Sebastian Vettel u Ferrariju pobjednik je utrke za Veliku nagradu Bahreina! Slavio je ispred Mercedesovog dvojca – Valtterija Bottasa na drugom te Lewisa Hamiltona na trećem mjestu.

Kakva utrka je ovo bila! Grizli smo nokte od početka do samoga kraja. Već u drugom krugu ispala su oba Red Bulla, Hamilton je radio fantastična pretjecanja, Kimi Raikkonen je ‘pregazio’ mehaničara, a Vettel 10 krugova vozio na gumama koje su se raspale.

U svem tom kaosu sjajan rezultat ostvario je Toro Rosso sa Hondinim motorom. Pierre Gasly prošao je ciljem kao četvrti, a odmah iza njega je također dobar rezultat ostvario Haas sa petim mjestom Kevina Magnussena. Šesto mjesto uzeo je Renaultov Nico Hulkenberg, a sedmi je bio Fernando Alonso u McLarenu. Osmo mjesto pripalo je njegovom momčadskom kolegi Stoffelu Vandoorneu, a odličan rezultat ostvario je devetim mjestom Marcus Ericsson u Sauberu. Posljednje bolide iz Bahreina pokupio je Force Indijin Esteban Ocon.

Nagradu ‘Vozač dana’ potpuno je osvojio Pierre Gasly!

Tijek utrke:

Start utrke, barem do trećeg zavoja, protekao je dosta mirno. Jako je dobro startao Bottas koji je prošao Raikkonena, a na vrhu je Vettel mirno zadržao svoju prednost. Hamilton koji je zbog startao deveti zbog kazne, imao je također dobar start, ali ga je uspio prestići Fernando Alonso.

U trećem zavoju došlo je do prvog incidenta na utrci. Brendon Hartley u Toro Rossu zakačio je prednjim lijevim kotačem Sergija Pereza u Force Indiji i Meksikanac se izvrtio na stazi.

Nekoliko metara naprijed potom se dogodio drugi incident na ovoj utrci. Max Verstappen krenuo je u napad s unutarnje strane na Hamiltona. Krenuo je malo široko jer ih je malo blokirao Alonso. Verstappen je prošao naprijed, ali je došlo do dodira između Hamiltonove šasije i Verstappenovog stražnjeg lijevog kotača.

Verstappen je u tom incidentu ostao s probušenom gumom i njegova utrka bila je praktički uništena.

No, drama je tek počinjala za Red Bull. U istom krugu u kojem je Verstappen ostao bez kotača, stao je i bolid Daniela Ricciarda. U tom trenutku, Alonso se uspio probiti na osmo mjesto, a Gasly čak na četvrto mjesto. Zbog parkiranog Ricciardovog bolida na snagu je stupio i Virtualni sigurnosni automobil.

Verstappen se šepajući uspio vratiti na boks po nove gume, ali u tom trenutku je primjećen i gusti dim iz njegovog ispuha. Nizozemac se vratio na stazu, ali ne dugo. Dva kruga poslije morao je parkirati svoj bolid i završiti utrku.

Poredak se ustabilio nakon nekoliko incidenata, ali borbe nisu prestale. U jednom trenutku u borbi su bila čak četiri bolida – Hamilton, Alonso, Ocon i Hulkenberg. Najbolje je prošao Hamilton koji se kroz ušicu igle provukao i pretekao ostalu trojicu.

Nastavile su se borbe između Gaslyja i Magnussena pa je čak Danac morao ići široko sa staze da izbjegne kontakt. U međuvremenu, Hamilton je nastavio svoj marš naprijed.

Tako je u devetom krugu sustigao Gaslyja i preuzeo četvrto mjesto.

U 15. krugu krenuli su prvi ulasci u boks. Prvi je ušao Magnussen koji je uzeo super mekane gume, a nakon njega su u boks ušli i Gasly i Hulkenberg koji su uspjeli zadržati svoje pozicije.

U 18. krugu je u boks ušao i vodeći Vettel. Nijemac je prešao na soft gume, a u Mercedesovom boksu su se pripremali također za ulaz jednog od vozača. No, odmah nakon Ferrarijevog zaustavljanja su se povukli natrag u garažu. Krug poslije u boks je ušao i Raikkonen.

U 21. krugu u boks je ušao i Bottas. Finac je prešao na srednje tvrde gume i očito je kako su u Mercedesu išli na strategiju jednog zaustavljanja u boksu. Bottas se na stazu vratio iza Vettela i ispred Raikkonena, a vodeći je u tim trenucima bio Hamilton koji se još nije zaustavljao u boksu.

Upravo zbog toga jer još nije bio u boksu, Hamiltonova vremena su počela padati, a Vettel ga je počeo sustizati. U 25. krugu je Nijemac došao unutar sekunde zaostatka i bilo je važno brzo prestići Hamiltona i sačuvati gume. Očekivalo se kako će Hamilton otići u boks, ali to nije napravio pa ga je Vettel uspio prestići u 26. krugu. Hamilton je odmah krug poslije prešao na medium gume i vratio se na četvrto mjesto iza Bottasa i Raikkonena.

Najveća borba nakon toga vodila se za osmo mjesto koje je držao Ocon. Grosjean je probao napasti na kraju startno-ciljne ravnine, a Ocon je nekoliko puta mijenjao smjer kako bi sačuvao mjesto. Grosjean je zbog toga morao malo jače kočiti, a to je otvorio prostor za Magnussena koji je napao svoje momčadskog kolegu. No, Grosjean je oštro zatvorio kut Dancu pa je umalo došlo do sudara. Nakon toga se Magnussen nekoliko puta žalio pitwallu da mu maknu Grosjeana sa puta jer je brži od njega. Grosjean mu se maknuo tako što je otišao u boks, a krug kasnije je Magnussen zauzeo osmo mjesto prošavši Ocona.

U 35. krugu u boks je ušao Gasly sa petog mjesta, a to je bila prilika za Alonsa koji je bio na srednje tvrdim gumama i lovio je kraj utrke na tim gumama.

Krug poslije je drugi puta u boks ušao i Kimi Raikkonen. Na njegov bolid stavljene su super mekane gume, ali onda su nastali problemi za Ferrari. Na stražnje lijevo mjesto nisu uspjeli staviti gumu sa crvenom oznakom, a Finac je krenuo. U tom incidentu je jedan od mehaničara pao i izgledalo je da mu je bolid prešao preko noge. Mehaničar je ostao ležati, a nekoliko metara dalje je Kimi parkirao svoj bolid. Ljutit je bio Finac koji je pri izlasku iz boksa i bacio upravljač. UPOZORAVAMO DA OVAJ VIDEO MOŽE BITI UZNEMIRUJUĆ ZA NEKE GLEDATELJE!

Momčad je potvrdila da je mehaničar odveden u bolnicu!

Vettel je za to vrijeme morao ostati na stazi jer je Ferrarijev boks ostao blokiran.

No, onda su se pojavile bar neke dobre vijesti za Vettela. Hulkenberg i Alonso su ušli u boks iako su planirali na srednje tvrdim gumama ići do kraja. To je značilo kako će i Hamilton vrlo vjerojatno morati u boks po novi set guma.

Ipak, u Mercedesu nisu zvali Hamiltona u boks već su mu putem timskog radija govorili da vozi svojim tempom. Hamilton je konstantno pitao svog trkaćeg inženjera da li radi dobar posao, ali mu u Mercedesu nisu odgovarali kao da ne znaju što će Vettel napraviti.

Tek kasnije su mu rekli da mora voziti 1:34.0 jer inače neće biti sigurni u slučaju Vettelovog odlaska u boks.

No, Nijemac izgleda nije imao namjeru ići u boks. Osam krugova prije kraja Vettel je i dalje bio na mekanim gumama koje su u tom trenutku bile stare 30 krugova.

Pet krugova prije kraja počelo se sve zakuhtavati na samome vrhu. Vettel je imao više od pet sekundi prednosti pred drugoplasiranim Valtterijem Bottasom, ali onda Finac malo po malo skida taj zaostatak. Izgledalo je kao da gume na Vettelovom bolidu polako počinju gubiti svoje performanse.

Dva kruga prije kraja Bottas je ušao unutar sekunde zaostatka, ali nikako nije mogao prestići Vettela. Priliku je Finac imao na startno-ciljnom pravcu, ali Nijemac mu je uspio pobjeći izvan sekunde zaostatka i sačuvati prednost. No, krug prije Bottas još jednom ima priliku za prestizanje uz pomoć DRS-a, ali nije mogao prestići u prvom zavoju.

U posljednjem krugu Bottas je imao još jednu priliku, ali Vettel je sačuvao prednost i došao je do druge pobjede u dvije utrke.

131 COMMENTS

  1. Bahrain – radovao sam se ovoj utrci kao prvoj u nizu od velikih staza za utrkivanje u kalendru, i jos jedna u nizu velikih utrka ovdje. Bahrain je uvijek rapsodija utrkivanja. U nastavku sezone ocekuju nas jos: Kina, Monaco (samo tradicije radi), Silverstone, Spa, Monza, Suzuka i COTA. Sve ostalo je zali boze unistene prirode ili zatvaranja prometa za normalno kretanje ljudi. Ja bih godisnje na ovih sest staza organizirao po tri puta utrke, plus jos bonus za ostale tri utrke koje bi se birale na eci, peci, pec. Naravno, i nista manje bitno, sve ostale staze (GP vikendi) trebaju biti kisne kako bi zadovoljile kriterije zanimljivosti kada vec genetski ne mogu na suhom.
    Vettel – odlican cijeli vikend. Taj covjek je u ova dva GP vikenda susta suprotnost onom Vettelu – retardu od prosle godine koji je bio vrijedan paznje za zestoku sprdnju. Ok, bio je sporiji od Kimija dolje ispod, ali i strategija je dio ovog natjecanja. Nastavi li biti na ovom nivou, a mocni Mercedes na nivou retarda drugu utrku za redom (ah, koje li ironije, uloge se obrnuse 😀 ), eto naslova Ferrariju i to u velikom stilu.
    Mercedes – najstariji, najpoznatiji, najmocniji i tehnoloski neprikosnoveni proizvodjac automobila kroz povijest, nevidjeni dominator u proteklih nekoliko sezona – poceo je nalikovati nakupini neartikuliranih amatera. Takticko-strateski, tehnoloski, vozacki i temperaturno-hektopskalski. Sve im se sastalo i drzi ih za mosnju krokodilskim stiskom. Ovaj vikend bili su izvan pacea kao i na nekima prosle sezone. Za razliku od lani kada je to mahom ali misteriozno bilo s jednim autom, ovdje su oba potonuli u svim slobodnim treninzima i kvalifikacijama sto je posebno zaboljelo. Sveprisutni i neizbjezni Toto kaze da W09 nije Diva, zivi bili pa vidjeli, Kina je za par dana. Ako tamo potonu iz tko zna kojeg raloga, ode Ferrari kroz sezonu do konacnog i toliko prizeljkivanog cilja.
    Bottas – solidan cijeli vikend osim onih najbitnijih posljednjih par krugova u kojima je morao napasti za pobjedu. Kada su napokon shvatili (Mercedes) deset krugova prije kraja da Seb nece na drugu izmjenu to je vec bila izgubljena utrka, jos jednom – strateski. A gledali su u istu “stvar” i pet i deset krugova prije toga, ali nije dopiralo do Bottasa koji je slijedio upute “pametnih”. Covjek je mogao stisnuti par krugova ranije i lagano stici i zaobici Seba u DRS zoni. Imao je gume za to koje su po navodu proizvodjaca mogle izdrzati 40 krugova, soft kod Seba 30. Ali ne, i jos jednom ih nasi kmičasti susjedi i njihov bljedunjavi vozac namagarčiše. I neka su.
    Kmiček – za svoje standarde los cijeli vikend. Top vozac je uvijek los na summa summarum kada je momcadski kolega brzi od njega kroz vikend. Prvo je traljavo usao u prvi zavoj gdje je izgubio tri pozicije stecene odlicnim startom, pa je onda dobio porciju Fernanda, i kao slag na tortu, dozvolio je Skulavcu da ga napadne na pravcu zato sto se sam doveo u tu poziciju napravivsi gresku kroz posljednji zavoj. Mozda mu nisu radile gume u tih prvih krug ili dva, nije niti bitno, na kraju je uzeo postolje veliko kao kuca s obzirom na sva odustajanja i nemoc ponekih bolida ispred njega. A mozda se moglo i vise da je Mercedes bio mrvicu pametniji jer je na kraju zaostatak bio relativno mali. Ostaje mu za razmišljanje 🙂 o mjenjacima, radio vezi, stratezima iz momcadi, vlastitoj brzini kroz vikend i protivniku koji radi sve kako to o treba raditi.
    Ricci – vikend katastrofe i sto brzeg zaborava. Red Bull je pouzdan kao gumigeling na Fići. Ricciu istjece ugovor ove sezone, a Skulavec mora biti bodovno bolji na bilo koji nacin. Vidjet cemo daljnji slijed ove interesantne situacije. Nije tesko zamisliti ovakvu sliku cesce kroz sezonu.
    Skulavec – jos jednom umislio da je sam na stazi i opet unistio bolid. Geni su geni, to tako mora biti dok ga netko ne zalijepi za zid. Da je barem mogao biti u Madzarskoj umjesto Rubensa 2010., ili umjesto Webbera u Turskoj.
    Kimi – nekada velik i brz vozac, sada vreca za napucavanje vec petu sezonu za redom. Pristao je sam za velike pare na to tako da ga ne zalim, ali zalim covjeka koji je ni kriv ni duzan stradao radi Ferrarijeve politike koju provode jos od vremena francuskog spletkarosa i Brke – Il leonea s otoka Manna. Sjeca li se netko one izjave koju je Brko dao BBC-u na povratku u box nakon odustajanja u Silverstoneu 1990.? 😀
    Od te sezone, a pogotovo iz vremena Velikog Schumachera traje moja ljubav prema Ferrariju.
    Kimiju se naredilo da jos jednom onim ulaskom u box zadigne suknjicu i primi ga muski odozada kao zrtvu prvoga vozaca. Sve za broj 1, sve za vodju. Slican pristup svojoj tematici su imali Crveni Kmeri. Da se razumijemo, nemam nista protiv vozaca, oni obavljaju ono sto im je duznost i za sto su placeni.
    Toro Rosso – senzacija utrke. Apsolutno neocekivano i to s neiskusnim vozacima. Svaka cast i samo naprijed. Velika satisfakcija i za Hondu nakon svih onih tragedija u McLarenu.
    McLaren – veliki je put ispred njih, ali imaju uvijek motiviranog, odlicnog i gladnog Alonsa. Nadam se vecem napretku u Spanjolskoj pa da zaprijete Red Bullu i vrhu. I oni i Fernando fale u borbi za ozbiljne pozicije u utrkama.
    Sauber – Veliki napredak, neusporedivo bolji vikend od Australije. Bolji od Williamsa i Force Indije u ovoj utrci. Fiat se primio ozbiljnog posla i rezultat se vec vidi. Od fenjerasa postadose momcad koja moze osvajati bodove. Senzacionalno.
    Hass – vrlo dobar i ovoga puta bez gresaka kao u Australiji. Oni ce ove sezone ubrati dosta bodova jer je bolid brz na dvije razlicite filozofije staza i klimatskih utjecaja.
    Force India – slabo. Besparica se dobro vidi i osjeti. Ako ubrzo ne dodju neke uspjesne nadogradnje, njih ce tu i tamo samo kvaliteta vozaca moci dovesti do bodova.
    Williams – sada i sluzbeno fenjerasi sezone 2018.

    Radujem se Kini. Juuuupiiiii i i i i 😉




    5



    6
  2. Ekipa, smirite strasti, svatko može iznijeti svoje argumente i bez vrijeđanja drugih članova. Vidim da se vas par konstantno prepucava, a to može trajati unedogled. Ne brišemo komentare kao drugi portali, ali ako se to ne može zadržati na nekoj pristojnoj razini rasprave, jednostavno ćemo blokirati one koji se ne znaju ponašati. Ne želim da oni koji žele pričati o F1 budu nadglasani od par pojedinaca koji se stalno vrijeđaju. Ne prozivam nikoga, ali ako se već ne slažete s nekim, jednostavno ga ignorirajte. Pametniji ionako prvi popušta.




    20



    0
    • svakako…za javni nastup mu priuštim javnu nagradu….non stop provocira prostaklukom…2x sam mu ponudio pax….i ponovo će on….i bit će ponovo po lampi….uopće ne razumijem otkud sva ta mržnja kod klinčadije? kućni odgoj? facebook odgajanje? liberalizam?….ne znam što je gore za psihu mladog čovjeka…oni jednostavno mrze sve koji im proturječe i s kim se ne slažu….nije li to psihijatrijsko stanje?




      9



      14
        • kad netko pristojno, tako i dobije-pristojno….a ovi sa 2 suglasnika u opticaju i spolovilima …dobiju kako zaslužuju. nisi u pravu…komentiram trku…a uostalom….imali ste po 2-5 komentara po članku, a sada je znatno življe i zabavnije….a dvoslogni zaista nemaju što za reći….F1 je teh sport i zaista nemaju što govoriti oni koji jedva znaju voziti, a ne znakju niti gumu promijeniti samostalno….a triggered zbog nicka????? kaj ste flat lineri???? da nije to slučajnmo sarkazam? nemre se skužit?




          0



          10
      • Kolega,drago mi te vidit na portalu. Znaš sve šta je znalo bit iza utrka..
        I ja sam malo neke stvari posložio i odj… te debilne borbe u komentiranju bez kraja i konca. Napravi i ti isto.

        Zašto bi radi nekoliko čudaka ne komentira sport koji volim? Resetiraš se i kreneš dalje. Ignoriraš sve šta možeš i odgovoriš onima koji to zasluže svojim komentarom. Nadam se da ćeš nam se pridružit. Sve je novo,portal,bolidi,Ferrari dobro stoji zasada…☺🍺




        2



        2
  3. Gledam malo strane portale i vidim sliku Ferrarijevog mehaničara kako maše iz kreveta sa gipsom na nozi.
    U moru raznih poruka podrške jedna poruka mi je zapala za oko..

    ” Ozdravi brzo i budi sretan,jer nema svatko čast u životu da mu nogu slomi Ferrarijev F1 bolid”..😂😂👍

    Ima članak i na MaxF1 portalu,vrijedi ga posjetit. I to je naš domaći portal. Da se ne naljute novinari GP1. 😀😀




    8



    4
  4. Bottas 😐
    Vettel 👏
    Gasly 👏👏👏
    Kimmi pehist kakvog nema. Novi sistem pričvrščivanja kotača je loš!
    Drago mi je da je Hamilton dobio malo svoje juhice na probu kad ga je Ves izgurao, dobro je prošao!




    8



    2
  5. 2x u trci ga preteknu na stazi a ne kroz boxove, 4 kruga ne može prestići mlade neiskusne vozače sa slabijim autima, trojica mu ispred odustanu….kad ge preteknu, onak šampionski kaže za maxa “dickhead” a nakon što mu probušio gumu iako je vidio obje osovine protivnika ispred sebe….zaista je odlično, zapravo “šampionski” odvozio “najbolji od najboljih”?
    hahahhahhahahhahahaha




    11



    16
  6. Sve u svemu meni je utrka bila mrak,napeta dosamog kraja.Mi navijači Alonsa smo malo oživjeli.Reno za sada radi ne kvari se ,hvala bogu neka tako i ostane.Prvo želim pouzdanost da se utrke mogu završavati a onda performanse.
    Koja je ono bila patnja 3 godine sa Hondom,svako malo kvar a da ne govorim o sporosti na utrkama i štednji goriva.
    Sada to izgleda puno bolje,Alo se uspješno brani i tu i tamo prestigne … ja sam zadovoljan zasada.




    5



    3
  7. Nije svada. Kakva svada. Nego odgovor na stalno provociranje imena Ferrari i njegovih navijača. Ali neki ne zele mijenjat svoj način komentiranja. Ja nisam stekao dojam da navijači Ferraria provociraju navijače ostalih momčadi koliko to rade navijači Mercedesa prema Ferrariu i ajde jos nekim momčadima. Postujem sve momčadi al sam navijač Ferraria. Ovo sto je Sauber dobio jos u nastavku ime Alfa Romeo je samo marketing. Kad se dobro zna odkud stizu motori a tice se i Haasa koji se povezivao sa imenom Maserati




    4



    3
    • 40+ godina navijam za Ferrari, kaj misliš da mi u sušnim godinama od Schektera do Schumahera nisu frendovi vadili mast, svakih par godina netko drugi je pobijedio Ferrari i onda su svi navijali za njih. Gdje su sada navijaci Brabhama,Williamsa,McLarena ili u novije doba RedBulla, vjerojatno danas navijaju za Mercedes
      Formulu gledam iz gušta, volim kad moji pobjede ali i kad bez obzira na pobjednika utrka nije za zaborav…
      Apropo Alfe, donedavno sam vozio 159 sw crvenu, sad cekam da padne cijena polovnim Giuliama:)
      SauberAlfa, nice ali draze su mi bile u Parmalat Martini i Marlboro Alfa Romeo vremenima:)




      5



      5
      • bravo rista….ovi novi “mudriji” klinci-pokemon treneri….oni ti uvijek “navijaju” za sigurnog pobjednika. oni ne zaključuju….oni ponavljaju što im se kaže….možeš sa njima raditi na intelektualnoj bazi što hoćeš, kad kriterija nemaju a niti vjeruju u kriterije




        7



        7