Interesantno, Lewis je Red Bullu prekinuo serijal Pole positiona upravo na utrci na kojoj su zacementirali konstruktorsku titulu. To, doduše, nije smetalo novom dvostrukom prvaku da sljedeći dan ipak zabilježi još jednu pobjedu, ali pohod na titulu viceprvaka je još uvijek itekako aktualan.
Vidjeti Vettela s pobjedničkim peharom, po deseti put ove godine i s osvojenim postoljima u svim utrkama osim u Njemačkoj, teško više možemo nazvati novošću. Po već starom običaju, izbio je rano u utrci u vodstvo, potom zgrabio nekoliko sekundi prednosti i kasnije samo regulirao tempo i strategiju kako mu odgovara. Čak i u ovim okolnostima u kojima nije krenuo s najbolje startne pozicije i već ima titulu u džepu, dominantan stil u kojem je to izveo (čak još za zabavu na kraju postavivši najbrži krug utrke, bez neke realne potrebe) bio je svojevrsna demonstracija snage. Snage koja, ukoliko se nastavi u 2012., će ga odmah staviti u red za najmlađeg trostrukog svjetskog prvaka. Barem ako društvo iz Wokinga i Maranella, možda i Brackleya i Enstonea, ne smisli do tad nešto još bolje.
To bi, jasno, bilo vrlo poželjno za sport. Nečije super-dominantne sezone će se, naravno, događati s vremena na vrijeme, i to je također neizostavni dio Formule 1, ali imati dvije ili više takve za redom bilo bi poželjno samo Vettelovim i Red Bullovim navijačima. Sjetimo se 2004., kad su samo još najtvrdokorniji Tifosiji i fanatični schumacheristi odnose snaga u Formuli 1 smatrali dobrima. Stoga, nadajmo se da će barem netko među konkurentima oštro baciti rukavicu u smjeru Milton Keynesa.
Doduše, djelomično pružanje otpora Austroenglezima dogodilo se već na GP Koreje, i to je možda upečatljivija stvar nego praktički rutinska pobjeda Vettela: Lewis Hamilton je terminirao dosadašnjih petnaest Red Bullovih Pole positiona za redom. Ne za mnogo (konkretno, radi se o 222 milisekunde razlike pred Vettelom), ali već je markantna sama činjenica da mu je to pošlo za rukom, s obzirom da je tipična situacija prije bila ona u kojoj su svi u vrhu nagurani unutar pola sekunde, a onda dođe Vettel i za jedno sedam desetinki nadmaši do tada najbržeg.
Tempo iz kvalifikacija Englez ipak nije uspio do kraja izvući i u utrci, te ga je novopečeni svjetski prvak pretekao već u drugom krugu, ali i drugo mjesto, cijeli završni segment utrke pažljivo sačuvano od navale Marka Webbera, izvrstan je plasman. Taj plasman najbolji mu je još od one pobjede na Nürburgringu prije šest utrka, i ujedno moguća objava da se Englez napokon, nakon dosta problematičnih utrka punih incidenata i nevolja, u dobrom stilu vraća u punu formu. Netko skeptičan će dodati ― bilo je i vrijeme, imajući u vidu Buttona koji je u međuvremenu 26 bodova i tri mjesta u poretku ispred njega.
Ali kako to biva, Lewis ne bi bio Lewis da medijima ne da materijal za dodatne špekulacije i teorije, pa su se svi fokusirali ― ne toliko na majstorski odrađene kvalifikacije i čvrstu konzistentnu vožnju dan kasnije ― koliko na to što je Englez na intervjuu poslije kvalifikacija bio smrknut (doduše, on nikad nije bio toliki bećar na intervjuima, ali istina, taj dan je djelovao posebno deprimirano). Teorije sežu od dramatičnih, poput onih da je zapravo ovih dana u teškoj svađi s ekipom od Suzuke, preko romantičnih, da je usred prekida s Nicole Scherzinger, pa do praktičnih, koje tvrde da je jednostavno bio umoran. Ali niti jedna se ne oslanja na išta više nego “čuli smo”, pa je teško bilo kojoj dati težinu. Možemo samo biti sigurni da, ukoliko se radi o prvoj varijanti, će uskoro biti još mogućih “eskalacija” i govora o tome. A ako je posrijedi druga, to je stvar o kojoj će ionako više izvještavati tabloidi nego GP1.
Za Hamiltonom u cilj je ušao Webber, ne mogavši naći put pored trkački raspoloženog konkurenta, a koju sekundu poslije toga Button. Dok je ovo Hamiltonov najbolji rezultat od Njemačke, ujedno je četvrto mjesto Buttonov najlošiji od tada (sjetimo se, na Nürburgringu mu je otkazala hidraulika). No stavivši na stranu Njemačku i Veliku Britaniju, Button je zapanjujuće konzistentan, plasiran duboko u bodovima na svih preostalih četrnaest utrka, s devet postolja.
Iza njega, Ferrari koji je imao svoj patentirano mediokritetski dan. Alonso je potkraj utrke uspio nadoknaditi razliku za Buttonom ali, iznenađujuće za Španjolca koji vjerojatno ni u HRT-u ne bi odustajao od vožnje za pobjedu, je digao ruke od napada na njega (osim ukoliko se radi, kao što su neki sugerirali, o lukavo plasiranoj diverziji putem radija). No i peto mjesto je bolje nego ništa, iako je posljednjih utrka imao nešto viši standard. Felipe Massa odmah za njim, na šestom mjestu. Brazilac kao da je ove godine predbilježen završavati utrke upravo tako, oko šestog-sedmog mjesta, te ni Koreja nije bila izuzetak.
I onda malo iznenađenje: Jaime Alguersuari. Sedmim mjestom, pretekavši potkraj utrke čak i Rosberga, izjednačio je svoj najbolji plasman i time adekvatno nastavio dan ranije koji se bio kvalificirao na 11. mjesto. Ako je to pomalo motivirano vagonima mladih vozača iz Red Bullovog programa koji pretendiraju na mjesto u Toro Rossu, možemo reći da Španjolac svoj kokpit “brani” na najbolji mogući način. A nije ni Buemi baš ljenčario, završivši na devetom mjestu.
Što se utrke općenito tiče, DRS je funkcionirao i vidjeli smo nekoliko napada i akcije, ali ne bi se baš moglo reći (barem po kriterijima 2011.) da je GP Koreje bio festival pretjecanja. Možda je ukupni dojam malo zasjenjen time što potkraj utrke od zgusnutog vlakića između Hamiltona i Alonsa, koji je slutio na napade u zadnjem krugu ― na kraju nije bilo nikakvog pretjecanja, nego se kroz cilj prošlo u istom redoslijedu koji je bio i podosta krugova ranije.
Zauzvrat, teško da smo mogli poželjeti uzbudljiviji start: gužve koje nisu jenjavale kroz prvih nekoliko zavoja, i ispunjene s toliko pretjecanja i napada da je bilo potrebno desetak ponavljanja da se sve uhvate pogledom i registriraju, već su donijele više akcije nego četvrtina sezone 2010.
Petrov je već gotovo počeo postavljati svojevrstan “binarni mod” svojih nastupa ― ili bude brz i osvoji nekoliko bodova, ili spektakularno razbije nešto. Ovaj put nesretni dobitnik bio je Michael Schumacher i obojica bješe prisiljeni odustati. No ukoliko Rus postane nešto konzistentniji i možda malo manje agresivan u nekim napadima, sve je manje sumnje u to da može dobro konkurirati. Naravno, druga strana priče je kod njega i dalje povezanost s ruskim sponzorima, što u financijski nategnutoj ekipi poput Renaulta i dalje igra određenu ulogu. Bit će zanimljivo pratiti njegovu daljnju karijernu putanju.
Dodajmo i herojske pothvate Heikkija Kovalainena koji je do kraja utrke uspio zadržati četrnaesto mjesto, zadrživši iza sebe oba Saubera. Dobro, ovo možda govori mnogo toga i o njima, ali je činjenica da je jedini od vozača “mladih” ekipa koji je uspio iza sebe ostaviti nekog od “starih”.
Na kalendaru nam slijedi inauguracijski GP Indije, vožen na Buddh stazi u obliku stiliziranog slova Z. Ne očekujmo čuda jer ipak je posrijedi projekt Hermanna Tilkea, ali barem je najavljeno kako bi to trebala biti jedna od najbržih staza u kalendaru. Iako, do sad je staza uglavnom bila spominjana u kontekstu problema koje su ekipe imale s dobivanjem viza i donošenjem opreme, a birokracija nije nikad predobra reklama.
Što se same utrke tiče, držimo oči na Lewisu Hamiltonu ― ukoliko je drugo mjesto u Koreji bila oznaka početka oporavka, a staza u Indiji se pokaže tehnički zahtjevnom, on bi mogao ozbiljno “zapapriti” situaciju Red Bullu, baš kao i Button ukoliko se pokaže potreba za razboritom kontrolom potrošnje guma. Isto tako, Webber i Alonso će se sigurno upetljati u to. No ipak, bili bismo naivni da Vettela ne proglasimo glavnim favoritom.
Heroj utrke: Jaime Alguersuari. Kvalificirao se na solidno jedanaesto mjesto, a pred kraj utrke još pretekao Rosberga i zgrabio šest bodova, pretekavši u ukupnom poretku Paula di Restu. Svojevremeno su ga smatrali sljedećim kandidatom za “lansiranje” iz ekipe ukoliko se pojavi netko perspektivniji, a ovako, nije nemoguće da se već mnoge ekipe tiho raspituju o ugovornim obavezama Španjolca.
Potez utrke: Jenson Button. Iako možda ne ključno za utrku, pretjecanje Rosberga na izlazu iz boksova bio je lukav i vrlo odvažan potez. Akcija na pit laneu nas je podsjetila na početak prošle godine, kad je na ulasku u boks Alonso pretekao Felipea Massu.
Razočaranje utrke: Sauber. Loš, teško potprosječan vikend za Švicarce koji nisu imali brzinu ni u subotu ni u nedjelju. Dok su ostajali bez bodova, Force India od koje namjeravaju opet preuzeti šesto konstruktorsko mjesto im je zahvaljujući di Resti povećala prednost za još jedan bod. S druge strane ih već na nišan stavlja revitalizirani Toro Rosso, i ponovi li se još jednom ovakav ishod utrke, Sauber bi se mogao naći na osmom mjestu.
Iznenađujuća izjava utrke: Fernando Alonso: “I give up, I give up!”. Osim ako se radilo o plasiranju “lažnjaka”, Alonso je vjerojatno zadnji čovjek na gridu od kojeg bismo očekivali da odustaje od napada na bolji plasman.
Nagrada “nemam izbora”: Vitalij Petrov. S desne strane je zavoj preuzak za prolazak, s lijeve strane dolazi Alonso u punom gasu, nema druge nego ići ravno. U Schumacherov mjenjač.
Nagrada za upornost: Mark Webber. Krug za krugom, gotovo cijelu drugu polovicu utrke je uzastopno napadao Hamiltona. Na kraju bez efekta, ali ujedno i pohvala Englezu što je sačuvao hladnokrvnost i nije nekom greškom ili kratkom dekoncentracijom otvorio vrata rivalu u Red Bullu.
FOTA u autodestruktivnom raspoloženju
Sjećamo se još glavnog razloga zbog kojeg je FOTA svojevremeno nastala ― kao sredstvo zajedničkog otpora prema regulativama koje su Max Mosley i društvo tada namjeravali uvesti u Formuli 1. Kao što znamo, misija je uspjela, zajedništvo je kako-tako očuvano i stvari su nastavile truckati.
Međutim, čini se da je zajedništvo načeto ovih dana, što ni šefovi odnosno članovi ekipa ne poriču, i što je potpuno atipično u doba kad inače sve tipične izjave zvuče kao “vjerujemo u dogovor, sve je u odlično i harmonično”. Predmet svađa je RRA (Resource Restriction Agreement, tj. dogovor o restrikciji resursa, što se u praksi znači budžet), koji neke ekipe shvaćaju na svoj način. Gazda Ferrarija Stefano Domenicali išao je toliko daleko da sugerira moguće raspuštanje ove organizacije ekipa (svih osim HRT-a) ukoliko se dogovor oko ovog pitanja ne riješi na sastanku u Abu Dhabiju.
Čak i ukoliko se to dogodi, nije da će se Formula 1 iznenada okrenuti naopako: funkcionirala je ona i prije nego što je FOTA formirana. No raspuštanje bi kroz srednji rok moglo promijeniti komercijalne odnose u sportu. Bernie Ecclestone teško je mogao zamisliti bolje vijesti od ove s obzirom da s razjedinjenim ekipama može sklapati daleko rentabilnije pojedinačne ugovore nego ukoliko nastupaju grupno, kad imaju jače pregovaračke karte.
Ali sve to djeluje kao nekakav ciklički proces koji svako toliko ponavlja u Formuli 1. Ekipe postanu nezadovoljne komercijalnim dogovorima, ujedine se (formalno ili neformalno) i zaprijete, dogovore bolje uvjete. Sezonu za sezonom, različiti pojedinačni interesi među njima ih razjedine ili se pojavi dovoljan broj disidenata, i opet se dogodi odljev interesa (i novca), čime su ekipe opet nezadovoljne. I tako u krug, u valovima.
Oton Ribić
Retrovizor je ponovno odličan, svaka čast. Žao mi Lewisa, on će to preboljeti pa tko od nas nije “patio” zbog ljubavi ?! Slijedeće utrke pokazat će kako stoje stvari.
Svatko ima svoj način proslave. Eto Vettel se veseli kao malo dijete, a Hamilton je već poznat po tome da ne pokazuje svoje emocije, pa nisu svi ljudi isti..
I da, Lewis i NIcole su prekinuli. Nadam se da će se pomiriti jer su meni bili prelijep par 🙁
mislim da je barikelo i plako od sreče kad je osvojio prvu trku, što je po meni i ok savladale ga emocije
jeste plakao je VN Njemačke mislim da je pobijedio sa 18 mjesta na kvalifikacijama Šumi odustao u prvom krugu
ili pretvoreno u bodove po utrci Šumi je osvajao prosječno 8,47 boda po utrci, dok Vettel ove godine ima 8,94 boda poutrci (bodovanje 10, 8, 6…)
Podatak za razmišljanje:
– u eri dominacije Šumija 2004 god. osvojio je 148 bodova u 18 utrka, što je rekord za jednu sezonu
– kad bi današnje bodovanje pretvorili u one iz 2004 Vettel bi imao 143 boda iz 16 utrka
E ti Dario Gabrić……. “on je iznad toga”…… Vettel se veseli…jer zna da je to zasluzio….svaki uspjeh treba proslavit….a vi ( Hamilton i vjerovatno ti Dario) briješ malo previše…sta se ti nebi veselio da osvojis utrku…ili kad postigneš uspjeh u zivotu……po meni se samo šabani ne vesele kad naprave nesto uspjesno….i jos jedna stvar koju nikto ne spominje Vettel je prestigao Hamilton bez DRS!!!!!!!!!!!!!!
čini se da su ipak lewis i nicole prekinuli.
Dario Gabrić, slažem se i s tvojim teorijeom 😀
Hamilton je jednostavno samo htio pokazatio da nije neko malo djete da se veseli i dere kao Vettel osvojenom nekom drugom mjestu kao djete igrački, čak i da je bio prvi želi pokazati da je on iznad toga i da se ne uzbuđuje oko toga previše… To je inteligencija… Novinari to ne kuže…
ma nikakva svađa ja sam samo izneso svoj stav iza kojeg i dalje stojim čemu se vezati toliko jako za nekoga u 20-25 godina mlad je nema smisla kao što velim to je moje mišljenje naravno da je njegova odluka ako je njemu dobra meni je još bolja. A očigledno mu to utječe na vožnju kako je neko to skomentiro dolje u postu.
@S&S
Istina, čini se da sam se malo zabunio pišući bilješke uz utrku… 🙂
@... paafi- ne želim se svađati, to je njegova odluka.Ti radi kako se tebi sviđa, a on će po svome, očito voli tu curu, a i ona njega. Pustimo njih da odluče što je najbolje za njih..
@... Black Queen – onda u redu 🙂
nije bitno ima 25 ili 26 godina ako je u vezi več 4-5 godina pa pobogu po meni pre mlad je za vezanje, ja bi doslovce da sam na njegvom jestu zivio kao kralj kako na stazi a tako i van nje, jer taj mali ima priliku živiti takav život koji mi ostali smrtnici možemo samo sanjati niti nam mašta nejde tako daleko kako on živi ja si osobno nebi dopustio da radi ženske imam takve posljedice, a svi vidimo da ih ima oču reči nebi se toliko vezo samo to ništa loše.
@… – ali je krivo napisano u teksu,samo zato sam to napisala 😉
@... paalfi – Lewis Hamilton ima 26 godina 😉
@... S&S – Vettelu to nitko nije osporio.. 😀
te ga je novopečeni svjetski prvak pretekao već u drugom krugu – utrku koju sam ja gledala – Vettel ga je prestigao u prvom krugu 😀
Šta nije Vettel prestigao Hamiltona u prvom krugu utrke ? 😉
Iza dobrog konja se praši, zar ne?
Ništa čudno, pa Hamilton je tema dana skorom svaku utrku, ipak ovaj put iz drugačijih razloga…
malo da i ja skomentiram hameltona.
A je i on papak našo si dečko prvu curu s 20 godina koja mu je valjda dala pa sad nevidi dalje od nosa, uz sve takve obveze koje imaju i on i ona šta očekuje, pa čovječe mlad si uživaj u životu nemoj se vezati tako za nekoga u 20-24 godini po meni ima lud život pun adrenalina može ispisati povjest sporta a on se veze za curu pa di mu je pamet neznam, nevelim da nemora ili nesmije imati curu a čemu se toliko vezati?
@schumi
pa jesam, dizajniral sam ih :D, poglej malo po forumu ;), siguran sam da bi bile bolje od ovih izdrkotina
Kao osoba koja prati Nicole Scherzinger već dugo vremena, tj. od kada je pjevačica, mogu sa sigurnošću reći da bi problemi u njihovoj vezi mogli biti razlog nažalost. I sami su 9379 puta izjavili da imaju vjerovatno najtežu vezu na svijetu jer se često ne viđaju i po mjesec, dva, a pogotvo u zadnje vrijeme jer Nicole provodi sve svoje vrijeme snimajući x factor, a prije toga američki ples sa zvijezdama..Možda ste i primjetili da je nema na utrkama.. A Lewis svo svoje vrijeme provodi u f1, tako da ga razumijem. Ali imali su oni takvih problema i prije pa… Read more »
Lewis i Nicole imaju probleme u vezi još od 8 mjeseca…
baš od 8. mjeseca Lewis radi greške na svakoj trci, mislim da je vrijeme da se on i Nicole pomire jer očito je ona razlog svega ovoga..
sad će te svi reći kako nije i bla bla, al stavite se na njegovo mjesto, 4 godine s njom proveo i onda ”prekinu” i kako da ostane onaj stari..
čovjek je, nije robot i normalno da ga potresa to sve.
Sto svi kritikuju Hermanna Tilkea? Da ima neko drugi ko zna napraviti stazu za F1, napravio bi je. Kad ste tako pametni sto vi ne dizajnirate jednu 😉
Jok! Tema dana je što mi nakon misec dana radi servo na autu… 😀
Ali šta je je … opet u retrovizoru zanimljiva slika!
@The Chaser: Nema na čemu 🙂
Oton (opet) pobjeđuje, ali tema dana je moja registracija na GP1.hr portalu! 🙂
Hvala administratorima na brzoj aktivaciji mojeg računa. 😉