Momčadi u fazi planiranja razvoja bolida za 2019.

Ovo razdoblje prijelaza na ljetne utrke uvijek od sudionika prvenstva zahtjeva dozu dodatnog napora. Uz rad na novim poboljšanjima i dodacima za bolide, momčadi često moraju razmišljati o pristupu za narednu godinu.

Pitanje pravila za 2019. godinu ovih dana je dovedeno na red na sastancima šefova momčadi i FIA-e. Jedna od glavnih točaka dnevnog reda bila je problem s pretjecanjem koji je najviše do izražaja došao u uvodnoj utrci u Australiji. S obzirom na to da je jedan od temeljnih ciljeva za narednu godinu preinaka pravila zbog povećanja uzbudljivosti, fokus je bio na rješenjima u dizajnu bolida.

Spominjali su se novi koncepti prednjih i stražnjih krila te mogućnosti izmjena aero rješenja i kočionih sustava. Predlagane promjene se na prvu čine veoma neprimjetne i zanemarive. No, zbog specifičnog dizajna, postojeće komponente neće moći prenijeti na bolide za 2019. Tehnički direktor Renaulta Nick Chester pojašnjava što ovakva promjena zahtjeva od momčadi.

“Ovo nam otežava posao. Da smo ostali na identičnim regulacijama, lako bismo mogli nastaviti razvijati bolid za 2018.  većinu rješenja bi prenijeli na onaj za sljedeću godinu. Razlika se praktički ne bi ni osjetila,” pojašnjava Chester.

Uz promjene u aerodinamici, nova pravila su se dotakla i dopuštene količine goriva za vrijeme trkaćeg vikenda.Zbog takve promjene, jedna od stvari koje se moraju promijeniti su konstrukcije šasija. Force India, primjerice, nije uopće mislila prijeći na novi oblik 2019. Tehnički direktor Andy Green pojašnjava novu strategiju momčadi:

“Zasigurno, predložene promjene su u stvarnosti mnogo veće nego što su se činile prije mjesec dana. Tada nismo ni pomišljali na 2019. jer smo mislili da će biti nastavak trenutnih pravila.”

“Odjednom, jedna ili dvije momčadi su proglasile da im je potrebno više goriva, nekih 5 kilograma.”

“To nam je zaista pomutilo planove za sljedeću godinu jer promjena zahtjeva izradu nove šasije. To nismo planirali napraviti,” Rekao je Green

Green naglašava kako ih je vijest o radikalnoj izmjeni pravila stavila u neugodan položaj zbog većih troškova koji se iziskuju. Ovogodišnji bolid će morati biti jedna od “žrtva” financijskih rezova. Kako će se većina momčadi naći u sličnoj situaciji, predviđa da će se razvoj ovogodišnjih bolida prekinuti.

“Čim dođemo do ljetne stanke, predstavit ćemo jednu ili dvije promjene i to je to.”

“Većinu vremena ćemo provesti samo prilagođavajući postavke s kojima raspolažemo trenutno.”

“Nekoliko bolida će se naći u sličnom položaju, nećemo biti jedini,” zaključuje Green.

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
parazit

@Janko Mikacius

Zanimljivo, da pratiš Nick Heidfielda, još uvijek. Trenutno je na vrlo lošem mjestu u poretku vozača FE kategorije.
Ali ne razumijem, što očekuješ, kada navodiš povratak nekih vozača…….? Nice Rosberga? Pastora Maldonada?

parazit

Da. Lijepo i točno napisano. Pogotovo za Nick Heidfileda. Iako mu je uvijek nedostajao taj jedan potez…..
Ali…… u današnjoj F1 je samo 20 dostupnih kokpita. Nekada je u PREDkvalifikacijama bilo do 40 vozača!!

U F1 je novac se koristi u pogrešne svrhe. I prije su vozačka mjesta bila za prodaju….. npr. u Minardiju….. ali ovo danas je u jako lošem porastu….. toliko licemjerja u Williamsu od strane gđe Claire…….. :facepalm: Williams…. F1 institucija. :facepalm:

Related Posts