Poznata je stvar u svijetu utrkivanja da je svakom vozaču prvi cilj pobijediti momčadskog kolegu. Stoga, donosimo vam usporedbu učinka vozača svih deset momčadi nakon prvih 12 utrka aktualne sezone. Tko je bio uspješniji u kvalifikacijama, tko u utrkama? Tko ima više bodova, a tko više odustajanja?

Najbolji pokazatelj forme svakog vozača je njegov momčadski kolega. Ipak je to vozač koji sjedi u istom bolidu i na raspolaganju ima identične adute. Od momčadskog kolege nitko ne voli gubiti, ali kao i svaki dvoboj, tako i onaj unutarmomčadski mora imati pobjednika i gubitnika.

U nastavku provjerite kakav je odnos rezultata momčadskih kolega unutar svih deset timova Formule 1 nakon prvog dijela sezone. Neki unutarmomčadski dvoboji već su riješeni jer je jedan od vozača uspostavio izrazitu dominaciju, dok su u nekim momčadima stvari prilično izjednačene. Krećemo od začelja konstruktorskog poretka…

Williams

Odmah na početku, pravi paradoks. Debitant u Formuli 1, Britanac George Russell, pobijedio je povratnika Roberta Kubicu u apsolutno svim kvalifikacijama ove sezone. Vodi u tom segmentu 12-0, što znači da Kubica više ne može okrenuti skor u svoju korist čak i da bude brži u svim kvalifikacijama do kraja sezone.

U utrkama je skor 10-2 u korist 21-godišnjaka iz Norfolka, no paradoks je taj da Kubica ima jedan bod, a Russell ne. U onoj ludoj utrci za VN Njemačke, nakon brojnih odustajanja i kazne za vozače Alfa Romeo Racinga, Poljak je promoviran na desetu poziciju i drži jedini Williamsov bod u ovoj sezoni.

Ipak, bez obzira na to, Russell je taj koji je zaslužio pohvale za svoje nastupe. Znaju se čuti izjave kako je on materijal za prvaka, a čak ga se spominjalo u kontekstu prelaska u Mercedes za sljedeću sezonu. S druge strane, veliki povratak Roberta Kubice u Formulu 1 čini se neće imati sretan kraj. Williamsov bolid omogućavao je vozačima praktično da se bore isključivo međusobno, a na tom polju Kubica je totalno podbacio.

Haas

Kevin Magnussen po učinku je bio bolji od Romaina Grosjeana u prvom dijelu sezone. Gledajući tko je bio bolje plasiran u kvalifikacijama i utrkama, razlika nije velika, no Danac je osvojio čak deset bodova više od svog momčadskog kolege i prvog suparnika. Ono što najviše upada u oko, Francuz je na 12 utrka skupio čak šest odustajanja, što je doista pravi raritet u modernoj Formuli 1, koju karakterizira vrlo mali broj odustajanja na utrkama.

Haas je kao momčad imao mnogo problema u 2019. Njihov bolid povremeno je pokazivao jako dobru brzinu, posebno u kvalifikacijama, ali u utrkama to najčešće nije bio slučaj. Vozači baš nisu bili od pomoći u tim problematičnim danima Haasa jer su svojim nepromišljenim potezima često štetili ekipi, a najbolji primjer toga je utrka na Silverstoneu kad su nakon međusobnog dvoboja i sudara obojica morali odustati.

Racing Point

Učinak Lancea Strolla u kvalifikacijama jednostavno je bio katastrofalan u prvom dijelu sezone. Samo je jednom uspio proći u Q2, a i tada je bio najsporiji u drugoj rundi. Da problem nije u bolidu redovito je pokazivao Sergio Perez, koji ne samo da je pobjeđivao momčadskog kolegu, nego je tri puta uspio ući u Q3. Skor u kvalifikacijama je 11-1, što znači još jedan riješeni dvoboj već prije ljetne stanke.

U utrkama je situacija ipak značajno drukčija. Meksikanac je ponovno češće završavao ispred Strolla, ali Kanađanin ima bolji bodovni učinak. Naravno, za lijepi broj bodova može zahvaliti kaosu na Hockenheimu, kad je riskantnim strateškim potezom došao do četvrte pozicije, no Stroll je više puta završio utrke među osvajačima bodova.

Sva četiri puta kad je bio ispred Pereza, 20-godišnjak rođen u Montrealu osvojio je bodove. S druge strane, Perez je slast osvajanja bodova posljednji put osjetio na Velikoj nagradi Azerbajdžana i taj dugački post veliki mu je uteg uoči nastavka sezone.

Alfa Romeo

Pravi primjer “jednosmjerne ulice” je dvoboj Kimija Raikkonena i Antonija Giovinazzija. U kvalifikacijama ne toliko jer je Talijan uspio čak četiri puta biti brži od 14 godina starijeg momčadskog kolege, ali zato je u utrkama doživio pravu katastrofu. Skor je 11-1 u korist Finca, a rubrika osvojenih bodova doista izgleda deprimirajuće iz Giovinazzijeva kuta.

Dijelom se Talijana može opravdati činjenicom da se dvije godine nije utrkivao i da mu je trebalo nešto vremena za povratak u taj “trkaći mod”. Naravno, mora se uzeti u obzir i činjenica da za rivala ima bivšeg prvaka svijeta i jednu od legendi Formule 1, ali taj omjer osvojenih bodova od 31 naprama 1 je doista katastrofalan.

U nemilosrdnoj borbi sredine poretka svaki je bod bitan, a nijedna si momčad ne može priuštiti vozača koji bodove ne osvaja. Želi li sačuvati mjesto i produžiti svoju F1 karijeru, Antonio će u narednih devet utrka morati mnogo bolje.

Renault

Kad je francuska momčad u pitanju, prvi dio sezone obilježili su tehnički problemi s bolidom pa su rezultati Daniela Ricciarda i Nica Hülkenberga općenito ostali daleko ispod očekivanja.

Australac, koji je uoči ove sezone stigao u Renault u bombastičnom transferu iz Red Bulla, nije ostvario ono čemu se nadao, ali barem može reći da je bio uspješniji od “Hulka”, koji odrađuje svoju treću sezonu u momčadi. Skor je 8-4 u kvalifikacijama i 6-4 u utrkama, budući da su na dvije utrke obojica morali odustati.

Ricciardo ima više bodova i više ulazaka u završnu rundu kvalifikacija, ali generalnim učinkom sigurno nisu zadovoljni niti on, a niti Hülkenberg. Svi su u Renaultu sigurno očekivali više od 11. i 14. mjesta svojih vozača, no krivnja uglavnom nije bila njihova.

Toro Rosso

Uspoređujući sve momčadi, mogli bismo istaknuti da je Toro Rosso imao najizjednačeniju vozačku postavu u prvom dijelu sezone. U kvalifikacijama su bili poravnati, uz malu prednost na strani Daniila Kvjata zbog tri ulaska u Q3. U utrkama je Rus također bio malo uspješniji, omjer je 7-5, ali veliku prednost u osvojenim bodovima može zahvaliti, već ste čuli za taj scenarij, Velikoj nagradi Njemačke. Kao i Stroll, Kvjat je tada riskirao i profitirao, osvojivši treće mjesto i 15 od svojih 27 bodova.

Međutim, i Alexander Albon je bio vrlo dobar kroz svoju rookie sezonu. Toliko da ga je Red Bull odlučio pozvati u svoje redove za nastavak sezone, a zapravo je šteta da ovaj izjednačeni unutarmomčadski okršaj neće dobiti svoj nastavak. Ipak, bit će zanimljivo pratiti kako će izgledati dvoboj Kvjata i povratnika u Toro Rosso, Pierrea Gaslyja.

McLaren

Prema svim analizama McLaren je najugodnije iznenađenje ove sezone, a koliko je zadovoljan svojom aktualnom vozačkom postavom najbolje pokazuje činjenica da su Carlos Sainz i Lando Norris potvrđeni za 2020. mnogo prije ljetne stanke.

Iako je debitant Norris bio taj koji je momčadi donio prve bodove ove sezone, iskusniji Sainz oporavio se od problematičnog ulaska u Prvenstvo i skupio osam plasmana među osvajače bodova na posljednjih devet utrka. Međutim, dok je Španjolac daleko uspješniji u utrkama, o čemu najbolje svjedoči bodovni učinak 58-24, mladi Lando čak je osam puta bio brži od timskog kolege u kvalifikacijama. Ima i osam ulazaka u Q3, što je doista impresivno za jednog debitanta.

Ovaj dvoboj bit će vrlo zanimljivo pratiti u nastavku sezone jer sigurno će obojica željeti smanjiti deficit u lošijim segmentima – Sainz u kvalifikacijama, a Norris u utrkama.

Red Bull

Red Bull je druga momčad u kojoj dvoboj momčadskih kolega neće biti nastavljen u drugom dijelu sezone. Statistika iznad jasno pokazuje zašto je tome tako. Da je biti timski kolega Maxa Verstappena vrlo nezahvalna uloga, to je poznato, ali Pierre Gasly je doista podbacio u svim segmentima i nije nikakvo čudo da su ga odlučili zamijeniti Alexanderom Albonom.

Jedina utrka u kojoj je Francuz bio bolji od Verstappena, bila je ona na Silverstoneu kad se Vettel zaletio u Nizozemca. Bodovni učinak Gaslyja bio je mizeran za momčad kao što je Red Bull i to je glavni razlog zašto je Ferrari ispred njih u poretku konstruktora.

Nastavak sezone i učinak Albona ponudit će odgovor na pitanje je li zapravo Gasly bio toliko loš ili je jednostavno Verstappen bio toliko dobar.

Ferrari

Uz Toro Rosso, najizjednačeniji dvoboj momčadskih kolega bio je onaj između Sebastiana Vettela i Charlesa Leclerca.

Nijemac definitivno nije imao sezonu kakvoj se nadao. Želio je u borbu za naslov i želio je status prvog vozača u momčadi, no nijedno se nije ostvarilo. Mercedes je Ferrariju opalio novu pljusku, a Leclerc je često prijetio, povremeno čak i pobjeđivao četverostrukog prvaka svijeta.

Momčad se na početku sezone malo igrala s timskim odredbama pa je Vettel na račun toga osvojio nešto više bodova, ali uz dozu sreće i poneku pogrešku manje, monegaški je vozač zapravo mogao biti ispred Vettela u ukupnom poretku. Pobjedu još nema nijedan – Vettel je svoju priliku imao u Kanadi, a Leclerc je bio blizu u Bahreinu i Austriji.

I dok je ukupno Vettel nešto uspješniji u utrkama, skor u kvalifikacijama je 6-6, ali pobjeda bi u tom segmentu ipak išla Leclercu jer ima dva pole positiona, u odnosu na Vettelov jedan. Na preostalih devet utrka bit će ovo jedan od zanimljivijih unutarmomčadskih dvoboja.

Mercedes

Početak sezone sugerirao je da možda neće biti tako, ali Lewis Hamilton još je jednom uvjerljivo nadmašio svog momčadskog kolegu Valtterija Bottasa.

Finac je furiozno krenuo u sezonu, ostvario dvije pobjede u prve četiri utrke i držao laganu prednost u ukupnom poretku, međutim kako je sezona odmicala, Bottasova forma krenula je silaznom putanjom, što je kulminiralo odustajanjem na Hockenheimu i tek osmim mjestom na Hungaroringu.

Gledajući kvalifikacije, tu se Bottas još dobro drži. Izjednačen je s Hamiltonom po broju pole positiona, četiri za svakoga, a ukupno je pet puta uspio biti brži od peterostrukog prvaka svijeta. Također, svaki ima po dva najbrža kruga utrke, a gledajući broj postolja, situacija je isto prilično izjednačena na 10-9 za Lewisa.

Međutim, rezultati u utrkama su nemilosrdni. Hamilton je devet puta završavao utrke ispred svog kolege i tako stvorio lijepu zalihu od 62 boda prednosti. To mu daje mogućnost da nastavku sezone pristupi prilično samouvjereno i opušteno, dok Bottasu gori pod petama. Nije samo stvar poraza od momčadskog kolege, već je u igri i pitanje njegove budućnosti u Mercedesu.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o