Poznati svi ovogodišnji državni prvaci, posljednji status pobjedama potvrdili Boris Katić i Saša Radola, a rekorde oborili Laszlo Szasz i Matija Jurišić.
DUBROVNIK – Europska brdska automobilistička scena već nizom godina posljednju epizodu doživljava u srcu Istre, u Buzetu, a hrvatska na krajnjem jugu, u turističkom biseru Dubrovniku. I to se ovog vikenda dogodilo na već tradicijskoj međunarodnoj utrci „24. Nagrada Dubrovnik 2024. – Memorijal Željko Đuratović – Trofej Dubravko Čikor“, u još jednom vrhunskom organizacijskom izdanju sportskih neimara Autokluba Dubrovnik Racing. Nastupilo je 94 vozača u bodovnim konkurencijama hrvatskog i crnogorskog državnog prvenstva, a uz njih atrakciji, duž dionice trkaće staze Most Dr. Franje Tuđmana – Osojnik, u duljini 3.345 metara, sa 17 zavoja i usponom od 7,56 posto, uz jednu „šikanu“ usporenja brzine, doprinijela su četvorica respektabilnih vozača formula i prototipova izvan konkurencije.
Ukupni pobjednik utrke bio je nekadašnji europski prvak brdskih staza Crnogorac Vasilije Jakšić u Hyundai i30 TCR, ukupnim vremenom dviju vožnji 3:38,241 minut. Samo 202 tisućinke sekunde za njim je zaostao domaći vozač, iskusni sudionik brojnih europskih kružnih staza, Žarko Knego (AK Dubrovnik Racing) u još jednom prestižnom automobilu Hyundai Elantra TCR. Trećim je mjestom ukupnog poretka Kategorije I sezonu zaključio Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) u trofejnom Seat Leonu, uz nešto veći zaostatak od 2,561 sekundu.
Knego je tako pobjedom ukupnog poretka obilježio jedini ovogodišnji nastup na brdskim stazama u okviru Prvenstva Hrvatske, dok je Dimitrijević u devet nastupa i šest pobjeda „generalke“ stigao do naslova državnog prvaka Kategorije I, obranivši taj laskavi status, kojem je pridodao i naslov državnog prvaka Grupe 1 (sa sedam pobjeda) najjačih automobila u nas. Sve to donosi mu dvije Zlatne kacige HAKS-a za kontinuitet osvajanja titula prvaka.
Većina prvaka za ovu sezonu bila je poznata prije dubrovačke utrke, ali u dvije su grupe naslov morali potvrditi ponajbolji ove godine. Tako je Boris Katić, član Karting kluba Rijeka, osmom pobjedom u sezoni i u nizu, stigao do svog prvog naslova državnog prvaka na brdskim stazama u Grupi 4, a put mu je na zadnjem ogledu sezone donekle olakšao tehnički kvar automobila,već na treningu, najvećeg rivala Kastavca Renata Herca (AK Skradin). U Grupi 5, najbrojnijoj u domaćem brdskom prvenstvu, Saša Radola, Puljanin u dresu AK Dubrovnik Racing, upisavši sedmu pobjedu sezone, stigao je do trećeg uzastopnog naslova državnog prvaka i prve Zlatne kacige HAKS-a. Njemu je izravni konkurent bio klupski kolega Milan Tatalović, koji se ovog puta morao zadovoljiti drugim mjestom klase 5B iz koje bilježi bodove za poredak u grupi.
SZASZ I JURIŠIĆ REKORDERI
Uz sve spomenute, te druge nositelje statusa državnih prvaka, dvojicu sudionika utrke vrijedi posebno istaknuti. Izvan konkurencije ( dubrovačka staza nije licencirana za Kategoriju II), nastupom u Formuli Reynard 2 KL Zytec, Mađar Laszlo Szasz, dugogodišnji vozač AK Dubrovnik Racing i višestruki državni prvak, u prvoj je vožnji postavio novi apsolutni rekord staze u vremenu 1:40,37 minta uz prosjek 119,98 km/sat, što je gotovo sedam sekundi bolje od njegova prošlogodišnjeg vremena. Uz Vasilija Jakšića i Niku Pulića, trostrukog europskog prvaka od prije 20-ak godina, najtrofejnijeg hrvatskog automobiliste koji je nastupao u bodovnoj konkurenciji PH Grupa 1 (3.mjesto), prvi nastup po osvajanju ovogodišnjeg naslova europskog prvaka na brdu imao je mladi 21-godišnji Riječanin Matija Jurišić (Peugeot 308 TCR), koji je upisao treću pobjedu u nizu (Ilirska Bistrica, Buzet, Dubrovnik) i tako, u samo tri nastupa, stigao i do trećeg mjesta PH Grupe 3. No, važniji je detalj njegova superiorna vožnja, na treningu izvrsno drugo vrijeme, a potom u prvoj bodovnoj vožnji novi rekord staze Kategorije I u vremenu 1:49,061 minut i prosjekom 110,42 km/sat. Tim je rezultatom kao vodeći ušao u drugu vožnju, na žalost zbog kvara mjenjača znatno usporenu, čak 20-tak sekundi sporiju, ali dostatnu za pobjedu u Grupi. Šteta, jer bi završni čin prvenstva i dvoboj s iskusnim asovima zasigurno bio spektakularan.
DUBROVČANIMA 31.POKAL PRVAKA U 31 GODINI
Uz Knegu i Dimitrijevića u ukupnom poretku na utrci za PH treći je bio Nikola Radnjić (AK Dubrovnik Racing, Seat Cupra TCR), a pobjednici po grupama i klasama bili su: Grupa 1 Dejan Dimitrijević, Grupa 2 Žarko Knego, Grupa 3 Matija Jurišić (AK Župa Dubrovačka), Grupa 4 i klasa 4A Boris Katić (Citroen Saxo), Klasa 4B Ante Alduk (AK Trogir, Honda Civic), Grupa 5 i klasa 5A Saša Radola (Honda Civic TypeR), klasa 5B Nino Jeličić (AK Skradin, Honda Civic), Grupa 6 i klasa 6A Branimir Polić (AKK Rogoznica, Honda Civic), klasa 6B Ivan Grozdanić (AKK Rogoznica, VW Polo). Ekipe 1. AK Dubrovnik Racing 55 bodova, 2. AKK Rogoznica 48, 3. AK Župa Dubrovačka 45; timovi DAS Motrio Racing Team (Radola, Tatalović, Franić).
U konkurenciji Brdskog prvenstva povijesnih automobila pobjeda Sandra Poldrugovca (AK Buzet Motorsport, Fiat Ritmo 130TC) ispred Lea Černija (AKK Potkoš Fužine, Fiat Ritmo) i Šime Šimunovića (AK Ragusa Racing, VW Golf 1); ekipno AKK Potkoš Fužine.
Državni prvaci Hrvatske na brdskim stazama 2024.: Ukupno Kategorija I i Grupa 1 Dejan Dimitrijević, Grupa 2 Tamas Tomcsanyi (AK Dubrovnik Racing), Grupa 3 Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka), Grupa 4 Boris Katić, Grupa 5 Saša Radola, Grupa 6 Ivan Grozdanić, ekipe AK Dubrovnik Racing, timovi Das Motrio Racing Team Dubrovnik; Kategorija II Laszlo Szasz; Povijesni automobili ukupno Dorijan Kljun (AK Rijeka), ekipe AK Skradin.
Ljubitelji auto utrka na brdskim stazama imat će još jedan istinski spektakl, međunarodni show „4. HillClimb Monsters Bongo 2024.“, na brdskoj stazi Skradin, od 18. do 20.listopada, u organizaciji AK Mihovil Šibenik.
Autor: Miroslav Krpan