Lotusovu inovaciju kopira i Mercedes, a Red Bull isprobao pa odustao

Mercedes GP ekipa je koja, sudeći po najnovijim izvještajima, radi na kopiranju Lotusovog inovativnog sustava za korekciju visine bolida pri kočenju.

Nedugo nakon prvih vijesti o legalnosti sustava, počele su glasine da još jedna ekipa radi na istoj stvari. Ispostavilo se da se radi o Ferrariju. Po tim pretpostavkama, Mercedes bi trebao biti treća ekipa koja planira implementirati sustav u svoje bolide za iduću sezonu.

Podsjetimo, u Mercedesu su odlučili da će bolid na stazu izvesti tek u Barceloni, što znači da će umjesto testiranja u Jerezu dobiti još malo dodatnog vremena za razvoj.

A što kaže Adrian?

Aktualna je i glasina da je Red Bull još 2010. godine eksperimentirao s navedenim sustavom, da bi ubrzo nakon toga odlučili da ga se ne isplati dalje razvijati.

26 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Crnac

@rey
Sjecam se Alonsove voznje u Renaultu sa tim utegom. Vozio je kao po tracnicama. Gledao sam snimke sa bolida i nisam mogao vjerovati da covjek vozi bez i jedne korekcije na volanu. Glupo mi je bilo sto su u pola sezone to proglasili nelegalnim. Ako su vec na pocetku sezone to dozvolili trebali su ostaviti do kraja.

Cad

Možda Kimi ove godine osvoji naslov, tko zna.

Schumi

@RapptorTeam-BiH-F1 Od slijedece sezone Renault ce samo prodavati motore Lotusu. Isto kao i Red Bullu. Lotus im nece biti fabricka momcad.

mac
KiDo

@rey hvala i tebi! Sjećam se kako su 2005/06 govorili “taj elastični Reno” 😀

KiDo

@huna hvala 😀

mickey

@dejvi sve je to u redu i istina, ali covjek je bar meni dosta iskusan i zna svoj posao.. 😉

rey


Renault je tehniku koja se već više od stoljeća koristi u građevini za neutralizaciju gibanja kod npr.ptresa na neboderima domišljato upotrijebio u bolidu. I naravno da je to pomičan dio- cijeli princi njegovog funkcioniranja i je u tome da pomicanjem neutralizira gibanje,i pomičan je bio od prvog dana, kvaka je u tome što prvo nije bio kategoriziran kao pomični AERODINAMIČKi dio (što je ono što je zabranjeno), ali onda se FIA u pola sezone sjetila odjednom promijeniti mišljenje i zabraniti Renaultu tu spravicu.
I onda nam se Schumi naglo vratio u borbu za prevenstvno….

hyuna

@KiDo “At the time the F1 circus arrived at Hockenheim, Renault and Alonso were building up a comfortable lead in the championship. However, the FIA decided to interfere and decided to ban the innovative mass damper solution that was used and approved by the FIA since the Brazilian GP of 2005. Although Renault managed to win the title, Pat Symonds recently said that the fuss seriously hampered Renault’s progress towards the end of the season. The mass damper itself was in fact a movable mass inside the nosecone of the car. About 9kg mass could therefore be considered sprung mass,… Read more »

KiDo

Pošto ovdje ima ljudi koji se baš razumiju u F1 i znaju polijepo historiju sporta, može li mi neko objasniti o čemu se radilo 2005/2006 na Reno bolidu, imali su neki pomični dio u prednjem dijelu bolida, pa su mnogi to pokušali kopirat a na kraju se i zabranilo to. Ipak Alonso opet osvoji titulu 😀
Daj Bože Ferariju koliko toliko konkurentan bolid – za ostalo Alonso je tu 😀

avalon

a o čemu se tu ustvari radi ? koliko sam vidija bolidi su “iskrili” na ravnim djelovima staza zbog struganja ali nikad to nisam vidija kod kočenja . pa nije bolid F1 vespa pa da “zaroni” kad se stisne kočnica 🙂 korisnije bi im bilo da osmisle sustav koji bi omogučava vožnju tik iza konkurenta , a da se ne izgubi down force i upravljanje 😉 meni je upalo u oko , a izgleda da mnogima koji spominju adriana nije ovo : “aktualna je i GLASINA da je… ” itd . stvarno ne vidim u čemu i šta bi moga… Read more »

RapptorTeam-BiH-F1

Ok, RB pokusao nesto 2010., ali mozda im se nije isplatilo uz sve ostale stvari i to raditi,pa su odustali. Opet druga zvrcka, kako bas Lotus da to isprobava? Lako, kombinacija Reno Lotus – RB,djelimo motore, eto vam ideja pa je razradite, kupnja za kupnju, moguce. Vjerujemo ako uspije Lotusu, da ce to i RB imati, i ostale ekipe, jer kako to inace biva u F1, sjasi Kurta da uzjase Murta..samo neka prave, Kimi je novi igrac, treba mu najbolje ;-)..

hyuna

zadnja inovacija koja je dosla iz ferrarija je rupa na nosu bolida mislim iz 2008. koju nitko nije kopirao (barem mislim da nije). od tada nista nije izaslo iz ferrarijeve tvornice ideja da je netko kopira. Dakle previse su igrali na sigurno i poceli su rasipati svoju reputaciju koju je Schumacher i ekipa stvorili. Nova era od 2009. pa do danas sve se nekako na silu pokusava domoci bolje pozicije. i opet mi govorimo o kopiji tog sustava koji je lotus osmislio… kao sto sam vec reko nadam se da rade dobar posao i da ce krenuti prema boljem…

Vedad V-Power

Najvjerovatnije da Adrian ima jos neki AS u rukavu cim je odustao od te ideje, sjetite se samo onog ogromnog otvora na zadnjem djelu bolida odnosno na poklupcu od motora od Red Bullovog biloda!

dejvi

Mickey u F1 svaka ekipa ima svog Adriana, a red bullov Adrijan nije svetac da ako no kaže da valja onda valja. Čovjek ima svoje ideje i neće da razbija glavu i da misli o tuđim snovima

smartbug

Što se tiče tih crash testova mislim da to i nije neki hendikep i smatram da je to čista formalnost za momčadi koju moraju zadovoljit, te možda i namjerno naprave prve verzije bolida na granici prolaznosti da ih kasnije “pretjerana” sigurnost nebi koštala brzine. A i uvijek mogu ponovit test i proći ga bez nekih poslijedica i kazni. Ako se dobro sijećam, i nije to nešto neuobičajeno, pred više godina su i druge poznate momčadi znale padat na tim testovima i kasnije to više nije nitko ni spominjalo, a niti se je to osjetilo u rezultatima…

mickey

ovo sto red bull odustao mora nesto znaciti jer adrian je covjek koji zna svoj posao,, 😉

dejvi

pa što se mene tiče morali su promjeniti razmišljanja jer dugo nisu ništa napravili, očigledno da se ljuljaju stolice šefovima pa su sad morali zapet ko volovi

hyuna

daj kad je ferrari riskirao? ne sjecam se tih dana, mozda u vrijeme Schumija je bilo svega i svacega ali i tada su vise forsirali motor nego bilo sta drugo na bolidu.
mozda su se promijenili u smislu razmisljanja kako sta treba izgledati i nadam se da su na pravom putu, jer sto vise jakih momcadi na gridu zanimljivije prvenstvo.

dejvi

ko riskira – taj profitira 🙂

vedran

pazi ovo – ferrarije po meni uvjek bio malo oprezniji sa inovacijama bolidi su uvijek bili lijepi i nadogradnje onog prošlog – i sta sad im to dopizdi – i onda ne prodju crush test – – e to mogu samo talijani – NAJ JAČI SU
🙂

Iceman

sasvim je nebitno kako bolid izgleda ako je brz. Ne natječe se u izboru ljepote. Još nitko nije ni vidio bolid. Prije koju godinu pojavili su se bolidi sa velikim prednjim spojlerom i uskim stražnjim, meni je ako ne ružan ali barem čudan bio. Danas nemogu zamislit bolid sa onim prijašnjim spojlerima. A što se tiče crash testa očito da su stavili malo manje meterijala na nekim dijelovima ili da taj metrijal nije dovoljno čvrst. To isto nebi trebao predstavljati problem. Sve što je inovativno a da je dobro je samo plus. Ako ovaj sustav pomogne u brzini bolida, bržem… Read more »

dejvi

hej ljudi znate li šta ja mislim o tom novom tajnom sustavu……
Ferarrijev nos kao u delfina, to je jedna vrsta F-duct sistema. Taj nos ferarrija ima rupu tj. usisnik koji je povezan s prednjim krilom i tako dobija veći downforce na njega.

Prije 2-3 mjeseca je bio članak na ovom sajtu kako upravo mercedes razvija taj sustav tj. f-usisnik na prednje krilo (naravno da nema više pomjeranja ruke sa volana da zatvoriš usisnik) ali je Martin Witmarsh rekao ” ako ste sad to otkrili, zakasnili ste”

Ja neću kasnit dok nevidim prve slike Delfina 🙂 , Mclarena, Lotusa, Mercedesa

Ferrari power

tako je DONILO bolid ne izgleda naj naj vidio sam crash test ali valjda ima brzinu

dmw

Pa nek je i brz ko delfin 😉

Donilo

Ne ulijeva pouzdanje to što je RBR odustao od toga, ali sve više se priča da novi Ferrari izgleda “ružno”, a sve zbog “delfin” nosa.

Related Posts