Najava VN Mexico Cityja: Verstappen traži nastavak niza i šestu pobjedu

Upisavši tri pobjede i dva druga mjesta u zadnjih pet utrka, Max Verstappen je značajno poboljšao stanje na svom bodovnom računu te se vratio u igru za naslov prvaka. Spomenuti niz rezultata itekako je utjerao strah u kosti Landu Norrisu i Oscaru Piastriju, a Max će ga pokušati nastaviti na Velikoj nagradi Mexico Cityja. Tražit će svoju šestu pobjedu u tom gradu i šestu ukupno ove sezone.

Prošlotjedna Velika nagrada SAD-a bila je gotovo pa savršena za Maxa Verstappena. Vozač Red Bulla u jednom je vikendu dvaput bio najbrži u kvalifikacijama i dvaput pobjeđivao u utrkama. Naravno, jednom u sprint utrci, a jednom u klasičnoj utrci za Grand Prix. Trećom pobjedom u zadnje četiri utrke Verstappen se sasvim vratio u borbu za naslov prvaka i obrana titule više ne izgleda kao nemoguća misija. A sjetimo se da je na ljetnu stanku otišao s minusom od 97 bodova u odnosu na vodećeg u poretku…

Tada je u prvenstvu vozača vodio Oscar Piastri s 284 boda, Lando Norris je imao 275, a Verstappen tek 187. Pet utrka kasnije razlika između Piastrija i Verstappena je 40 bodova, a Norris je još uvijek između njih, s 14 bodova minusa u odnosu na momčadskog kolegu.

Koliko god se momci iz McLarena uvjeravali da su još uvijek u dobitnoj poziciji i da panike nema, činjenica da već četiri utrke ne znaju za pobjedu sigurno im stvara veliku nervozu, kao i pogled na grafički prikaz stanja u prvenstvu, na kojem je Maxova figura iz tjedna u tjedan sve bliže i bliže.

“Ništa se ne mijenja. Mi želimo pobijediti, obojica želimo pobijediti, a znamo da ima i drugih oko nas. Mislim da mi znamo kako raditi zajednički, a usput se utrkivati jedan protiv drugoga. I mislim da imamo ispravan pristup, tako da ćemo nastaviti raditi ono što radimo.”

Lando Norris, McLaren

Samo sedam dana nakon Austina, u kojem je Verstappen lakoćom pokupio sve nagrade koje su se pokupiti mogle, na redu je Mexico City. Staza braće Rodriguez u glavnom gradu Meksika Maxovo je sretno lovište jer je u zadnjih sedam posjeta toj lokaciji ostvario čak pet pobjeda. Sad će pokušati doći do svoje šeste u Meksiku, a ujedno i šeste ukupno u ovoj sezoni.

“Jasno je da smo u dobroj seriji. Definitivno sam u tome puno više uživao i naravno, pokušat ćemo zadržati taj momentum. U isto vrijeme, znamo da trebamo biti savršeni sve do kraja kako bismo imali šansu, ali to je u redu. Pokušavamo uživati, pokušavamo dati najbolje što možemo i izvući maksimum. Na kraju ćemo vidjeti gdje ćemo završiti.”

Max Verstappen, Red Bull

Od aktivnih vozača u Meksiku su pobjeđivali tek Lewis Hamilton (dvaput) i Carlos Sainz prošle godine. Ako zavirimo u davniju prošlost, a utrka u Meksiku vozila se od 1963. do 1970. pa još od 1986. do 1992., po dvije GP pobjede imaju Jim Clark, Alain Prost i Nigel Mansell.

Verstappenovih pet pobjeda drži Red Bull na vrhu liste višestrukih pobjeda među timovima, a po triput su pobjeđivali Lotus, Ferrari, Williams, Mercedes i McLaren. Međutim, važno je istaknuti da McLaren nema pobjedu u Meksiku u ovoj modernoj eri Formule 1, već one datiraju iz 1969., 1988. i 1989. Norris je prošle godine bio drugi i to je najbolje ostvarenje momčadi iz Wokinga od povratka meksičke utrke u F1 kalendar.

Osim borbe za naslov prvaka među vozačima, koja je Verstappenovim ‘uskrsnućem’ postala vrlo intrigantna, u završnici prvenstva još je nekoliko zanimljivih stvari za popratiti u timskom poretku. Jasno, prvake već imamo jer je McLaren ‘razvalio’ na tom planu, ali za status viceprvaka bore se Mercedes, Ferrari i Red Bull. Trenutačno ih dijeli samo deset bodova. Javnosti je možda malo manje bitna borba za šesto mjesto, ali uključenim timovima ona predstavlja sve na svijetu – Racing Bulls ima 72, Aston Martin 69, a Sauber 59 bodova. Williams im je pobjegao na petom mjestu (111), a Haas i pogotovo Alpine značajnije zaostaju.

Bez obzira na činjenicu da meksička publika ove godine neće imati svog ljubimca na stazi, u Mexico Cityju ponovno možemo očekivati naelektriziranu atmosferu. Utrka će biti dugačka 71 krug po stazi dugačkoj 4,3 kilometra. U jednom krugu je 17 zavoja, ali i prepoznatljiv startno-ciljni pravac dugačak 1200 metara. Rekord kruga drži Valtteri Bottas – 1:17,774. Postavio ga je u bolidu Mercedesa 2021.

Tri su DRS zone, tako da pretjecanja ne bi trebalo nedostajati. Prošle godine vidjeli smo 91 tijekom utrke. Još jedna važna karakteristika staze je izražena nadmorska visina od preko 2200 metara, što značajno utječe na aerodinamiku i druge postavke bolida. Površina staze generalno je prilično glatka, tako da na početku trkaćeg vikenda ne pruža previše gripa.

Izvor: Pirelli

Kao i prošlog tjedna, Pirelli nije odabrao tri uzastopne vrste guma u svom spektru, kao što je to najčešće slučaj. Bit će tu smjesa C5 kao mekša guma, zatim C4 kao srednja, dok će ulogu tvrđe gume ovoga puta igrati C2. Kako staza ne nudi dobar grip, a nadmorska visina i rijetki zrak umanjuju učinak potisne sile, kod guma je česta pojava graininga. Prošle godine dominanta je bila strategija jednog zaustavljanja u boks, najčešće sa startom na mediumu i prelaskom na hard. Vidjet ćemo hoće li ova godina donijeti neke druge opcije.

Vremenska prognoza za vikend najavljuje stabilan vikend, najvjerojatnije bez padalina. Postoji manja mogućnost za nekakav pljusak, no generalno se očekuje suho i pretežno sunčano vrijeme s najvišim dnevnim temperaturama zraka oko 25 stupnjeva.

Pratitelji Formule 1 na Starom kontinentu i ovog će vikenda na svoje doći u večernjim satima. Prvi slobodni trening je u petak u 20:30, a drugi počinje u ponoć, točno na prijelazu iz petka u subotu. U subotu navečer na rasporedu su treći trening od 19:30 pa onda kvalifikacije u 23 sata. Start nedjeljne utrke je u 21 sat.

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x