Royal Enfield je predstavio svoj novi Bear 650, scrambler verziju popularnog INT 650 s ovjesom dužeg hoda i novim ispušnim sustavom za svoj zrakom hlađeni paralelni Twin motor.
Inspiracija za 2025. Royal Enfield Bear 650 izvučena je iz pobjede na prestižnoj utrci Big Bear Run 1960., kada je 16-godišnji početnik Eddie Mulder pobijedio više od 700 vozača u iscrpljujućoj utrci izdržljivosti oko kalifornijskog planinskog grada Big Bear.
“Bear 650 kanalizira isti duh sirovog instinkta, čistog impulsa i nemilosrdne odlučnosti – on utjelovljuje etos pravog scramblera, ‘full-send’ načina razmišljanja”, rekao je B. Govindarajan, izvršni direktor Royal Enfielda.
“Napravljen je za pružanje povjerenja i kontrole na svim terenima – bilo da se krećete gradskim ulicama ili prašnjavim stazama.”
Pobjeda na utrci Big Bear Run bila je odskočna daska za Mulderovu časnu trkaću karijeru, osvajanje pobjeda na trkama i osvajanje brdskog uspona na Pike’s Peak devet puta prije nego što je postao jedan od najboljih holivudskih kaskadera.
Iako Bear ima mnogo toga zajedničkog s INT 650, revizije napravljene kako bi se stvorila ova verzija scramblera bile su značajne.
Prvi na redu je ovjes s dužim hodom za vožnju izvan ceste. Umjesto INT-ove konvencionalne vilice, Bear je opremljen obrnutom vilicom od 43 mm koja sadrži Showa tehnologiju Big Piston (SF-BP) s odvojenom funkcijom kao što se vidi na Enfieldovim modelima Meteor i Shotgun. Kako bi podnijeli dodatne sile koje stvara dulja i čvršća okrenuta vilica, inženjeri su povećali područje glave okvira za dodatnu krutost. Revizije okvira poboljšane su prednjom osovinom većeg promjera za koja poboljšava odziv upravljivosti.
Sprijeda je kotač od 19 inča sa žbicama, dok je straga kotač od 17 inča. Obje gume je proizveo indijski proizvođač MRF posebno za Bear 650. Lekcije su naučene ispitivanjem guma drugih proizvođača, a blokovi gaznog sloja u MRF gumi izgledaju slično Pirellijevim gumama Scorpion Rally. Prednja guma 100/90-19 poduprta je stražnjom radijalnom gumom 140/80-17, a oba kraja zahtijevaju zračnice.
Također jedinstven za Bear 650 je njegov 2-u-1 ispušni sustav. Elegantno mali ispušni lonac omogućen je ispušnom predkomorom smještenom ispred stražnje gume, u kojoj se nalazi katalizator i koji samostalno prigušuje zrak. Tvrdi se da ispuh daje 8% povećanje okretnog momenta (na 41,7 lb-ft pri 5150 o/min), dok snaga ostaje statična sa 46,4 KS pri 7250 o/min
Vizualno ćete primijetiti sjedalo u stilu scramblera koje omogućuje vezivanje težih tereta za laka putovanja. Scrambler izgledu motocikla pridonosi ploča ispod sjedala koja podsjeća na starinsku registarsku pločicu. Po prvi put na Enfieldovoj 650cc platformi, sva rasvjeta na Bearu je putem LED dioda.
Još jedna nadogradnja u odnosu na INT je usvajanje kružne TFT ploče s instrumentima koja se koristi na Enfieldovim Himalayanu i Guerrilli. Nazvana Tripper Dash, 4-inčna jedinica pruža očitanja za rudimentarne stavke (položaj mjenjača, gorivo, vrijeme, temperatura) i opremljena je tahometrom u analognom stilu. Ploča uključuje USB-C priključak za punjenje i može se povezati s vašim telefonom za integraciju s Google kartama za navigaciju i streamanje glazbe ili primanje poziva i poruka.
Royal Enfield Bear 650 će biti dostupan od kraja veljače u prodajnom salonu Novema Nova i kod ovlaštenih partnera.