Dvostruki prvak svijeta u rallyju dugo je maštao o vožnji bolida Formule 1, a konačno si je ispunio želju i isprobao stariji bolid Red Bulla na Red Bull Ringu.
Nakon što je osvojio titule u WRC-u 2022. i 2023. godine, Kalle Rovanperä ove je godine odlučio uzeti određenu stanku. Svejedno je vozio na nekim natjecanjima Svjetskog rally prvenstva i usput pobijedio četiri puta, no ne natječe se redovito i ne napada treću titulu. Umjesto toga, uzima si vremena za isprobavanje nekih drugih trkaćih serija.
Vidjeli smo ga u japanskoj Formuli Drift, kao i na Europskom prvenstvu Drift Masters. Okušao se i u utrkama na kružnim stazama kroz trkaću seriju Porsche Carrera Cup Benelux. Upravo je u sklopu te serije vozio na Red Bull Ringu, gdje je onda imao priliku isprobati vožnju u Red Bullovom bolidu.
Već je ranije bio na pripremi trkaćeg sjedala, a odradio je vožnju u simulatoru. Na stazi se pak vozio u Formuli 4, onda Formuli Renault 3.5 i na kraju u starom F1 bolidu Red Bulla.
“Bio je to odličan dan, vozio sam tri različite formule. Skupio sam dosta krugova i naravno, F1 je nešto čemu sam se već dugo veselio. Bilo je stvarno cool konačno se i provozati. Dan je dobro prošao i ostaju mi vrlo dobri osjećaji”, komentirao je dvostruki svjetski prvak u rallyju.
Što se same vožnje tiče, Rovanperä je pokušao objasniti kako je on doživio razlike između svoje WRC Toyote Yaris i F1 bolida.
“Najveća razlika između rally automobila i Formule 1 je ta da automobil puno više radi svojim tijelom. Formula 1 je poput kartinga, ne miče se toliko preko ovjesa, ali ima izvanrednu količinu gripa. Naravno, tu je i ogromna potisna sila, tako da se može puno brzo voziti kroz zavoje.”
“Fizički je dosta drukčije. Puno je više lateralnih G-sila, bolid puno jače staje i skreće, veoma drukčiji osjećaj za vozača. Puno su jače G-sile i ta količina gripa je izuzetna. Kad sjednete prvi put unutra, osjećaj je baš dosta drukčiji jer se sjedi u posve različitom položaju. Bilo je stvarno cool osjetiti to”, opisao je Kalle.
Finac bi se iduće godine trebao vratiti WRC-u u punom obujmu, a tko zna u kakvim ćemo ga sve vozilima gledati u budućnosti. Već je najavio da bi se volio natjecati na utrci 24 sata Le Mansa.
Inače, Rovanperä nije prvi rally vozač koji je imao priliku sjesti u bolid Formule 1. Legendarni Colin McRae vozio je bolid Jordana na stazi Silverstone 1996. godine, a 11 godina kasnije Formulu 1 probao je i Sebastien Loeb. Najtrofejniji relijaš svih vremena vozio je Renaultov bolid 2007., a onda se početkom iduće godine pojavio na zimskom F1 testiranju u Barceloni s Red Bullom.
To je taj božanski zvuk formule 1