Sutil zabrinut težinom

Sauberov vozač, Adrian Sutil, otkrio je da se njegova momčad bori sa smanjenjem mase bolida do dopuštene granice jer je to jedan od razloga njihovih lošijih performansi. Ove godine je FIA podigla minimalnu težinu bolida (bez goriva) na 691 kg zbog novih V6 turbo jedinica i ERS-a. Momčadi su priznale da će biti vrlo teško doći do te brojke. Jedna od ekipa koja još uvijek ima problema s tim je Sauber.

“Ovog trenutka nam je teško doći to te brojke. Postepeno ćemo ju smanjivati, ali za to će nam trebati vremena. Imamo plan za idućih nekoliko utrka kako smanjiti težinu”, rekao je Sutil za Autosport.

Međutim, Sutilu ne ide u prilog činjenica da je on jedan od viših vozača pa je pozvao FIA-u da poveća minimalnu težinu bolida.

“Ne mogu izgubiti više kilograma. Ja sam visok tako da ne postoje druge stvari koje još mogu učiniti. Manji vozači imaju prednost. To je očito, svi to znaju i nadam se da će se uskoro dogoditi neke prilagodbe po tom pitanju. U usporedbi s godinama prije, ovo je velika promjena jer sada visoki vozači imaju očit nedostatak gledajući vremena po krugu.”

24 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
irarreF

Jaster… Daj se zapitaj?? Sto ti stvarno vjerujes da su ovi motori isti po snazi kao i oni od prosle god?? E pa ja nisam strucnjak ali rec bi da nisu. A ti i avalon bi valjda bili sretni da stave motor 1.0 iudri. Samo da vam napisu da ima 600ks

Jester

Miješaš kruške i jabuke. 600 KS je 600 KS bez obzira da li je motor 1.0L ili 4.2L . Ono što ti miješaš je način na koji se ta snaga isporučuje.

irarreF

Samo mi reci koji su motori po tebi bolji, brži?? Ovogodišnji ili prošlogodišnji. Gledajuči cijeli paket. ers, kers, snagu , izdržljivost, kompliciranost, troškove. Uzimajuci da je razvoj motora zamrznut i da više nema znacajnih poboljšanja na njima. I kaži mi koji je od ta dva bolji za F1, perjanicu moto sporta, za bolide na kojima rade najbolji inžinjeri i dizajneri, i voze ih najbolji vozači??!! Mislim da idu u kontra smijeru. Ništa ja ne brkam, niti kruške niti jabuke… samo vidim da su ove godine sporiji, a trebali bi biti brži. Dijelom je to zbog motora, dijelom zbog drugih pravila.… Read more »

Jester

Koji motor je bolji ne bih znao reći jer nisam radio niti na jednom od njih, a s obzirom na struku u kojoj radim, mogu reći da su najbolji motori oni pouzdani koji se ne kvare.

Što se tiče gubitka biti F1, i tu si u krivu. Bit F1 je utrkivanje. Istina, brzina je bitna ali da je bit tada bi gledali jednu potpuno drukčiju F1 od ove danas.

avalon

a šta si ti upra po snazi motora ? šta pokušavaš dokazat ? da si zaljubljen u motore velikih kubikaža jer to automatski znači i veliku snagu ? znaš .čita sam nekad davno da ima “velikih” motora koji su isporučivali malo KS ( s obzirom na kubikažu ) i vrtili su se 4500 – 5000 om ( ameri ) , a bilo je i za tebe “malih” motora koji su s obzirom na kubikažu davali puno KS i vrtili su se 7000 om ( japanci , evropljani ) . naravno , mislim na “civilna” vozila . sad razmisli , možda… Read more »

irarreF

ne skacem od srece, upravo suprotno. Tužan sam, jer ja govorim o motoru kakav je sada, a ne kakav bi mogo biti bez ogranicenja. a kao takav kakav je je nedostojan F1

avalon

irarreF… kažeš ” Možda sam ja samo isfrustriran” s obzirom na količinu upiranja mislim da jesi ali ne budi 🙂 zašto ti smeta kad avalon napiše da oba motora imaju 750 ks. ( kako kažeš ) ako avalon piše ono šta piše na SLUŽBENOJ starnici F 1 , a piše “The new engines will produce around 600bhp, but that will be complemented by a powerful ERS producing around an additional 160bhp” zbroji pa provjeri . ako SLUŽBENA stranica laže , lažem i ja ( mada bi oni trebali znat zar ne ? 😉 ) kažeš i “gubi se bit F1,… Read more »

bill

težina je bitna zbog manjka ccm

bill

za početak može se ošišati

the watcher

Znači ako si visok i kojih 10 kg teži od ostalih nema za tebe mista u F1..blago nami u kakvom svitu živimo

Tow Pie Pie

I da povećaju minimum bolida opet će Sutilova težina ostati faktor.

irarreF

Svakako. Došli su do faze da je bitan svaki gram. Pa tako i onaj koji nosi vozač. Ali tu su puno pridonjela i pravila… Jer ne osjeti isto kilograme motor od prošle godine i ovaj… Da ne spominjemo one monstrume od prije…

avalon

ma da 750 KS iz V8 su bili punoooo jači od 750 KS iz V6 pa zato ovi osjećaju svaki gram viška težine . npr ferariev V12 iz 1991. je ima 680 KS ali su to bili jaki , kršni konji pa da je vozač ima i 100 kg vukli bi bez problema …

Jester

Tako je, zato jer je kila željeza teža od kile perja. :gandalf:

Svašta….

otto

Sve to stoji,ali prema dosad viđenom,današnjh 750 KS ima uporište samo na papiru.No to sve nije razlog da Sutila pošalju na liposukciju:-)))

FW

ma tako je, okretni moment sa tim nema veze… 😉

otto

U nekom drugom kontekstu svakako ima ali u ovom ne.U prvoj trci ovakve prelomne sezone,nitko još nije nije ni pokušao postiči deklarirani maksimum-750 KS-več vlastiti.Nadam se a valjda i ti,da čemo tokom sezone vidjeti ove bolide u punom trkačem sjaju.

sec107

Neka od vas priča svako što hoće,ali 750 konja iz 1,6 motora i recimo 3,8 nije isto. Na papiru je ,ali u praksi nije to se najbolje vidi na autu kad je opterećen sa više kilograma ili kada ide uzbrdo. vjerojatno je razlika u okretnom momentu koji je veći na motoru sa većom kubikažom i koji se može postići na manjim opterećenjima motora. Tako da mislim da je u današnje vrijeme 10 kg razlike i prije na motorima iste snage sa većom kubikažom razlika koja se osjeti na vremenu po krugu.

irarreF

Pitanje? Koliko konja imaju ovogodišnji motori?? Bez ersa g. Avalon. Jer vi tvrdite da su motori jednako jaki, kako onda objasnjavas +4 sec po krugu??

stoka


Pa kako neznas koliko konja imaju motori ove godine? Avalon je to miria na ispitnom stolu u maranelu. Hahah. Nemas brige… samo neznan koliko je izmiria konja na onih 12000okr iz australije i protokom goriva od 100kg goriva po satu ili ukupnoj potrosnji od 100kg goriva na 305km utrke sto ispada cca 40l na 100km. A toliko na stazi trosi npr renault megane. Al eto sva srica imamo avalona pa ce on poklopit svacije razmisljanje podatkom iz wikipedije ili je mozda naucia sve te motore napamet od 50. Pa dalje?

Jester

irarreF
Kako objasniti tih +4 sec? Da umjesto pametovanja malo razmisliš, shvatio bi da je to vrlo jednostavno – promjenom tehničkih pravila. Do kraja ove godine taj zaostatak sigurno neće više biti toliko velik.

avalon

stoka…. sad bi ja i tvoja “razmišljanja” poklopija ali ne mogu se konektirat na wikipediu hahahahahaha … osim toga vidim da si stručnjak , vjerovatno strojar po profesiji jer znaš da se snaga miri na ispitnom stolu , a i svo znanje i podatke za razliku od mene “šuljaća” po wikipedii imaš i čuvaš u glavi . kad naučiš jedan motor , elementarne djelove , princip rada itd onda znaš sve motore 😉 a podatke je relativno lako pronać ( mada za F1 teže jer se neki podatci kriju ) ako znaš di ćeš tražit . tip…ne koristi wikipediu jer… Read more »

irarreF

Koma, pazi na potrošnju, pazi da motori ne “riknu”, napni uši da čuješ zvuk bolida kako usisava po stazi, a sad još i vozači moraju da se izgladnjuju… Nemogu vjerovati… Gospodo iz FIA-e, VRATITE NAM FORMULU 1… 🙁

senna66

tako žalosno, a tako istinito

Related Posts