Stigli smo i do zadnjeg dijela pregleda, gdje ćemo se (počevši s 2016.) osvrnuti na zadnje četiri sezone. Lewis Hamilton je u ove četiri sezone osvojio 41 pobjedu. Preostali vozači koji su došli do pobjede su Vettel, Rosberg, Verstappen, Bottas, Ricciardo, Leclerc i Raikkonen. Sedmorica vozača uzeli su zbrojenih 42 pobjede, samo jednu više od Hamiltona.

SEZONA 2016.

Formuli 1 se u 2016. pridružila nova ekipa, Haas F1 Team. Ambiciozni američki vlasnik NASCAR ekipe, Gene Haas, odlučio se okušati na najelitnijoj razini u automoto sportu. Zadnja američka ekipa u sportu bila je Haas Lola, koja se povukla iz sporta 1986. i nema nikakvu povezanost s današnjim Haasom. Renault se vratio u sport kao tvornička momčad nakon što su kupili Lotus koji se nalazio u dugovima. Red Bull je formalno završio svoju devetogodišnju suradnju s Renaultom. Kažem “formalno” zato što su i dalje koristili Renaultove motore, ali pod brand imenom TAG Heuer. Toro Rosso se vratio na Ferrarije motore. Momčad Saubera je doživljela promjenu vlasništva i veliki Peter Sauber se povukao u mirovinu.

Romain Grosjean i Esteban Gutierrez sklopili prvu vozačku postavu za Haas, za Renault su vozili Joylon Palmer (koji se nije baš proslavio u sportu) i Kevin Magnussen. Manor je oba vozača za 2016., Rio Haryanto je postao prvi indonezijski vozač u povijesti F1, a debitirao je i perspektivni Pascal Wehrlein za kojega se vjerovalo da je vrlo dobar talent. Haryanto je izgubio mjesto nakon VN Njemačke te ga je zamijenio Esteban Ocon, još jedan mladi Mercedesov dragulj. U kalendar se vratila Velika Nagrada Europe koja se održala u – Azerbajdžanu. U kalendar se vratila i VN Njemačke.

Sezona je tradicionalno započela u Australiji, a osim novih vozača i Haasa, debitirao je i novi kvalifikacijski sustav koji je naišao na oštre kritike od strane medija, navijača, pa i samih vozača i konstruktora. Mercedes je osvojio 1-2 na utrci, a podij je kompletirao Vettel. Utrku je kompletirao strašni sudar između Alonsa i Gutierreza zbog čega je utrka zaustavljena crvenim zastavama. Unatoč zaštrašujućim prizorima, dvostruki svjetski prvak je odšetao s mjesta nesreća, ali je i propustio sljedeću utrku u Bahreinu zbog slomljenih rebara. Španjolca je u Bahreinu zamijenio Stoffel Vandoorne. Konstruktori su prije utrke putem glasanja donijeli odluku da se kvalifikacije vrate na stari format, ali FIA je odbacila njihov zahtjev i ponovno se osramotila. Rosberg je na VN Rusije uzeo četvrtu pobjedu u isto toliko utrka, a to mu je bila i sedma pobjeda zaredom, ako gledamo kraj 2015. godine. Daniil Kvjat je zaradio svoj popularni nadimak ‘Torpedo’ nakon što se dvaput zabio u Vettela u prvom sektoru utrke.

Prije pete runde prvenstva u Španjolskoj, Red Bull je objavio da promoviraju Maxa Verstappena u momčad umjesto Kvjata koji je poslan na ‘hlađenje’ u Toro Rosso. Koliko god bilo razloga za takvu odluku, nezamislivo je kako se tada osjećao ruski vozač. Utrka je bila prilično uzbudljiva zato što su se Hamilton i Rosberg međusobno izbacili iz utrke u prvom krugu. Verstappen je došao do pobjede i time postao najmlađi pobjednik na Velikoj Nagradi. Ključni dio sezone bila je VN Malezije. Rosberg se u dodiru s Vettelom izvrtio na početku utrke, ali 16 krugova prije kraja utrke Hamiltonu otkazuje motor i odustaje iz utrke. Rosberg završava treći i povećava prednost u prvenstvu s osam na 23 boda, a s pobjedom na VN Japana to vodstvo podiže na 33 boda. Hamilton obavlja posao i pobjeđuje na iduće četiri utrke, ali Rosberg na svakoj završava kao drugi. Nico Rosberg time postaje drugi sin F1 prvaka koji postaje prvak, Damon Hill je prvi. Svega nekoliko dana nakon osvajanja svoje prve titule, Rosberg se na svačiji šok povlači u mirovinu i time postaje prvi aktualni prvak koji je to učinio, nakon Prosta ‘93.7

Image result for nico rosberg 2016 title"

SEZONA 2017.

U 2017. smo ostali bez Manora koji je otišao u stečaj. Sauber je prešao na Ferrarijeve motore iz 2016., a Toro Rosso se vratio na Renaultove motore. Magnussen je odlučio otići iz Renaulta i pridružuje se Haasu. Zamjenjuje ga Hulkenberg na čije mjesto u Force Indiji dolazi Esteban Ocon. Rosberga je zamijenio Bottas, a Felipe Massa, koji je na kraju 2016. imao prilično emocionalan i dostojanstven oproštaj, ipak na zamolbu Williamsa ne odlazi u mirovinu. Stoffel Vandoorne preuzima volan Jensona Buttona koji postaje rezervni vozač McLarena. Liberty Media preuzima vlast u sportu i time Bernie Ecclestone nakon 40 godina više nije u sportu. Njegovu funkciju je preuzeo Ross Brawn, a Liberty Media pokreće novu eru u sportu, s naglaskom na moć društvenih mreža i interneta.

Hamilton je osvojio svoju četvrtu titulu s 363 boda, a drugi je bio Sebastian Vettel s 317 bodova. Borba za titulu je bila izvjesna sve do VN Singapura koju je obilježio ogroman sudar između Vettela, Verstappena i Raikkonena. Treći je bio Valtteri Bottas s 305 bodova, a sa sto bodova manje na četvrtom mjestu je bio drugi finac, Kimi Raikkonen. Mercedes je kao i svaku godinu dominantno slavio u poretku konstruktora s 668 bodova. Na drugom mjestu je bio Ferrari, treći Red Bull, a na odličnom četvrtom mjestu našla se Force India.

Image result for vettel and hamilton 2017"

SEZONA 2018.

Dodatak ‘halo’ zaštite na bolide je najznačajnija promjena koja se dogodila u 2018. godini. To je najznačajnija vizualna promjena na bolidima u povijesti. FIA je uvijek težila poboljšanju sigurnosti vozač, ali po prvi puta su odlučili uvesti zaštitu kokpita kako bi se poboljšala sigurnost vozača. Ideju o zaštiti kokpita i glave vozača značajno je potaknula tragična nesreća Jules Bianchija na VN Japana 2015. godine. McLaren je prekinuo svoje partnerstvo s Hondom, koje je blago rečeno imalo katastrofalne rezultate. Toro Rosso se oprostio s Renaultom kako bi započeli suradnju s Hondom. Kao kompenzaciju u dogovoru, Red Bull je poslao Carlosa Sainza na posudbu u Renault. Sauber je produžio partnerstvo s Ferrarijem, s promjenom da više ne koriste motore iz prethodne sezone. Također su potpisali sponzorski ugovor s Alfom Romeo čije ime momčad sada nosi.
Force Indija je na ljeto ušla u administraciju. Skupina ulagača predvođena Lawrence Strollom preuzela je kormilo momčadi koja se od tada zove Racing Point Force India.

Sportu su se pridružili Charles Leclerc i Sergey Sirotkin, a sjedalo su osigurali i Brendon Hartley te Pierre Gasly koji su debitirali godinu ranije. Daniil Kvjat je dobio posao razvojnog vozača u Ferrariju, Felipe Massa je napokon pušten u mirovinu, a Pascal Wehrlein je na razočarenje mnogih ostao bez mjesta. U kalendar se nakon deset godina vratila VN Francuske na stazi Paul Ricard, koja nije ugostila F1 svijet još od 1990. godine. VN Njemačke se opet vraća u kalendar, a izgubili smo Veliku Nagradu Malezije.

Sebastian Vettel je slavio na početku sezone u Australiji nakon što je pametno iskoristio vrijeme VSC-a kako bi prestigao Lewisa Hamiltona. Kimi Raikkonen je kompletirao postolje. Vettel je pobijedio i na idućoj utrci u Bahreinu, a Hamilton je svoju prvu pobjedu ostvario u Azerbajdžanu. Ricciardo je na VN Monaka došao do svoje druge pobjede u sezoni unatoč problemima s motorom zbog kojih je raspolagao s manjom snagom od svojih rivala. Vettel je s pobjedom u Kanadi vratio vodstvo u prvenstvu, a utrku je obilježilo mahanje crno-bijele zastavice ranije nego što je to zamišljeno.

Presudni dio sezone desio se na Hockenheimringu. Vettel je osvojio svoj peti pole position u sezoni i dominantno je vodio u utrci do 52. kruga kada je napravio vozačku pogrešku i zabio se u zid. Hamilton pobjeđuje u utrci nakon što je startao na 14. mjestu nakon odlične strategije s jednim zaustavljanjem u utrci. Međutim, aspiracije za naslov trajale su sve do VN Singapura. U Belgiji je dobrom utrkom Vettel smanjio zaostatak u prvenstvu, a izgledi su solidno izgledali na domaćoj utrci na Monzi. Scuderija je uzela 1-2 na oduševljenje domaće publike, s Raikkonenom na čelu. Međutim, Ferrari je odlučio ostati u formaciji na startu, zbog čega je Hamilton u četvrtom zavoju izravno napao Nijemca. Došlo je sudara i Vettel je završio tek četvrti, dok je Hamilton slavio nakon manevra nad Raikkonenom u 45. krugu. VN Singapura je uz VN Mađarske bila staza koja je najviše mučila Mercedes u sezonama njihove dominacije. Ne samo da Srebrne Strijele na tim stazama nisu mogle doći do pobjede, već su se morale pošteno namučiti za završetak na postolju. Samim time se najavljivala pobjeda Red Bulla ili Ferrarija, ali Hamilton vozi fantastični krug u kvalifikacijama i osvaja pole position na iznenađenje mnogih. Bez većih problema slavi i na utrci. Hamilton dolazi na korak do naslova s pobjedama u Rusiji i Japanu te trećim mjestom u SAD-u, a na idućoj utrci u Meksiku potvrđuje svoju petu titulu prvaka. To je značilo da je VN Abu Dhabija mogla u potpunosti biti posvećena Fernandu Alonsu koji je vozio svoju zadnju utrku u F1 karijeri. Veliki Španjolac je u društvu Hamiltona i Vettela izvodio ‘krafne’ na stazi nakon utrke.

Image result for abu dhabi gp 2018 alonso"

SEZONA 2019.

Volio bih da mogu reći da smo brzo došli do kraja pregleda, ali iz moje perspektive kao autora teksta – bilo je tu puno toga čega sam se sjetio dok sam pisao, a odluka koje događaje da izbacim iz teksta bila je teška. Zadnja sezona u pregledu koja je ipak većini najbolje urezana u pamćenju. U 2019. je Red Bull službeno (bez TAG Heuer fori) završio svoje partnerstvo s Renaultom i započenju novu eru na Hondinim motorima. Red Bull time postaje druga ekipa na Hondin pogon uz sestrinsku ekipu Toro Rosso. Racing Point je izbacio dio Force India iz svojeg naziva, a Sauber je promijenio ime u Alfa Romeo. Haas je potpisao sponzorski ugovor s Rich Energyjem koji je postao predmet sprdnje, ali i predmet velikih skandala sve do raskida ugovora 9. rujna.

Daniel Ricciardo je napustio Red Bull i odlučuje svoju sreću potražiti u Renaultu. Australca je zamijenio Pierre Gasly koji je dobio promociju iz Toro Rossa, a na njegovo mjesto dolazi prognanik Daniil Kvjat. Brendon Hartley je dobio pedalu i za njegov volan sjeda Alexander Albon – tek drugi tajlanđanin u povijesti sporta. Carlos Sainz prelazi u McLaren gdje mu društvo pravi rookie Lando Norris. Charles Leclerc mijenja sjedala s Kimi Raikkonenom; mladi Leclerc prelazi u Ferrari dok Iceman ide u pravcu Alfe. GP2 prvak George Russell dolazi u Williams u društvu popularnog Roberta Kubice, čiji je povratak u F1 razveselio brojne navijače. Bez sjedala je ostao Esteban Ocon. Početak sezone ožalostila je smrt trkaćeg direktora F1 – Charlie Whitinga.

Valtteri Bottas je dominantno slavio na VN Australije, s čak 20 sekundi prednosti u odnosu na momčadskog kolegu. Na trećem mjestu je završio Max Verstappen, zaradivši prvi podij za momčad s Hondinim motor od čak 2008. i VN Velike Britanije. Ferrari je na dominantni način započeo vikend u Bahreinu. Vettel i Leclerc su bili najbrži na svakom slobodnom treningu, a dobra forma potvrđena je s prvim startnim redom u kvalifikacijama. Međutim, utrka nije mogla poći u gorem smjeru – Vettel se izvrtio na stazi dok je branio poziciju od Hamiltona, a Leclerca su pogodili problemi s motorom zbog koje je izgubio mjesta od dvaju Mercedesa. Utrka je osmi put u povijesti sporta završila u periodu Safety Cara. U Kini je obilježena ljubilarna 1000. utrka u povijesti sporta.

VN Monaka je prošla u uspomeni na trostrukog svjetskog prvaka, legendarnog Nikija Laudu koji je preminuo tjedan dana prije utrke. Mercedes je na utrci uzeo šesti 1-2 zaredom, postavši prva momčad u povijesti kojoj je to pošlo za rukom. Sebastian Vettel je lišen pobjede u Kanadi nakon što je zaradio kaznu od pet sekundi zbog nesigurnog vraćanja na stazu. Četverostruki svjetski prvak konačno dolazi do pobjede na VN Singapura nakon više od godinu dana bez pobjede. S drugim mjestom na VN SAD-a Hamilton dolazi do čak šeste titule prvaka.

 

Image result for monaco gp 2019 niki lauda"

11
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
8 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
F1 fan

Jules je nastradao na vn japana 2014.te godine a ne 2015.te kako pise

avatar
Član
svakako

Sve u svemu, jedno užasno loše desetljeće za Formulu. Zašto? Zato što je uvedena hrpetina gluposti koja je Formulu srozala na toliko nisku razinu da ja iskreno nemam pojma što bi se moralo dogoditi, uvesti, promijeniti da bi se situacija bar malo popravila. V6 turbo pogonska jedinica(!) (koji k je to, čemu služi, hoće li smanjiti troškove i hoće li smanjiti globalno zatopljenje – naravno da neće, a i nisam primijetio da su se Mercedes i Renault, koji su najviše lobirali da se to smeće uvede, baš pretrgli od ugradnje te tehnologije u svoja cestovna vozila) KERS, ERS, DRS, Pirreli… Read more »

avatar
Član
svakako

Nisam spominjao ogromne dominacije 2 momčadi jer je to nešto najnormalnije, to se dešava i dešavat će se, svatko ima svoj ciklus, sve zavisno kako se dogovori s FIA i gazdama. Samo ima jako puno mulaca koji to ne razumiju ili ne žele razumit, da se sve vrti oko novca i nečijeg interesa. Naravno da ima tu i doza sporta i sreće, ali novac i interes su u velikoj većini i u prvom planu, nažalost.

avatar
Član
mika.KA

tko je kriv drugima sta su nesposobni!
ucini uslugu sebi i ostalima i prestani gledati f1!

avatar
Član
svakako

Ne znam o čemu govoriš i zbog čega divljaš. Valjda ti je teško prihvatiti neke stvari. Nebitno, ne zanima me. F1 utrke ne gledam od sredine 2013, pogledam samo rezultate i vijesti, ponavljam po 786ti put.

avatar
Član
Desmosedici

Svakako je sve uglavnom tako kao što si rekao..ti to malo iskarikiraš da ovi punoglavci to mogu shvatit..ali neće..ne zato što ne razumiju..što ne mogu shvatit, nego zato što ne žele prihvatit istinu..realnost.

avatar
Član
F1 fan

2010. 2012. Su bile jedne od najboljih sezona u poviejsti.

avatar
Član
mody

od 2010 do 2019 vladaju samo 2 ekipe mercedes i red bul torbo v6 motori malo pobjednika u ovom desetljecu, jedino 2010 je bila najbolja

avatar
Član
mika.KA

koliko znas ferrari je komotno mogao osvojiti minimalno 3 titule!!
al jebiga!

avatar
Član
klepesina

Tacno al izgleda da to nece namjerno da vide pa se tjese sa kojekakvim izgovorima a ne traze krivice u svojim vozacima inzinjerima sefovima momcadi njihovim odlukama radu u boxu,Ane njima je kriva fia bia merdeces pireli svi su krivi samo su oni najposteniji i jadni uvjek zajebani od strane gore pomenutih

avatar
Član
mika.KA

upravo to!!