Najbrže vrijeme na današnjim kvalifikacijama za VN Italije je postigao Lando Norris u McLarenu. Do druge startne pozicije za sutrašnju utrku je došao njegov momčadski kolega Oscar Piastri, a treći je završio George Russell u Mercedesu.
Četvrto i peto mjesto su zauzeli vozači Ferrarija Charles Leclerc i Carlos Sainz, a šesti je završio Lewis Hamilton u Mercedesu. Sedmo i osmo vrijeme kvalifikacija su postigli Max Verstappen i Sergio Perez u Red Bullu, a krug desetorice najbržih zatvaraju Alexander Albon u Williamsu i Nico Hulkenberg u Haasu.
Q1 – Eliminirani vozači: Tsunoda, Stroll, Colapinto, Bottas i Zhou
Kvalifikacije na legendarnoj stazi u Monzi su krenule u 16 sati te je nekolicina vozača odmah izašla na stazu. Uvjeti na samoj stazi su bili idealni, a jedino su se vozači malo žalili na vrućinu koja je bila neumoljiva ovog vikenda u Italiji.
The stage is set.
Monza, let's do this! 🙌#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/Kv28Unx93G
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Prvo mjereno vrijeme je postavio Esteban Ocon u Alpineu, a iza njega su došli i vozači Ferrarija koji su bili očekivano brži. Ipak, Sainz je zbog greške u Lesmo 2 zavoja izašao van staze te je morao odustati od brzog kruga, a Leclerc je bio sedam desetinki brži od Hulkenberga koji je bio drugi. U tim trenutcima se čekalo na izlazak najvećih konkurenata za pole poziciju uz dvojac iz Ferrarija, a to su bili Verstappen te vozači McLarena i Mercedesa.
Norris je uspio biti brži od Leclerca za desetinku i pol, a njegov momčadski kolega Piastri je napravio grešku u prvom zavoju te je morao odustati od prvog brzog kruga. U drugom brzom krugu je uspio posložiti sve te je došao do četvrte pozicije iza Norrisa, Leclerca i Verstappena. Od vodećih, posljednje brze krugove su odradili vozači Mercedesa te su došli do četvrte i pete pozicije.
Piastri's McLaren has to straightline the Rettifilo chicane on his first flying effort 😳
Norris, meanwhile, goes a tenth clear at the top of the time sheets 💪#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/CuJ2kmVOq8
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Perez je bio preko sekundu u zaostatku u odnosu na vodećeg, a Sainz je tek nakon desetak minuta uspio složiti krug i doći na sam vrh poretka, odmah iza Norrisa i Leclerca. Russell se požalio kako nije uspio dovesti gume na potrebnu radnu temperaturu, a onda se vratio u bokseve. U zoni ispadanja šest minuta prije kraja su bili Zhou, Perez, Bottas, Tsunoda i Colapinto, ali s minimalnim zaostatcima u odnosu na vozače ispred njih.
Sergio Perez je dvije minute prije kraja poboljšao svoje vrijeme, ali je uspio doći samo do devete pozicije sa sedam desetinki zaostatka za vodećim. Magnussen je na samom kraju izazvao kraću žutu zastavu u zadnjem sektoru staze, a zbog toga su neki vozači morali odustati od brzog kruga. Colapinto je na izlasku iz Lesmo 2 zavoja išao široko te zbog toga nije poboljšao svoje vrijeme, ali se može reći da je odradio solidne kvalifikacije za svoj prvi F1 vikend u karijeri.
Colapinto and Magnussen are off! 💥
Both are pushing hard on their final laps and find the gravel.#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/VoEOScQXIj
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Daniel Ricciardo je na samom kraju uspio izbaciti svog momčadskog kolegu iz top 15 te se Australac probio u drugu kvalifikacijsku rundu. Lance Stroll nije uspio složiti dobar krug dovoljan za ulazak u Q2, a na samom začelju su ostala dva Saubera sa Bottasom i Zhouom. Verstappen je na samom kraju napravio najbrži drugi sektor, ali je odustao od kruga prije ciljne ravnine tako da ne znamo kolike su njegove mogućnosti.
❌ ELIMINATED IN Q1 ❌
Tsunoda
Stroll
Colapinto 📸
Bottas
Zhou#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/HZ8k8f6DQP— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Q2 – Eliminirani vozači: Alonso, Ricciardo, Magnussen, Gasly i Ocon
Druga kvalifikacijska runda u Monzi je krenula malo kasnije od predviđenog vremena zbog šljunka na stazi, ali su suci kraj staze vrlo brzo počistili stazu te je akcija mogla krenuti. Dva vozača Ferrarija su odmah izašla na stazu ispred dva Alpinea, a ovog vikenda je Sainz ispred Leclerca te bi vozač iz Monaka trebao hvatati kakvu-takvu zavjetrinu na dugačkim pravcima u Monzi.
Sainz je u prvom sektoru bio dvije desetinke brži od Leclerca, ali u druga dva sektora je Leclerc bio brži te minimalno završio ispred Španjolca na kraju prvog brzog kruga. Treba naglasiti kako su oba vozača Ferrarija bila na korištenim setovima guma, a iza njih su došli vozači McLarena i Verstappen na novim setovima mekanih guma te došli uvjerljivo na prve tri pozicije.
McLaren go even faster! 🟣
Norris and Piastri leapfrog Verstappen and both Ferraris to go 1-2.#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/GheC31BKTs
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Nakon kratkog zaustavljanja u boksevima za oba Ferrarija, odmah su izašli na stazu i to na novom setu guma kako bi si osigurali prolazak u Q3. Od vodećih, dva Mercedesa su bili zadnji na stazi, a nakon odrađenih brzih krugova poredak je bio: Hamilton, Norris, Piastri, Verstappen, Russell, Leclerc, Sainz pa Perez. U zoni ispadanja su bili Alonso, Magnussen, Gasly, Ocon i Ricciardo.
Sainz je poboljšao svoje vrijeme te došao do treće pozicije, a Leclerc je također poboljšao svoje vrijeme, ali ne i poziciju te je ostao na sedmoj poziciji. Pet minuta prije kraja skoro svi vozači su bili u boksevima, a Leclerc je nakon svojeg brzog kruga javio u bokseve kako mu bolid ne skreće kako bi htio, što zasigurno nije ohrabrujuće u vidu ostatka kvalifikacija i sutrašnje utrke.
"The car is not turning at all, again." 📻
Leclerc joins the queue of drivers reporting balance issues today.#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/rEWL7tb9QM
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Nico Hulkenberg je u svojem brzom krugu imao odličan prvi sektor, najbrži od svih do sada, a do kraja kruga je uspio donekle zadržati tempo te je završio sa sedam desetinki zaostatka za vodećim Hamiltonom. Perez je na kraju uspio složiti krug i uspio poboljšati svoje vrijeme za nekoliko desetinki, a Alex Albon je bio odličan i na kraju došao do devete pozicije iza Pereza.
Alonso je poboljšao svoje vrijeme, ali je ostao izvan top 10 za 10 tisućinki sekunde, a osim njega su ispali Ricciardo, Magnussen, Gasly i Ocon. Osim najbolje četiri momčadi, u Q3 idu Alex Albon i Nico Hulkenberg koji su odradili odlične kvalifikacije. Vodeći vozači na kraju nisu poboljšavali svoja vremena te su čuvali gume za Q3 i sutrašnju utrku.
❌ ELIMINATED IN Q2 ❌
Alonso 📸
Ricciardo
Magnussen
Gasly
Ocon#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/cAilIABntY— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Q3 – Norris odvozio odlično i došao do još jedne pole pozicije
Treća i posljednja kvalifikacijska runda u Monzi je krenula u 16:52 te su vjerojatno najuzbudljivije kvalifikacije sezone mogle početi. Većina vozača je odmah izašla na stazu za svoj prvi pokušaj u hramu brzine, a kao što smo vidjeli proteklih godina vrlo često je taj prvi pokušaj bio i brži pa su vozači bili zasigurno još više motivirani.
Verstappen je u boksevima morao malo izbjegavati Carlosa Sainza koji je izlazio iz bokseva, ali je prošlo sve bez incidenta. Direkcija utrke je zabilježila taj incident koji će biti pod istragom nakon kvalifikacija, a akcija na stazi je mogla krenuti. Oscar Piastri je bio prvi na stazi, ispred Norrisa, a njegovo prvo vrijeme je bilo 1:19:436. Iza njega je Norris bio brži za 35 tisućinke sekunde, a Sainz je bio tri desetinke sporiji.
Disaster for Red Bull 😲
Perez was towing Verstappen but runs off at the second Lesmo, and Max can only improve to P7! #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/aeFqdoLJBn
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Charles Leclerc je imao praktički isto vrijeme kao Sainz, a dva Mercedesa su se ugurala između McLarena na vrhu i dva Ferrarija. Perez je u prvom pokušaju nadmašio Verstappena koji je u posljednjem zavoju napravio grešku i izgubio puno vremena u odnosu na vodećeg Norrisa. Hulkenberg i Albon su očekivano bili sporiji od vodeće četiri momčadi, ali su oni bili na korištenim setovima guma.
Tri i pol minute prije kraja vozači su krenuli na stazu, a prvi su bili vozači Red Bulla – Perez pa Verstappen. Prvi sektor je Verstappen odvozio malo brže od Norrisa, ali u drugom sektoru je napravio manju grešku i nije poboljšavao svoje vrijeme. Ipak, uspio je prestići Pereza, ali nije uspio biti brži od nikog drugog te će startati sa sedme pozicije.
It's another front row lockout for @McLarenF1 🔒#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/ENhqBH12lk
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Norris je poboljšao svoje vrijeme, a Piastri nije uspio biti brži od Norrisa. Leclerc je došao na desetinku od vodećeg do treće pozicije, ali je iza njega Russell bio brži od oba Ferrarija i zauzeo treću startnu poziciju za sutrašnju utrku. Hamilton nije uspio biti brži te je završio na šestoj poziciji, ispred Verstappena i Pereza. Hulkenberg i Albon nisu uspjeli ugroziti nikoga od vodećih te će startati iz petog startnog reda.
Sutra za Mclaren sve kao nacrtano, najbrži bolid. najmočniji motor, samo dobar start i ne bi trebalo bit problema za 1-2 !!!
Bas se jutros ponada za Merca ,ali nije baš bajno
Da,da..bas kako sam htio..
Samo da u mclarenu budu pametni
Biti ce dobra utrka mozda piastri iznenadi McLaren strasno brz
Bit če sutra zanimljivo.
Prema simulaciji od petka i Ferrari i RB imaju bolji pace od Mercedes. Barem jedan Ferrari bi trebao biti na postolju, Norris če se odlijepiti ali uz dobru strategiju Leclerc bi se mogao boriti protiv Piastria za 2 mjesto.
Mad Max i Perec u društvu Williamsa i Hassa, do jučer nezamislivo. Za panja Pereca znam da je loš, ali Max??? Drago mi je da je tako, neka i drugi dobiju priliku, a ne jednom sve a drugi što ulove.
Moglo bi biti zanimljivo sutra , mali razmak je od Landa do Lewisa 🤔
Mclaren i dalje naprijed, iako su prve 3 momčadi prilično blizu. Četvrti RB sve više propada, i to ubrzano, kako su krenuli možda do kraja sezone izgube i status četvrte momčadi, možda ih dostigne Haas ili netko. Nevjerojatno kako su brzo propali od bolida koji je bio najbolji u većini utrka prošle sezone do upitnog četvrtog mjesta niti na 2/3 ove sezone.
Sutra ne vjerujem da itko može ugroziti Mclarene (jedino ako oni sami nešto kao i inače sjebu), njihova dominacija ove sezone je zapanjujuća. Za treće mjesto bi moglo biti zanimljive bitke.
Jesi ti realan?? Upitno četvrto mjesto? Još ćeš ih staviti iza Alpine. Je li ovaj komentar treba da znači da Max izvlači čuda iz Alpine? Da se ne varamo, Max vozi odlično i ove sezone (prošli vikend sam ga branio), ali smanji doživljaj. Ferrari je zadnjih 4-5 utrka znao biti blizu Haasa u kvalama, pa niko nije spominjao da su u rangu Haasa. Red Bull prvi put u cijeloj sezoni biva bliži sredini grida nego vrhu u kvalifikacijama, i odmah je u rangu Haasa…
Čovječe, čitaj s razumijevanjem. Nisam nigdje napisao da su u rangu Haasa trenutno, nego da mogu biti ako nastave ovim putem. Jer oni su doslovce u slobodnom padu. Oni su prošle sezone imali najbolji bolid, a odlično su počeli i ovu (prve 2 utrke dvaput 1-2). I onda je uslijedio brutalan pad gdje su ih u međuvremenu sva 3 vodeća bolida prestigli. Dugo je Max to maskirao svojom klasom, drugi su radili puno grešaka, Mclaren je napravio more gluposti, ali je sve to moglo se maskirati dok su barem bili tu negdje, blizu ostalih. Sad više nisu ni to. Oni… Read more »
Jedna trka ne mora da znači da su ih sve tri ekipe prestigle. McLaren je sigurno najbrži bolid i to je činjenica. Drugo mjesto varira, ali uglavnom je to bio Red Bull do ovog vikenda. Ferrari do ovog vikenda ni u jedoj utrci nije bio brži bolid od Red Bulla ove sezone (možda u dvije trke da su im parirali). Pereza neću da računam jer je nerealno koliko je on loš. Red Bull jest pao značajno, ali nisu sad katastrofa. Ako ostane ovakav omjer snaga kao danas i u ostatku sezone, e onda možemo pričati o drastičnom padu od najbolje… Read more »
Gle, kad u usporedbama isključiš drugog vozača jedne momčadi, eto zato što ti misliš da je “loš”, onda naravno da će se ta momčad tebi činiti bolja nego što je. Ja se s tim se ne slažem. Perez zadnjih nekoliko utrka vozi sasvim solidno, bez nekih značajnih grešaka, samo jednostavno nema tempa, i redovito zadnji od prve četiri momčadi. Kad se pogledaju njegove čiste utrke u zadnjih 10-utrka, to su sve 6-8 mjesto i jedini razlog kad je netko od vodeće 4 momčadi iza njega je neka velika greška drugih (npr. dsq Russella). A isti taj Perez je početkom sezone… Read more »
Ja nikako ne mogu vjerovati kakve ti gluposti pišeš? Red Bull zadnjih 10-ak utrka ukupno četvrta momčad?? Ti hoćeš da kažeš da je u Kanadi, Barceloni, Austriji, Silverstoneu, Mađarskoj, Belgiji i Holandiji Ferrari bio brži bolid? Valjda ono što vozač maksimalno izvuče iz bolida pokazuje pravu brzinu bolida. Max izvlači maksimum iz bolida i to je to. Max je dokaz da taj Red Bull ima brzine. Ti mene hoćeš da uvjeriš da je Perezova vožnja realno stanje brzine Red Bulla, a da Max zapravo izvlači sekundu iz njega? Dijete, bajke su na drugom spratu. Ovo je samo dokaz koliko je… Read more »
Ja neznam samonzasto glupan max ne ode iz red bulla u brzi bolid tipa alpina/haas/williams? Kakvi biseri majketi
Iskreno, ni na ovom portalu, ni na ijednom drugom, nikad nisam vidio da je itko ikada napisao da su Alpine ili Haas ili Williams u bilo kojoj od zadnjih xy sezona bili bolji od RB-a. Prema tome, stvarno je nejasno s kim ti točno raspravljaš kad napišeš takav komentar. Ne bih odgovarao inače, ali odgovorio si na moj komentar. Ne znam je li imaš neki oblik problema s razumijevanje ili retardacije jer nije ovo prvi put da upiješ iščitati u komentaru nešto što ne da nisam napisao, nego nitko nikad što znam nije napisao. Ako imaš neku vrstu disleksije ili… Read more »
“Nevjerojatno kako su brzo propali od bolida koji je bio najbolji u većini utrka prošle sezone do upitnog četvrtog mjesta niti na 2/3 ove sezone.” Pa kad se ovdje ne radi o proizvodnji sokova i energetskih napitaka 😉 2021 i 2022. su povukli hrpu stručnjaka u RBR (najviše iz Mercedesa, pa iz Ferrarija, te i iz ostalih timova) i nije im bilo peteško. Sada kada stručnjaci odlaze – “lagano padaju”. Sada vidimo i kakva je “vozačina” Verstapen. Ne kaže se bez veze “Na muci se poznaju junaci.” Mislim da ćemo vidjeti njegovo pravo lice do kraja sezone. Jabuka ne pada… Read more »
Slažem se. Ukoliko Max nekim čudom osvoji ovu titulu, to će definitivno biti njegova najvrijednija u karijeri, vrijednija čak i od one 2021. U ovakvim sezonama kad se izvlače ti maximumi iz inače slabog bolida se vidi klasa svakog vozača. Voditi u poretku i uopće se boriti za naslov pokazuje kakva je vozačina, tu nema sumnje. Doduše, mislim da se on ne mora nikome danas dokazivati više, ali svejedno je i meni kao i svakome vjerojatno draže vidjeti najbolje vozače u težim uvjetima, nego recimo ono što smo gledali prošle godine (koliko god da je i to bilo fascinantno gledati… Read more »
Bojim se da sutra maxu neće pomoć ni preagresivna i riskantna vožnja kokiko im je bolid spor i nenoćan u odnosu na konkurenciju.
napuhanko tek 7-mi i još mu Perez davao slipstream i sa tim upropastio svoj pokušaj da napravi bolji krug…a deda Marko pisao da Max pobjeđuje i da vozi Alpine 🙂 🙂 🙂 pa nešto mu ne ide u zadnje vrijeme…
ma kakav slipstream…izletio sa staze podignuo tonu prašine u koju je upao MW, a kasnije je odustao od kruga, a komentator lupao gluposti o slipstreamu
Pa svakoj logici slipstream je perez morao napraviti a nije.kada su krenuli u prvi krug perez je bio daleko i onda jos izletio prije prvog drs-a.tek tada je odustao od brzog kruga i onda kao cekao maxa ali bilo je prekasno.
Pre zanimljive kvale..
RB nije funkcionirao dobro u Q3 vidjelo se da namaju gripa uopće ko zna zašto ..
Očekujem sutra puno bolji rb u utrci
Do bolida je