Iako su prvo govorili da to neće činiti, vodeći ljudi McLarena odlučili su pokušati promijeniti odluku kojom je Lando Norris kažnjen na prošlotjednoj utrci u Austinu. Prvi korak na tom putu je zahtjev za revizijom slučaja.
U završnici Velike nagrade SAD-a kazna od pet sekundi dodijeljena je Landu Norrisu zbog pretjecanja Maxa Verstappena izvan granica staze.
Momčad McLarena nikako se ne može pomiriti s tom kaznom, zbog koje je Norris izgubio treće mjesto u toj utrci i važne bodove u njegovim pokušajima smanjivanja bodovne prednosti koju Verstappen ima u Svjetskom prvenstvu vozača.
Stoga, momčad iz Wokinga zatražila je pravo na reviziju cijelog slučaja, to je prvi korak na putu prema promjeni odluke sudaca. Realno je teško očekivati da će ova McLarenova misija biti uspješna jer promjene sudačkih odluka iznimno su rijetke. Saslušanje će se održati u Mexico Cityju u petak, a predstavnici momčadi trebat će pokazati ljudima iz FIA-e da imaju nove, značajne i relevantne dokaze koji nisu bili dostupni za vrijeme donošenja odluke. Samo će u tom slučaju doći do revizije prvotne odluke.
U najavi Velike nagrade Mexico Cityja, Lando Norris je istaknuo da se s odlukom sudaca ne može složiti i da nije on bio taj koji je obavio pretjecanje izvan granica staze.
“Ja se i dalje ne slažem s odlukom, a ne slaže se ni moj tim. Mislim da smo mogli vidjeti situaciju sličnu našoj između Russella i Bottasa. Ja sam bio sasvim ispred Maxa, bio sam ispred njega za više od dužine bolida. Nisam ja bio taj koji je napadao u zavoju, nego on. Ako sam ja bio ispred, onda sam se ja trebao braniti.”
“On je napadao i učinio je to prežestoko pa otišao izvan staze. Ja sam zadržao poziciju i siguran sam da je to nešto o čemu će se još razgovarati. Mnogi se vozači i timovi nisu složili. Mislim da je bio ispred mene na vrhu zavoja samo zato što nije kočio onda kad je trebao kočiti da bi ostao na stazi. Po mom mišljenju, to je očito”, komentirao je Lando situaciju s VN SAD-a.
Lando se nije složio s tvrdnjom da bi on trebao nešto mijenjati u svom pristupu utrkivanju protiv Verstappena.
“Lako je reći da netko treba biti agresivniji. Trebam i ja napraviti neke promjene? Da, trebam se malo prilagoditi. Je li sve što radim krivo? Nije.”
“Ja sam se jako dobro zabavio i respektirao sam borbu koju smo imali. On je završio utrku ispred, a ja trebam pobjeđivati njega. Neke male stvari trebam mijenjati, no ne trebam mijenjati cijeli pristup.”
“Max je vjerojatno najbolji na svijetu u onome što radi. Kad idem protiv najboljeg na svijetu, to nije lagana stvar za napraviti. On se utrkuje u ovoj poziciji duže nego ja. Ne radim savršen posao, ali ne radim ni loš posao. Jednostavno se ne mogu složiti s kaznom koju sam dobio prošlog vikenda, ni prihvatiti posljedice te kazne. Bilo je jasno koje su njegove namjere i da mi je bilo teško obići ga”, izjavio je Norris.
Utrku u Meksiku Lando dočekuje s 57 bodova minusa u odnosu na Maxa.
Kme kme kme .
Vise sam za to da je Noris trebao vratit Maxu mjesto jer je preticao van staze i onda ga probat napast ali opet kad gledam snimku i Max je bio van staze te bi on stekao prednost da je Noris ostao iza njega ali Max vjerojatno nebi dobio kaznu. 🤔
Za pošten ishod obojica su trebali dobiti kaznu od 5 sekundi. Max za izgurivanje Landa s staze, a Lando za pretjecanje izvan staze. Max je na ulazu u zavoj otpustio kočnicu (što se vidi po podacima telemetrije) da bude ispred u apeksu zavoja ali zbog toga više nije mogao zadržati bolid unutar granica staze i prisiljava Landa da mora otići van granica staze. Dakle ciljano ga je išao izgurati.
Russel je dan prije dobio kaznu za to sa tim da on čak nije izašao van staze…Max evidento kasno koči i izlazi sa staze i nema kazne???? svašta
Ova situacija sad nameće druga pitanja. Npr. u ovoj situaciji Lando je tretiran kao vozač koji napada, a Max je onaj koji se brani međutim prije zavoja Lando je za cijelu dužinu bolida bio ispred Max-a. Postavlja se pitanje zašto je Lando tretiran kao vozač koji napada, a ne Max jer i tu postoje pravila (što sam pronašao na web motosport.com) koja kažu za bolid koji pretječe iznutra zavoja mora Imati prednju osovinu BAREM UZ retrovizor drugog bolida najkasnije do vrha zavoja Voziti se sigurno i kontrolirano tijekom cijelog manevra (ulazak, vrh i izlaz) Bez (namjernog) prisiljavanja drugog bolida da… Read more »
Ja ne bih kaznio nikoga. Dozvolio bih ovakve dvoboje. Dozvolio bih i malo žešća utrkivanja, onakva kakva su bila u vrijeme Laude, Senne i Schumachera. Dozvolio bih da se vozač brani i dozvolio bih da vozači napadaju. Da sam ja sudac gledali bi utrkivanja i dvoboje, a ne procesije, taktike u boksevima, kukanja preko team radia i tužakanja mami. Ovi današnji vozačići su naučeni da budu mlakonje, te da se za pobijede, umjesto na stazi bore za zelenim stolom ili preko radia. Čast izuzecima. I da, ukinuo bih team radio. Misli svojom glavom, a ne da ekipa iz boksa utrkuje… Read more »
Charlie Whiting jesi to ti? Sori nisam te prepoznao
Što bi se postiglo dopuštanjem takvih dvoboji? Dobio bi kaos i s vozačima koji guraju jedni druge van staze. Mogu se i sada utrkivati sad ali se mora znati što se smije, a što ne smije kao i u svim ostalim sportovima. To što se pravila ne primjenjuju na svakog jednako je razlog što dolazi do ovakvih situacija i žalbi. Formula 1 je timski sport, spoj utrkivanja i taktike tako da svaka osoba ima svoju ulogu. Vozači prije utrke s svojim inženjerima dogovaraju moguće taktike. Uloga vozača je da vozi, uloga inženjera i ostatka društva je da prate protivnike i… Read more »
Možeš povući usporedbu formule 1 s nogometom jer je i on timski sport. U nogometu kao i u F1 postoje pravila kako bi osigurala poštena igra. U nogometu trener, klupski liječnici i svi članovi tima sudjeluju u pripremi i uspjehu ekipe. Igrači su ti koji igraju ali opet njihov uspjeh ovisi o zajedničkoj pripremi, strategijama, taktičkim uputama i pomoći sa strane. Trener koristi početnu strategiju ali često mora prilagođavati taktiku u skladu s onim što se događa na terenu i rezultatu. Tako i u formuli 1 vozač ovisi o momčadi koja mu osigurava ispravan bolid-mehaničari, inženjeri, stratezi i mnogi drugi… Read more »