Nakon pomalo uspavane VN Australije te vrlo zanimljive, dramatične i tragične VN Bahreina, slijedi nam VN Kine, značajna po činjenici da je to 1000. utrke svjetskog prvenstva Formule 1. Dugo iščekivana obljetnica (još cijelu prošlu sezonu ekipa iz Liberty Medije je odbrojavala utrke do ove milenijske). Proteklih sezona utrke u Kini su bile jako zanimljive.

Prema svim predviđanjima, Ferrari će biti momčad koju će svi loviti. Čak i u Mercedesu dijele to mišljenje. Je li pila naopako ili iskreno govore, ne znamo, no brzina koju su u Bahreinu pokazali Leclerc i Vettel te konfiguracija staze sugerira kako bi u Kini mogli biti još dominantniji. Posebno će motiviran biti Leclerc nakon što mu je na onako okrutno nesretan način ukradena sigurna i dominantna pobjeda. Niti Vettelu neće nedostajati motiva, želi se iskupiti za učinjenu pogrešku i izvrtanje nakon što ga je Hamilton prestigao u Bahreinu.

Mercedesi će i dalje biti vrlo brzi te će kao stara iskusna lisica čekati eventualnu ponovnu grešku Ferrarija te ih taktički nadmudriti. Opće je poznato koliko je taktički Mercedesov pitwall jak, a isto tako znamo i koliko su se znale potkrasti “sitne” strategijske pogreške na Ferrarijevoj strani. Uz to, Hamilton je pokazao koliko je psihički jak, u ovom trenutku sigurno jači od Vettela. Bottas će isto “gristi” ukoliko mu se sve kockice poslože, ali malo je vjerojatno da će se ponoviti slična situacija kao u Australiji. Narod bi rekao “i slijepa kokoš jednom kljunom pogodi u zrno”. U svakom slučaju, koliko god brži bio Ferrari nikakve koristi od toga ako ne znaju to pretočiti u pobjedu.

Red Bull je opet zapeo u praznom prostoru između vodeće dvije ekipe i ostatka grida. Verstappen će sigurno opet gristi i biti blizu vodeće dvije ekipe. Za razliku od njega, Gasly lovi bolji rezultat nakon razočaravajućeg starta sezone. Toliko je loše krenuo da već mnogi spekuliraju kako će ga Kvjat ubrzo zamijeniti. Ipak ne vjerujemo da će do toga doći.

Iza Red Bulla očekujemo veliku gungulu i borbu McLarena, Renaulta, Haasa, Racing Pointa Kimija Raikkonena. U poretku prvenstva je trenutno Kimi best of the rest odmah iza dva Ferrarija, Mercedesa i Verstappena, te ga zato ne treba otpisivati, pogotovo jer je pokazao kvalitetu u prve dvije utrke, za razliku od momčadskog mu kolege Giovinazzija koji još nije osvojio niti boda. Zanimljiva će biti borba u “Formuli 1.5”.

Sad malo o samoj stazi. Prva utrka održana je 2004. i tad je pobjednik bio Rubens Barrichello u Ferrariju. Dosad je Ferrari nanizao četiri pobjede u Kini, ali Mercedes ih ima najviše, pet (tri Hamilton, dvije Rosberg). od vozača Hamilton ima najviše pobjeda, također pet, slijede Rosberg i Alonso sa po dvije, a po jednu imaju Barrichello, Schumacher, Raikkonen, Vettel, Button i Ricciardo.

Konfiguracija staze je vrlo specifična. Oblika je kineskog simbola Shang. Glavna obilježja staze su dugi i uvezani prvi i drugi zavoj koji nemaju strogo definiranu trkaću liniju i vrlo lako vozači mogu pogriješiti. Tu su zatim i vrlo brzi zavoji sedam i osam u kojima vozači trpe velike bočne sile. Ta je kombinacija zavoja jedan od dražih dijelova staze za vozače. Dugi i brzi zavoj 13 je vrlo bitan jer ako u njemu vozači pogriješe slijedi još gora kazna u vidu gubitka brzine na sljedećem pravcu dugom 1.2 kilometra, drugi najduži pravac u kalendaru (duži je jedino pravac u Bakuu). Nakon što pod punim gasom prijeđu ekvivalent od 11 nogometnih igrališta slijedi snažno kočenje za oštri zavoj 14, gdje je jedno od glavnih mjesta za pretjecanje.

Ovdje možete vidjeti jedan krug na stazi u Šangaju, u opisu Legendarnog Kimija.

Staza inače dosta troši gume, posebno prednju lijevu zbog prvog i 13. dugog desnog zavoja. Tijekom kvalifikacija je teško dovesti gume na radnu temperaturu, a ni inače niže temperature zraka i staze ne doprinose boljem zagrijavanju.

U Pirelliju su se odlučili dopremiti sljedeće komponente guma: C2, C3 i C4.

Izbor guma po momčadima je također zanimljiv. Vodeće ekipe su odabrali različite strategije za razliku od prve dvije utrke kada su imali malo sličniji odabir. Mercedesi i Verstappen su odabrali osam setova C4, Ferrariji i Gasly jedan set manje. Najviše setova C4 komponente su odabrali McLareni, oba vozača po devet setova. Po četiri seta C3 su odabrali Hamilton, Verstappen i Vettel, po tri Bottas i Gasly a čak pet će imati na raspolaganju Leclerc. Cijeli popis izbora setova guma pogledajte ispod.

Zanimljivu utrku možemo sigurno očekivati. Također i brz Ferrari. Ishod utrke? Sve ćemo znati nakon što se pet crvenih svjetala ugasi i vozači odvoze 56 krugova. Vidjeli smo na primjeru prve dvije utrke kako su sve prognoze bile koliko-toliko točne do kraja kvalifikacija, a onda su pale u vodu čim je krenula utrka. Na nama je samo da uživamo u vikendu i 1000. utrci koja je pred nama.

2
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

ne vjerujem dace biti zanimljiva utrka jedino ako bude kiša bit ce opet good job lewis,.

avatar
Član
klepesina

1-2 milion posto