Službeno je potvrđena suradnja F1 momčadi Aston Martina i Honde kao proizvođača pogonskih jedinica. Suradnja će startati sa sezonom 2026. kad u Svjetskom prvenstvu na snagu stupe nova pravila vezana za motore.
Japanski proizvođač nastavlja sa svojim toplo-hladnim odnosom prema Formuli 1. Nakon osvajanja vozačkog Svjetskog prvenstva s Maxom Verstappenom i Red Bullom 2021. godine, Honda je objavila povlačenje iz Formule 1. Ipak, suradnja s Red Bullom nastavljena je kroz Hondinu potporu s pogonskim jedinicama, a ta će potpora potrajati do kraja 2025.
Red Bull će se potom okrenuti svom novom partneru, američkom Fordu, dok je Honda službeno potvrdila svoj povratak u F1 u svojstvu tvorničkog proizvođača motora, a te motore koristit će Aston Martin od 2026. Momčad iz Silverstonea do tada će surađivati s Mercedesom, koji će ih nastaviti opskrbljivati pogonskim jedinicama, mjenjačima i stražnjim ovjesom.
Nova pravila za pogonske jedinice, koja će se početi primjenjivati 2026. godine podrazumijevaju korištenje 100 posto održivih goriva te stavljaju dodatni naglasak na korištenje električne snage, a to se poklapa s ciljevima Hondinog automobilističkog odjela i zato su se Japanci odlučili vratiti u F1.
“Jedan od ključnih razloga za našu odluku o prihvaćanju novog izazova u F1 je taj da vrhunska svjetska trkaća serija želi postati samoodrživa, što ide ruku pod ruku sa smjerom u kojem Honda cilja, prema ugljičnoj neutralnosti. Stoga, ovaj će projekt biti platforma koja će olakšati razvoj naših tehnologija elektrifikacije.”
“Honda je tvrtka koja ima povijest rasta prihvaćajući izazove i pobjeđujući na utrkama svjetskog ranga. S novim propisima za 2026., ključ za pobjede bit će kompaktan, lagan električni motor velike snage, s baterijom visokih performansi koja može podnijeti visoku i brzu izlaznu snagu, kao i tehnologija upravljanja energijom.”
“Honda i naš novi partner, Aston Martin F1 tim, dijele isti iskreni stav i odlučnost za pobjeđivanjem, tako da ćemo, počevši od sezone 2026., raditi zajedno i boriti se za naslov prvaka kao Aston Martin Aramco Honda.”
“Honda ima najveće poštovanje prema FIA-i, koja je donijela hrabru odluku o uvođenju ovih novih i izazovnih propisa kako bi osigurala održivost trkaćih aktivnosti i globalnog okruženja, kao i prema Grupi Formule 1, koja povećava vrijednost F1 branda i osigurava razvoj F1 kao najprestižnijeg automobilističkog utrkivanja na svijetu.”
Toshihiro Mibe, CEO Honde
Vlasnik Aston Martina Lawrence Stroll rekao je: “Dijelimo zajednički nagon, odlučnost i neumoljivu ambiciju za uspjehom na stazi. Honda je globalni titan i njen uspjeh u motosportu je dugotrajan i nevjerojatno impresivan.”
Hondi će ovo biti peta era u Formuli 1, a za sada nije u planu opskrbljivanje motorima bilo koje druge momčadi osim Aston Martina.
“Usred velikih promjena u našem poslovanju i automobilističkom okruženju koje vodi prema prijelazu na ugljično neutralno društvo, ponovno smo uspostavili HRC kao optimalnu platformu za održavanje i daljnji razvoj automobilističkih aktivnosti s Hondinom snagom. Uspostavit ćemo održive operativne strukture za naše trkaće aktivnosti i nastaviti pružati uzbuđenje navijačima diljem svijeta.”
Koji Watanabe, predsjednik Honda Racing Corporationa
Hondina prva era u Formuli 1 trajala je od 1964. do 1968. Nakon toga, u periodu od 1983. do 1992. Honda je opskrbljivala svojim motorima momčadi Spirit, Williams, Lotus, McLaren i Tyrell. Japanski se proizvođač vratio u natjecanje 2000. i dobavljao motore momčadi BAR, a onda od 2006. do 2008. imao je svoju tvorničku momčad. Četvrta era započela je 2015. obnavljanjem suradnje s McLarenom, no ta je epizoda neuspješno završila i Honda je već 2018. udružila snage s Red Bull Racingom. Kao proizvođač motora Honda ima šest konstruktorskih i šest vozačkih titula.
Znači, Alonso vozi za njih zadnje do 2025?
Ne znam je li mu Honda oprostila ono “GP2 engine… GP2 engine…”
Mada, ako su špekulacije istinite o Hamiltonu i Ferrariju, može li on biti novi br. 1 u Mečki?
nadam se da ću dovoljno dugo poživiti i svjedočiti ovome uspjehu… Aston Honda… Honda zauvijek!
Za koga ces navijat? Alonsa ili Verstapena?
Za Hondu i tko god sjedio za volanom… mada nisam ljubitelj britanske auto industrije a niti Alonsa… Maxa je za mene vozač staroga kova u novoj generaciji bar za sada zbog toga ga cijenim… ..
Nismo mi “te” sreće 😁😁😁
👍
To je “hoću-neću-hoću, to je bolo noću, sad je zgoda prava – svaka duša spava…..”
To je tvoja hondica, malo hoću, pa malo neću pa hoću, pa -neću…..
Ovo joj je 5 puta da ulazi, 4 puta je izašla, ali vlak se nastavlja – Aston Martin će izvisiti sigurno!!!
…. do tada 2026god…što će se desiti sa preobraćenim Alonsom… Honda – Alonso????Suzuka…tim radio izvinjavam se Japancima za ishitrenu izjavu…ili možda neće više sjediti za upravljačem Honda Astona što mislite????
Aston Martin i Honda što mislite gdje će završiti????
Polako se u crkvi prdiii….
Gde si didek😜👍??