Hamilton: Nova pravila o fleksibilnim krilima su bacanje novca

Lewis Hamilton kritizirao je promjene na prednjim krilima zbog strožih testova fleksibilnosti na VN Španjolske ovog vikenda.

Vozač Ferrarija smatra da je bilo bacanje novca prisiliti momčadi da razvijaju nova krila nakon što je Formula 1 uvela strože testove fleksibilnosti krila na Velikoj nagradi Španjolske.

Prije vikenda u Barceloni bilo je mnogo nagađanja da će momčadi poput McLarena i Mercedesa biti znatno usporene u odnosu na momčadi poput Red Bulla i Ferrarija.

Sumnjalo se da su te dvije momčadi više nego ostali iskoristile granice pravilnika koristeći fleksibilnost prednjeg krila za postizanje ujednačenije ravnoteže između performansi u brzim i sporim zavojima.

Za VN Španjolske uvedeno je novo pravilo koje smanjuje dopuštenu fleksibilnost krila u FIA testovima za 5 mm, čime je završena rasprava koja je započela prošle sezone, kada su Red Bull i Ferrari zatražili pojašnjenje od upravnog tijela o dizajnu krila svojih konkurenata.

Međutim, već prvog dana slobodnih treninga u petak postalo je jasno da ta pravila nisu imala značajan utjecaj na poredak u performansama.

U kvalifikacijama za VN Španjolske, McLaren je nadmašio očekivanja i osvojio prvi startni red; pole position osvojio je Oscar Piastri, koji je bio 0,3 sekunde brži od trećeplasiranog Maxa Verstappena.

Hamilton je nakon kvalifikacija iznio svoje mišljenje o toj temi i, poput ostalih vozača, smatra da je ukupna ravnoteža automobila nešto kompromitirana s krilom koje je manje fleksibilno. No, također smatra da je minimalan utjecaj novih pravila učinio razvoj novih krila besmislenim:

“Ravnoteža definitivno nije tako dobra kao što smo imali prije. Ali, nije napravilo nikakvu razliku – kakvo bacanje novca. Svi su samo bacili novac.”

“Nije se doslovno ništa promijenilo. Krila se svima i dalje savijaju. Samo je sada pola tog savijanja. I svi su morali napraviti nova krila i potrošiti više novca da ih naprave. To nema smisla. Ali, tako je kako je, i idemo dalje.”

“Vozio sam u simulatoru i gotovo je isto kao i prije. Ima samo malo više preupravljanja pri velikim brzinama.”

Hamiltonov momčadski kolega, Charles Leclerc, složio se da je, iako se osjeti mala razlika u uvjetima pri velikim brzinama, većina timova prilagodila postavke kako bi se nosila s promjenama.

Charles kaže da promjene jednostavno znače da se timovi manje oslanjaju na prednja krila za postizanje stabilnije ravnoteže, a više prenose taj teret na druge dijelove automobila:

“Da, primjećuje se, posebno u brzim zavojima. Malo je teže za voziti, ali to mi ne smeta.”

“Ne baš velika razlika, jer se to može postići na različite načine. Mehanički, svi imaju nešto čime to mogu postići na ovaj ili onaj način.”

“Tako da smo svi krenuli tim putem, dok je prije prednje krilo obavljalo veći dio posla. S naše strane, nije se puno promijenilo.”

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x