Retrovizor: Vettel u pijesku, Hamilton u šampanjcu

Dok je prošle godine tamo iznenadno slavio, Vettel ovogodišnji GP Abu Dhabija neće pamtiti s veseljem ― uostalom, sad mu je izmaknuo i pothvat osvajanja bodova na baš svakoj utrci u kalendaru. Ali većina publike se ne žali: njegov peh s gumom koincidirao je s danom kad su Hamilton i Alonso bili u elementu.

Neki će sad za Hamiltona možda cinično komentirati ― “lako je tako pobijediti, kad je Vettel odustao”. Ali ne treba stvari gledati na taj način: kad je favorit neočekivano ispao iz sheme, upravo je od preostala 23 vozača Hamilton bio onaj koji je iskoristio priliku i uvjerljivom vožnjom, s kojom mu vodstvo niti u jednom trenu nije bilo pod upitnikom, prvi prošao ispod kockaste zastave. I za razliku od onog intervjua nakon Pole positiona na GP Koreje, ovaj put je djelovao doista zadovoljnim.

Ako je točno ono što je tvrdio, da su razlozi za njegov privremeni pad rezultata i tmurno raspoloženje bili privatnog karaktera (sigurno već znate za prekid s Nicole Scherzinger), ovo bi bio znak da je crni oblak iza njega. Možda malo kasno što se tiče 2011. s obzirom da je pred nama samo još finalna utrka, ali barem će biti u punoj formi za međusezonski razvoj i testiranja, te naravno za 2012. Ne treba čuditi, stoga, da su mnogi Abu Dhabi proglasili mjestom gdje su vidjeli onakvog “starog” Hamiltona kakvog poznaju.

Što se pak Vettela tiče, njegovo razočaranje se može shvatiti (bilo bi grandiozno završiti cijelu sezonu s bodovima osvojenima u svakoj utrci i napasti Schumacherov rekord sezonskih pobjeda), ali u široj slici stvari, ovo je samo mala distrakcija. Jednostavno je imao peh biti prvi koji će “pokupiti” neki oštar predmet koji mu je probušio gumu, ako je to uopće bio razlog; barem koliko se može naslutiti sa snimke vožnje kroz prve zavoje, nije bilo vozačke greške.

No ekipa mu općenito nije imala briljantan vikend, s Webberom koji je imao problematično zaustavljanje u boksu i išao je u smjeru neobične i radikalne taktike stavljanja tvrdih guma samo za posljednji krug utrke. S obzirom na sve, i raspoloženje rivala, još je četvrto mjesto i prihvatljivo, mada je ovo prva utrka 2011. na kojoj na postolju nije bio nitko iz Red Bulla. Naravno, baš kao i Vettelu, ovo Red Bullu ni najmanje ne osporava uvjerljivo osvojenu konstruktorsku titulu, već se samo radi o jednom “manje dobrom” vikendu.

Upravo suprotno McLarenu, koji je s Buttonovim trećim mjestom ostvario svoj najbolji rezultat sezone ― do sada su mu “najbogatiji” Grand Prixovi bili Kina i Mađarska, kad su osvojili prvo i četvrto mjesto. Ovo je i drugo dvostuko postolje za ekipu iz Wokinga ― prvi put je bilo u Španjolskoj, ali tada je pobijedio Vettel. Button i dalje drži vrlo pozitivan renome vozača koji će iskoristiti priliku za pobjedu ukoliko mu se otvori, a konzistentno kući donosi dragocjene konstruktorske bodove, ne upuštajući se u prevelike rizike ako već ima “vrapca u ruci”. Njegov je drugi ukupni plasman za 2011. vrlo izvjestan, i u godini u kojoj je prvak bio praktički nedodirljiv, to mnogo znači.

Ali ovaj put ispred njega je završio netko “u elementu” baš kao i Hamilton ― naravno, Fernando Alonso. Po svojem dobrom običaju, napravio je kudikamo više nego što je djelovalo moguće s onim bolidom koji je po tempu tek osjetno iza Red Bulla i McLarena. Premda niti u jednom trenutku izravno ga napadajući, držao je Hamiltona “na iglama”, slijedio mu tempo dobar dio utrke, i pobjegao Buttonu (kojeg je prije usput i oštro pretekao) na preko petnaest sekundi razlike. Vrhunski obavljen posao, koji opet potvrđuje da kad Ferrari jednom napravi bolid za sam vrh konkurencije, sa Španjolcem svakako treba računati kao favoritom.

Interesantni su i neki znakovi mirnijih voda u kojima se sada nalazi s Lewisom Hamiltonom. Jedan komplimentira drugog, pa ovaj uzvrati, pa prilično srdačno rukovanje i čestitke nakon utrke… Svojevrsni su saveznici u nevolji sa zajedničkim neprijateljem (u plavom kombinezonu), ali čini se da su i konkretno ostavili za sobom animozitete iz 2007. Da smo zlobni, rekli bismo da je Hamiltonu animozitet prema Alonsovom kolegi već i ovako više nego dovoljan.

Kolegi, koji je prilično u skladu s ovogodišnjim prosjecima osvojio slidno peto mjesto, ali to što je kroz cilj prošao s preko četrdeset sekundi zaostatka za Španjolcem (prosječno preko sedam desetinki po krugu), mu i dalje drži dugoročan kokpit u Maranellu pod upitnikom. Svi tvrde da je 2012. dogovorena stvar, ali čak i ako jest, 2013. će već biti druga priča…
Po običaju, Mercedes je bio odmah iza ove “grupacije”, a iza njih obje Force Indije. Unatoč brojnim poslovnim problemima kroz koje Vijay Mallya momentalno prolazi i koji bi se mogli odraziti na stanje i budućnost ekipe, po rezultatima se to zasad ne vidi. Ekipa je sve češće odmah iza vodećih četiri, i na tom mjestu polako nadomješta destabilizirani Renault. Doduše prekasno da bi više mogla, osim u slučaju nekog velikog preokreta u Brazilu, mogla od njega preuzeti peto konstruktorsko mjesto.

Još za Interlagos ostaje i napeta bitka između Toro Rossa i Saubera za sedmo mjesto, koje sada razvaja samo jedan bod. Williams je nakon još jednog nespektakularnog vikenda (iako, kakve su bile kvalifikacije i plasmani na gridu na apsolutno začelje, utrka je još bila i dobra) praktički zabetoniran na devetom mjestu, a slijede tri mlade ekipe.

Suci, istina, ovaj put nisu imali previše prilike baviti se sudarima u izravnim napadima, ali nisu ostali “lijeni” već podijelili nekoliko kazni za ignoriranje plavih zastava. Koliko se iz prijenosa moglo zaključiti, nije posrijedi bilo namjerno ignoriranje, koliko borba za mjesto koja se, eto, odvijala baš u trenu kad je dolazio netko brži za cijeli krug. Ovakve će se stvari neminovno događati u utrkama, pa se radi o još jednoj stvari koja bi mogla biti konkretnija i preciznije zadana od strane sudaca.

Dakle, pred nama je još samo GP Brazila. Na njemu će se definitivno doći do odgovora nekih sekundarnih pitanja u prvenstvu (može li Button izgubiti titulu vice-prvaka, tko će biti sedmoplasirani konstruktor…), ali ekipe već sad primarno razmišljaju o pripremama i planovima za 2012. Što se vozačkih postava tiče, čini se da bi Interlagos mogao biti posljednja utrka Rubensa Barrichella, barem utrka u kojoj bi nastupao kao aktivni vozač, a pitanje je gdje ćemo nakon nje još vidjeti Sutila, možda i Sennu i d’Ambrosija.
Vrijeme je za nagrade:

Heroj utrke: Lewis Hamilton. Istina, tko zna što bi bilo da Vettelu nije pukla guma, ali to nimalo ne umanjuje činjenicu da je Britanac, baš u svojem stilu kad je dobro raspoložen, uvjerljivo odvozio i kontrolirao cijelu utrku, niti u jednom trenutku ne preuzevši rizik da ga Alonso napadne. Mjesto vice-heroja svakako mora ići Španjolcu koji je odradio izvrstan posao u Ferrariju ― ovaj dvojac ostavio je ostatak društva daleko iza sebe do kraja.

Potez utrke: Jenson Button i Mark Webber. Zapravo, nije posrijedi samo jedan jedini potez: cijela njihova serija napada i uzvraćanja, od otprilike petog do petnaestog kruga, mogla bi se nazvati “spektaklom” utrke. Izvrsna izravna akcija na asfaltu, i to dvojice dovoljno iskusnih lisaca da nije sve završilo hrpom ugljičnih vlakana u ogradi, već se išlo samo do ruba (kojeg se nije prešlo).

Razočaranje utrke: Renault. Posebno loša utrka, čak i za ovaj Renault druge polovice sezone koji više nije u formi. Samo mediokritetske kvalifikacije, i ukupni plasmani još lošiji od njih. Peto konstruktorsko mjesto im je vjerojatno sigurno pred Force Indijom, ali ta 2012., kad će se ekipa zvati Lotus, svakako mora početi bolje nego što je 2011. završila. Vice-razočaranje: Williamsovo tupo začelje na kvalifikacijama. Njima također 2012. ne može prerano doći.

Nagrada za zbunjivanje protivnika: Mercedes. Što je ono stari lisac Michael Schumacher kuhao u kvalifikacijama na intermedijalnim gumama, još uvijek nije jasno. Je li se radilo o nekakvom skupljanju podataka o karakteristikama tih guma kad se koriste na suhoj podlozi?

Nagrada za radikalnost: Red Bull. Taktika u kojoj je Webber poslan sve do posljednjeg kruga utrke na mekanim gumama, da bi ih zamijenio tvrdima samo u tom, posljednjem, u najmanju je ruku atipična. No, uza svu taktizaciju Red Bullovog zida boksova, postolje je ovaj put bilo u bijelo-crvenim bojama.

Nagrada za spas digniteta utrke: DRS. Kako je izgledala 2010. u Abu Dhabiju gdje je pretjecanje bilo neizvedivo, sva je sreća što je ove godine DRS malo zapaprio stvari, i čak smo gledali vrlo dobru akciju na stazi. Čini se da bi to pomično krilo i od parkirališta shopping-centra napravilo dobru stazu…

Oton Ribić

31 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Mojsilovic Milan

Trebali li bi gledati na stvari sa vise polaznih tacaka.Na primer Ostoja kaze da nije uspeh Hamiltona pobediti Alonsa sa brzim bolidom.Posle te konstatacije bi smo trebali doci u razmisljanje sta reci za Vetela i njegov bolid i njegovu titulu br. 2 ?

nikolafernando

po meni, ipak potez utrke, Fernando presao Webbera i Buttona u prvom krugu, s vanjske strane obojicu, no dobro, bila je zanimljiva i borba ove dvojice.

thegrxone

lewis je najbolji vozač sam što vettel ima bolji bolid

Mojsilovic Milan

Jedni kazu da Lewis nije nista posebno vozio drugi opet da Alonso nije posebno vozio .Oba su vozili ok a Baton i Weber nista posebno.Nije li to ocigledno.Bar na ovoj trci Lewis je napravio dobar start malo imao srece ali posle izmedju njega i Alonsa nijanse.Na ovoj trci njih dvojica su napravili odlican posao.

hyuna

3 vozaca koja su na postolju to su svojim voznjama i zasluzila… Ipak Alonso je taj koji je iz ferrarija izvukao najvise i bolje se nije moglo. On nikako nije mogao znati da je Button u problemima sa Kersom.

webber se ove godine nikako nemoze naci sa bolidom na ti sto god napravi ispada lose 🙁

ostoja 100%ja

Jo men, maj nejm iz ostoja
Ajm krezi madr fakr
end aj hejt Hamilton
bat ges vot?
ajm olso PANJ

ostoja

Neću ni sam kim da ulazim u polemiku,svako ima svog heroja i ljubimca.Ali da heroj bude vozač koji sa bržim bolidom pobijedi Alonsa.Kakav je to uspijeh i herojstvo.Možda je heroj s tim što se uspio suzdržati da ne napravi nikakvo sranje.

Chewap

Massa je heroj utrke!
Mogao je bit prvi, ali se držao na udaljenosti od Lewisa da ne riskira kontakt.
🙂

Razer

Hamiltonov bolid je bio nakon vetelovog najbrzi na stazi jos je Alonso i koliko toliko i mogao pratiti njegov tempo na mekim,al na tvrdima se vidjelo kolike su Alonsu sanse da nije obavezno voziti na tvrdim gumama ko zna mozda bi ga Alonso i pretekao.

mickey

svaka cast alonsu i hamiltonu… dobra utrka a heroj ? ima dosta heroja u ovoj utrci….

grga

Za sve koji tvrdite da je Alonso zasluženo heroj utrke zato jer je pretekao trojicu (zapravo dvojicu), dok Hamilton nije nikoga (osim Vettela), zašto vam onda heroji nisu Kobayashi (startao 16., završio 10.) ili Barrichello (sa posljednjeg, 24. mjesta dogurao do solidnog 12.)? Stvari su relativne (i subjektivne), pa tako za mene pobjeda ima malo veću težinu nego dva pretjecanja makar ona bila za 5+ (pogotovo Buttona). Po tom razmišljanju onaj tko krene sa pp-a da odveze ne znam kako dobru utrku nikad ne bi mogao biti vozač utrke. I ja volim pretjecanja, ali što sad, nije vodeći kriv što… Read more »

Razer

Ferrari ima problema i u utrci za slucaj da nisi primjetio kad je Alonso presao na tvrde gume Hamilton je znatno povecao razmak oni su konkuretni na mekanim gumama na tvrdima samo ako ih uspiju zagrijati.

Razer

Kakva zanimljiva utrka izmedu Vettela i Hamiltona ovaj bi napravio za 5krugova 10s prednosti.

File001

Nagrada za zbunjivanje protivnika: Mladen Jergović i njegova teorija o vožnji brzog kruga po suhom na intermedijalnim gumama 😀

MP4-26

Ferrari uopće nema toliko loš bolid kako ga neki žele prikazati , njima su cijelu sezonu problem kvalifikacije a sama trka im je puno bolja.Kaj se tiče Red Bulla meni se čini da su se oni malo igrali kao Ferrari u doba Schumachera, ali ipak Webber nije taj kapacitet vozača, osim toga sad su svi jednako puni s gorivom za cijelu trku jer nažalost nema točenja goriva.

McGajo

Ljudi na kladionicama je koeficijent na Vettela na pobjedu bio 1.90! Strašan zicer! Razmišljao sam staviti 1000 kn i osvojiti 900… U kojem je tip naletu u zadnjih par utrka mislio sam da je to siguran dobitak! Sva sreća da je plaća tek danas sjela, jer mislim da bi si svu kosu počupao! Eh, koji bi to bio peh! Još jedan dokaz da je u F1 sve moguće….pozz

tony46

super retrovizor, lewis je bio dobar ali mislim da u brazilu to neće ponoviti. KUBICA COMEBACK

buljaca

bas naprotiv,da je vettel ostao u utrci gledali bi jos bolju utrku,jer bi bila zanimljiva borba izmedu njega i hamiltona,sad je druga stvar sta bi onda alonso bio treci na kraju, a ne drugi..

samir

Po meni, Hamilton je odavno shvatio da bez velike serije pobjeda ne može postati svjetski prvak pa je zbog toga i vozio ovako riskantno, ako ne i neoprezno, jer mislim da njega drugo mjesto u prvenstvu uopšte ne zanima, već da samo nastoji skupiti što je moguće više pobjeda u sezoni. Ali vidjeli smo u njegovoj prvoj sezoni da on itekako zna voziti na rezultat kada je to potrebno. Odvezao je dobru utrku, kao i Alonso, a i Rosberg, jer je on bio bliže ovom vrhu nego što je Schumaher bio njemu. I dalje sam Schumacherov fan. 🙂

alonso,massa-ferrari

ponovno dobar retrovizor,,hamilton nista posebno nije napravio da bi bio heroj utrke,,dok je alonso presao dva jaca bolida i time dosao do drugog mjesta

Razer

Utrku nije spasio samo drs nego i vetelovo odustajanje.

Black Queen

Red Bull u rukama Webbera je prosječan auto.

given2drive

da zavrsio je ispred jer je vettel ispao
mozda je prvi put ove sezone (ali nisam sigurna) ali sa ovakvim bolidom kakvi imaju ferarrievci s obzirom na mclaren JE strasna stvar

antevalenta

black queen mclaren je slabiji od red bulla a opet je zavrsio ispred njih…

antevalenta

UUUU…. strasna stvar.. prosao je buttona 1. put u sezoni

given2drive

a uostalom antevalenta alonso je prosao buttona sto i nije lagano sa vanjske strane
🙂

given2drive

slazem se sa black queen
al sve ostalo je super izreceno
🙂

Black Queen

Koliko ja pratim Ferrari je daleko slabiji auto ove godine od McLarena,a ipak je završio ispred jednog McLarena…

|CRO|-Ferrari

gdje ces boljeg retrovizora nego od Otona

Svaka cast!

antevalenta

a sto je alonso napravio da je heroj??? heroj bi bio da je uhvatio hamiltona.. pokusao je ali mu je hamilton nabio 8 s zaostatka na kraju… alonso nije imao nikakve sanse protiv lewisa… go lewis!!!!

Black Queen

Heroj utrke je po meni Fernando Alonso.
Hamilton nije napravio ništa senzacionalno,osim što je naslijedio prvo mjesto nakon Vettelova odustajanja.

Related Posts