krugu s najmanje goriva,uvijek imaš dobru taktiku,konstantan si itd. i još uspiješ tokom utrke čuvati gume,a ujedno se boriti za prva mjesta,e onda si maestro,magico 🙂
eh onda takvi takticari trebaju igrati Šah a ne voziti F1 bolid
Gume nemaju nikakve veze sa pravim preticanjem ove godine, to su umjetna preticanja koja pravi zaljubljenik u F1 ne zeli… Lako je preteci nekoga ko ima potrosene gume i ne moze se adekvatno braniti ili cak ubrzati… Ne zelim ni identicne uslove sto se tice mnogih tehnikalija, ali mislim da gume nisu nesto o cemu ce toliko zavisiti performanse bolida…
“Suprotna škola želi da Formula 1 bude mjesto u kojem najbrži vozači na svijetu voze najbrže bolide na svijetu, i to najbrže što mogu.” zar to nije smisao utrkivanja i F1?? to bi trebali biti avioni na zemlji… glupo je da bilo tko(pa bio to Kimmi ili Grosjean) čitavu utrku napreduje, a onda gume jednostavno otkažu… možda su ih mogli konstruirati na način da su sporije što se više na njima vozi, ali da nema onako naglog padanja na kraju. nek bude sekundu ili dvije sporija, ali makar nek drži cestu, da ostavi vozaču šansu makar da se brani, a… Read more »
Slažem se sa tobom!
da bar ostanu “na pola” da vozač može
bar nekako se boriti 🙂
U potpunosti se slažem…
SVE JE COVJEK REKAO NEMA SE STA DODATI.. ODLICAN KOMENTAR
Krenuo sam čitati komentare od kraja prema vrhu ali ovdje stajem…sve si rekao i nam se što dodati! Sve je to politika F1 gdje netko ima neke koristi i to je to.
Kenjaju ga o nekim sigurnostima a bolidi su sigurniji kod sudara bržih od 250km/h nego serijski automobili na 60km/h! Preplačene tetkice…
GRID.No1- pa kaj se ti ne javiš u neku momčad kad si takva “faca” sa jajima od čelika?
Od svih u članku nabrojenih tehnikalija , gume su jedine koje su za sve ekipe iste . Dakle , u gume se treba ulagati da nam donose uzbuđenje ; jer i f-duct , dupli difuzor , DDRS je za svaku momčad ( koja ima ) drugačiji ! A ujedno , što se više gume mjenjaju više se odlazi u box i veće su šanse za neke promjene koje su nastale radi greške mehaničara 😀
Ovakve gume bi možda imale smisla da je dozvoljeno nadolijevanje goriva, ali opet, preumjetno, jer bit F1 je da je sva tehnologija najbolja što može bit..