VN Kanade: Utrka za prve i prave pobjede

Ovaj vikend dolazi nam VN Kanade u Montrealu. I dok ćemo mi komotno u nedjelju navečer gledati uvijek zanimljivu utrku na stazi Gillesa Villeneuvea, kočnice na bolidima imat će jedan od najtežih vikenda u godini.

VN Kanade u Montrealu ima čak i “spomenik” koji za svoje posvećivanje uzima samo najbolje vozače. Gledali smo ovdje i jednu od najdužih utrka u povijesti Formule 1, a Lewis Hamilton, Robert Kubica i Daniel Ricciardo ovdje su zabilježili svoje prve pobjede u karijeri Formule 1. Donosimo vam pregled najzanimljivijih utrka u povijesti VN Kanade. Ima tu puno sudara, pucanja pod pritiskom (koje je ostalo i danas kod dotičnog vozača) i promjenjivih vremenskih uvjeta.

2011. Buttonova izvrsnost u prijelaznim uvjetima

Krećemo odmah s najboljom utrkom, koja ulazi i u uži izbor najboljih u povijesti. Start utrke bio je pod sigurnosnim automobilom radi kišnih uvjeta. Nakon što se maknuo, krenula je borba Vettela i Alonsa, a iza njih je uglavnom bilo dosta dodira između bolida. Hamilton je izvrtio Webbera u prvom zavoju, a zatim je krenuo u prestizanje i momčadskog kolege Jensona Buttona. Lewis je imao bolju izlaznu brzinu iz posljednje šikane, ali Jenson zatvara Lewisa prema zidu i dolazi do kontakta.

Slikovni rezultat za hamilton button canada 2011

Lewis odustaje radi težeg oštećenja stražnjeg ovjesa, zaustavlja auto na stazi, te ponovo vidimo sigurnosni automobil. Jenson odlazi u boks na provjeru stanja bolida radi kontakta i stavlja nove gume (intermediate). Dobio je Jenson i kaznu prolaska kroz bokseve jer je prebrzo vozio iza sigurnosnog automobila, tako da je pao na 15. mjesto. McLarenov dan nije mogao biti gori trenutno. Utrka se nastavila, gume naravno igraju ključnu ulogu, da li biti na gumama za mokro (full wet) ili ipak na onima za prijelazno razdoblje (intermediate).

Zatim je uslijedio veliki pljusak koji je prekinuo utrku na čak dva sata. Bolidi su se zaustavili na startno-ciljnoj ravnini, svatko na svoj način pokušao je ostati koncentriran na utrku. Jenson je otišao nešto prezalogajiti. Utrka se nastavila ponovo iza sigurnosnog automobila. Uvjeti su brzo tražili promjenu s guma za mokro na intermediate komponentu. Button i Alonso u drugoj šikani imaju kontakt i Fernando ispada iz utrke. Jenson radi kontakta ima probušenu gumu te ide ponovo u boks, zadnji je u poretku nakon povratka.

Ovdje kreće sva Jensonova izvrsnost u promjenjivim uvjetima te njegova nježnost prema gumama. Penje se prema vrhu poretka, te u savršenom trenutku prelazi na gume za suho. U jednom krugu prestigao je dva veterana, Marka Webbera i Michaela Schumachera, te je nakon plana za barem četvrto ili peto mjesto, sada u retrovizoru vodećeg Sebastiana Vettela. Sebastian je samo trebao raditi ono što je radio i protekla dva sata. Jednostavnim potezima zatvarati prostor za preticanje, koje je u ovim uvjetima još teže jer sve izvan trkaće putanje je mokra površina. Vettel, da li jednostavno nervozan ili previše zauzet provjeravanjem retrovizora, radi grešku u trećoj šikani te kratkim proklizavanjem gubi kontrolu bolida odlaskom na mokri dio staze. Jenson je bio odmah iza, te s lakoćom prešao naprijed za pobjedu u, ako se sjećate, zadnjem krugu!

1999. Prvaci si postavili spomenik

Slikovni rezultat za wall of champions montrealIzlazak na startno-ciljnu ravninu u Montrealu počinje nezgodnom šikanom, koja kao u Monte Carlu, traži praktički dodir ograde da bi se maksimalno iskoristila staza i što manje vozilo bez pritisnute papučice gasa. Drugi dio šikane ima i nezgodne pasice koje lako bace bolide u zrak i van idealne putanje.

Slikovni rezultat za wall of champions montreal

Prelazak preko tih pasica radi želje za što kasnijim kočenjem predstavlja gubitak potrebne podloge za kočenje (pošto se već pogriješilo), tj. više nema vremena ni mjesta za usporiti bolid i dolazi do udarca u slavni Zid prvaka.

Utrka 1999. odlično je započela za Michaela Schumachera, prva startna pozicija u sezoni donijela je lagodan start utrke i vodstvo. Trulli se izvrtio u prvom zavoju i pokupio Alesija i Barrichella. Sigurnosni automobil je bio u svom prvom izlasku. Zatim kreću žrtve Zida prvaka. Prvo se Ricardo Zonta (tada aktualni prvak FIA GT klase) zaletio u taj zid, a sigurnosni automobil je morao po drugi puta na vožnju. U 15. krugu u zloglasni zid u posljednjoj šikani zaletio se Damon Hill, a u 30 krugu. i Michael Schumacher.

To su dva od tri prvaka Formule 1 za sada koji su završili utrku sudarom u isti zid. Još su dva u utrci. Ipak, da Zid prvaka bude obilježen domaćim “kamenom temeljcem”, pobrinuo se Jacques Villeneuve izlijetanjem u 35. krugu. Sigurnosni automobil je sada i treći put na stazi. Frentzen je radi kvara na kočnicama doživio jak sudar u 66. krugu. Sigurnosni automobil je i četvrti put na stazi. Ovog puta i do zadnjeg kruga, s Mikom Häkkinenom kao pobjednikom.

2008. Iskupljenje za Roberta Kubicu

Jedan od najstrašnijih sudara u povijesti Formule 1 desio se 2007. u Montrealu Robertu Kubici. U lijevom skretanju prema pretposljednjem zavoju produljio je ravno u ogradu te preživio udarac sile od čak 75G. Bez obzira na taj događaj, Robert je i dalje imao pozitivan osjećaj da može zabilježiti odličan nastup u Kanadi u budućnosti. Utrku 2008. koju je obilježilo i katastrofalno stanje asfalta, Kubica je krenuo s druge startne pozicije iza Lewisa Hamiltona. Lijepo je Lewis gradio prednost dok Sutilu nije otkazala mjenjačka kutija. To je zahtijevalo izlazak sigurnosnog automobila u 16. krugu.

Nakon odlaska sigurnosnog automobila, vodeći su odmah otišli u boks, pošto se tada nije smjelo odmah u boks za vrijeme sigurnosnog automobila. Momčad BMW Saubera bolje odrađuje izmjene na bolidu Kubice i Robert kreće prema izlasku iz boksa prije Lewisa Hamiltona, paralelno s Kimijem Räikkönenom. Ipak, još uvijek je crveno svjetlo na izlasku iz boksa, te su se Kubica i Kimi nastojali postaviti jedan kraj drugoga čekajući zeleno svjetlo za povratak na stazu. Na Kimija iz pozadine odjednom je naletio Hamilton, a u Hamiltona zatim i Rosberg. Kubica je ostao netaknut jer je Lewis nastojao sve izbjeći na lijevo prema Kimiju. Bilo da nije pratio semafor ili jednostavno nije vidio što se dešava, Hamilton je učinio zaista glupu pogrešku, te izbacio sebe i Kimija iz utrke.

Slikovni rezultat za canada 2008 hamilton crash

Utrka se nastavila, te je u međuvremenu bilo još sedam različitih vozača koji su vodili utrku, izmjenjujući se odlascima u boks. Robert je tako morao napraviti ispred svojeg momčadskog kolege Nicka Heidfelda razmak dovoljan za još jedan odlazak u boks. On je to “šumaherovski” odradio i vratio se na vodeću poziciju nakon odlaska u boks. Iza vodećih, Massa majstorskim jednim potezom obilazi Buttona i Kovalainena u predzadnjem zavoju.

Kubica je tako ostvario svoju prvu pobjedu u karijeri Formule 1, prvu pobjedu za njemačkog konstruktora još od 1962. godine i novu pobjedu za BMW nakon četiri godine. Bila je to i dvostruka pobjeda jer je Heidfeld završio drugi. No, tada ipak najbitniji je bio pokazatelj Robertovog oporavka, te pobjeda koja ga je dovela na vrh poretka vozača!

2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
F1 fan

Meni jedna od najdražih staza. Ima sve, spore i brze zavoje, šikanu, pravce , zidovi su blizu i ne praštaju. Mislim da ce napokon biti dobra utrka ove sezone

mody

staza je odlična nudi nogucnost pretjecanja , zidovi su blizu prekrasan pogled na rijeku,350 kmh,,

Related Posts