Vettel u Aston Martinu: Briljantni agent 005 ili blijeda slika bivšeg prvaka?

Točno 121 dan trajala je igra oko budućnosti Sebastiana Vettela. Bili smo usred lockdowna uzrokovanog koronavirusom, kad je 12. svibnja Ferrari objavio da Nijemac više nije dio plana i tada su krenula pitanja. Hoće li četverostruki prvak uopće nastaviti karijeru? Gdje će je nastaviti? Hoće li ipak odabrati mirniji život vozačkog umirovljenika i posvetiti se svojoj mladoj obitelji?

Odlučio je nastaviti kao vozač Aston Martin F1 Teama od početka 2021. godine, objavljeno je rano ujutro 10. rujna.

Prošla je jedna trećina godine. Toliko se dugo špekuliralo, nabacivalo u medijima kojekakvim “provjerenim” informacijama. Gotovo da i nema momčadi s kojom se Vettela nije povezivalo, od McLarena i Renaulta, preko Mercedesa pa do senzacionalnog povratka u Red Bull. Ljubav se na koncu rasplamsala tamo gdje je i nismo baš očekivali, misleći u startu da je vozačka postava Racing Pointa sigurna poput novca u švicarskoj banci, no Lawrence Stroll porušio je sve barijere, ne bi li oko svoje igračke stvorio privid moći i važnosti.

Lawrence Stroll, vlasnik momčadi Racing Point

Sebastian Vettel proslavio je 33. rođendan tijekom prvog trkaćeg vikenda u ovoj “poremećenoj” sezoni. Njemu je to 14. sezona Svjetskog prvenstva Formule 1, debitirao je na Velikoj nagradi SAD-a 2007. u bolidu Saubera i može se pohvaliti impresivnim brojkama.

Nema sumnje, velika je to karijera i Sebastian će ostati upamćen kao jedan od najtrofejnijih F1 vozača u povijesti sporta te kao čovjek koji je obilježio jednu eru. Četiri uzastopne titule od 2010. do 2013. dovoljno govore u prilog toj tezi.

Međutim, vrijeme leti, a od te za njega sretne 2013. prošlo je sedam godina. U tih sedam godina Vettel je ostvario tek 14 pobjeda. Ne smije se ni slučajno omalovažavati tih 14 pobjeda jer u 70 godina Svjetskog prvenstva samo je 21 vozač došao do 14 ili više pobjeda, no u usporedbi s 38 pobjeda u prethodnih pet sezona, za vozača s takvim renomeom i četiri titule prvaka, to je “tek”. Brak s Ferrarijem nije uspio, nije donio željene rezultate. Na žalost Sebastiana, Ferrarija, Tifosa… ali i svih ljubitelja Formule 1. Da je barem u jednoj godini Sebastian prekinuo Mercedesovu dominaciju, a mogao je, vjerojatno bi se danas drukčije gledalo na ove prilično monotone 2010-te.

Dva druga mjesta u ukupnom poretku najbolje su što je Seb napravio od spomenute 2013. Prvi put, 2017. usprkos tom drugom mjestu nije baš imao realnu šansu za naslov. Godinu kasnije, itekako jest. I uprskao je. Ono izlijetanje na kišnom Hockenheimu nikad neće zaboraviti. Ni Vettel, ni Ferrari, ni Tifosi, ni ostali ljubitelji Formule 1 koji su željeli vidjeti promjenu na vrhu poretka, ma kakve boje bolid bio. I tu su kola krenula nizbrdo.

Raspad sistema u drugoj polovici 2018. Loš ulazak u 2019. na koji se još nadovezao dolazak mladog lava Charlesa Leclerca, koji je vrlo brzo pokazao da ga ne zanima status drugog vozača, s kojim se godinama mirio Kimi Raikkonen. Vettel je generalno tonuo, iako bi tu i tamo bljesnuo, nagovijestivši da nije još za otpis. Na pobjedu je čekao više od godinu dana, došla je u Singapuru i bila mu jedina u toj slaboj 2019. No, čekanje na sljedeću još traje, a tko bi uopće pomislio da će 2020. biti ovako turobna.

Sebastian Vettel na VN Abu Dhabija 2019.

Početkom godine Mattia Binotto tvrdio je da razgovori s Vettelom traju, da je nastavak suradnje obostrana želja, a onda se par mjeseci kasnije otkrilo da je to bila “vel’ka debela laž”. COVID-19 je odgodio sezonu, a prije nego smo dočekali start, Ferrari je Vettelu napisao oproštajno pismo. Novi ugovor nikad nije niti bio na stolu. Doista čudna odluka, odbaciti vozača i prije nego je sezona uopće krenula, prije nego je dobio priliku pokazati što zapravo u ovom trenutku može.

Ovosezonske utrke pokazale su da praktički ne može ništa. Ne s ovakvim Ferrarijem. Bilo je razmišljanja da bi Seb mogao biti veliko iznenađenje sezone, rasterećen i lišen bilo kakvog pritiska na oproštaju od Maranella. Ništa od toga. Mizernih 16 bodova iz osam utrka, borba s kriminalno lošim bolidom, prepucavanje s Ferrarijem preko medija i radio veze tijekom utrka… Sve je to djelovalo prilično tužno za vidjeti i sugeriralo je da gledamo vozača koji ide ka mirovini.

Očito ne Lawrenceu Strollu.

Lance Stroll, Lawrence Stroll i inženjer Racing Pointa

Situacija u Racing Pointu još do prekjučer bila je sljedeća: Sergio Perez imao je ugovor koji je trebao trajati do kraja 2022. godine, a drugi vozač je Lance Stroll. Pa nema te švicarske banke koja može jamčiti sigurnost kakvu ima Lance u očevoj momčadi. Šalu na stranu, Racing Point je ove godine doista dobar. Nećemo sad o tome kako je do toga “preko noći” došao, ali na momente izgleda kao treća momčad u Prvenstvu, iako je po bodovima trenutno iza McLarena (za 16 bodova, a 15 je oduzeto u sklopu kazne za kopiranje).

Lance Stroll i Sergio Perez

Sergio je dugogodišnji “sluga” momčadi i vozač koji je koristan na različitim frontovima. Kad dođe dan utrke, uvijek sposoban izvući maksimum iz bolida ili pak mudrim čuvanjem guma nadmašiti rezultatska očekivanja. Osim toga, sa sobom donosi sponzorski novac, a smatra ga se na neki način i “spasiteljem” jer je 2018. pokrenuo stečaj momčadi Force India i tako očuvao 400 radnih mjesta. Ove sezone Checo je čak i koronu prebolio, propustio zbog toga dvije utrke, no ipak skupio respektabilna 34 boda.

Lance, možemo se malo šaliti na račun nepotizma i definitivno stoji da je on zahvaljujući ocu dobio prilike o kojima mnogi mladi talenti mogu samo sanjati, no nitko ne može reći da trenutno svoje mjesto ne opravdava. Četvrti je u poretku vozača s 57 bodova, koliko ima i Lando Norris, a u Monzi je došao do svog drugog postolja u karijeri (prvo je imao u Azerbajdžanu 2017. s Williamsom).

Jedna od šaljivih objava iz perioda Vettelovog “koketiranja” s Racing Pointom

Pitanje koje se logično nameće, zašto to mijenjati? Racing Point sljedeće godine postaje Aston Martin. Ima stabilno vodstvo, izvor financiranja, dobre rezultate, vozače koji jako dobro rade svoj posao… Zašto to “razmontirati” dovođenjem vozača koji u ovom trenutku sa sobom donosi gomilu nepoznanica?

Lawrence Stroll je napravio upravo to. Pronašao je način kako na kraju godine raskinuti Perezov ugovor i time širom otvoriti vrata te rastegnuti crveni tepih pred Sebastiana Vettela. Dobro, možda bolje da ne bude baš crveni.

Osobno, ne pronalazim previše logike u takvoj odluci. Pitajući se što Vettel može donijeti Racing Pointu, odnosno Aston Martinu, prvo mi na pamet pada – pažnju javnosti. Početkom sljedeće sezone definitivno će oči F1 zajednice biti usmjerene na “novu momčad” i pratiti svaki Sebastianov korak u novoj sredini. No, pitanje je koliko će to trajati. Posebno ako ga Stroll dobije na nekoliko utrka.

Sebastian Vettel na VN Rusije 2019.

Dovođenje Sebastiana Vettela za jedan Racing Point možda na prvu djeluje moćno, možda izdiže momčad iz prosjeka tako da se na nju više neće gledati podcjenjivački. Možda šalje poruku da je nova sila u nastajanju u svijetu Formule 1, no je li to vrijedno rizika? Tko može jamčiti da će današnji Vettel uopće biti u stanju donositi rezultate kakve trenutno donosi Perez?

Reći će neki, Vettel donosi iskustvo. Zar Perez nije iskusan vozač? Još k tome poznaje momčad kao vlastiti džep nakon svega što su prošli zajedno. U redu, Perez nije bio i neće biti materijal za prvaka svijeta, ali za Vettela je to sad već dosta davna prošlost. “Sebastian ima mentalitet pobjednika”, kaže šef momčadi i dugogodišnji Vettelov prijatelj, Otmar Szafnauer. Međutim, puno je vremena prošlo otkad smo taj Vettelov mentalitet pobjednika vidjeli na stazi.

Oni koji ga baš ne cijene previše, reći će da ga je ionako kroz karijeru pobijedio svaki iole ozbiljniji momčadski kolega, koji je to smio učiniti. Daniel Ricciardo u Red Bullu 2014. pa onda Charles Leclerc u Ferrariju prošle godine.

Charles Leclerc i Sebastian Vettel na VN Belgije 2019.

No, pozabavimo se na trenutak idealnim scenarijem. Dolazak u Racing Point Seb bi mogao doživjeti kao “novi početak”, kao projekt unutar kojega može krenuti od nule. Sigurno će imati veliki motiv pokazati da ova slika iz Ferrarija nije realnost i da nisu svi ti neuspjesi bili (samo) njegova krivnja. Racing Point/Aston Martin nije (još) na razini Red Bulla ili Ferrarija po svom statusu, infrastrukturi i veličini, ali planira rast, širenje i nova ulaganja, a osjeti li Vettel da je važan kotačić u tom procesu razvoja i da se momčad podređuje njemu, mogao bi možda ponovno izvući ono najbolje od sebe.

Okruženje bi mu moglo biti pravo osvježenje u odnosu na Ferrari. Prijatelj Szafnauer, Lawrence Stroll koji ga je očito jako želio u momčadi, mladi kolega Lance koji će željeti od njega upijati znanja i savjete… Plus, želja da donese uspjeh brandu kakav je Aston Martin. Vettel voli povijest, voli tradiciju, a zvuči optimistično u prvim najavama.

“Bit će to nova avantura za mene s doista legendarnom automobilističkom kompanijom. Impresioniran sam rezultatima koje je momčad postigla ove godine i vjerujem da je budućnost još svjetlija. Energija i predanost Lawrencea Strolla ovom sportu je inspirirajuća i vjerujem da zajedno možemo izgraditi nešto vrlo posebno. I dalje imam veliku ljubav prema Formuli 1 i moja je jedina motivacija utrkivati se u gornjem dijelu poretka. Učiniti to s Aston Martinom bit će golema privilegija”, najavljuje Vettel, Sebastian Vettel.

Situacija je otprilike 50 – 50, moglo bi prevagnuti i na jednu i na drugu stranu. Već nekoliko godina u Sebovoj karijeri pogreške nadmašuju uspjehe, što za rezultat ima silaznu putanju u pogledu rezultata. Hoće li za Aston Martin biti pun pogodak ili totalni debakl? Može li u novoj sredini napraviti zaokret? Može li biti “onaj stari” Vettel, ako to uopće još čuči u njemu?

Mnogo pitanja, mnogo nepoznanica. Čini se sve to kao nepotreban rizik jedne momčadi koja nakon financijskih problema 2018. ima putanju sasvim suprotnu od Vettelove. Postoji li mogućnost da se nekim čudom nađu na istoj valnoj duljini pa zajedno krenu u bolje sutra?

Pri dolasku u Ferrari, Vettel je želio biti ono što je u Maranellu bio Michael Schumacher. Novi Nijemac u crvenom bolidu, već etablirani prvak… sve je bilo spremno za sjajnu priču, no do nje nikad nije došlo. Možda i ovo s Aston Martinom krije određenu paralelu između Vettela i Schumachera. Na isti datum kad je Michael u Monzi najavio svoj prvi odlazak u vozačku mirovinu 2006., Sebastian najavljuje novo poglavlje svoje karijere – u Mugellu, slaveći usput 1000. Grand Prix Ferrarija u Formuli 1.

Michael se kasnije vratio iz vozačke mirovine kako bi u F1 uveo Mercedes, a Vettel se ovim potezom želi poput feniksa izdići iz blata u koje je upao i pritom voditi Aston Martin u elitno društvo.

Nemoguća misija? Ne, ako pitate agenta 005. Vjerujete li vi u njega?

Izvor: Instagram stranica “lollipopmancomics”
26 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
F1 fan

Koja hrpa gluposti. Prvo piše od svog Naslova osvojio je tek 14 pobjeda? Tek, ok koliko ono pobjeda alonso ima u ferrariju.? Dalje piše da perez nije bio materijal za prvaka, kako to? Pa osvajao je postolja sa slabašnom momčadi, zaboravljate njegove vožnje u sauberu 2012.? Zaboravljate da je pobijedio toliko hvaljenog hilkenberga koji je kao toliko dobar a nema ni postolje u f1.. bio je bolji u vožnjama u meklarenu od buttona koji je svjetski prvak, a isti taj button je skupio više bodova od hamiltona kroz sezone sok su vozili za meklaren. Kako to onda perez nije za… Read more »

Desmosedici

Seb Vettel za šest sezona u obitelji Red Bull je postigao 39 pobjeda..i Max Verstappen je već šestu sezonu u istoj obitelji a dosad je postigao 9 pobjeda..

LHx6

39:9 pametnom dosta.

klepesina

i pametnome dosta jel tako Ok M schumaher 16 sezona 91 pobjeda L Hamilton 14 sezon 89 pobjeda i jos nije kraj seriji koji je zakljucak Desmo po tvojoj logici

LHx6

Lako za to. Idemo usko kao Desmo 😉

MS u prve tri sezone u Mercu 0 pobjeda.
Hamilton u orve tri sezone u Mercu 22 pobjede.

22:0 jel tako Desmo? Mnogi ovdje misle da se ja i Desmo ne slažemo, ali griješe. Evo primjera kako se ja i Desmo jako lijepo slažemo.

Desmosedici

Pa ne znam baš slažemo li se?.. Ja nisam spominjao LH niti ga uspoređivao sa SV..tema članka je SV i njegov učinak u pojedinim fazama njegove karijere..pa sam tako usporedio SV i Maxa za šest sezona koje su obojica provela u obitelji Red Bull..Maxu je ovo šesta sezona..dakle nikakve veze niti potrebe da ga uspoređujem sa LH..već sam rekao da mi djelujete kao grupa fundamentalista koja čuva lik i djelo svog idola..pa odmah skačete na zadnje noge ako ga netko spomene a isto tako ako ga i ne spomene onako kako bi vi to željeli.

Desmosedici

P.S. Kad već uspoređujete MS i LH..možete tu svrstati kao trećega i SV..Koji je zaključak po mojoj logici? Zaključak je vrlo jednostavan..LH od njih trojice je imao i još ima, u najviše sezona najbolji bolid i najbolju momčad, slijedi MS, pa SV. Logikom stvari a ne mojom logikom, tako će se poredati i uspjesi i razni statistički pokazatelji..Kakva će biti percepcija stvarne vrijednosti svakoga od njih trojice? To će biti najprije po navijačkoj osnovi, znači dosta neobjektivno..malo objektivniju sliku mogu dati ankete provedene sa mnogo poznatih bivših i sadašnjih vozača te ljudi povezanih sa F1..i to je sve relativno..postoje ljudske… Read more »

given2drive

@klepsina…sve stoji ali postoji razlika izmedju MS:LH i SV:MV…dok je MS pobjedjivao vozilo se 15-17 utrka godisnje….sada se vozi 20-21 (iznimka corona god)…kad vett vozio za rbr bilo je utrka kao i danas😉😉

LHx6

Jel to jedina razlika između MS i LH? 😉

given2drive

Lh…trenutno se gleda samo pobjede u ukupnom broju sezona…samo sam iznjela cinjenicu (argument😉) koje ti inace trazis….naravno da postoji jos razlika i poz i neg njih dvojice ali ostanimo na temi😉😉

LHx6

Odlično.

MS 308 utrka 91 pobjeda 29.55%
LH 258 utrka 89 pobjeda 34.50%

To tražimo kad govorimo o broju utrka u sezoni ili neku drugu vrijednost? Čisto pitam za što je relevantno broj utrka u sezoni 😉

given2drive

@LHx6…idemo ispocetka…nisam ni spomenula statistiku nego iznijela cinjenicu (tu postoji VELIKA razlika)…bitan je broj utrka po sezoni je sto vise utrka imas (uz onakav merc) imat ces vise pobjeda i preci MSa….😉
Nadam se da razumijes…

LHx6

Što imaš više utrka imat češ više pobjeda, naravno. MS je imao 308 utrka, a Hamilton ima 258 utrka.

Kakve veze ima koliko je u sezoni? Ajmo gledat onda tko ima više utrka u svibnju.

Još se ni ne dotičemo koliko je od tih utrka koje je MS vozio top bolid imao u ugovoru da ga timski kolega ne smije prestići. Spoiler alert – u 100% utrka.

given2drive

“Kakve veze ima koliko je u sezoni?”…ima…jer je MS imao 15-17 a LH ih ima 20-21…jel ti sad jasno…a jos u to nije uracunata 1997!!!!!! Inace bi imao preko 100 ali to je dr tema…kao i tvoj zadnji odjeljak na komentaru….i ako cemo TOCNO….onda izracunaj koliko je MS imao odvozenih utrka KAD JE OSVOJIO 7naslov….jer ti racunas i one 3g u mercu dok je “slagao” bolid i naravno da u te 3 nije pobijedio…

LHx6

Ohoho, vidim kako ćemo ubrzo napustiti zemlju argumenata, a lijepo si uletjela da argumentirano braniš čast MSa i kolega s portala. Evo samo godine kad je MS inao top bolid za koje ćeš se i ti složiti. Kako je to “veliki MS” osvajao. Jednostavno. Top bolid. Timski kolega u ugovor da ga ne smije prestići. Godina/pobjede MS/ukupno pobjeda njegovog tima 94. 9/9 95. 9/9 99. 2/3 ostatak eddie 3/3 ukupno 4/6 eddie je dobio prvu jer je MS bio 7 mjesta iza njega i nije ga mogao propustiti i da je htio ostale 3 je dobio eddie jer MS nije… Read more »

Max Vergeer

eto sad si potvrdio sam sebi sa svojom beznačajnom statistikom, lujo će ti uskoro preuzieti križ koji je za neke nosio i msc: statistički najbolji, ali ne i generalno najbolji.
Case closed, a ti i dalje maši brojkama.

madgalico

Ja ne kuzim ovu raspravu..oko statistika MS=LH. MS je trebalo izbrisat i 1994. a na samo 1997. LH da je bio tip koji je imao ekipu samo za sebe imao bi 9 naslova i 150 pobjeda…SV je dokaz da statistike nista ne znace. Tip ima 4 naslova i to samo zahvaljujuci raketi i Webber s kojim se mucio cijelo vrijeme. Tip koji place svake sezone da mu bolid ne pase..Kakva je to klasa koja se nemoze prilagoditi bolidu?! Statistike nista ne znace..Senna je imao 3 naslova, znaci luzer naprem ostalih…Oni koji mjere vozace po statistikama neka se prebace na neki… Read more »

LHx6

Mislim da nisi razumio. Jasno sam pokazao kako je pobjeđivao MS. Što se mahanja brojkama tiče to su upravo radili fanovi MSa. Dugih 15tak godina.

Čiste brojke su bile na strani MSa, a sada više ni čiste brojke neće biti.

Značenje tih brojki nikad nije puno vrijedilo jer ih je osvajao onako kako sam i gore pokazao.

Hamilton to osvaja na drugi način – ravnopravnom borbom s timskim kolegama od koji su trojica svjetski prvaci.

Max Vergeer

eto i sam kažeš da su brojke više manje beznalčajne, a tebe ipak muče msc-ove brojke, odluči se koje je onda, očito je onda sve na dojmu koji zavisi od čovjeka do čovjeka i upravo si ti ovo zadnje sam sebe uvjerio, ali dalje od subjektivno stava ni ne možeš, niti netko drugi za nekog drugog jer nema niko od nas pojma što se dešavalo iza zavijesa. ne možeš laudovcima nabacivat sennu, niti sennašima msca, niti sada hama msc-ovcima, a gdi su još prostovci, mansovci, vettelovci, alonsovci svi su imali svoje idole iz tih vremena i možeš se samo boriti… Read more »

LHx6

Jel poznat iznos?

klepesina

do 10 milki ni cvonjka vise ito je previse

LHx6

Koliko vidim izgleda da je 15 miliončića. S 45 na 15. Ha, što reći osim da je tržište reklo svoje, a da ovdje znalci govore suprotno.

Desmosedici

Tanje će svi sra** kod novih ugovora..i vaš idol također..što ćemo kad je tako?.. Corona pa slijedi i recesija..

teo_S

Odlican tekst. Ne vjerujem da su pogrijesili dovodjenjem Seba, ali znam da ce pomoci Haasu zbog toga.

johhan peacedohan

Sjajna analiza odličan tekst. Vjerujem da su pogriješili što su otjerali Pereza.

Related Posts