Horner: Kristalno jasna situacija, pretjecanje je obavljeno izvan staze

Šef Red Bullove momčadi smatra da nema nikakve dvojbe oko ispravnosti sudačke odluke i kazne koja je dodijeljena Landu Norrisu pred kraj nedjeljne utrke.

U završnici utrke za Veliku nagradu SAD-a vodila se zanimljiva borba između Maxa Verstappena i Landa Norrisa. U igri je bilo treće mjesto u toj utrci, ali i vrijedni bodovi za prvenstvo, s obzirom na to da su Max i Lando na prvom i drugom mjestu u ukupnom poretku vozača.

Vozač McLarena uspio je prestići svog suparnika, no učinio je to uz odlazak široko u zavoju broj 12, preko granica staze. Činjenica je da mu Verstappen nije baš ostavio drugu mogućnost i da se branio koristeći punu širinu staze. Neki su vozači tijekom utrke dobili kaznu jer su na tom istom mjestu “gurali” svoje suparnike izvan staze, ali suci nisu smatrali da je Verstappen učinio isti prekršaj.

Umjesto toga, kaznili su Norrisa s pet sekundi jer nije vratio poziciju, koju je, prema mišljenju tih istih sudaca, stekao odlaskom van granica staze. Nije neko iznenađenje da se Red Bullov šef momčadi, Christian Horner, slaže sa sucima, iako naglašava da je i njegova momčad u prošlosti dobila kaznu u sličnoj situaciji.

“Utrkivanje između njih dvojice bilo je kompetitivno i odlično za gledanje, a jasna je stvar da svi vozači točno znaju kakva su pravila. Oni razgovaraju o tim situacijama i određenim zavojima na sastancima s raznim sucima i direktorima utrka.”

“Pretjecanje je obavljeno izvan staze. Mi smo bili na suprotnoj strani toga, baš ovdje, mislim protiv Kimija 2018. Dakle, za nas, ovo je kristalno jasno da je pretjecanje obavljeno izvan staze i da je pozicija trebala biti vraćena. On je odlučio da to neće napraviti i zato je dobio kaznu”, izjavio je Horner.

Horner odbacuje bilo kakve usporedbe ovog slučaja sa situacijama u kojima su George Russell i Yuki Tsunoda kažnjeni za guranje drugih vozača izvan granica staze. Umjesto toga, postavlja pitanje zašto McLaren nije vratio poziciju pa pokušao opet prestići Verstappena.

“Mislim da je sucima vrlo teško i svaki je incident drukčiji, tako da ga treba promatrati individualno. Kad dobijete kaznu, nije lijepo. Kao što sam rekao, mi smo bili više puta u toj situaciji i ne samo ovdje, nego i na drugim stazama.”

“Ono što možda nisam razumio: Bilo je jasno da će doći do kazne, ili je barem izgledalo prilično jasno da će kazne biti, a McLaren je u toj fazi utrke imao prednost u pogledu bolida i guma. Činilo se kao da će vratiti poziciju u prvom zavoju, ali onda je došlo do neke konfuzije. Da je odmah vratio poziciju, vjerojatno bi imao dovoljno brzine za odraditi pretjecanje”, smatra šef Red Bullove momčadi.

Naravno, situaciju s Norrisom prokomentirao je i Verstappen. Uglavnom se složio s Hornerovim stajalištem. Kaže da su pravila jasna i da se društvo iz McLarena sada neopravdano žali.

“Oni se u posljednje vrijeme žale na puno toga. Stvar je vrlo jasna u pravilima, izvan bijelih linija se ne smije pretjecati. Ja sam to također napravio u prošlosti i izgubio sam postolje zbog toga.”

“Tako da, samo sam ostao smiren i pokušao sam napraviti najbolje što sam mogao i dovesti bolid do cilja. Nije bilo lako s gumama i u toj situaciji u kojoj sam se našao, ali sve u svemu, ipak sam stvarno uživao u borbi koju smo imali”, rekao je Verstappen.

Kad se promatra sve te duele tijekom Velike nagrade SAD-a, ostaje dojam da su suci bili prilično nekonstantni. Primjerice, Max je evidentno izgurao Landa sa staze u prvom zavoju, ali za to nije snosio nikakve posljedice. Najviše je profitirao Ferrarijev Charles Leclerc, koji je prošao obojicu i potom imao otvoren put do pobjede.

“Ostalo je prostora s unutarnje strane pa sam pokušao”, kaže Max o toj situaciji. “Taj zavoj je vrlo širok i daje vam puno prilika, možete ići vrlo široko ili ostati stvarno usko. Izabrao sam tu opciju i svejedno sam ostao drugi ovoga puta, a Charles je poveo. Mislim da je za mene dobro ispalo jer Charles je ionako bio brži, samo se odvojio. Nije to bila najbolja utrka, jednostavno sam se mučio s balansom i gripom. Nisam mogao kočiti ni skretati na željeni način, tako da sam brzo shvatio da neću pobijediti u utrci.”

Vikend u Texasu dobro se odvio za Verstappena, koji je uspio povećati svoju prednost pred Norrisom na 57 bodova. Nešto bi moralo opako krenuti po zlu za trostrukog svjetskog prvaka u preostalih pet utrka, da bi izgubio tako veliku prednost. S druge strane, Red Bull nikako ne može biti zadovoljan situacijom u poretku konstruktora jer za McLarenom sada zaostaje 40 bodova.

Pretplati se
Obavijesti o
13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Jim Clark

FIA je karcinom u F1 i njihovo uplitanja u utrkama je hrpa besmislica bez konkretnih mjera i postupaka i jasnih kriterija
Max koristi sive zone dok FIA, suci izmišljaju track limite
Lando je prošao Maxa u utrci i treba biti u poretku ispred njega bez obzira na sve

Letecibalkanac

Samo budali nije jasno da Max u ovim situacijama nema niti grama namjere da udje regularno u zavoj, vec ide iskljucivo na izbacivanje protivnika. Nazalost Lando nije materijal vozača koji ce ga staviti na njegovo mjesto. Znaci imas 5 utrka do kraja i u igri 125 bodova. To bi znacilo da ako Leclerc zavrsi sve utrke do kraja na podijumu, sto po formi iz US nije nemoguce, a Max ne zavrsi 4 od 5 utrka nece ni osvojiti titulu. Da je u pitanju Senna, Schumacher oni bi njega pustili da se zabije u njih ili bi oni u njega 2… Read more »

Jim Clark

track limit pravila su kriminal u borbama za poziciju
ajde u kvalifikacijama,
ali u utrci nemaju smisla

Webmaster

Ako ništa drugo, suci su dosljedni u pomaganju Maxu i Red Bullu, ali lažljivi gnjus Horner to ne vidi. Vidljivo je da je Max namjerno išao u širokom luku samo da bi ostavio Landu što manje prostora i natjerao ga izvan staze, što je i napravio, a onda se žali kad ga Lando prođe. Ako su kriteriji jednaki, zašto napuhanko nije kažnjen? Izgleda da Red Bull ne može osvojiti naslov bez kontroverzi.

west

Samo nije rekap zbog čega s vanjske strane!!!

Lewis8F

Godinama se ovom razmaženku dopušta da s unutarnje strane izgurava protivnike izvan staze. Zabija se u protivnike koji ako se ne izmaknu dolazi do sudara. Čim mu je konkurent za naslov bliži dolazi do sudara pa tako i s Landom u Austriji.

west

Button iznosi svoje i mišljenje drugih bivših vozača da samo zbog Maxa treba mijenjat pravila kod ovakvih situacija!!!

Gigi

Maxu je bila jedina namjera da izgura Landa, nije mu bila namjera prvo mjesto nego samo da bude ispred Landa. Nabolji su mi komentari da mu je Lando otvorio vrata, Lando i ostali su usli u zavoj putanjom kojom se i prolazi zavoj a Max je usao putanjom po kojoj nikako ne moze proci zavoj te je i sam otisao siroko. Naravno Maxu se to tolerira vec godinama, isto je i Leclerca izgurao prosle godine cini mi se u Vegasu.

Jim Clark

Maxu je uvijek namjera prvo mjesto, što je normalno, a to da gleda konkurenciji je duel u borbama na startu utrke
pravila treba mijenjati ili ukinuti
Da bi postao prvak u F1, moraš biti i malo gad na stazi
nema mjesta za fine dečke

Bobo2411

neka objasne zašto nema kazne za Max-a u prvom krugu? evidentno je iza Norrisa, namjerno ne koči i uletava u Noriisa koji mora ići van staze i gubi 3 pozicije, sam Max izlazi van staze i nikome ništa??? Da Norris nije otišao van staze došlo bi do sudara i to opet odgovara Maxu…jadno…

Crnac

Netko je, na ovom forumu, nedavno napisao, da će Ver upravo ovo napraviti na utrci. Dva puta je ipak dva puta.

west

Ja napiso !!!

Mali Mujo

Bez ulaženja u raspravu tko je zaslužio kaznu a tko ne, mislim da bi autor članka ipak trebao izbaciti subjektivnost iz teksta i jednim objektivnim prenošenjem eventualno potaknuti raspravu. Sve odluke o kaznama su javno obrazložene, a timovi imaju pravo prigovora, tako da nije važno naše mišljenje, nego mišljenje onih koji su ipak malo stručniji po tom pitanju…

Related Posts
13
0
Would love your thoughts, please comment.x