Organizatori VN Monaka predstavili izmjene na stazi

Monaco je uvijek bila opasna i nesigurna staza. Metalne barijere uz sam rub asfalta, neravna podloga, gotovo nikakve zone izlijetanja i stalne promjene smjera pravi su recept za katastrofu. Od prvih utrka održanih na toj stazi pa sve do danas dogodilo se mnogo nesreća ali i samo tri nama poznata smrtna slučaja, od čega samo jedna u F1 bolidu.

Sigurno najpoznatije izlijetanje bilo je 1955. godine, kada je Alberto Ascari u šikani izgubio kontrolu nad svojom Lanciom D50 i sletio u more. Bolid je potonuo kao kamen, a 30 sekundi poslije pojavila se svijetlo plava kaciga, zajedno s njenim, lakše ozlijeđenim, vlasnikom. Slična nesreća dogodila se i 1965. godine, kada je Paul Hawkins prizemljio svoj Lotus u more. Prema toj nesreći snimljena je i scena iz filma Grand Prix iz 1966. godine.

Nesreća Lorenza Bandinija 1967. godine nije imala sretan završetak, njegov Ferrari se prevrnuo u istoj šikani i završio u balama sijena pored staze. Na nesreću, bolid se pretvorio u buktinju i vatra je odnijela još jedan život. Gotovo je nevjerojatno kako je u povijesti F1 to jedini izgubljeni život na stazi koja ne oprašta niti najmanju pogrešku.

Posljednji u nizu težih incidenata dogodio se prošle godine, kada je Sergio Perez u posljednjim minutama kvalifikacija, pri izlasku iz tunela izgubio kontrolu nad bolidom i bočno udario u barijere. Sudar je izgledao strašno no na sreću Perez je prošao samo s lakšim ozljedama. Svejedno nije mogao nastupiti u nedjeljnoj utrci te je za Sauber startao samo Kamui Kobayashi.

Upravo zbog takvih incidenata organizatori utrke odlučili su uvesti neke preinake i time povećati sigurnost staze.

Najbitnije promjene su upravo na dijelu gdje je Perez doživio nesreću. Laserskim mjerenjima utvrđena je razlika u visini asfalta i do 20 centimetara, koje su uklonjene poravnavanjem asfalta. Pomaknuta je i ograda u koju je udario Perez, i to 14.6 metara dalje. Bitne promjene doživio je i izlaz iz bokseva, nekoliko stabala je platilo danak širem i blažem izlasku iz bokseva, što će omogućiti bolidima veću brzinu prilikom izlaska na stazu.

Od ostalih izmjena treba spomenuti i korištenje visoko prianjajućih podloga kod nekih izletnih zona, kao što ih ima staza Paul Ricard, i zamjenu barijera od guma sa TecPro barijerama. Te barijere su pokazale svoju pouzdanost kod prošlogodišnjeg Perezovog sudara a biti će korištene u St. Devote zavoju i u kompleksu bazena.

Nadamo se kako neće biti potrebe za testiranjem ovih promjena.

38 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
cici

Nitko više neće voziti u Monacu kao što je to vozio Ayrton Senna.BRAVO LEGENDO!!!!!!!!!!!!!

Daniel 0308

U Monacu rijetko tko pretječe, osim majstora (Schumacher), staza ima nešto posebno iako osim starta teško da će se nešto dogoditi spektakularno u samoj utrci. Ali Monaco je jedan…

Makonik

zaboravio si hrabri potez trulija !!!! zatim pretjecanja bmw (heidfield i webber) velikog alonsa 2005. Ima toga još al eto neki primjeri da nije baš dosadna staza i da schumi nije jedini koji tu može majstoriju napraviti,

toffo

Ajde više dosta vrijeđanja ako ti se nesviđa nemoj ga gledati..

%emanuele%

KO BI SA MNOM GLEDO UTRKU NA MARKS TV?

SPig

E JA BI S TOBOM NEKAJ DRUGO RADIJO OOO

%emanuele%

umišljeni krastavac fernando alonso

Janko Mikac

Lorenzo Bandini je poginuo samo zato jer suci uz stazu nisu bili adekvatno opremljeni vatrogasnim aparatima

tulipan

I Wendlinger je 94. tamo gdje je i Peres izletio imao tezak krš.
Nakon toga je i odustao od F1.

Dario Gabrić

sjećam se kad je raikonen sezonu prije odlaska iz f1 izletio u ogradu baš gdje i perez na tom povišenom asfaltu od 20cm točno nakon izlazka iz tunela.. tu sam već bio rekao da je to dosta opasni dio radi malog skoka koji bolid napravi pa se gubi trakcija kotača radi slabijeg pritiska na podlogu… ne odvoji se kotač od asvalta ali se rastegne amortizer i puno je manji pritiska kotača na podlogu… a što se tiče ovih sigurnosnih mjera… u monte carlu nikad neće biti toliko sigurno i netreba kukat ako se nešto promjeni.. tamo će uvijek biti zanimljivo…… Read more »

Dario Gabrić

u biti nije udario u ogradu ali vidite što se desilo…
http://www.youtube.com/watch?v=Et8hVVM0Voo

Dario Gabrić

perez crash i nico rosberg na istom dijelu stazu… to je taj pregib..
http://www.youtube.com/watch?v=bcjo69dONus

Schumi

Kad je upropastio utrku karijere Adrianu Sutilu 🙁

Luka M.

I onda unište najbolje mjesto na stazi, zato jer je “opasno”. Tko nije bio i nije probao se provesti ulicama Grada, to ne može shvatiti. Ali posebna je čar provesti se kroz tunel i izaći na svijetlo…
I sve je to kao “opasno”, a juriti 270km/h po gradskim ulicama nije? Ta F1 mi više liči na “kontrolirani cirkus za starce”, nego li nešto tehnološki napredno. Možda je rješenje zbilja vratiti se ne stari H mjenjač i tri papučice? 😉

Flavio

Monaco pravi razliku između muškaraca i dječaka.

o

nemoj tako monako je f1 ako ti više voliš bahrein…

Schumi

Sta nemoj tako? Covjek je u pravu. Monako je jedina staza koja ne zadovoljava mnogo toga, ali je zato jedina kojoj to moze proci. Jer zna se sta znaci Monako za F1.

NandoChick

Uff, već sam se prepala da su tko zna što napravili! Sva sreća pa su ipak sitne izmijene koje bi mogle život značiti pa za to palac gore.
Ova staza MORA BITI U KALENDARU! Ipak je Monaco “something else”!

o

neka je ne diraju ona j tradicija f1 bez nje f1 ne bi imala ništa pa čak ni glamur, volio bi vidjeti današnje bolide kakvi bi bili na stazama poput kyalamija starog, starog nugbugringa, hockenheima orginalnog, itd izgleda da mnogi želu ukinuti stare staze

Ayrton Mclaren

Iskreno, kad sam vidio naslov ovog članka zabrinuo sam se. Pitao sam se zar je moguće da diraju tu legendarnu stazu! Na svu sreću promjene nisu prevelike. Mislim kako je sasvim ok što FIA brine o sigurnosti vozača. Ne slažem se s komentarima kako je staza dosadna i opasna. Pazite vi to: staza je DOSADNA i OPASNA???! Kako opasna staza može biti dosadna??? Isto tako neki ljudi trebali bi poslušati vozače F1 kada pričaju o Monacu! Ta staza je nešto sveto za sve vozače i sve fanove F1. Osobno za mene, to je zadnja klasična utrka u F1 (možda još… Read more »

o

slažem se s tobom neka ne diraju monaco,spa,monzu,montreal,suzuku,silverston,brazil,hungaroring, i nek vratu imolu i austriu

Kiki

Govoriti kako treba utrku u Monacu “maknuti iz kalendara” je apsolutna blasfemija. Ne znam da li se to ljudi zajebavaju ili jednostavno malo trolaju (ili je nešto treće, al da ne vrijeđam..). Voziti u Monacu je poseban osjećaj što su mnogi vozači već sami rekli. Istina, nema ‘puno’ pretjecanja al zato kvalifikacije dobivaju na težini i jednako su zanimljive i bitne kao i sama utrka. Kao da je ‘uvijek’ na drugim utrkama ludilo i konstantno pretjecanje, naravno da nije.. Monaco u F1 je kao Wimbledon u tenisu. Ni tamo nećete uvijek vidjeti vrhunski tenis niti neko ‘ludilo finale’.. al je… Read more »

BNL.McLaren

“Svejedno nije mogao nastupiti u nedjeljnoj utrci te je za Sauber startao samo Kamui Kobayashi.” – nije istina. startao je i de la Rosa umjesto pereza.

speedy

Nije DLR nastupio u Monacu jer bi bila prava ludost staviti ga dan prije utrke, bez treninga, u bolid koji uopće ne pozna na najopasniju stazu u kalendaru.

U Kanadi je vozio, čini mi se da je završio 11.

af1812

BNL, informisi se prije nego pocnes pisati budalastine. 😀
Samo je Kobayashi nastupio. Perez je trebao odmah nastupiti u Kanadi, ali je nekoliko dana prije trke otkazao jer se nije dobro osjecao. Tu je vozio de la Rosa i zavrsio na solidnom 12. mjestu.

antonius

kako su bile startne pozicije nakon kvala cesto je i poredak isti,jedini ako Kamuyi ne razrijedi malo poredak 😀

iwanchek

i dalje ostaje najdosadnija utrka sezone

o

gadu mi se sad žele i monako napravit dosadnim, što je s ovom f1 monako mora bit opasan ,uništavaju najstariji zavoj i jedan od najopasnijih,pa najbolje da vozu u bahreinu non stop,f1 dobiva sterilnost,nema više onog adrenalina,ni opasnosti,ni straha od staza, to nije f1 više,ovo im nije trebalo, opet na monaku je bilo puno sudara to da,to je f1 zato i gledamo sudare na uskoj stazi,i ovaj izlaz iz tuenela,blizu mora gdje se pokazuju vozačke sposobnosti, na monaku je samo bio 1 smrtni slučaj,staza je malop opasna a šta da je brža,i ovako im smeta, a kakva je bila tek… Read more »

LUDI O1

A di če bit drs zona, baš me zanima, mogli su več dosad napraviti jedan dio da se po moru vozi.Recimo sa nekim mostom, mnogi su rekli da bi trebalo ukinuti tu stazu, zato su dobre promjene

o

ti si glup staza je tradicija i legendarna je o kakvom ti mostu pričaš

RapptorTeam-BiH-F1

DRS zona ce biti u Parizu 🙂

LUDI O1

ma mislio sam da ju još malo začine

Vedad & McLaren Mercedes

Što se tiče izlaska iz tunela, on je stvarno opasan pogotovo ko nije na idealnoj putanji. Dobro je što je taj problem riješen.

LUDI O1

ma jasno ko dan a oče li imat d

CuberF1

Mislim da se na sigurnosti radi vrlo dobro, tome u prilog ide i zadnji smrtni slucaj u F1 koji je bio prije dosta godina.
U 21 stoljecu nagledali smo se svakakvih nesreca i covjek se zapita kako izlaze gotovo ne ozljeđeni iz bolida…
Mozda rade malo predobar posao i ponekad imaju neke cudne ideje i oduke. Kao da nemaju na umu da su to jedni od najboljih vozaca na svijetu koji zaraduju vrlo mnogo i svjesni su svakog rizika

g

Kak mogu radit predobar posao u vezi sigurnosti. Da su neznam kakvi vozaci i da zaraduju bilo kakve pare sigurnost treba biti na prvom mjestu. Niti jedan posao vezan za sigurnost nije predobar. Glup ti je komentar. Sta bi trebali radit nesigurne bolide i staze, sam zato sto vozaci puno zaraduju.

Related Posts