Gost kolumnist: Pregled sezone 2011.

Utrkom za Veliku nagradu Brazila u Sao Paolu na stazi Interlagos završila je još jedna, 62. po redu sezona svjetskog prvenstva Formule 1. Cijela sezona je od samog početka nagovještavala kako će Sebastian Vettel puno lakše nego godinu ranije doći do naslova. Ipak, malo tko je očekivao da će mladi Nijemac to učiniti na ovako impresivan način. U devetnaest utrka pobijedio je jedanaest puta, čak petnaest puta startao je sa najbolje startne pozicije, osvojivši pri tome ogromna i (već u Japanu) nedostižna 392 boda. Vettel je konkurenciju ostavio na 122 boda minusa koliko je zaostajao njegov prvi pratitelj i pretposljednji svjetski prvak, Jenson Button.

U obranu naslova krenuo je u Australiji na stazi Albert park u Melbourneu – kalendarski drugoj utrci sezone Formule 1, ali koja je održana dva tjedna kasnije od planiranog zbog nerješene političke situacije u Bahreinu gdje se trebala održavati prva utrka sezone Formule 1. Srećom po gledatelje Australska jesen i mnogo ljepši pejsaž od Bahreinske pustinje i paklenih vrućina te konfiguracijski zanimljvija i već starija staza poželjno su mjesto za početak nove sezone Formule 1 koje će se od iduće godine tamo ponovno i održavati. Utrka u Australiji donijela nam je mnogo toga novoga. Prije početka sezone bilo je postavljeno nekoliko upitnika, a najvažnije pitanje bilo je može li Sebastian Vettel obraniti naslov svjetskoga prvaka i može li Red Bull ponoviti svoju sjajnu sezonu koju su imali 2010. unatoč tome što se prvenstvo odigralo tek u posljednjoj utrci. Mnogi su prije početka sezone očekivali kako će Ferrari biti još jači nego godinu ranije i kako će se sa Fernandom Alonsom vratiti na tron Formule 1. Očekivalo se kako nam ponovno prethodi još jedna neizvjesna sezona, sa još više akcije i još većom borbom za sam vrh. Mark Webber, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Jenson Button bili su vozači od kojih se očekivalo kako će krenuti u lov na Sebastiana Vettela . Kadrovski se Formula 1 nije mnogo mijenjala, uz nekoliko novih imena među vozačima vraćeno je i jedno staro i dobro nam poznato lice, a to je ono iskusnog Nicka Heidfelda. Nažalost, povratku Heidfleda prethodila je teška nesreća Renaultovog prvog vozača Roberta Kubice koji je teško ozlijeđen u nesreći na reliju koji je vozio u siječnju za vrijeme kada se vozači odmaraju od Formule 1. Nova imena u Formuli 1 također su bila ona Sergia Pereza u Sauberu, Pastora Maldonada (tada aktualnog GP2 prvaka) u Williamsu, Paula di Reste (DTM prvaka) u Force indiji i Jeromea D` Ambrosia u Virginu. Veliki upitnik ponovno je bio nad novim pravilima koje je donijela FIA. Najviše buke podigao je zasigurno DRS (Drag Reduction System) koji je trebao omogućiti znatno lakša pretjecanja i zanimljiviju utrku. Povratak KERS-a ovoga puta kroz dogovor da ga koriste sve momčadi i dolazak Pirellija na mjesto Bridgestonea kao glavnog i jedinog dobavljača guma su neke od najbitnijih stvari koje su utjecale na događaje u ovoj sezoni. Očekivanja su bila velika. Prethodnih nekoliko godina svjedočili smo zanimljivim završnicama, te smo potiho u sebi očekivali kako ni ovo neće biti iznimka. Sa zakašnjenjem od dva tjedna najveći oktanski cirkus napokon je krenuo i već u prvoj utrci ponudio nam odgovore na neke od pitanja koja su bila postavljanja prije početka sezone. Sebastian Vettel već je u kvalifikacijama dokazao svoju nadmoć osvojivši najbolju startnu poziciju sa čak pola sekunde boljim vremenom od Lewisa Hamiltona. Njegov momčadski kolega Mark Webber je pred domaćom publikom ostvario treće kvalifikacijsko vrijeme, dok je četvrto mjesto zauzeo Jenson Button u Mclarenu. Ferrarijevi navijači prvim kvalifikacijama nisu mogli biti zadovoljni, peto mjesto Fernanda Alonsa sa više od sekunde zaostaka za Vettelom, te osmo mjesto Felipea Masse stavilo je gorak okus u usta Ferrarijem tifosima. Vitalij Petrov je za Renault zauzeo vrlo dobro šesto mjesto, dok se Nick Heidfeld kvalificirao tek kao osamnaesti. U utrku su krenula 22 vozača zbog toga što se dva HRT-a, Karthikeyan i Liuzzi nisu uspjeli kvalificirati uslijed “pravila 107%”. Pravilo nalaže da u utrci neće nastupiti vozač čiji kvalifikacijski krug bude sporiji od 107% najbržeg vremena iz prve kvalifikacijske runde. Liuzzi i Karthikeyan to nisu uspjeli učiniti te je HRT-ov nastup na VN Australije okončan već u kvalifikacijama. U zanimljivoj utrci Vettel je uvjerljivo slavio ispred Lewisa Hamiltona te iznenađenja utrke Vitalija Petrova koji se dočepao sjajnog trećeg mjesta i svog prvog i jedinog postolja u karijeri. Fernando Alonso u već poznatom scenariju je gledao u leđa Vitaliju Petrovu i završio četvrti, Mark Webber je pred domaćom publikom bio peti, Button šesti, a Felipe Massa sedmi. Dva Sauberova vozača diskvalificirana su zbog pogrešno tumačenog pravila o stražnjem krilu. Uvodna utrka sezone ponudila nam je zanimljivost, ali pretjerane neizvjesnosti nije bilo.

Pobijediti u prvoj utrci znači mnogo u aspiracijama da obranite naslov, ali još više znači ako to ponovite i tjedan kasnije. Vettel je na Velikoj nagradi Malezije bio ponovno prvi u kvalifikacijama. Ostavio je ponovno iza sebe Hamiltona koji je ovaj put bio nešto bliži, ali svejedno nedovoljno blizu da ugrozi Nijemca. Prva petorka bila je ista kao i na utrci u Australiji, dok je ovoga puta na šestome mjestu za Renault bio Nick Heidfeld. U utrci je Vettel bio najbrži, Jenson Button drugi, a trinaesto postolje u karijeri ostvario je Nick Heidfeld. Velika nagrada Malezija bila je prva utrka Formule 1 koju smo mogli pratiti ponovno na domaćim tv postajama. Nakon što je HRT-u istekao ugovor za prava prijenosa Formule 1, ista je otkupila Kreator grupa. Tako su Hrvati diljem zemlje prvi puta imali prilike gledati uživo kompletan vikend, uključujući i slobodne treninge.

Na Velikoj nagradi Kine Sebastian Vettel ponovo se kvalificirao na pole position, ali je kasnije u utrci treći puta zaredom propustio pobijediti , te je pobjedu odnio Lewis Hamilton nakon što je pretekao Vettela četiri kruga prije kraja utrke. Već u Turskoj Vettel je ponovno na tronu, prvo mjesto u kvalifikacijama pretvorio je i u prvo mjesto na utrci. Webberovo drugo mjesto te prva dvostruka pobjeda ove sezone za Red Bull na mjestu gdje je sezonu ranije počela najveća njihova unutarmomčadska kontroverza. Vettel nastavlja sa sjajnim rezultatima i uvjerljivo pobjeđuje u Španjolskoj i nikad zanimljivijem Monaku. Utrku u Španjolskoj Webber starta sa najbolje startne pozicije i prekida Vettelov niz od pet uzastopnih najboljih startnih pozicija. U Monaku Vettel osvaja pole position i ostvaruje svoju prvu pobjedu na legendaroj stazi koja se vozi ulicama Monte Carla. Prvi “znak slabosti” Vettel pokazuje u čudesnoj utrci u Kanadi dva tjedna kasnije. Ponovno je na pole positionu i vodi cijelu utrku sve do dva kruga prije kraja kada stupa svima nam dobro poznati scenarij. Sudbina je htjela da heroja Formule 1 dobijemo u Jensonu Buttonu. Šest odlazaka u boks, pad na začelje, okršaji s Hamiltonom, Alonsom, pretjecanje Schumachera, Webbera i na kraju Vettela samo su dio Buttonove sjajne izvedbe te čudesne Montrealske nedjelje. Jaka kiša koja je prekidala utrku donijela nam je čak četiri sata uživanja. Lijepa priča o (prema osobnoj procjeni) najzanimljivijoj utrci sezone. Vettel se nakon Kanade vratio u stari ritam – u Valenciji je ostvario pole position, najbrži krug i pobjedu. Nakon toga slijedi za njega crni period. U Britaniji i u Njemačkoj je ostao bez pole positiona, a u utrkama završava kao drugi, odnosno četvrti. To je bio jedini put da je došao do cilja bez da je osvojio podij. Slijedi Mađarska gdje se samo djelomično vraća u formu – pole position i drugo mjesto u cilju. Slijede tri utrke u kojima se vraća starim navikama. U svom stilu, osvaja pole position i pobjedu na legendarnim utrkama u Belgiji i Italiji, a najbrži je i na noćnoj utrci u Singapuru. U Japanu je i dalje prvi na gridu, ali ne i na kraju utrke – ispred njega završavaju Button i Alonso. Tada je bodovna prednost bila tolika da je to treće mjesto ujedno značilo i matematički osiguran naslov svjetskog prvaka. U Koreji prvi i jedini put u sezoni dolazi do pobjede koju nije ostvario startajući sa najbolje startne pozicije. U Koreji prvi starta Hamilton, ali Vettel ga pretječe već u prvom krugu i ostvaruje pobjedu. Na preostale tri utrke starta prvi, ali samo u Indiji uspijeva doći do pobjede. U Abu Dhabiju odustaje, a u Brazilu pobjeđuje Webber.

Jenson Button imao je vrlo dobru sezonu. Nakon sezone ranije kada je bio u igri za naslov svjetskoga prvaka sve do posljednje utrke, Button je ovu godinu odradio vrlo dobro i skinuo sve upitnike koji su bili nad njim i njegovim naslovom svjetskog prvaka osvojenim dvije godine ranije. Sezonu je odradio i bolje od svoga momčadskog kolege Lewisa Hamiltona. U utrkama je bio sigurniji od Hamiltona i imao mnogo manje incidenata. Sezonu je Button završio sa tri pobjede u Kanadi, Mađarskoj i Japanu, te je još devet puta bio na pobjedničkom postolju. Pamtimo i dva odustajanja, prvo na domaćoj utrci u Silverstoneu, a drugo na idućoj utrci u Njemačkoj. Četri druga mjesta u Maleziji, Sinapuru, Italiji i Indiji, te pet trećih Španjolska, Monako, Belgija, Abu Dhabi i Brazil sjajan su rezultat za 31- godišnjeg Engleza. Kao najslabiji rezultat bilježe mu se dva šesta mjesta – s otvaranja sezone u Australiji i iz Valencije. Sjajne trenutke proživljavao je u Kanadi, na utrci koja ćemo svi još dugo pamtiti. U kvalifikacijama nije bio ni približno dobar kao u utrkama – niti jednom nije startao sa najbolje startne pozicije dok je samo tri puta krenuo kao drugi (Kina, Monako, Japan). Najslabiji rezultat u kvalifikacijama mu je trinaesto mjesto iz Belgije. Kad se povuče crta, Button sezonu završava na drugom mjestu, sa 122 boda manje od Vettela, 12 više od Marka Webbera, te 43 boda više od Lewisa Hamiltona. Kao dokaz da je McLaren zadovoljan Jensonovim vožnjama – prekinuli su sve moguće spekulacije o potencijalnim transferima i potpisali novi ugovor koji će ga još neko vrijeme zadržati u McLarenu.

Za Marka Webbera ova sezona nije bila ni približno dobra kao prethodna i malo tko vjeruje da će Australac još jednom ponoviti kompetitivnost iz prošle godine. 2011. je proveo u debeloj sjeni Sebastiana Vettela, ostvarivši tek jednu simboličnu pobjedu na posljednjoj utrci u Brazilu. Ipak, ako se to uz njegov bolid može reći – da rezultati nisu loši govori treće mjesto u ukupnom poretku svjetskog prvenstva – tik iza Jensona Buttona. Doduše, rijetki će mu na tome moći iskreno čestitati jer sam pogled na završnu tablicu govori da na kontu ima siromašnih 258 bodova u odnosu na Vettelovih 392. Iako je, gledajući ostatak svijeta, poražen samo od Jensona Buttona – puno više peče težak debakl naspram druge strane garaže. Ako izuzmemo pobjedu, još je devet puta Webber bio na pobjedničkom postolju, ali samo dva puta s drugim mjestom (Turska, Belgija). Kao razlozi ovih rezultata spominju se mnogi čimbenici. U Red Bullu su često naglašavali sporiju prilagodbu na izuzetno ćudljive Pirelli gume, a u kombinaciji s problemima s KERS-om u prvih nekoliko utrka – moguće je da se zaista radi o izuzetno nesretnom spletu okolnosti za Webbera. Ipak, vjerojatnije je da su pravi razlozi malo širi. Kao što je Adrian Newey mudro opomenuo – Sebastian Vettel ne ponavlja istu grešku dva puta. Prošle godine je gubio bodove gdje god je imao i najmanju šansu za to, a svejedno je došao do naslova. Jednostavnom matematikom dođe se do zaključka da bi i tada imao barem 120 bodova viška da su kojim slučajem izostali mehanički kvarovi i da nije radio pogreške, kao što je bio slučaj ove godine.

Mark Webber nije jedini koji iza sebe ima tešku sezonu. Fernando Alonso sasvim sigurno nije zadovoljan što je još jednu godinu izgubio u bolidu koji jednostavno nije sposoban boriti se za pobjede u utrkama. Prije početka sezone očekivao se još jači napad na titulu nego godinu ranije, a to je samo pridonijelo da hladan tuš u Australiji bude još hladniji. Španjolac je ostvario tek jednu pobjedu u sezoni (Silverstone), a još devet puta je bio na postolju, baš kao i Mark Webber. Iako u kvalifikacijama nije briljirao, teško mu je bilo što prigovoriti jer je Felipe Massa gotovo uvijek bio za klasu sporiji vozač. No, za Ferrarijeve navijače je zasigurno tužan podatak da je samo jednom krenuo iz prvog startnog reda – i to u Kanadi, gdje je upisao i jedino odustajanje ove sezone nakon što je u sudaru s Buttonom izvukao deblji kraj. U kvalifikacijama je najčešće bio peti – čak deset puta. Sezonu je završio sa samo bodom manje od Marka Webbera, s time da je u svim utrkama osim Kanade osvajao bodove. Nesumnjivo je da je Fernando izvukao apsolutni maksimum iz Ferrarija pa mu ostaje samo nadati se da će mu momčad pružiti bolid koji će donijeti nekoliko desetinki pa da mu posao bude barem nešto lakši.

Iza Lewisa Hamiltona je turbulentna sezona, a sigurno i njegova najgora sezona otkad je u Formuli 1. Prvi put otkad je u Formuli 1 Lewis je poražen od svog momčadskog kolege. Kad vas porazi netko iz druge momčadi, uvijek vam ostaje opravdanje da bolid nije dovoljno brz. Ali kad vas porazi momčadski kolega, onda morate sjesti za stol i dobro razmisliti što se ustvari dogodilo. A dogodilo se to da ga je Button ostavio na 43 boda zaostatka, što je veći bodovni zaostatak nego što je Hamilton godinu ranije napravio u obrnutoj situaciji. Njegovu su sezonu obilježili česti sudari sa velikim rivalom iz ranijih dana – Felipeom Massom. No, Hamilton samo triput nije došao do cilja – u Kanadi zbog sudara s Buttonom, u Belgiji zbog sudara s Kobayashijem i u Brazilu zbog problema s mjenjačem. Ostvario je i tri pobjede – u Kini, Njemačkoj i Abu Dhabiju, a još tri puta se penjao na pobjedničko postolje i to sva tri puta kao drugoplasirani. Uz tri odustajanja, tri pobjede i tri druga mjesta, Hamilton je sve ostale utrke uspio završiti među osvajačima bodova. Najslabiji rezultat mu je osmo mjesto iz Malezije, dok broji još jedno sedmo, jedno šesto, dva peta i i pet četvrtih mjesta. Solidni rezultati, ali za vozača tog kalibra – složit ćemo se – nedovoljni. Sezonu su mu obilježile kazne, sudari, trkaći incidenti, pobjede, ali i fantastična borba iz Monze kada mu je Michael Schumacher držao lekciju defanzivne vožnje. Naravno, uz standardnu dozu Michaelovog bauljanja po rubu regularnosti. Ne valja zamjeriti niti Nijemcu na toj vožnji, ali niti Hamiltonu na pozivima prema boksu u tim trenucima. To je ono što Formulu 1 čini spektakularnom – borbe divova, okršaji ogromih ega.

Kritike među fanovima ovog sporta diljem svijeta pokupio je Felipe Massa. Još jedna teška sezona za Brazilca koji je u zadnjoj utrci ove godine proslavio svojih okruglih sto utrka za Ferrari. Slavljenička torta je vjerojatno bila gorkog okusa, obzirom da Felipe nema apsolutno nijedan razlog za slavlje. Na njegovu sreću, gazde Ferrarija imaju posljednju riječ, pa se čini da će mu vjerojatno podariti razlog za slavlje – još jednu godinu u crvenom bolidu. Peto mjesto u Brazilu zaključilo je za njega katastrofalnu sezonu. Obilježen incidentima s Hamiltonom, ali i pogreškama poput onih u Indiji – ovu će sezonu zasigurno htjeti brzo zaboraviti. Izuzev tri odustajanja, bodove je osvajao u svim preostalim utrkama izuzev Turske gdje je bio jedanaesti. U kvalifikacijama je bio nešto bolji, te mu je najbolji plasman treće mjesto iz Kanade, a najlošiji deseto iz Turske. Sigurno je kako mu ova sezona nije bila laka, ali možda ne treba biti previše strog. Massa nikada nije spadao u sam vrh vozača, odnosno u prvu klasu, ali bio je odmah tik do nje. Uzmimo u obzir da je Ferrari bio loš ove godine, a ipak je Fernando taj kalibar koji će se u ovakvoj situaciji izdvojiti kao lider.

Nico Rosberg i Michael Schumacher zauzeli su sedmo i osmo mjesto u vozačkom te donijeli Mercedesu četvrto mjesto u konstruktorskom poretku. Kao ni prošle godine, Ross Brawn svojim dečkima nije ponudio nikakav spektakularan bolid. Iako su najavljivali napredak, očito je da u momčadi još uvijek stvari nisu posložene onako kako bi trebale biti da se stvore uvjeti za borbu za pobjede. Tradicionalno, najave idu u smjeru boljih performansi iduće sezone. Najbolji rezultat sezone bilo je Schumacherovo četvrto mjesto u Kanadi, a vrijedi spomenuti i pet petih mjesta (dvaput Rosberg i tri puta Schumacher). Ipak, Nico je zabilježio 13 bodova više od starijeg kolege, ali može se reći da je to direktna posljedica njegova dva naspram Michaelova četiri odustajanja. Mnogi se slažu da je Schumacher ove godine dokazao da u njemu još ima vatre i da ima što za pokazati. Ostat će nam u pamćenju njegova vožnja u Monzi, Kanadi i u Belgiji. Ne možemo znati što nam donosi iduća sezona, ali bit će zanimljivo gledati odnos snaga u Mercedesu.

Nakon prve četvorke dolazi Renault. Ozljeda Kubice značila je da će morati angažirati novog vozača, a odabir je pao na Nicka Heidfelda. U prve dvije utrke pokazali su se kao jak adut, dva podija – jednom Heidfeld i jednom Petrov. No, to je bilo to što se tiče Renaulta ove sezone. Petrov još sedam puta završava među osvajačima bodova (peto mjesto u Kanadi), a Heidfeld pet puta osvaja bodove prije nego je na polovici sezone zamjenjen Brunom Sennom. Brazilac završava svih osam utrka, ali samo jednom dolazi do bodova. Sezonu završavaju na petom mjestu, 4 boda ispred Force Indije.

Za momčad (Sahara) Force India moglo bi se reći da su ostvarili svoj cilj – nakon prošlogodišnje sedme pozicije uspjeli su se popraviti za jedno mjesto u konstruktorskom poretku. Relativno gledano, pokazali su se kao druga momčad srednjeg dijela poretka, ostvarivši čak 25 bodova više od sedmoplasiranog Saubera. U sezonu su ušli s jednim novim vozačem – na mjesto Vitantonia Liuzzija stigao je dvadesetpetogodišnji Škot Paul di Resta, DTM prvak iz prethodne sezone. U Formulu 1 je stigao uslijed dogovora s dobavljačem motora – Mercedesom. Bodove je ostvario u Australiji, Maleziji, Mađarskoj, Italiji, Singapuru, Koreji, Abu Dhabiju i Brazilu; a najbolji plasman mu je bilo šesto mjesto u Singapuru. Odustao je samo u Turskoj. Sveukupno 27 bodova, 15 manje od Adriana Sutila. Može se mirne duše reći da je za debitanta napravio odličan posao. S druge strane garaže, Sutil osam puta nije došao do bodova, a još dva puta je odustao. Deveto mjesto u ukupnom poretku, što je dvije pozicije bolje od protekle godine, ali i pet bodova manje nego tada. Kao najbolji plasman pamtit će Nurburgring i Interlagos (dva šesta mjesta).

Sedmoplasirana momčad prvenstva je Sauber koji je očito napravio skok u odnosu na prethodnu sezonu. Iako s identičnim brojem bodova, ove godine su bolje rangirani zbog bodovnog deficita kod konkurenata, prvenstveno Williamsa. S jednim novim licem (Sergiom Perezom) i bogatim sponzorima koje je doveo sa sobom Sauber je u ovu godinu ušao impresivno. Sedmo i osmo mjesto u Australiji i nes(p)retna diskvalifikacija zbog nepravilnosti oko zakrivljenosti dijela stražnjeg krila. Kamui Kobayashi osam je puta završavao utrke među osvajačima bodova, s posebnim naglaskom na Monako koji mu je ujedno i najbolji rezultat u karijeri – peto mjesto. Perez svoj najbolji rezultat bilježi na VN Velike Britanije (7.), a čak dva puta nije uopće startao u utrku zbog udesa koji mu se dogodio na kvalifikacijama u Monaku. Šest puta vozači Saubera su ulazili u posljednju rundu kvalifikacija (Kobayashi 4, Perez 2) a najbolja startna pozicija bila je u Japanu, gdje je Kobayashi pred domaćom publikom krenuo sedmi.

Toro Rosso zasigurno bilježi pozitivan pomak u odnosu na prošlu sezonu (13:41 u bodovima). Preskočili su Williams, a njihovi vozači su i osvojili srca mnogih navijača; kako izvedbama , tako i emotivnom pristupu utrkivanju. Iako su vodili neizvjesnu borbu cijelu godinu, Jaime Alguersuari ipak je uspio skupiti veći broj bodova. Kao najbolji plasmani pišu mu se sedmo mjesto u kvalifikacijama u Belgiji i dva sedma mjesta na utrkama u Italiji i Koreji. Buemi je najbolji bio u Australiji i Mađarskoj (osma mjesta). Teško je reći što se od njih očekuje u 2012. godini. Pokazali su da znaju raditi i da mogu iznenaditi, a izvjesno je i da nemaju financijskih problema. Ipak, poznato je da je njihov primarni cilj razvoj mladih vozača, a obzirom da je na gridu dosad neviđena gužva mladih vozača – to samo pokazuje da rade dobar posao.

Idući paragraf mogao bi biti i prigodno osjenčan crnom pozadinom. Legendarna momčad Formule 1 doživjela je svoju najgoru sezonu otkad postoji. Rubens Barrichello i Pastor Maldonado mogu se pohvaliti sa čitavih pet bodova iz devetnaest utrka. Čak niti značajna financijska pomoć koju je Venezuelanac doveo u Williams nije pomogla da se odvoje od samog začelja i društva tri najgore momčadi. Šest puta nisu se uspjeli kvalificirati u drugu rundu, a u utrkama su redovito bili još i gori. Dva Barrichellova deveta mjesta i jedno Maldonadovo deseto mjesto jedini su plasmani vrijedni spomena (Monako, Kanada, Belgija).

Tri momčadi sa začelja još su jednom pokazale da se na njih može računati kao redovite goste samo prve kvalifikacijske runde. No, važno je napomenuti da prvi od najgorih, Team Lotus (od iduće sezone Caterham), pokazuje vidljive znakove napretka, a pogotovo u rukama Heikkija Kovalainena. Finac je nedavno izjavio da je ovo najbolja sezona u njegovoj karijeri, a uzmemo li u obzir da je imao životnu stanicu i u McLarenu, onda je očit zaključak da je Heikki sazrio i da zelenoj momčadi pruža ekstremno vrijedne partije. HRT je i drugu sezonu bolji od Virgina i to zahvaljujući 13. mjestu u Kanadi (V. Liuzzi). Hispania je u sezonu krenula uzdajući se u Liuzzija i Karthikeyana, no od Silverstonea su se odlučili na Red Bullovog pulena – Daniela Ricciarda. I na samom začelju je momčad Richarda Bransona. 14. mjesto d’Ambrosia iz Australije najbolji je njihov rezultat.

Ispred nas je zimska pauza, a onda povratak na testiranja. Iduća sezona već će u prvoj utrci srušiti jedan rekord – na startu će biti šest svjetskih prvaka – Michael Schumacher, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Jenson Button, Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen! Zastrašujuć je podatak da će 25% grida biti svjetski prvaci, a i budite sigurni da će svi od njih od svojih momčadi zahtjevati pobjednički bolid. Neuspjeh se ne oprašta. Tko će se od njih pokazati kao najjači adut? Bolja pozivnica ne postoji, pratite i dalje Formulu 1 i zajedno dočekajmo 2012., a do tada se uz nostalgiju prisjećajmo jedne uzbudljive i po mnogočemu posebne protekle sezone.

* Stavovi izrečeni u tekstu ne predstavljaju stavove GP1.hr portala već su osobno mišljenje autora kolumne.

Ivan Šurbek

23 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
toma

djula potpuno si upravu. alonsov start u barceloni je uvjerljivo njjači moment sezone. ovakav potez, a ne kvaliteta bolida, čini razliku među vozačima.koliko god puta pogledam start ne mogu se načuditi alonsovoj genijalnosti.vettel bez obzira na titulu cijelu sezonu nije napravio ni blizu potez koji se može mijeriti sa alonsovim startom u barceloni.

toma

Ako se ekipa u ferariu dovede u red slijedeće sezone alonso praši sve pred sobom!

Kimmirules

bez prigovora najbolja kolumna zadnje vrijeme o F1 sezoni, nadam se da će se ferrari i meclaren konsolidirat u ova 3 mjeseca i uhvatit formu RbR, isto tako se nadam da će i Renault opet složit nešto od bolida tako da se i moj Kimmi uspije iskazat kao pravi majstor nemora bit prvak ali bar da u par utrka pokaže znanje i pomrsi nekome račune.Uglavnom jedva čekam novu sezonu, nadam se zanimljivijoj borbi za naslov nego ove godine Vettelu svaka čast ali brate dosadno za poludit nakon pola sezone sve se već znalo.

djula

http://www.youtube.com/watch?v=3nEfIomu4IM vettel i redbull jesu bili nadmočni tijekom cijele sezone ali da vettel nema ovakav bolid mikad nebi skupio toliko pol!Dok majstor alonso koji je ispočetka imao najveće smeće od bolida što možeš dobiti čak i renaultnapočetku bio bolji ruku na srce alonso je čak dobro i odvozio ovu sezonu i ovaj video će mi biti jedini razlog sječanja na ovu sezonu a što se tiče masse čovijek nije mogao isto tako ništa bolje! Jedva čekam 2012 samo da ovi likovi iz maranela malo upru u taj prokleti bolid da možemo uživati kao u 2010 nadmetanje mastora Vettel,Hamilton,alonso i sve… Read more »

denky

ovu sezonu ću pamtiti po onom kišnom vremenu u Kanadi

DBXZDF

dobro, dobro al vidin da si se vec spremia

ZvonacIG

U Koreji prvi i jedini put u sezoni dolazi do pobjede koju nije ostvario startajući sa najbolje startne pozicije.

Ni ovo nije točno, naime Vettel je pobjedio u Španjolskoj, a tamo je sa polea startao Webber.

DaMir

pa samo sam zelio da se ispravi greska :palica:

DBXZDF

DaMire nemoj obolit na zivce

Šumi Fan

swe cestitke i velike pohvale Vettelu i Red bullu stvarno jaka dominacija kao u vrjeme Sumahera i Ferrarija.Razocaro sam se u Ferrari bili su 2010g konkurentni koliko toliko ali ova sezona je bila katastrofalna.Nevolim kad se vozaci kritiziraju na primjer Massa od mene ima respekt i znam da je mali brz za mene je S P iz 2008g bio je bolji imao je vise pobjeda ali nije imao srece.Vozac u autu F1 je kao folman jednog tima ako on nema dobre suigrace dobivace golove.Dajte masi bolid pa da pokaze sto moze .Doveli su Alonsa misleci da je svemoguc ali bolid… Read more »

DBXZDF

nadam se da će se ferrari vratiti iduće sezone još bolji nego sada

dijelim nadu s tobom, ali dosta ti je bilo napisat bolji a ne jos bolji 😉

DaMir

Hoce li neko mozda ispraviti ovu gresku ?? BUTTON JE PRESTIGAO VETTELA U *******ZADNJEM KRUGU**** ,a ne 2 kruga prije kraja http://www.youtube.com/watch?v=1-p_82N3N8E&feature=related molio bih da se to ispravii

filip DU

svaka vam ćast evo sam sa užitko proćitao 🙂

butko

nadam se da će se ferrari vratiti iduće sezone još bolji nego sada 😀

butko

😀 fenomenalno jedva čekam 2012 <3 😀

deda

Svaka cast za kolumnu, ovo je uzitak za citati.
ja baš mislim da decku nije trebalo puno vremena da to napiše jer ako nesto pratis i imas znanje o tome, ne treba ti mnogo, kad imas nit, sve ide brzo i glatko.
treba zahvaliti što je podijelio to s nama jer ja ovo ne bi saznao nigdje na domacem portalu…

Darko

Šta dečko nema život pa piše olumne od 800 stranca?

l l

Odličan članak! Sa zadovoljstvom sam ga čitao. 🙂
Joj, kad će više 2012. i nova sezona?! 🙁

DaMir

” Vettel pokazuje u čudesnoj utrci u Kanadi dva tjedna kasnije. Ponovno je na pole positionu i vodi cijelu utrku sve do dva kruga prije kraja kada stupa svima nam dobro poznati scenarij.”,Zar Button nije prestigao vettela u zadnjem krugu ?? *

svabo

Nije ga prestigao dvobojem na stazi, ali prestigao ga je na način da ga je prestigao u poretku utrke jer Vettel nije odustao nego je završio kao drugoplasirani iza Buttona.

DaMir

button nije prestigao vettela*

Denis

Smatram da trebamo biti zahvalni na trudu koji su uložili ljudi iz kreator grupe da na omoguće prijenos Formule1…sramotno da nacionalna televizija to nije sposobna…Hvala!

DaMir

” Vettel pokazuje u čudesnoj utrci u Kanadi dva tjedna kasnije. Ponovno je na pole positionu i vodi cijelu utrku sve do dva kruga prije kraja kada stupa svima nam dobro poznati scenarij.”,Zar Button nije prestigao buttona u zadnjem krugu ??

Related Posts