Početak testiranja u Barceloni za momčad Lotusa nije mogao proći gore. Nakon svega sedam krugova Romain Grosjean se vratio u boks i izjavio kako se bolid ponaša čudno.
Lotus je na ovotjedno testiranje došao sa potpuno novom šasijom, E20-2. Prva šasija je u Jerezu prikupila preko 1500 kilometara bez većih problema no konfiguracija staze u Barceloni je na drugoj šasiji pokazala ozbiljne probleme. Momčad je odmah pokrenula seriju simulacija u tvornici i zaključila kako obje šasije pate od istog problema. Zbog toga je momčad odlučila prekinuti testiranje i vratiti se u Enstone, kako bi mogli temeljito provjeriti šasije, riješiti problem i pojaviti se na posljednjem testiranju u Barceloni.
“Prije nego smo u Barcelonu poslali prvu šasiju, E20-1, koja bi zamijenila jutros oštećenu E20-2, u tvornici smo pokrenuli seriju simulacija koristeći podatke koje smo prikupili u kratkom vremenu provedenom na stazi,” izjavio je tehnički direktor James Allison.
“Uspjeli smo identificirati područje u kojem imamo problem i biti će mnogo produktivnije ako to odradimo u Enstoneu nego da šaljemo E20-1 šasiju u Barcelonu. Problem će biti otklonjen prije idućeg testiranja,” dodao je Allison.
Šef momčadi, Eric Boullier je dodao: “Prekinuti testiranje je bila teška odluka ali smo uvjereni kako smo ispravno postupili. S pozitivne strane, brzo smo identificirali problem i naš dizajnerski ured je već smislio rješenje problema. Bit ćemo spremni za iduće testiranje u Barceloni.”
“Ohrabreni smo činjenicom kako je E20 bio brz i pouzdan od prvog dana u Jerezu. Imamo mnogo posla idućih tjedan dana ali sam siguran kako su svi u Enstoneu spremni za ovaj izazov,” dodao je Boullier.
Što bi moglo biti uzrok problema?
Testiranja u Jerezu se tradicionalno koriste za preliminarne provjere bolida, inicijalna podešavanja bolida i za osnovne aerodinamičke provjere. Sam koncept staze je različit od ostalih staza na kojima se voze utrke svjetskog prvenstva i testiranja često ne predstavljaju reprezentativnu sliku poretka i performansi bolida.
Staza u Barceloni je nešto sasvim drugo. Duga ravnica, grbavi dijelovi, dugačak i brzi zavoj broj 3, nekoliko sporih zavoja i promjene u visini čine stazu idealnom za testiranje izdržljivosti bolida. Taj test je Lotus, nažalost, pao već nakon sedam krugova.
Upravo se za zavoj broj 3 sumnja kako je “razdrmao” Lotusovu šasiju i prislio ih na prekidanje testiranja. Cijela staza je aerodinamički mnogo zahtjevnija od staze u Jerezu, dok dugačak desni zavoj broj 3 predstavlja veliko torziono opterećenje. Problem bi mogle biti i vibracije kao posljedica grbavih dijelova staze, koje su mogle oslabiti spojeve šasije i ostalih dijelova, posebno motora.
U svakom slučaju, vjerojatno se radi o popuštanju ljepila ili čvrstih spojeva.
Ono što zabrinjava jest činjenica kako Lotus nije odlučio poslati šasiju u tvornicu na popravak i vratiti je barem na zadnji dan testiranja. Ovakav rasplet upućuje na mogućnost ozbiljnijeg problema nego što momčad priznaje i moguće je kako je potrebno proizvesti nove dijelove ili čak cijelu šasiju.
S obzirom da je treća šasija već u proizvodnji i trebala bi biti korištena na prvoj utrci, ukoliko već nije prekasno Lotus će pokušati i na njoj ispraviti problem. U suprotnome će morati koristiti “zakrpane” šasije. A ako tek sada krenu proizvoditi četvrtu šasiju, sumnjamo kako će stići na vrijeme za Melbourne.
U svakom slučaju ekipa u Enstoneu je pod velikim pritiskom i čeka ih mnogo sati posla. Sretno.
da nije kimi potpisa za lotus svi bi pljuvali po ex renaultu na ovu vjest . naročito kad se uzme u obzir sezona 2011. … interesantni su navijači , iako se lotus povuka sa testiranja već prvoga dana 2. “serije” testiranja posli samo 7 krugova … navijači lotusa/kimija u to ne viruju . propustit 1. testiranje je donekle i OK ali 2. testiranje samo 20ak dana prije početka sezone ( a nema problema…kako misle navijači ) ????? dobro je campo primjetija…svi se žale kako im fali više testiranja , a kad su im dozvoljena lotus se povuče bez razloga kako… Read more »
Tko bi to lud učinio uoči početka sezone ?
– Mclaren ? Preproslih godina Red Bull doduse svi su oni prve testove propustili, no nema veze. Necemo nista znati do Melbournea…a obožavam priče da silni problemi, ode sezonea u nepovrat kimi nece vidjet ni boda, los bolid 🙂
Možda oni imaju još gori problem nego što mediji pišu pa su se povukli na vrijeme, ali pravu istinu znaju samo oni.
Nevjerujem da bi namjerno odustali pogotovo sad kad je Kimi na redu, a znaju da mu trebaju ti krugovi više nego išta. Iako bi volio da je tako..
Da nema problema ne bi se odustalo od testiranja. Tko bi to lud učinio uoči početka sezone ? Onda kad najviše treba raditi na bolidu ( izvuči sav potencijal bolida, automatizirat podešavanja, i otklanjat sitne probleme). Nema logike. A i svi se žale na ograničena testiranja (da ih je premalo), pa onda kad su dopuštena ih izbjegavat da kao konkurencija nešto ne vidi. Stvarno nema logike. Ovo nisu sitni problemi sigurno. A i mislim da možda problem nije u šasiji. Prije da je problem s ovjesom, ako su nešto mijenjali u zadnji čas zbog one zabrane FIA-e.
Zar stvarno neko misli, da Lotus ima probleme s sasijama?? Jos od 2002. se nije desilo da neki bolid nije nastupao u trkama jer je imo problem s sasijom MP4-18 (Newey i Kimi u Mclarenu). E20 bolid koji je na prvim testovima bio solidno brzo, imo najvecu kilometrazu, odjednom na 2. testovima s novom sasijom bolida ima cudne probleme, kazu da E20-01 ima iste probleme, isti dan se kupe iz Barcelone, i kasnije Grosjean s smjeskom na intervjuu potvrdi cudnost bolida, da se moze raspast (a proso Crash testove!). Pazite i nemojte se grist za jezik, sljedeci tjedan u Barceloni… Read more »
dobro sam rekao prije – kimi je materijal za prvake – al mislim da lous nije !!
ovakve greske se tako jednoj velikoj ekipi nesmuju desaati
steta velika mislim da svaki dan testiranja puno znaci a i lotus nije bas spreman dosao na testiranja kad nisu imali zamjensku sasiju
Najsmjesniji su mi ovi sto navijaju za ovu ekipu zato sto je nekada Alonso osvajao prvenstva u njoj. Pa ova ekipa nije ni E od te ekipe.
Ko su ovi likovi sto sada vode ovu ekipu? Dovode vozace koji kupuju mjesto u ekipi.
Meni su se tako ogadili kada su lani otpustili Heidfelda. Volio bih da se ne pojave na prvoj utrci i da se potpuno raspadnu. Kad vidim ovog Boulliera smuci mi se.
znači po nekima se lotus povuka posli 7 krugova i propustija 4 dana testiranja da bi sakrija svoje adute za ovu sezonu ???? to bi bilo u svrhu “prodavanja” trika da ih 3-4 top ekipe otpišu ka nekonkurentnih ??? a dobro . nekako mi je mišljenje icemana logičnije…nije dovođenje tima na testiranje ka odlaženje autom sa obitelji na odmor na neki otok…punooooo je skuplje . btw… u 2011. je renault dosta zaostaja za top momčadima uprkos odličnom motoru i mjenjaću ( problem im je bila šasija) i teško je virovat da su im se sa novim bolidom priključili . uostalom… Read more »
misljenje od raptora je na mjestu…malo j tesko vjerovat da bi ekipa kao lotus(renault) s toliko iskustva napravila toliku gresku i napravila sasiju koja bi se tako brzo pokvarila
Može bit problem a i ne mora ali svejedno su se brzo povukli, ali treba gledat i vedriju stranu možda skupe neku novu ideju od nekog drugog pa je uspiju “prišarafit” na još noviji bolid. Žao bi mi bilo da Kimi ne bude u mogućnosti bar malo zakomplicirat situaciju
Naravno iceman, da to vjerujes, nekome je skuplja bus karta,nego prvenstvo F1, otprilike sam naveo sta ja mislim, a ne sta tebi odgovara kolega. Sorry, svako pise ono sto misli, za to forum i sluzi.Ali pitao si mene direktno, i moj odgovor je da, to mislim, vjerovao ili ne 🙂
Rapptor Team-BiH-F1 – ti stvarno misliš da bi cijela momčad došla u Barcelonu, napravila 7 krugova i onda otišla zato što su otkrili nešto što će ih unaprijediti? Pa odlazak u Barcelonu nije odlazak u trgovinu preko puta moga stana. Taj put ne košta kao karta u busu ili tramvaju do nekog odredišta udaljenog 10 km. Ja vjerujem da se to tako ne radi. Ako nađeš neka poboljšanja ne odlaziš odmah sa testiranja koja traju puna 4 dana. Ta testiranja valjda imaju neku svrhu ( traženje mana, namještavanje setup-ova, aerodinamička efikasnost itd – što onda dovodi i do traženje poboljšanja).… Read more »
nadajmo se da ce sve biti ok , ne bi volio da kimia bolid zeza ta breco samo je doso 😉 cirkuz
aU, ŠTETA..
ja mislim da nije ništa, tek je poćetak 😉
Procitao sam na nekoliko F1 sajtova, o ovome problemu kod Lotusa. Svako implicira ovaj text na svoj nacin, pa tako i urednistvo naseg GP1 sajta. Ok, da sagledamo to malo drugacije. Vecina nas zna, da je zastrasivanje neprijatelja uvijek bio feket no.1. Ali i ohrabrivanje neprijatelja jos efikasnija stvar.”Oni su losi na njih ne racunamo”. Poznat izraz, koji je X puta nekome bila kost u grlu. Ja duboko vjerujem da zavoj broj 3 nije “razmrdao” Lotus. Cak sta vise, mislim da su otkrili nesto sto ce ih unaprijediti, i otisli su to obaviti. Trebalo im je svega par “djirova” u… Read more »