Zeleni pakao, kako ga je nazvao Jackie Stewart, je po mnogima najteža, najopasnija i najzahtjevnija trkača staza na svijetu. Stari Nurburgring, zvan Nordschleife, sa svojih 22.8 kilometara dužine i 160 zavoja (plus/minus) je i danas u funkciji ali se više ne voze utrke Formule 1. Koristi se uglavnom za promotivna snimanja, testiranja (mnogi proizvođači automobila testiraju svoje prototipove na toj stazi), vozi se utrka izdržljivosti 24 sata Nurburgringa a u međuvremenu je i otvorena za javnost. U te dane platite tridesetak eura po krugu i vozite…ili bolje rečeno, uživate.
No, da se ne udaljimo od teme, momčad Mercedesa je iskoristila ovogodišnju VN Njemačke za promotivno snimanje. Prvo je Michael Schumacher povezao Nicu Rosberga na krug po stazi da bi kasnije svatko sjeo u svoju verziju Mercedesa W 196, prve srebrne strijele u F1. Schumacher je vozio zatvorenu verziju, sa posebno dizajniranom aerodinamikom za postizanje velikih brzina, dok je Rosberg sjeo za upravljač otvorene verzije, kakva je bila uobičajena za sezonu 1954 i 1955. Oba vozača su bila impresionirana bolidima i iskazala poštovanje prema vozačima i timovima iz tog doba. Tek nešto sporiji bolidi od današnjih, sa gotovo nepostojećim sigurnosnim mjerama i ograničenim resursima, su hrabro jurili zelenim paklom.
“Za volanom W 196 osjećao sam se kao da vozim dio motorsport povijesti. Nema boljeg načina za motivaciju na našoj domaćoj utrci od vožnje dokazanog pobjedničkog bolida. Skidam kapu tim dečkima, za sve što su postigli sa dostupnim resursima u to vrijeme,” komentirao je Schumacher.
“Iz moderne perspektive, osjećam se čudno sjedeći uspravno u bolidu, ali sama vožnja je bila fantastična. Vjerujem da je bilo vrlo zabavno voziti te bolide u davnim pedesetima. U usporedbi sa modernim sigurnosnim standardima, bilo je definitivno opasnije, pogotovo na stazi poput Nordschleifa,” dodao je Rosberg.
W 196 je u svoje dvije sezone, 1954 i 1955, postigao 17 podija, 9 pobjeda, 9 najbržih krugova, 8 pole pozicija i osvojio oba vozačka svjetska prvenstva (tada još nije bilo konstruktorskog prvenstva). Njegovih 8 cilindara i 257 tj. 280 konjskih snaga je tjeralo bolid do 280-290 kilometara na sat, vrlo respektabilno za ono doba.
Nažalost, velika tragedija na utrci 24 sata Le Mansa, 1955 godine, kada je Mercedesov bolid izletio sa staze te usmrtio svojeg vozača, Pierrea Levegha, i 83 gledaoca, značila je povlačenje Mercedesa iz svih oblika utrkivanja. Danas su spojeni povijest i sadašnjost i nadamo se da se povijest neće ponoviti po zlu.
A za sve koji prolaze pored Nurbrugringa, izdvojite tridesetak eura i odvezite krug po ovoj legendarnoj stazi, nećete požaliti.
njima ti je oko 30 eura jedan krug a ako ti oces vozit u hrvatkoj po pisti imas grobnik track day ali nisu ti bas jeftini
njemci nisu ni svjesni kakvu sriću imaju,da mogu za samo 30 eura.slobodnose utrkivat sa svojim autom na pisti dugoj 20.kilometri.toje za naša primanja mukte a za njih doslovno smješno.koji srećkovići.
dosta puta sam baš gleda te dane kad se može utrkivat (na tv ) i tu bude na tisuće auta i vozaća svih vrsta i toje sjajno,samo šta nisan zna daje i mukte.
prava država……