Posljednjih nekoliko dana uzburkale su se strasti zbog glasina o inovativnom sustavu održavanja visine bolida pri kočenju, kojeg je Lotus isprobavao još u Abu Dhabiju na testiranju mladih vozača. Naime, radi se o mehaničkom sistemu koji bi korigirao visinu bolida tijekom kočenja, obzirom da u tim situacijama postoji tendencija spuštanja prednjeg dijela bolida.
Obzirom da je Gazzetta dello Sport sumnjala da je cijeli sustav pod kontrolom vozača, to bi po tehničkom pravilniku bilo nelegalno. No, ispostavilo se da vozač nema nikakvu ulogu u tome, te da se proces odvija automatizmom.
Kao što to inače biva kad netko dođe do neke inovativne ideje, prvo pitanje koje se postavi samo od sebe jest – hoće li FIA dopustiti daljnji razvoj navedenog sistema. No, kako se čini, Lotus je još 2010. godine tražio njihov sud po pitanju legalnosti, na što su dobili odgovor da ne krše nijedno pravilo. Iako je većina ekipa već ispraksirana u kopiranju tuđih rješenja, do prvog GP vikenda su samo 64 dana i bit će zanimljivo pratiti razvoj cijele situacije.
Još jedna momčad se dosjetila istog rješenja
Kako piše Autosport, još je jedna momčad razvijala isti sustav. Iako ne navode o kome se točno radi, kažu da je u pitanju netko od vodećih. Što vi mislite, tko je ta misteriozna momčad?
mislim da ce mclaren imati nesto slicno koa wiliams prosle sezone mozda zadnji kraj bolida jer ipak Sam nije dosao bez razloga
Hehe, nema problema. Samo pazi da u tablicama ne bude Alonsa, nešto tipa: Dnevni Alonso izvještaj F1 poslovanja.
Excuse!!!! Čitam jedno, pišem drugo i još slažem tablice tu na poslu…
Jbg.
Donilo pročitaj onaj članak što si postao podrobno i tamo sve piše. Pionir za razvoj je Lotus a Ferrari je samo napravio svoju verziju, šte je ljepši naziv za kopiranje.
@Don: Može izvor odakle ti to? Lotus je sustav napravio još 2010. godine, a trebalo im je sve do sada da ga implementiraju. Zato mi je sumnjivo da je Ferrari to napravio u ovih mjesec-dva.
Ispravak netoćnog navoda- Ferrari je prva momčad koja je ovo napravila, Lotus tek razvija..
🙂
Ferari je druga momcad koja je razvila ovo
uh nebi bilo lose da ferrari ima to cudo… ali muci me ona izjava Domenicalia da auto nije lijep. 🙁
Ni sam neznam ko je od velikih mozgova rekao onu pametnu “lijep bolid je i brz bolid”
“One concept Ferrari might have to work on is a ride-height mechanism that is rumoured to have been pioneered by Lotus. A report in Gazzetta dello Sport suggests that the device stabilises the car under braking by providing a constant ride-height when the front of the car would normally dip. Autosport reports that the mechanism is legal because it is reactive to brake torque and not driver activated, but Domenicali said the team was awaiting clarification from the FIA. ”
http://en.espnf1.com/ferrari/motorsport/story/67736.html
moguce (samo schumi) ali pasivni fduck radi na principu da se tek na vecim brzinama ponistava njegov ucinak, dok bi pri kocenju on imao svoju funkciu kao i kod sviju na gridu, ali njima daje prednost to sto ce na prednje krilo staviti vise pritiska nego drugi (vise gripa). iako teorija nije losa nebi bilo lose da imaju to. od top 5 momcadi RbR ima flexi prednje krilo savrseno McM ima isto svoju neku inacicu toga istoga (snimka iz Valencije ako se nevaram) Ferrari ima titrajuce prednje krilo 😀 (nedostatak resursa imaju samo jednu polovicu prednjeg krila or RbR) Mercedes… Read more »
…e sad, Ferrariu struže prednji kraj na ravnom pri punom gasu, ne pri kočenju. ….e sad, mercedes ima svoj F-duck, što znači u prijevodu da mu nos vuče strujanje zraka prema tlu, veća brzina veći potisak, al kad se stisne kočnica zbog opasnosti zapinjanja nosa o tlo morali su izumiti ovakav sistem i oni hahaha. Znači druga momčad je Mercedes. Kako sam mudar. :))))
msm da je ferari,posto to ne treba redbull-u
ja sam čito da je ferrari ta druga momčad.
i drago mi je da je lotus taj koji radi inovativne stvari, znaci da ljudi su s velikim ambicijama i ocekivanjima a uz to imaju svjetskog prvaka za volanom! Neka im je sretno…
nezznam tko je ali netko je tu spomenuo red bullovo i ferrarijevo struganje nosom po asfaltu na kocenju tako da me nebi zacudilo da je ntko od njih! No pitanje je i od kolike je taj izum pomoci….a ako nista drugo budemo uskoro saznali sve!
Mislim da je Mercedes ta druga momcad. Barem se nadam da jest. 😉
vjerovatno mclaren…on uvjek nešto muti..adrijan izmišlja sam…a ferrari sada pokušava sa svim tim novim glavama izmisliti nešto..
Razjareni bikovi tko drugi… u Ferrariju su prekonzervativni u vezi tih inovativnih stvari… a u McM ionako rade space shuttle… Mercedes ima svoj fduck za prednje krilo nekako nisam siguran da i oni to razvijaju…
moj predhodni komentar mozda malo glup ili nerealan al sigurno bi bio zanimljiv kad bi bio izvediv, hehe 🙂
mislim da bi najzanimljivije bilo da FIA uvede da svaki tim ima pravo staviti patent ako naprave nesto novo i da to drugi nesmiju kopirati, tako bi svi trazili svoja rjesenja a ne samo kopirali druge, tako bi se svi timovi posvetili samo svojimn bolidima a ne ova danasnja formula 1
da covjece -pa nemoš vjerovat – Kubica opet slomio istu nogu – – bas mi ga je zao – 🙁
off topic, ali baš čitam kak se Kubica okliznuo i pao na zaleđenoj cesti i opet mu pukla noga. Ona ista koju je skršio u nesreći.
Pa ja to ne mogu vjerovat…. 🙁
cemu uopce ova glupa nagadanja tko jos je to razvijao?!
Samo da ne bude opet dominacije jednog tima i jednog vozaca.
Ma nije bitno koja je to jos jedna momcad(logika Red Bul posto dele motore) kad ce svi sada kopirati. Neko brze neko sporije, neko bolje neko losije.
nemogu se sjetit ali netko je govorio da i slabije momcadi imaju neke zanimljive dodatke na bolidima i bice su i oni poceli to razvijat mislim da je to mclaren ili ferrari hmm mislim da je ipak ferrari..Jedva cekam novu sezonu bice zanimljivo jos kad bi se 4 ili 5 ekipa borilo za naslov. Koce znat pa nije lotusu to puno pomoglo ali nikad se nezna kad su riskirali s ispuhom
pokaže li se sistem učinkovit,i ako ga je malo teže iskopirati-vjerovatno će ga zabraniti nakon par utrka,jer tako se to radi u vrhunskom motosportu….
mercedes
Svi pogađaju tko je taj drugi…
A ni riječi o LOTUSU koji je to prvi napravio!
Ovo je odlična vijest. Nadam se da će pomoći Kimiju 🙂
Pa da(ako ništa drugo) budu zanimljivije utrke…
Svaka čast LOTUS i GO KIMI GO !!!!
RED BULL ko drugi….
Ferrari je nešto iskrio ispod prednjeg krila u zadnjim utrkama, Massa pogotovo.
Mislim da se radi o RB-u. Kao i prošle godine kad se radilo o blown difusoru (Renault-ov motor koji savršeno radi u kombinaciji sa blown difusorom)
pa kako smo gledali u zadnje dvije sezone kako red bull dodiruje prednjim krilom tlo u krivinama ne čudi me, a sjetite se Masinog bolida u dvije-tri utrke 🙂
ma ko ce biti osim reb bull-a i adriana !! 🙂
@schumacherjezakon: Zahvaljujem, ispravljeno. 🙂
Ispravak pogrešnog navoda: do prvih testiranja su samo 64 dana. To nije točno. Do prvih testiranja ostaju još samo 27 dana.
Dva su kandidata – jedan po kriteriju bratskih motora, a drugi po kriteriju majstora u kopiranju! 😀
….mercedesu treba takav i još par aduta iz rukava! :)))
nebi se zacudio da Red bull to razvija, ali nadati cu se da je Mclaren..