Jedan od najkarizmatičnijih vozača Formule 1 modernog doba ponovo se oprostio od Formule 1. Poznat po svom širokom osmijehu, smjeloj vožnji i osebujnoj ličnosti, Daniel Ricciardo je trebao biti važan dio ovogeneracijskog grida. No, negdje je krenulo naopako. Od Daniela se mnogo očekivalo, a negdje je sve krenulo naopako. Umjesto blistave budućnosti u Red Bullu, šetnja kroz različite momčadi nije polučila uspjehe. Svi znamo kako je završilo.
Priča o Danielu Ricciardu u Formuli 1 započela je sad već davne 2011. godine u sad već nepostojećoj momčadi Hispania Racing Team, ali je vrijeme provedeno u jednoj od najboljih momčadi u Formuli 1 oblikovalo njegovu karijeru. Od starta se Danielova priča gradila oko Red Bulla. Naime, kao testni vozač sestrinske Red Bullove momčadi Toro Rosso, dobio je svoje mjesto upravo u HRT-u. Sve je to bio dio dogovora s Red Bullom. Na puno radno vrijeme je u Toro Rosso prešao 2012. godine, a u prvu momčad je promoviran 2014. godine, kao zamjena za odlazećeg sunarodnjaka, Marka Webbera.
Na nesreću, nekako je u momčadi uvijek padao u drugi plan, s obzirom na to da je bio momčadski kolega i Sebastianu Vettelu i Maxu Verstappenu. Unatoč tomu, Ricciardo se profilirao kao pobjednik i kao jedan od najvještijih vozača kada je pretjecanje u pitanju.
Njegovi potezi kasnim kočenjima u zavoje kada drugima uzima pozicije postali su njegov zaštitni znak, a zbog čega je i dobio nadimak Honey Badger. Sedam pobjeda u Red Bullu, od kojih se najbolje sjećamo onih u Monaku i Kanadi, pozicionirale su ga na mjesto miljenika publike. No, kako se momčad profilirala kao momčad Maxa Verstappena, Daniel je želio nešto drugo. Nešto bolje.
Nije mu se sviđalo biti drugi vozač momčadi koja se očigledno ponovo počela vrtjeti oko jednog vozača. Verstappen se i sam nametao kao vođa tima, no mjesta za Daniela je svakako bilo. Nažalost, nasmiješeni Ricciardo nije želio biti drugi vozač, bio je gladan pobjeđivanja i za sebe je želio nešto više. Nažalost, tad su stvari i krenule naopako.
Tijekom ljetne pauze 2018. godine Daniel Ricciardo je praktički ubio svoju karijeru. Odlučio je napustiti momčad u kojoj je bio voljen i koja mu je mogla dati dovoljno dobar bolid da bude redovno dio pobjedničkog postolja. Odlučio je napustiti momčad u kojoj nije bio dovoljno voljen da bi bio vođa. Momčad koja je pobjeđivala zamijenio je bljedunjavim Renaultom od kojeg je redovno bivao brži i za cijeli krug.
Svi su se pitali zašto.
Činilo se kako su se Ricciardovi prioriteti promijenili.
Signed. Sealed. Delivered.
Neprimjetne utrke u Renaultu bile su u sjeni drugih aktivnosti, započinjali su se biznisi s alkoholnim pićima, modnim brendovima, pojavljivanje u video igricama i sve veća prisutnost na društvenim mrežama. Daniel je sve manje bivao gladan pobjeda. Sve je manje bivao vozač Formule 1.
Bezuspješni projekt s Renaultom zamijenio je McLarenom. McLaren se pak silno želio vratiti na staze stare slave, što će se kasnije pokazati dugotrajnim procesom, čiji Ricciardo nije ostao dio do kraja. Danas gledamo McLaren u nekom novom, preporođenom ruhu i pričamo priču o tome gdje je karijera Daniela Ricciarda, koji je želio biti prvak svijeta, krenula nizbrdo.
Nije to bilo prvi put da je McLaren prišao Ricciardu, no prvi put je Ricciardo izabrao bolju, odnosno ponudu skuplju od Renaulta. I u McLaren je došao za velikim novcima. McLaren je odriješio kesu i Daniel je promijenio dres.
Pričao je Ricciardo kako želi biti prvak, kako u njemu ima još uvijek ono nešto i kako on to može. Pojavili su se i neki novi dečki, a i starije kolege uglavnom nisu bile za baciti. Vrijeme i mogućnosti za naslov su slabile, iako je veza s McLarenom donijela i najviše stepenice pobjedničkog postolja.
Ljubav nije potrajala.
U kolovozu 2022. godine McLaren i Ricciardo su objavili da je ljubav izblijedjela i da se veza više nastaviti ne može. Mjesta na gridu više nije bilo. Daniel se odlučio vratiti doma, ponovo u svoj Red Bull, gdje je ostvario najveće uspjehe svoje karijere, kao treći vozač.
Vozit će na testiranjima i demonstracijama, ali mjesta za njega u utrkivanju tada nije bilo. Nije se odbacivala ni mogućnost povratka. Ricciardo nije krio da se želi vratiti na puno radno vrijeme u Red Bull, no za takav projekt Red Bull bi se morao riješiti Pereza, što ipak nije bila opcija.
Povratak u još jednu bivšu momčad, također pod okriljem Red Bulla, bila je realna opcija. Strpljivo je čekao svoju šansu i ona se ukazala u obliku loše forme Nycka de Vriesa 2023. godine kojeg je tijekom sezone Daniel rado zamijenio u momčadi AlphaTauri, nekadašnjem njegovom domu, Toro Rossu.
Kako došao – tako i otišao.
Iako je želio biti sigurnosna mreža svoje prave momčadi, nije mu to pošlo za rukom. Novi dom je rebrendiran, stara momčad imala je novo ime, ali ne i ono najvažnije. Izostala je dobra forma i dobre izvedbe na stazi.
Od nekoga tko je trebao uskočiti kad stvari krenu naopako, Ricciardo je postao onaj o kome se priča kako će biti zamijenjen. Bodovi su sporo dolazili, a Tsunoda je uglavnom bivao bolji od njega. Počelo se šuškati kako će se sezona završiti prije kraja. Red Bull je bivao sve dalji i dalji.
Tijekom ljetne pauze sve se više spominjao Liam Lawson i sve se više pričalo kako je ovo kraj za Ricciarda. Svi su to nekako i znali prije nego što je i postalo javno poznato. Ipak je Red Bull poznat po tome da nema problem s mijenjanjem vozača u bilo koje doba tijekom sezone.
Ono što je drugačije u odnosu na Ricciardov odlazak 2022. godine je to što ovaj put gotovo da ne postoji mogućnost povratka. Više se nema vremena za ispipavanje terena i isprobavanje forme, a nema ni mjesta na gridu. To je to.
Iako još nitko nije eksplicitno iskoristio riječ „mirovina“, sam Ricciardo je na svojim društvenim mrežama izjavio kako je ovaj sport volio cijeli svoj život i kako je sve to bilo divlje i divno putovanje.
No hard feelings.
Ne bi se čudio da se opet vrati
Samo gdje???