Pireli očekuje vrući asfalt na VN Mađarske

Nakon brzih zavoja i hladnih temperatura Silverstona i Nurburgringa, uski i zavojiti Hungaroring u predgrađu Budimpešte, karakteriziran visokim temperaturama u ovo doba godine, predstavlja potpuni kontrast za Pirellijeve P Zero gume. Hungaroring je udomaćio prvu utrku Formule 1 davne 1986. godine, nakon samo osam mjeseci izgradnje, kao prva takva staza u Istočnoj Europi.

Staza je od tada stekla začuđujuću popularnost, iako se rijetko koristi za druge događaje i utrke, to je ključno za jednu bitnu karakteristiku, prašnjava i skliska podloga koja se progresivno poboljšava tokom trkaćeg vikenda. Zato je prianjanje najbitnija stavka i to je razlog zašto Pirelli na ovu utrku donosi mekane (žute) i supermekane (crvene) gume. Stazu često nazivaju Monako bez ograda, sa svojih 16 zavoja staza je vrlo uska i zavojita i takva priroda staze je idealna za mekše gume iz Pirellijeve ponude. No ovo je prvi puta da će te gume biti isprobane na velikim vrućinama.

Iako trenutno vrijeme ne sugerira tako, a i kišilo je u Budimpešti preko vikenda, prognoza kaže da bi se za VN Mađarske temperatura zraka mogla popesti do 27 stupnjeva celzijevih a time i temperatura staze preko 35 stupnjeva celzijevih. Dobra kontrola potrošnje guma će biti od krucijalne važnosti za svakog vozača a razliku između pobjede i poraza će činiti pametna strategija.
Za ovu utrku neće biti dodatnih guma za slobodne treninge, što znači da će momčadi imati standardnih 11 setova guma za cijeli vikend.

Paul Hembery, Pirellijev direktor motorsport odjela je izjavio: “Prošle godine smo bili na ovoj stazi sa GP3 serijom no njihove gume su potpuno drukčije nego gume za F1. Svejedno, dobili smo inicijalnu ideju što možemo očekivati: visoke temperature i skliska podloga. Najveći izazov za momčadi će biti držanje potrošnje guma pod kontrolom, posebno ako nas dočekaju velike vrućine. Već smo koristili meke gume (žute) u takvim uvjetima i pokazale su dobre performanse. Korištenje supermekanih guma u kvalifikacijama će gotovo sigurno rezultirati u vrlo brzim krugovima ali će i njihova potrošnja biti mnogo veća. Kako će momčadi balansirati brzinu i trajnost guma će još jednom biti ključ različitim strategijama. U prošlosti je na Hungaroringu često bilo dramatično i, sa novim elementima utrkivanja ove godine, očekujemo još jednu uzbudljivu utrku.”

 

Tehničke informacije:

  • Hungaroring je jedna od staza sa naslabijim prianjanjem, što znači da se gume troše mnogo sporije. No s visokim temperaturama, stalnim promjenama smjera i niskim brzinama čine je fizički najzahtjevnijom stazom za vozače. U cijeloj povijesti staze kišilo je samo jednom, 2006. godine.
  • Nekoliko vozača je na ovoj stazi ostvarilo svoju prvu pobjedu u karijeri. Damon Hill (1993), Fernando Alonso (2003), Jenson Button (2006) i Heikki Kovalainen (2008).
  • Hungaroring zahtijeva podešavanje bolida sa puno aerodinamičkog potiska a puni gas se koristi samo 10 sekundi tokom cijelog kruga od 4.381 kilometra. Mekani stražnji ovjes pomaže optimizaciji mehaničkog prianjanja i držanju kod izlaska iz zavoja, ali može i pretjerano trošiti stražnje gume.
13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Inrok

Meni je F1 uvijek zanimljiva i takodjer smatram da su Kers/DRS donijeli jos na zanimljivosti. Opcenito, opaka mi je sezona. Ferrarijevac sam pa nije zbog dominacije RB-a vec jer ima svega, pretjecanja su cesca, Hamilton je luuud ove godine, Massa se popravio… Sad svih sest vozaca moze dobiti utrku i mislim da ce biti jos bolji nastavak sezone. RB se sporije razvija od Mclarena i Ferrarija tako da ce utrke biti sve neizvjesnije. A ni ostali timovi nisu losi jer ima malo kvarova tako da svi sudjeluju i uvijek imas nekoga za proci…

miki

pa prije nije niti bio Kersa i DRS-a pa je bilo zanimljivo malo je glupo sto kers smije koristiti samo na jednom dijelu staze (bilo bi zanimljivije da smije koristiti di se god zeli)

mari0111

Da nema ovog KERS-a i DRS-a bezveze bi bila formula 1
a za 2 g. se opet mjenjaju pravila, bit ce turbo motori, ko zna kako ce to izgledati

Grayowl

Gorivo su više izbacili zbog sigurnosti.Samo se treba vidjeti kroz termokameru bolid koji uđe u boks i sačuvaj bože da se prolije gorivo po njemu(sjetite se buktinja kad se dolijevalo gorivo).Za gume se od početka znalo kakve moraju biti da bi dobili uzbuđenje na stazi zbog deranja guma.Mene više ćudi nešto drugo.Koliko je vozača odustalo ili moralo u boks jer mu je pukla neka od guma,a da nije bila oštećena u nekom sudaru ili od neke krhotine na stazi?Prije su im gume češće rikavale od opterečenja nego danas,pa čak i kad su mogli mijenjati gume kako im volja.

f-duct

slazem se s tobom, davore..
meni bi osobno bilo draze da vrate nadoljevanje goriva

Davor

Nije mi jasna jedna stvar.Izbacili su nadolijevanje goriva navodno zbog smanjenja troskova iako mi to nema smisla bolidi jednako trose gorivo ako im sipaju 3 puta u rezervar tokom utrke ili ga napune odjednom.A namjerno su napravili gume koje se brze trose i sad ih proizvode vjerovatno duplo vise nego bridgestonovih pa im nisu bitni troskovi. Nekako mi nema smisla. Ali sam show je definitivno dobio na zanimljivosti bas zbog tih guma.

mika

Honda slažem se u vezi guma.

Razer

Nezz meni se svidaju te pirelli gume ipak donose dozu zanimljivosti.

mika

Nadam se da će biti hladno. Izgleda da Mclaren u tim uvijetima savršeno funkcionira.

HONDA

Pod hitno treba uvesti još jednoga proizvođača guma. Bilo bi još zanimljivije.

Davor

Mozda bi bilo dobro da su opet dva proizvodjaca guma u f1,uz ovu ludnicu bilo bi jos ludje !!!

edin-kimmi

steta sto nema tu Bridgestone i Michelina u F1 nikako mi se nesvidjaju ove Pirelli gume….

VlatkoLewis

U Mađarskoj će biti hladni uvjeti poput Njemačke..
Petak i Subota najava kiše !!

Related Posts