Iako je na kraju prošlog vikenda doživio veliko razočaranje, Lando Norris i dalje je u jako dobroj poziciji za osvajanje Svjetskog prvenstva Formule 1 2025. Predzadnja utrka sezone, Velika nagrada Katara na stazi Lusail, daje mu prvu veliku priliku za privesti posao kraju i ostvariti najveći od svih snova.
U povijesti Formule 1 podijeljeno je 75 vozačkih titula, a taj elitni krug velikih šampiona koji su osvajali Svjetsko prvenstvo broji 34 člana. Možda će već ove nedjelje 35. članu biti uručena ta posebna ulaznica u društvo vozača čija se imena nikad neće zaboraviti.
Lando Norris natječe se u Formuli 1 od 2019. godine, a na kraju svoje sedme sezone ima fantastičnu priliku postati prvak svijeta. Od ulaska u F1 vezan je za McLaren, s kojim je zajednički prolazio i one teške trenutke, razvijao se i napredovao, sve do osvajanja dviju konstruktorskih titula u prošloj i ovoj sezoni. Sada mu je nadohvat ruke i prva vozačka titula u najprestižnijem automobilističkom natjecanju.
We go to Qatar with the potential to crown a new world champion… 🏆👀#F1 #QatarGP pic.twitter.com/k0WygemPBW
— Formula 1 (@F1) November 25, 2025
Međutim, posao još nije gotov, a rivali nisu položili oružje. Rasplet prošlotjedne Velike nagrade Las Vegasa ostavio je svima u McLarenu gorak okus jer su i Lando Norris i Oscar Piastri diskvalificirani zbog tehničkih nepravilnosti na bolidima. Tehničari FIA-e razjasnili su da tu nije bila riječ o nekakvom pokušaju varanja, već su klizni blokovi koji se nalaze ispod bolida i koji tijekom vožnje često stružu po površini staze, na kraju utrke bili previše potrošeni. Pravila su jasna i već su se primjenjivala u slučajevima nekih drugih vozača i timova, takva vrsta tehničke neispravnosti dovodi do diskvalifikacije pa su dečki iz Wokinga ostali bez bodova.
Šef momčadi Andrea Stella objasnio je što se dogodilo: “Već u ranim krugovima utrke iz podataka je bilo jasno da će razina neočekivanog poskakivanja predstavljati problem. Situaciju smo mogli bolje pratiti na Landovom bolidu putem telemetrijskih podataka, ali na Oscarovom je to bilo otežano nakon što smo izgubili jedan od senzora koje koristimo za utvrđivanje razine dodirivanja podnice s podlogom.”
“Relativno brzo shvatili smo da ova razina poskakivanja uzrokuje visoku razinu trošenja klizne ploče, i zato su oba vozača počela poduzimati korektivne mjere u raznim dijelovima staze. Nažalost, zbog radnog područja bolida i karakteristika same staze, većina tih mjera nije bila dovoljno učinkovita u smanjenju poskakivanja.”
“Zajedno s tehničkim delegatom provjerili smo da je mjerenje debljine klizne ploče ispravno. Čak i ako je pretjerano trošenje relativno malo i samo na jednom mjestu [0,12 mm kod Landa i 0,26 mm kod Oscara], propisi su vrlo jasni: stražnje klizne ploče moraju na kraju utrke biti debele najmanje 9 mm na svakom mjestu.”
Kad je utrka završila situacija u prvenstvu trebala je izgledati ovako: Norris 408, Piastri 378, Verstappen 366. Poslije diskvalifikacije to je pretvoreno u stanje koje sigurno unosi nemir u McLarenove redove: Norris 390, Piastri 366, Verstappen 366.

(Photo by Alex Bierens de Haan/Getty Images)
Naravno da ova nova pozicija za Norrisa nije jednako ugodna kao ona prvotna, ali zapravo se njemu nije previše toga promijenilo. I dalje je on jedini vozač koji ima priliku osvojiti naslov prvaka na predzadnjoj utrci sezone u Kataru, a isto tako je i jedini koji izravno utječe na svoju sudbinu. Piastri i Verstappen mogu pobijediti sve do kraja (jedan sprint i dvije klasične utrke) pa svejedno ostati bez glavne nagrade.
Da bi osvojio Svjetsko prvenstvo prije odlaska u Abu Dhabi, Norris na stazi Lusail mora nadmašiti Piastrija i Verstappena za dva boda, odnosno povećati svoju prednost na 26 bodova. Postoji još jedna opcija, a ta je da Norris svoju prednost poveća na 25 bodova uz pobjedu u nedjeljnoj utrci za VN Katara. Tada bi se Piastri ili Verstappen još uvijek mogli izjednačiti s Norrisom po broju bodova na zadnjoj utrci sezone, ali Britanac bi bio sigurni prvak s osam GP pobjeda u ovoj sezoni, dok bi jedan od njegovih konkurenata eventualno mogao imati sedam.
Keep an eye out for Lando in Qatar! 👀
— Formula 1 (@F1) November 26, 2025
Here's how our Drivers' Championship leader could wrap up the title ⬇️#F1 #QatarGP pic.twitter.com/zn7wf795F3
U McLarenu su odlučili kako neće biti nikakvog favoriziranja jednoga od vozača sve dok obojica imaju matematičku šansu osvojiti prvenstvo. No, vidjet ćemo kako će se oni sada nositi s ovim velikim pritiskom, kad im je Verstappen došao ovako blizu. Norris ima bodovnu, ali rekao bih da Verstappen ima psihološku prednost. Prvo zbog toga što se već više puta borio za naslov i osvajao ga četiri puta, a drugo zbog činjenice da se prije nekoliko mjeseci već oprostio od obrane titule, da bi se onda iznenada vratio u igru dobrim rezultatima i nizom McLarenovih kikseva. Kako god ovo završilo, Max može biti zadovoljan, znajući da je u završnicu sezone ušao kao totalni autsajder.
“Stanje s bodovima u prvenstvu neizvjesnije je nakon Vegasa, no uoči Katara, i dalje ćemo vikendu pristupiti na isti način kao i uvijek – uzimajući utrke jednu po jednu. U svaki vikend ulazimo fokusirani na to da osvojimo što je moguće više bodova i izvučemo najbolju moguću izvedbu iz bolida, a upravo to ćemo napraviti i na ovoj utrci”, rekao je Max.
Niže u poretku vozača još je nekoliko zanimljivih dvoboja ili troboja. Četvrtoplasiranog Georgea Russella nitko neće ugroziti, kao ni petoplasiranog Charlesa Leclerca, ali njihovi momčadski kolege borit će se za šesto mjesto s potpuno različitom percepcijom. Lewis Hamilton silno je razočaran svojom prvom sezonom u Ferrariju i jedva čeka odlazak na odmor, a Kimi Antonelli motiviran je završiti prvenstvo na visokoj razini. Plasmanom na postolje u Sao Paulu i Las Vegasu mladi je Talijan došao na samo 15 bodova do Hamiltona i sigurno bi mu puno značilo završiti rookie sezonu ispred sedmerostrukog prvaka svijeta, čije je trkaće sjedalo naslijedio u Mercedesu. Zanimljiva je još i borba za deveto mjesto između trojice vozača: Hadjar 51, Hülkenberg 49, Sainz 48.
U poretku konstruktora ono najvažnije davno je riješeno. McLaren je obranio titulu najbolje momčadi, osvojenu prošle godine. Mercedes je sada prilično blizu osvajanja drugog mjesta jer je poslije Las Vegasa pobjegao Red Bullu na 40, a Ferrariju na 53 boda prednosti. Williams bi trebao biti siguran na petoj poziciji (121 bod), Racing Bulls se uspio malo odvojiti od pratnje na šestoj (90 bodova), a velika će se bitka voditi za sedmu i financijski dio kolača koji ona donosi – Haas ima 73, Aston Martin 72, a Sauber 68 bodova. Alpine je uvjerljivo posljednji sa samo 22 boda.
How the teams stand… 📊
— Formula 1 (@F1) November 23, 2025
We have a 40 point gap in the battle for second place between Mercedes and Red Bull in the Constructors' Championship 👀#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/VMDFipgBQO
Pretposljednja od 24 utrke u ovoj dugoj i zahtjevnoj F1 sezoni održat će se na stazi Lusail International u blizini Dohe. Ujedno, bit će to posljednji od šest sprint vikenda u ovom prvenstvu. Katar nema dugačku povijest održavanja utrka Formule 1 i puno mu je bliža motociklistička scena. MotoGP na ovu lokaciju dolazi redovito od 2004. godine, dok je Formula 1 prvi put došla prilično slučajno 2021. godine, zbog situacije s pandemijom i otkazivanja utrke u Australiji.
Kao prvi pobjednik upisan je Lewis Hamilton. Iduće godine Katar je bio domaćin Svjetskog prvenstva u nogometu pa se odustalo od organizacije utrke u Formuli 1 u tom istom terminu, ali nakon toga je između organizatora utrke i vodstva Formule 1 potpisan desetogodišnji ugovor. Veliku nagradu Katara 2023. i 2024. osvajao je Max Verstappen, no niti u jednom slučaju nije pobijedio u sprint utrci, što će mu svakako biti potrebno ovog vikenda. U tim sprint formatima na stazi Lusail oba je puta trijumfirao Oscar Piastri.

Staza Lusail primarno je namijenjena motociklistima, što je jasno iz njezine prilično jedinstvene konfiguracije; brza je i zavojita, s ravninom dugom više od jednog kilometra. Staza na periferiji Dohe predstavlja vozačima, bolidima i gumama neke neuobičajene izazove. Ima 16 zavoja, od kojih je deset desnih, dok njezin položaj u pustinji znači da se pijesak često nanosi na stazu, što neizbježno utječe na evoluciju podloge. Kako bi se to spriječilo, oko staze se nalazi nekoliko područja s umjetnom travom.
| Dužina kruga na Lusail International Circuit | 5419 metara |
| Rekord kruga | 1:22,384 – Lando Norris, McLaren (2024.) |
| Broj pretjecanja tijekom utrke 2024. | 81 |
| Vjerojatnost za period sigurnosnog automobila | 67% |
| Vrijeme potrebno za zaustavljanje u boksu | 26,3 sekunde |
| Broj DRS zona | 1 (na startno-ciljnom pravcu) |
Visoke temperature karakteristična su odlika vikenda u Kataru. Unatoč tome što se utrka održava noću, velika vlažnost, uz preostalu toplinu nakupljenu tijekom dana, čini kokpit vrlo zahtjevnim okruženjem, do te mjere da su se u prethodnim godinama neki vozači osjećali loše na kraju Grand Prixa. Što se tiče guma, temperatura staze može dovesti do pojave graininga, iako se, kao što je vidljivo iz ranijih utrka ove godine, čini da je trenutačna paleta smjesa otpornija na taj fenomen.

Pirelli je za ovaj vikend pripremio najtvrđe gume iz svog spektra: C1 kao tvrđu, C2 kao srednju i C3 kao mekšu. Ono što je važno naglasiti, specijalno za ovaj vikend postavljeno je ograničenje koje vozačima brani korištenje istog seta guma u više od 25 krugova. Budući da utrka traje 57 krugova, jasno je da će svi vozači morati u boks minimalno dva puta. Razlog tome su velika opterećenja za gume na ovoj brzoj stazi, ali i činjenica da su timovi prošle godine trošili gume do maksimuma nastojeći provesti u djelo strategiju jednog zaustavljanja. Ova odluka vjerojatno će u potpunosti eliminirati nekakvu taktičku komponentu utrke, no nadajmo se da ona zbog toga neće biti nezanimljiva.
Nakon nekoliko trkaćih vikenda u kojima su promjenjivi vremenski uvjeti odigrali određenu ulogu, na Velikoj nagradi Katara vozači i timovi ne trebaju brinuti. Šanse za kišu ne postoje, a tijekom cijelog vikenda temperature zraka trebale bi se kretati između 20 i 28 Celzijevih stupnjeva. Naravno, ove niže vrijednosti očekuju se u večernjim satima, odnosno u vrijeme kvalifikacija i utrke.
Vremenska razlika između Katara i Hrvatske iznosi dva sata, tako da su termini održavanja puno povoljniji nego prošlog vikenda. U petak ćemo pratiti jedini slobodni trening od 14:30, dok će četiri sata kasnije početi sprint kvalifikacije. Subotnja sprint utrka krenut će u 15 sati, a kvalifikacije su u 19 sati. Konačno, start nedjeljne utrke zakazan je za 17 sati po srednjoeuropskom vremenu.

Sve će se znati odmah na prvom treningu, zatim kvalama za sprint i sam sprint…
Jedva čekam utrku u nedjelju, ova staza omogućuje i slabije rangiranim vozačima na startnoj rešetki proboj naprrijed jer ima jako dugačku dionicu staze na startno-ciljnoj ravnini (preko 1 km)…