Adrian Newey na to pitanje dao je prilično jednostavan odgovor – otvor služi za hlađenje vozača. No, nitko u F1 paddocku nije baš sretan tim objašnjenjem.
Podsjećamo, čim je Red Bull predstavio svoj RB8, podigle su se glasine misterioznom otvoru na spoju nosa i monokoka. Neki su odmah zaključili da se vjerojatno radi o hlađenju KERS-a, s kojim su prošle sezone imali određenih problema. Drugi su došli na ideju da se radi o nekoj vrsti F-ducta koji bi proveo zrak do difuzora.
“Tradicionalno gledajući, hlađenje bi trebalo biti na vrhu nosa. Ali, ovaj put smo htjeli obratiti pažnju i na estetiku pa smo ga smjestili na spoju nosa i monokoka,” izjavio je Newey.
Čemu onda dva otvora?
Ipak, ako je vjerovati Neweyu i ako otvor zaista služi za hlađenje vozača – čemu onda razdjeljak koji otvor dijeli na dva kanala?
Neimenovani inženjer iz jedne ekipe s podsmjehom je komentirao:
“Ako je otvor namjenjen hlađenju vozača – onda će se smočiti kad bude kišilo.”
@Cuky mislim da si u pravu, nije stražnje krilo. Ali f-ductom se može kontrolirati tlak strujanja oko bilo koje aerodinamičke komponente i tako regulirati potisak. Možda se ovaj puta igraju s podom i strujanjima u tom dijelu? Ostaje nam za vidjeti.
ono što je sigurno je da ovo nije F-Duct, barem ne za stražnje krilo. Jednostavno, pogledajte bolid i odgovorite na pitanje: Kako zrak od tuda može doći na stražnje krilo? Nikako, jer je shark fin zabranjen, a time i bilo kakva mogućnost da se nešto spoji na krilo. Također, McLarenov otvor na nosu je bio za kontrolu F-Ducta, dok se zrak za funkcioniranje samog sustava, tj. zrak koji je “isključivao” stražnje krilo, uzimao na vrhu usisa zraka za motor iznad vozača. Moguće je da je Newey rekao istinu, da je to samo za hlađenje vozača, samo kako je poznat po… Read more »
Pa ljudi moji,koje hladjenje nebudimo naivni,naravno da nece rec istinu,ovo je cisti usisnik koji je rasporedjen na dva djela,i to sve se vodi na zadnje krilo i dat ce bolji downforce bolidu.koje ladjenje vozaca.sta nisu prethodnih godina ladili vozace.??GLUPOST!
Diverzija.Svima su sad rupe u prvom planu a Adrian sigurno nekaj drugo sprema,
neznam zakaj je svim drugima žao dok netko nešto dobro izmisli?čista zavist,
ja ne bih ništa zabranio,neka se sve moguće istražuje i proučava,naposljetku puno dobrih stvari iz F1 je došlo na cestu na naše aute,ili?
Ko kaže da to drugi nemaju u planu?
pa zar vam nije lijepo rečeno “sve što nije zabranjeno to je dozvoljeno” možete si muda gristi od zavisti al’ priznajte da RB ima gotovo sve savršeno
http://www.formula1onlive.com/2010/04/details-of-f-duct-system-in-formul-1.html
f-duct,… vrlo vjerovatno…. pametno iskorišteno spuštanje nosa…
@Anonimus, argumentiraj.
@newey http://i.imgur.com/7ctsH.png
veću glupost nisam nikad vidio, šeta bojica
Baš volim takve pametnjakoviće, tipa “ma naravno da je … ovo, il ono”, pa završe na “možda služi i za to…”. Tak nagađaju samo mala djeca, još bi trebali dodati priču “moj tata je bolji od tvog” da zaokruže cijelinu.
Hahaha! :))
Bez dokaza svi si takve tvrdnje mogu okačit na “Piiiip”. Uostalom nebih se iznenadio da je genij Newey to napravio baš da si takvi i sl. grizu jaja.
Nezaboravimo da su na suze “crvenih” svi tako osjetljivi, dok drugi timovi se hebu sa svakom inovacijom, pa čak iako je lagalna, mora na “duboko” razmatranje.
…koga zanima nek vidi slike koje sam stavio na zid od GP1, mislim da potvrđuju teoriju kolege 🙂 @newey-a! Interesantno.
F-duct za splitter? Donji (manji) duct je samo aktivator sustava? Ako i nije istina, zabavno zvuči 🙂 http://i.imgur.com/7ctsH.png
Vidiš da otpiljuje novinare itd..naravno da se radi o nekomF-ducktu, usmjerava zrak možda čak i na kers a možda iz aerodinamičkih razloga!
Novi dizajn bolida je tu, prednji dio nije baš pogodan za lijepo”klizanje”zraka uz bolid, možda te neke turbulencije ublažavaju s tim otvorom!
ma svi oni pretjeruju s tim zabranama donesi zakon koliko motor mora imati zapreminu i cilindara, visinu, dužinu i širinu vozila i gotovo, čemu komplicirati previše. A ako neko oče da mu bolid od papira ili izgleda kao kocka to je njegva stvar. Uvedi što više inovacija i imaš prednost čemu zabrane.
Ovdje neki likovi uopste ne kontaju zasto je zabranjen McLarenov F-Duct.
maozda su otvori za raketice, kao kod jamesa bonda :))
….naravno ako su navodjene mora ih se zabraniti 😀
prosle godine rb je prvo tuzen da ima aktivni ovjes ispalo je da sa ovjeson sve u redu, onda je malo ferari plaka da ima neka nedopustena savitljiva krila ali i ona su bila dovoljno cvrsta da produ testove zatim puste provjere oko difuzora ispalo je sve legalno sada su vec pocele priceoko tog otvora… mislin da rb ima par savrsenih djelova(nikako ilegalnih) koji su dobro ukomponirani na savrsenu sasiju i sa jednin “odlicnin” vozacen sigurno da zadaju glavobolju protivnickim momcadima, bilo nam to drago ili ne to je realnost. osobno mislin da ovaj otvor nije nesto revolucionalno i kao… Read more »
gero – ako se ja ne varam a mislim da sam negdje pročitao Rory Byrne ima savjetodavnu ulogu u razvijanju F2012. Znači glavni je Pat Fry ali Rory Byrne-a se isto nešto pitalo (barem se nadam)
nevjerujem ja njemu… :/ prvo su imali prednje krilo koje se savijalo do asfalta, pa cijela ta stvar sa difuzorima, a sad opet taj otvor na nosu.. vrlo je vjerovatno da taj otvor ima veze sa aerodinamikom.. ako se pokaze da je to neka vrsta kopije f-ducta, trebalo bi ga zabraniti kao sto su to napravili mclarenu.. ali ne treba zuriti sa zaključcima, vrijeme ce pokazati o cemu se radi.. 🙂
Pa ne sluzi za hladjenje vozaca, vec za hladjenje jaja 😀
Ja ne kužim šta sad vi ne vjerujete čovjeku, to je jedan fin čovjek ljudskog karaktera.
Hmmmm, ne radi Newey nista zbog sitnice kao sto je hladjenje vozaca. Mozda se varam ali cemo vidjeti. Covjek je iskusan i toliko je pobjednickih bolida napravio, toliko inovacija unio u svijet F1 i iskreno bi me zacudilo da je to samo za hladjenje vozaca. Ali jbg, nismo mi inzenjeri da mozemo znati hoce li na kisi jaja biti mokra ili ne. Iskreno, posljednjih nekoliko sezona je obiljezeno nekim smicalicama od svih timova (Brawn GP sa duplim difuzorom, pa posle F-duct, pa prednje krilo RBR, pa zabran difuzora u sred sezone). Nadam se da cemo vidjeti cistu, sa mnogo zabave… Read more »
ferrari treba vratit iz penzije Rorya Byrna da bi uopće mogli sastaviti vrlo kvalitetan aerodinamički paket., a do tad (ili ako ne nađu nekog drugog jednako dobrog kao byrne, ili ako ne kupe neweya) će ferrarijev aerodinamički paket biti veoma slab.,.,
*za hlađenje vozača;
Ma ovo je samo paravan i stvarno služi za hlađenje motora; sad svi raspravljaju o tome otvoru jer je najuočljiviji; A ono bitno je taj otvor dobro zamaskirao; hahahaha 😉
Jao jesu smijesni ovi sto traze zabranu ovog otvora. Pa sta i ako Newey nesto skriva? Ne skriva to zbog toga sto je nelegalno, nego da drugi ne mogu kopirati. Kad su ovi pametnjakovici toliko pametni sto ne navedu neki razlog zbog cega bi se ovo zabranilo? Pa sta da je i za hladjenje KERS-a? Jeli to zabranjeno hladiti KERS? Mercedes razvio slicnu stvar, pa niko nista ne pametuje. Za sta god da im sluzi nema nikakve logike da se zabrani. I Mercedes svoj otvor koristi za popravljanje aerodinamike. Na kraju, ko je kriv ostalima sto ne znaju sami nesto… Read more »
Na estetiku misle, koja laž.
Ako ove rupetine sluze samo za hladjenje jaja vozaci ce na kraju sezone moc tuzit RB jer kad in ovo ispuse jaja mogu zaboravit dicu (mozda bolje rec odpuse jaja)
Mislim da će svi početi bušiti rupe na nosu bolida kad u australiji shvate koliko je red bullov bolid ponovno neuhvatljiv za sve. Da bi sezona bila uzbudljiva svaka ekipa bi trebala imati jednog Newey. Čovjeku kapa dolje, ali opet će biti glavni krivac za dosadnu sezonu.
Neimenovani inženjer iz jedne ekipe s podsmjehom je komentirao:
“Ako je otvor namjenjen hlađenju vozača – onda će se smočiti kad bude kišilo.” … i ti si mi neki inžinjer kad ti nije jasno da uz zračno postoji i …vodeno hlađenje :; 🙂 🙂 🙂 btw , možda je adrian i iskren ali …kakva su vrimena došla … i kad govoriš istinu ljudi ti ne viruju . valjda su izgubili staru dobru vrlinu…iskrenost .
Možda je primarno za hlađenje, ali nimalo ne sumnjam da se taj zrak onda nekud ciljano provodi i odvodi i ima neke i aerodinamičke efekte.
COVJEK JE MOZAK KAKVOG NEMA NIGDJE DRUGO!
Ja mislim da mu nitko, ali baš nitko ne vjeruje da je to samo za hlađenje, zapravo uopće za hlađenje..
Nadam se zabrani od strane FIA-e ako je išta makar i u “sivoj” zoni, da se ne ponove stvari i situacije tipa- blown difuzori i ostale takve điđe…
u potpunosti se slažem
sjetio se netko postavit i ovo pitanje ali tek nakon 10 dana, a vjerojatno je već iskopirano najmanje 5 puta možda ne u cjelosti ali ideja 100%. I Newey sigurno ima nešto što nitko nije još otkrio a nije na bolidu nego ispod poklopca
da je samo rupa za hladenje opet ima manji otpor nego kad je zatvoreno
moj mišljenje da taj otvor ima neku drugu ulog a ne za hlađenje vozača. Ali isto tako vjerujem i mislim da neke druge velike momčadi (osim McLarena) imaju isto taj otvor na umu dok su stvarali bolid, e sad RB je to odmah pokazao dok neki drugi nisu, ali imaju to u planu. Eto možda se Mercedes pojavi u Barceloni s tim otvorom, vidjet ćemo
Logično mjesto za svojevrsni F-duct.
Stvarno je majstor inžinjeringa, svi ce se zaliti na njih ali nista im nece moc dokazati, ko i sa onim prednjim krilcima koje su se same savijale na brzinama.
ma newey je covjek koji zna svoj poso 😉 opet je nesto smislio.. 😛 cirkuz sa njim
Njegova izjava da je to za hlađenje vozača možda i jeste istina, ali taj otvor sigurno ima i još neku ulogu!
P.S. Pa nije valjda toliko lud da mu vozači voze mokri bez razloga haha 🙂
Ili šutio ili kazao sve će se otkriti čemu šta služi čim počne sezona
Newey je to rekao na kulturan način, kod nas bi se reklo: šta te briga, da ‘ladi jaja 🙂
Hehehe Bit ce poplave u RB8-ci,Weber i Vettel ce da seosjecaju kao u kadi punoj vode. 🙂 Ma nije Newey lud da kaze sta je smislio,kao sto niko nioje lud da povjeruje u njegov odgovor.
U nekim sličnim člancima piše da je Newey rekao da taj otvor primarno služi za hlađenje vozača. Pitanje je koja mu je sekundarna uloga…