Ferrari još nije osvojio naslov, a ka’će ne znamo – sezona 15.

Ferrari. U današnje vrijeme je samo to dovoljno reći kad se priča o ovoj slavnoj i povijesnoj F1 ekipi. Iz sezone u sezonu iste najave i ista očekivanja. Neke su sezone počinjale dobro i davale lažnu nadu Tifosima da je to Ferrarijeva godina, neke su počinjale toliko loše da bi im se sve nade srušile i odmah bi se počinjala priča kako je sljedeća godina Ferrarijeva. Kao neki obrazac ponašanja: godina loše počne, prosječni rezultati do ljetne pauze, poslije pauze nešto bolji rezultati i uzbuđenje pred sljedeću sezonu raste, sljedeća sezona krene odlično s top rezultatima do ljetne stanke i zatim razočarenje pred kraj sezone. I taj ciklus događaja kreće u krug, s rošadama na čelu ekipe u određenim trenucima.

Kada će se taj preporod i konačno osvajanje naslova dogoditi, ne znamo. Po već navedenom obrascu, nakon slabog kraja prošle sezone i spašavanja što se spasiti dalo u vidu obrane drugog mjesta u oba prvenstva (posebno kritično je bilo vozačko prvenstvo), u ovu sezonu se ušlo s novim šefom ekipe i s nadom da bar mogu biti druga sila u prvenstvu. Poredak to ne govori, no u borbi su za to drugo mjesto s Mercedesom koji je u mješovitoj formi sa povremenom dozom sreće te Aston Martinom koji je nakon početne euforije po formi pao čak iza McLarena.

2023.Scuderia Ferrari
Najbolja startna pozicija:1. (VN Azerbajdžana, VN Belgije)
Broj plasmana u Top 10:19
Broj plasmana na pobjedničko postolje:3
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci:2. mjesto (VN Austrije)
Najbolji momčadski rezultat u utrci:VN Azerbajdžana – 3. i 5. mjesto
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci:VN Azerbajdžana – 2. i 5. mjesto
Broj osvojenih bodova u prvenstvu:191
Pozicija u poretku konstruktora:4.

Iako sezona ne izgleda bajna, rezultati su nešto bolji nego u nekim prethodnim katastrofa sezonama. Malo nade u nešto bolji drugi dio sezone Tifosi trebaju imati zbog solidne predstave u Belgiji.

Kao što se vidi u tablici, najbolju su utrku imali u Azerbajdžanu. Da smo nakon prve utrke donosili zaključke, sigurno bi im predviđali koje dvostruko postolje ili neku neočekivanu pobjedu, jer su u Bahreinu djelovali kao uistinu drugi po brzini, (barem onaj bolid u rukama Leclerca).

Tijekom sezone je bilo rošada, više odlazaka nego dolazaka, i moguće da je to unijelo dodatnu neravnotežu u ekipu. Realno, nakon ovog prvog dijela sezone, stječem dojam da su ove rošade trebale biti i ranije, ali što je tu je. Cilj im treba biti ovu sezonu što mirnije privesti kraju sa što boljim rezultatom, jer Mercedes i Aston Martin nisu neuhvatljivi, ni bodovno a ni po brzini. Jedini problem na bolidu koji stvarno trebaju riješiti je pojačana potrošnja guma. Ako to riješe, nema dileme da je njihovo drugo mjesto u poretku konstruktora.

E sad, taj problem na bolidu je lakše riješiti. Drugi je problem u ljudstvu – greške na pitwallu i greške mehaničara pri promjeni guma. Nisu nesposobni (valjda), ali nisu ni konstantni. Jednu utrku odrade odlično, drugu pogriješe mehaničari pri promjeni guma, treću taktičari, a ponekad tu uleti i vozačka pogreška. Odličan su primjer utrke u kojima su osvajali postolja, te su utrke uglavnom bile taktički dobre i dobar plasman je bio tu. Najviše u oko upadaju greške koje su dovele do kazni za vozače, kao što su kazne za blokiranje drugih vozača na treningu i kvalifikacijama samo zato što ekipa nije vozačima javila da nailaze drugi vozači u brzim krugovima.

U drugom dijelu sezone očekujem najmanje istu razinu brzine i rezultata, a za njihovo dobro bi bolje bilo da drugi dio odrade i bolje, pogotovo kad Red Bull osigura oba naslova pa se oni malo opuste. Tada, ako su top ekipa, to moraju iskoristiti kako bi upisali pobjede u utrkama u kojima Red Bull možda podbaci. U prijevodu – moraju biti prvi pratitelji Red Bulla.

Oba vozača su patila od Ferrarijevih boljki, no nisu ni oni sami toliko bezgrešni. Od mehaničkih boljki je najviše patio Leclerc jer je odmah u prve dvije utrke potrošio maksimalno dozvoljen broj komponenti u sezoni za neke dijelove pogonske jedinice. U kasnijim utrkama mehanički nije bilo toliko problematično. A s vozačke strane, Leclerc je imao nekolike škakljive situacije, kao i Sainz. Leclerc je u Australiji izletio u šljunak i odustao, a u Silverstoneu je bio prebrz u boksu i zaradio kaznu. Sainz nije toliko briljantno izvlačio maksimum iz bolida kao Leclerc, no zbog više ključnih Leclercovih pogrešaka i pogrešaka ekipe na štetu Charlesa je sve do kraja utrke u Belgiji imao više bodova od Leclerca. U Belgiji je na startu tu prednost prosuo nakon incidenta s Piastrijem u prvom zavoju.

Od Leclerca se očekuje donošenje naslova u Maranello. Ove godine od tog nema ništa. Talent ima, volju ima, a prije svega toliko voli Ferrari da bi radije još pet godina patio u Ferrariju nego da u Red Bullu ili Mercedesu u dvije sezone dominira. Toliku ljubav prema ekipi nisu imali ni Vettel ni Alonso nakon pet sezona za Crvene. A polet za nešto boljim rezultatima ove godine treba imati nakon solidne utrke u Belgiji.

Sainz također voli Ferrari, ali vjerojatno ne toliko kao Leclerc, čim su krenule priče kako sklapa predugovor s Audijem za sezonu njihovog ulaska u sport. No, na stranu to. Od Sainza se samo očekuje da ne griješi i kontinuirano ima top plasmane, što je sasvim dovoljno. Naravno, i da bude tu uz Leclerca da donese top rezultat ako Leclerc odustane ili pogriješi ekipa ili Charles. Ključno je da obojica zadrže motiv do kraja, i da s top rezultatima budu još bolje motivirani za sljedeću sezonu, koja bi možda konačno mogla biti njihova.

Pretplati se
Obavijesti o
15 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmosedici

Da..dugački intervali bez naslova..kao recimo kod Real Madrida 1965-1998 i 2002-2014..tako je to kod najvećih..ali najveći su najveći..i uvijek su tu.

Deyo1

Nisam video ni jedan tim koji toliko voli da puca samome sebi u noge kao Ferrari. Prvo su pustili Brawna, onda Todda, i na kraju smenise i Montezemola, a da ni sami ne znaju zasto. Od tada samo se smenjuju likovi. Pitanje nije hoce li, vec kada ce i sadasnjeg sefa smeniti. I tako ce ici u nedogled dok ne budu presekli, doveli prave tehnicki potkovane ljude i nasli jednog vozaca kao Schumachear ili Lauda da im pomogne i gradjenju vrhunskog tima.

johhan peacedohan

Ima, Alpine – Renault im postaje ozbiljna konkurencija. Evo sad im dolazi i Binotto. Imam osjećaj da zadnjih godina zajedno provode slobodno vrijeme, idu na godišnje, žene im se druže, dolaze s djecom jedni drugima. Ne bi me iznenadilo da spoje boksove u jedan, malo razmjenjuju mehaničare iz utrke u utrku po programu razmjene učenika i studenata.

Desmosedici

Macchine talianese e piloti tedeschi..to je recept za uspjeh.

papaya

Tko to može znati

Mozda vec iduću sezonu

Mali je korak do vrha do dna i obrnuto

Definitivno bi bilo super za sve prave navijače VELIKOG FERRARIJA

To bi i dodatno ojačalo F1

west

Prije ćete vidit vanzemaljce nego što će Ferrari osvojiti prvenstvo !!!

147 kt

Sinko pusti Ferrari i NLO. Zapitaj se zasto ti urednistvo brise komentare. Da ti nacrtam.

west

Evo jedan što uredno vidi vanzemaljce već 17 godina 🤣🤣🤣!!!

147 kt

Da. U filmu Bliski susreti 3 vrste. Al vise su zanimljiviji tvoji komentari pa ti ih urednistvo brise. I jos se nisi zapitao zasto i zbog cega ti se brisu. Razmisli malo.

west

Šta se ponavljaš hoćeš bit uvjerljiviji ali ti ne ide!

robif

Kad i Hajduk prvenstvo

theKing

Sto je najgore,prije ce hajduk osvojiti prvenstvo nego ferr

Webmaster

Samo to ne…i ovako su napuhani,bolje da Ferrari osvoji nešto,za pro,mjenu.

Webmaster

*Promjenu.

theKing

Ima i tu istine

Related Posts
15
0
Would love your thoughts, please comment.x