Momčad Saubera je iduća u nizu koja je predstavila svoj bolid. Sauberov C31 je predstavljen na stazi u Jerezu, po hladnom ali sunčanom vremenu. Bez previše pompe i spektakla bolid su otkrili njihovi vozači, Kamui Kobayashi i Sergio Pérez.
Sam bolid nije ništa spektakularno, klasičan izgled nosa i poprilično mali bočni usisnici, izgleda da je Ferrari poboljšao hlađenje svojih motora. Ispušne cijevi su mnogo dalje od stražnjeg kraja nego što je to slučaj kod ostalih momčadi, čini se da James Key nije predvidio nikakve aerodinamičke dobiti od ispušnih plinova. Visoki pokrov motora bi mogao sugerirati malo drukčiji sustav hlađenja nego što je uobičajeno. Stražnji kraj je kompaktniji nego prošle godine, pod je ponešto izmjenjen te je korišten potpuno novi Ferrarijev mjenjač.
Prednji ovjes je, za razliku od Ferrarija, ostao u “push-rod” specifikaciji te je promijenjen način postavljanja amortizera i prigušnika. Prednje krilo je evolucija prošlogodišnjeg. S druge strane, stražnji ovjes je sada u “pull-rod” specifikaciji, što sve više i više postaje obavezna oprema F1 bolida.
Glavni dizajner Matt Morris tvrdi kako je bolid mješavina revolucije i evolucije. Možda nije previše revolucionaran ali ima dovoljno novosti za tu tvrdnju.
“C31 je revolucionaran na mjestima gdje smo imali svježe ideje, posebno stražnji dio, dok je evolucija gdje smo znali da možemo prenijeti određene pristupe. Morali smo ispraviti slabosti starog C30 bolida ali usput i zadržati njegove prednosti,” izjavio je Morris.
Sauber C31-Ferrari | |
Šasija | karbonska vlakna |
Prednji ovjes | Sachs Race Engineering ruke ovjesa te amortizerti i prigušnici, “push-rod” dizajn |
Stražnji ovjes | Sachs Race Engineering ruke ovjesa te amortizerti i prigušnici, “pull-rod” dizajn |
Kočnice | Brembo kočiona kliješta sa šest cilindara, Brembo karbonski diskovi i pločice |
Mjenjač | Ferrari 7-brzinski karbonski mjenjač, longitudinalno smješten, karbonska spojka |
Elektronika | MES |
KERS | Ferrari |
Kolo upravljača | Sauber F1 Team |
Gume | Pirelli |
Naplatci | OZ |
Dimenzije | Dužina – 5195 mm |
Širina – 1800 mm | |
Visina – 1000 mm | |
Težina | 640 kg (uključujući vozača, bez fluida) |
molim vas objašnjenje jer ja ocito ne kuzim čemu ta grba napred koja im je to fora u novom bolidu?
nosevi bolida su dizani u nebo iz razloga da bi dobili sto vise downforca e ovi su ubiti spušteni samo dI to pravilo odredjuje a mclaren ga je spustio kompletno – pa ZIVI BILI PA VIDJELI KO JE U PRAVU !!
P.S. @Vedran Šetka
Nisu u McLarenu ništa zajebali sve je u skladu sa pravilima, već je McLaren dokazao da se neke stvari mogu napraviti na ljepši način, a ne striktno kako pravila određuju.
Sauber C31 ima puno ljepše izveden nos biloda jer mu je prednje krilo dosta uvučeno prema prednjim točkovima, dok je kod Ferrarija F2012 dosta izbačen prema vani, zato je C31 ljepši od Ferrarija F2012. Ali kako god oni nisu loša momčad, ne treba ih podcjenjivati.
Najruzniji poslije Ferrarija
nabijam ja pravilo ovo glupo, nema bolida finog brete al haj
kako su krenuli s ovim nosevima i kockastim bolidima, za par godina će izgledati kao twisted metal 😀
mislim da se vecina zajebala ne samo mclaren…zato sto nisu radili ove otvore na nosu kao sto su iskoristili to sauber i na bolidu RB8,al ajde vidjet cemo sve na stazi,kao sto sam vec napisao dolje mnogo vise ocekujem od saubera ove sezone 😉
kako se stvari razvijaju čini mi se da su u mclarenu zajebali neštooo 😉
ma bas su mi sexy svi 🙂 meni se sve vise svidjaju ovi nosevi, nekako mi modernije izgledaju i agresivnije. 🙂
previše mi je kockast kao i ferrari..nema nekih”oblina” kao RB npr..!
ljepši od ferarrijevog bolida!!
Al će estetski kirurzi imat posla s ovim grgavim nosevima.
ne mislim da je sauber grubih linija ( ni stari) , vjerovatno je za takvo mišljenje “zaslužna” jednostavna bila boja pa zadnjih godina ne izugleda baš pretjerano atraktivno …osim fanovima saubera ( nisam fan ali su mu sauberovci jako simpa ekipa)… inače , svi do sada predstavljeni bolidi su varijacija na zadanu temu ( osim mclarena ) , normalno je da fanovima koji za pojedini tim navijaju je bolid njihovog tima sasvim OK i prihvatljivog izgleda, mada…ponavljam , sve su ovo varijacije na temu . btw…danas bi još treba bit predstavljen i RB i TR ?!?! baš sam radoznal 😉
Ove god,ce rasturit “sredinji red”,a nadam se da ce pomrsiti planove prve cetvorke!
Rekoh vec, ovaj ima skoro istu grbu kao Ferrari..
Volim ovaj tim, zasto, ni sam ne znam.
Sve u svemu, slazem se sa komentarom da smo navikli na grube linije od strane Sauber-a. Nadam se da ce biti brzi ove godine. 🙂
ma ovaj je za dlaku lijepsi od ferrarija
saga se nastavlja.. bolid nije ugodan za oko, nos je jako slican ferrarijevom….
wow zaista nisam ocekivao da je takav ಠ_ಠ
samo mi je glupo crno krilo
Žestoka konkurencija ferrariju za najružniji bolid godine!
nije cak ni lose… mislim, sauber vec par godina ima te neke grube linije u stilu starih volvo auta, ali naviko sam… ok, pristran sam jer sam sauberov fan, pa mi vjerojatno i zato ta grba izgleda bolje nego kod ferraria, no ne mogu se otet dojmu da su je crveni ipak najruznije rijesili….
Da je više reklama(para) na njemu bio bi još bolji,mislim da je više evolucija nego revolucija naspram starog bolida,sve u svemu solidan je
Dobro je, bar se grba ne vidi s prednje strane 🙂