WEC: Pobjeda Ferrarija na 6 sati Imole

Ferrari je ostvario drugu pobjedu zaredom u FIA Svjetskom prvenstvu utrka izdržljivosti 2025. (WEC), i to na domaćem terenu u Imoli, izazvavši oduševljenje među odanim tifosima. Posada bolida #51 – Antonio Giovinazzi, James Calado i Alessandro Pier Guidi – pretvorila je startnu poziciju s pole positiona u pobjedu.

Utrka je bila taktički izazovna, trajala je šest sati i ovisila o strateškoj vještini i pametnom odabiru guma. Momčad iz Maranella je hladne glave prva prošala kroz cilj, ponovivši uspjeh koji je s bolidom #50 ostvaren na otvaranju sezone u Kataru.

U kategoriji LMGT3, aktualni prvak Manthey otvorio je sezonu pobjedom s modelom 911. Richard Lietz odolio je napadima BMW-ovog Kelvina van der Lindea u napetom dvoboju koji se odlučivao u posljednjim metrima utrke, čime je za dlaku spriječio domaćeg junaka i vlasnika pole positiona, Valentina Rossija, da ostvari slavnu domaću pobjedu.

Dva sigurnosna automobila i dva virtualna pretvorili su utrku 6 sati Imole u taktičku partiju u kojoj su se BMW, Alpine, Toyota i Porsche nametnuli kao ozbiljni kandidati u završnici utrke.

BMW i Alpine su ostvarili svoje najbolje rezultate dosad u WEC-u s drugoplasiranim i trećeplasiranim LMDh bolidima.

BMW Hybrid V8 #20 ekipe WRT, koji su dijelili Rene Rast, Robin Frijns i Sheldon van der Linde, završio je drugi, dok je Alpine koji su vozili Frederic Makowiecki, Jules Gounon i Mick Schumacher zaostao 3,8 sekundi na trećem mjestu.

Pobjednički Ferrari AF Corse dominirao je početnim satima utrke s pole positiona, a Calado je uspio stvoriti prednost ispred privatne AF Corse 499P posade s Philom Hansonom za volanom.

Nakon prvog kruga ulazaka u boks na kraju prvog sata, vodeći Ferrari imao je prednost od gotovo 3 sekunde ispred privatnog Ferrarija, dok je Kevin Magnussen u BMW-u #15 WRT zaostajao dodatnih 15 sekundi.

Oba Ferrarija su i dalje vodila poredak krajem drugog sata kada je pozvan prvi sigurnosni automobil.

Ta intervencija omogućila je Hypercar ekipama da promiješaju strategije goriva i guma, čime je utrka postala otvorena tijekom posljednje dvije trećine.

Pier Guidi je bio u vodstvu kada su vodeće ekipe obavile svoje brze ulaske u boks u zadnjem satu, a Talijan je posljednji put stao u boks 12 minuta prije kraja.

BMW i Alpine obavili su svoje posljednje zaustavljanje nešto ranije, nakon kratkog točenja goriva kako bi dobili poziciju na stazi za vrijeme drugog sigurnosnog automobila, te su se uspjeli vratiti u vrh u samoj završnici.

BMW se oporavio nakon sudara s Toyotom #7, kojom je upravljao Mike Conway, a pri kojem je oštećen stražnji dio karoserije.

Privatni AF Ferrari koji su dijelili Phil Hanson, Yifei Ye i Robert Kubica završio je četvrti, nakon što je Kubica ispustio vodstvo osam minuta prije kraja.

Toyota GR010 Hybrid LMH #8 koju su vozili Brendon Hartley, Ryo Hirakawa i Sebastien Buemi završila je peta, nakon što je primijenila alternativnu strategiju zbog kazne prolaska kroz boks zbog prebrze vožnje tijekom virtualne neutralizacije (Full Course Yellow).

BMW #20, u kojem su uz Magnussena vozili Raffaele Marciello i Dries Vanthoor, zatvorio je prvih šest.

Toyota je završila i sedma s GR010 u kojem su nastupili Mike Conway, Nyck de Vries i Kamui Kobayashi, ispred najbolje plasiranog tvorničkog Porsche Penske Motorsport Porschea 963 LMDh kojeg su vozili Matt Campbell, Laurens Vanthoor i Kevin Estre.

Peugeot i Cadillac su osvojili posljednje bodove – #93 Peugeota deveti, a #12 Cadillaca deseti.

Domaći junak Valentino Rossi izgubio je pobjedu u LMGT3 kategoriji s BMW WRT ekipom za manje od sekunde.

Kelvin van der Linde za volanom BMW-a M4 GT3 Evo #46 bio je tik iza Manthey Porschea 911 GT3-R #92, kojeg je u posljednjem krugu vozio Richard Lietz.

BMW, u kojem su još vozili Ahmad Al Harthy i Rossi, zaostao je na cilju samo tri desetinke sekunde za Porscheom koji su dijelili Ryan Hardwick i Riccardo Pera.

Rossi je bio na dobrom putu da svoju prvu WEC pole poziciju pretvori u pobjedu sve dok nije došlo do kontakta s Ferrarijem 296 GT3 #21, kojeg je vozio Simon Mann, prilikom pokušaja povratka u vodstvo.

Kazna prolaska kroz boks koju je zbog toga dobio koštala je njega i njegove suvozače gotovo sigurne pobjede.

Treće mjesto u klasi pripalo je Auto Sport Promotion Lexus RC F GT3 koji su vozili Arnold Robin, Finn Gehrsitz i Esteban Masson.

Detaljni rezultati na https://www.fiawec.com/en/homepage-post-imola/33

Pretplati se
Obavijesti o
8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmo

Bravo dečki! Idemo osvojit 24h Le Mans po treći put zaredom!..by the way..to je ono bezvezno takmičenje u glavi ovog tikvana dolje ispod.

west

Potalijančena budalo ne seri previše pametniji si kad šutiš!!!

Desmo

Potpuno si se pogubio..ne ide najbolje Mercedesu?..niti Lewisu..ili već za koga navijaš?..trebao bi se vratiti Mclarenu..to je bio srebreni West Mclaren, a ne Mercedes..to bi te ozdravilo.

west

U svakom slučaju Mercedesu ide bolje nego Ferrariju , zato si se i uhvatio ovih kikiriki utrka što nemaš šta drugo kongu!!!

Desmo

West Mclaren ili ocvali Mercedes bez protekcija?

west

Prvaci u Liliputu!!!

Desmo

Zločesto ili priglupo? ..ili oboje skupa?..Ne vidim nijednu drugu marku ili auto grupaciju koja je sposobna i moćna da se paralelno takmiči u WEC-u i u F1..i to još ovako uspješno, na najvišoj razini..ako ti znaš pokaži nam je..ovo može samo Ferrari.

Desmo

Ma ne znam baš tko je glup..ali neću se spuštat na tvoju razinu..očito pored evidentnog dosta toga i ne razumiješ..ne vladaš materijom..https://www.fiawec.com/

Related Posts
8
0
Would love your thoughts, please comment.x