Q&A: Daniel Ricciardo

Upravo smo prošli polovicu sezone 2011 i pravo je vrijeme udahnuti malo zraka i ocijeniti proteklih 11 utrka. Iako je Daniel Ricciardo nastupio samo na posljednje tri Velike Nagrade, cijela momčad je uzbuđena njegovim dolaskom. Željan dokazivanja u svojem debiju, Daniel želi pokazati svoju pravu vrijednost i pomoći momčadi u ostvarivanju svojih ciljeva do kraja sezone. Njegove tri utrke u momčadi HRT-a su bile intenzivne ali on još ima mnogo za pokazati. S njegovim potencijalom i ambicijama na umu, možemo puno očekivati od ovog 22-godišnjeg Australca.

Što si znao o momčadi HRT-a prije pridruživanja?

Ne puno. Nisam poznavao nikoga od osoblja, svi su bili novi za mene. Proteklu godinu sam proveo u Red bullu i dio ove godine u momčadi Toro Rosso i nisam upoznao mnogo ljudi van tih momčadi. Dolazak u HRT je novo iskustvo za mene i moje znanje o momčadi je vrlo ograničeno.

Kako te je momčad dočekala?

Bili su ugodni i voljni pomoći. Silverstone nije izgledao lagano ali su mi oni pomogli da bude. Nije bilo nikakve napetosti i dopustili su mi da se polako prilagodim. Primjetio sam da su prošle godine imali nekoliko promjena u vozačkoj postavi pa su naviknuti imati novog vozača u bolidu. Olakšali su mi tranziciju što je vrlo lijepo od njih.

Prva utrka Formule 1 ikada je održana na Silverstone-u 1950. godine. Tvoj debi je na istoj toj legendarnoj stazi, može li tvoje ime zauvijek biti zapisano u povijesti F1?

Svakako bih volio biti upamćen, volio bih biti prvak jednog dana. To je moj pravi san. No siguran sam da svaki vozač u F1 ima isti san. Mislim da sam u pravim godinama i dovoljno motiviran kako bih imao taj cilj u svojim dugoročnim planovima. Mislim i da je poprilično posebno voziti prvu utrku na stazi Silverstone, sa svom njenom poviješću. Osobno bih odabrao Australiju kao prvu utrku ali sam uvijek govorio da, ako ne bude tamo, Silverstone bi bilo savršeno mjesto za moj debi.

Kakve savjete su ti dali Colin Kolles i Geof Willis?

Razgovarao sam sa Colinom ali nisam imao šansu provesti više vremena sa Geoffom. Obojica su mi mnogo pomogla, bez okolišanja i bili su realni u svojim očekivanjima. Za prvih par utrka jednostavno me puštaju da se prilagodim, bez stavljanja previše pritiska na mene. Rekli su da će stvari sjesti na svoje mjesto. Imao sam dobrih rezultata u mlađim kategorijama i mislim da imaju vjere u mene i da ću, prije ili kasnije, biti na razini koju očekuju od mene, postizati dobre rezultate za momčad. Za sada me ne pritišću rezultatima što je lijepo od njih, no mislim da momčad od mene očekuje poboljšanje u drugom dijelu sezone. Taj pritisak nije pretjeran, ništa što ne mogu podnijeti, ali i sam od sebe tražim puno.

Kako bi opisao svoj stil vožnje i kakvi su tvoji prvi utisci o F111?

Volim brze zavoje ali sa F111 je potrebno malo više vremena da se priviknem na takvu vožnju. Tonio je u prvih par utrka bio brži od mene u brzim zavojima. To je dio u kojem sam ja jako dobar i očekujem da dođem na njegovu razinu. Što se ostaloga tiče, ja sam uglađen vozač, ne vozim nepravilno i neuredno, mislim da vozim sa velikom dozom finese i to me vjerojatno dovelo do ovdje. Sada moram pronaći malo brzine ovdje, malo ondje, biti drukčiji od ostalih i, nadam se, bolji od ostalih.

Tonio Liuzzi je ostvario najbolji momčadski rezultat u Kanadi. Hoće li to biti teško prestići?

Rezultat u Kanadi je bio jako dobar, Tonio je dokazao da je sposoban vozač i mislim da će biti jako teško to prestići. Silverstone je pokazao da sam još daleko od prave forme i iako sam znao da će biti potrebno puno vremena, uvijek želite biti još bolji. Bilo mi je jasno da imam brzog momčadskog kolegu i trebat ću dati sve od sebe kako bih ga pobijedio i postigao svoj najbolji rezultat za momčad. Ne mislim da će mi sreća pomoći, potrebno je puno rada. Moram upiti što je više informacija moguće kako bih postao vozač kakav želim biti i, nadam se, onaj koji donese najbolji rezultat za HRT jednog dana.

Ove godine si vozio u Renault Svjetskom Prvenstvu, bio testni vozač za Toro Rosso i sada se utrkuješ za HRT, impresivan CV za 22-godišnjaka. Kakve su poteškoće u prilagodbi za svaku pojedinu kategoriju i koje su razlike između pojedinih bolida?

Bila je prilično zaposlena godina za mene u Svjetskom Prvenstvu, provodeći petke s momčadi Toro Rosso, testirajući Red Bull krajem prošle godine i sada u HRT-u. Ustvari, to vidim kao privilegiju, vožnju svih tih različitih bolida već sa 22 godine. Nije lako prilagoditi se novom bolidu ali sa količinom vremena provedenom u njima postaje sve lakše.
U Svjetskom Prvenstvu sve je puno sporije nego u F1, ali svaki puta kada sjednem u bolid, bilo to SP ili F1, kada uđem u kokpit psihički sam spreman za vožnju tog bolida. Ne moram fizički voziti bolid kako bih zapamtio kako se ponaša.

Što su ti rekli prijatelji i obitelj kada su saznali da ćeš se utrkivati u F1 za HRT?

Primio sam puno poziva, poruka i e-mailova. Odgovorio sam na možda 5% njih. U jednom danu sam dobio oko 200 poruka! Sve sam ih pročitao ali jednostavno nisam stigao odgovoriti na sve njih. Bilo je fenomenalno. Za moju obitelj to je bio emocionalan trenutak jer je moj san oduvijek bio ući u F1. Za njih, ostvarivanje mog sna je poseban osjećaj. Nazvao sam svoju sestru u Australiju i doletjela je ovdje na utrku, bilo je vrlo emocionalno.

Kakvi su ti glavni ciljevi za drugu polovicu sezone?

Cilj je nastaviti učiti. Mislim da će to doći s vremenom provedenim u bolidu. Ako uspijem provući svoj najbolji rezultat ili preteći Tonia i Virgine u idućih par utrka, bio bi odličan rezultat. Moram visoko ciljati jer to jedino može pomoći u razvoju moje karijere. Mislim da za nekoliko posljednjih utrka sezone mogu početi pritiskati i ciljati bolji rezultat.

Kakvi su ti planovi za ljetnu stanku?

Imam nekoliko PR događaja u Austriji i Italiji koje moram odraditi. Možda ću imati nekih 5 dana slobodno i, iskreno, provest ću ih trenirajući. Sa svim tim putovanjima, teško je ugurati i teretanu i odraditi potrebne treninge. Zato nisam baš siguran da ću se puno odmarati.

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Hardcore F1 fan

Prpazite na ovu mladu nadu.
Talent koji ima potporu Red Bulla sigurno nešto vrijedi.
Neka uči u HRT-u,nek skuplja iskustvo.
Iduću sezonu vjerojatno u Torro Rossu.

lewis

mlad i vjerrojatno dobar…ako je bia testni vozac u rec bullu valjda ima nesto od njega

K&M

Daniel Ricciardo je kao nekakva nova nada f1. Nisam ga baš primječivao ali ču obratit pažnju ubuduče. To i treba f1 novi talenti.

Related Posts