Put oko svijeta Formule 1: Italija

Na Monzu se svi uvijek rado vraćaju. Povijest najstarije staze u kalendaru seže još do dvadesetih godina prošlog stoljeća, a dio Svjetskog prvenstva je od prve sezone, 1950. godine. Svake sljedeće godine, osim 1980., pa čak i onih pandemijskih, Autodromo Nazionale di Monza ugostio je utrku za Veliku nagradu Italije. Originalna konfiguracija staze protezala se na preko deset kilometara, s nešto više od pola staze cestovne konfiguracije i 4,5 kilometara petlje koja je pedesetih godina redizajnirana u oval s brzim zavojima.

Pioniri utrkivanja, Vincenzo Lancia i Felice Nazzaro, položili su dvije posljednje cigle za kraj izgradnje originalne konfiguracije staze. Jedan dio originalne staze koristi se i danas. Monza je jedna od najbržih i najopasnijih staza u kalendaru, i vjerojatno je jedna od najpoznatijih staza na svijetu. Jedna je od četiri staze koja je bila dio i prve sezone Svjetskog prvenstva, a stara konfiguracija staze napuštena je krajem pedesetih iz sigurnosnih razloga i nekoliko nesreća sa smrtnim ishodima. Monza je staza izgrađena u parku u istoimenom gradiću nedaleko od Milana i jedna je od dražih staza svim ljubiteljima Formule 1, a posebice tifosima koji podržavaju Ferrari.

Osim utrka Formule 1, Monza se koristi za utrkivanje različitih automobilističkih serija. Bila je domaćin utrke 1000 km Monze, utrke izdržljivosti koja je bila dio Le Mans serije. Vozila su se i prvenstva u motociklizmu, bicikli, a trčali i maratoni. Monza je bila izabrana od strane znanstvenika iz kompanije Nike za Breaking2 događaj, pokušaj tri dugoprugaša da probiju limit od dva sata za istrčati maraton. Eliud Kipchoge je trčao 2 sata i 25 sekundi.

Tribine uz stazu Monza mogu primiti oko 50.000 gledatelja, dok lokacije uz stazu bez sjedećih mjesta nerijetko ugoste i preko 100.000 fanova. Što se tiče posjećenosti Monza nikad ne podbaci, a 2020. godine je održana pred praznim tribinama. Monza se smatra jednom od za budžet prihvatljivijih utrka u Europi, te je potražnja za ulaznicama uvijek visoka, a nakon praznih tribina 2020. godine, cijene ulaznica su nešto porasle u odnosu na ranije godine. Ove godine zadržane su prošlogodišnje cijene ulaznica, no iste je bilo moguće kupiti po nešto nižim cijenama početkom prodaje u travnju. Osim trodnevnih ulaznica, moguće je kupiti i pojedinačne ulaznice za subotu ili nedjelju. Posjetitelji utrke za VN Italije najčešće se odluče odsjesti u Milanu, obzirom da je Milano prilično dobro povezan grad, kako s Monzom, tako i s ostatkom Europe. Nažalost, i u Milanu cijene smještaja često poskupe tijekom trkaćeg vikenda. Kao i na svakoj drugoj utrci i na Monzi postoje različiti cjenovni rangovi ulaznica, a isto tako možete birati komotniji ili jeftiniji smještaj. Tako najpovoljnija verzija za boravak na VN Italije iznosi oko 4.000 kuna i podrazumijeva trodnevne ulaznice bez osiguranih sjedećih mjesta, hostelski smještaj u višekrevetnim sobama u centru Milana i skroman džeparac. Nešto komfornija opcija bila bi ona koja podrazumijeva ulaznice Alta Velocita B tribinu, smještaj u hotelu s tri zvjezdice i nešto više džeparca. Takva opcija košta oko 8.750 kuna. Za one s najdubljim džepom željnih najboljeg iskustva tu je F1 Experiences paket, smještaj u hotelu s četiri zvjezdice i više novca za trošiti na hranu, piće i slobodno vrijeme, no za takvu varijantu potrebno je izdvojiti oko 29.800 kuna.

Ako se odlučite na vikend u Milanu i posjetu utrci za VN Italije, imat ćete u potpunosti popunjen raspored, obzirom da su dešavanja uz stazu uvijek uzbudljiva, a i slobodnog vremena bi i nedostajalo za sve što Lombardija i Milano nude.

  • Italija je zemlja koja se proteže od brdovitog sjevera Apeninskog poluotoka prema jugu i Sredozemnom moru i otoka Sardinije i Sicilije, te je kulturološki i povijesno jedna od najbogatijih zemalja u Europi. Po svom uređenju je republika i naseljava je oko 61 milijun stanovnika. Glavni grad Italije je Rim, poznat kao vječni grad, prijestolnica svijeta ili jednostavno Grad. Italija se na sjeveru, na Alpama, graniči s Francuskom, Švicarskom, Slovenijom i Austrijom, a morsku granicu dijeli s Hrvatskom. Neovisne države San Marino i Vatikan nalaze se u potpunosti okružene državnim područjem Talijanske Republike.
  • Italija je mjesto nastanka Rimskog Carstva, jednog najvećih carstava starog stoljeća. Kasnija podjela Italije na male države omogućile su Svetom Rimskom Carstvu, Francuskoj i Austriji da dominiraju talijanskom politikom. Italija je ujedinjena u drugoj polovini devetnaestog stoljeća, a do kraja Drugog svjetskog rada Kraljevina Italija je stvorila kolonijalno carstvo u Sredozemnom moru i istočnoj Africi. 1946. godine Italija je proglasila republiku, jedna je od osnivačica NATO-a, grupe G8 i Europske ekonomske zajednice, današnje Europske unije.
  • U Italiji je zvanična valuta euro, kreditne kartice su u širokoj upotrebi, a bankomati dostupni na svakom koraku. Ne morate se brinuti oko gotovog novca koji nosite sa sobom, jer možete u svakom trenutku na bankomatima uzeti koliko vam treba. Govori se talijanski jezik, a većina Talijana razumije makar malo engleskog jezika, barem u uslužnoj djelatnosti. Nije na odmet imati uz sebe rječnik s talijanskim frazama u široj uporabi.
  • Utrka za Veliku nagradu Italije održava se u prvom dijelu rujna, na samom kraju toplog talijanskog ljeta. Jutra su svježa i vedra, dok su dani ugodni i topliji, bez većih vrućina. Prosječne dnevne temperature se kreću oko dvadesetak stupnjeva, a mogućnost kiše je prilično niska. U Milanu prosječno samo pet dana pada kiša u rujnu, ali nije nemoguće da imamo kišnu utrku. Stoga treba spremiti laganu odjeću za dnevne aktivnosti, a za jutra i večeri i neku jaknicu, međutim nije loše imati uz sebe kišnu kabanicu ili kišobran i nepromočivu obuću.
  • Staza Monza nalazi se u blizini Milana, u malom gradiću Monza i ima idealnu lokaciju za povezati trkaći vikend i obilazak Milana, u kojem nedostaje kulturnih, povijesnih, ali i modernih sadržaja za svačiji ukus. Milano je relativno mlad grad u odnosu na Rim, no to ne znači da mu nedostaje ljepota za posjetiti.
  • Mjesto koje je neizostavno za posjetitelje Milana, a možda i ono po čemu je ovaj grad i prepoznatljiv je katedrala Duomo, masivna katedrala izgrađena u gotičkom stilu koja se nalazi u samom srcu ovog grada. Ulazak u katedralu je besplatan ako nećete fotografirati.
  • Zelena oaza u ovom gradu je Parco Sempione park i predstavlja divno mjesto za odmor od gradske gužve i jurećih aktivnosti uz stazu. U parku se nalazi niz kafića u kojim možete odmoriti i popiti kavu, jezerca i amfiteatara za odmor, muzeja i galerija.

  • Noćni život u Milanu je šarolik, od malih, romantičnih kafeterija i tihih picerija, do klubova u kojim se može plesati i zabavljati do zore. Noćni klubovi se nalaze u Brera Gallery i Navigli kanalu dijelovima grada, otvaraju se prije ponoći i rade do ranog jutra. Atlantique je jedan od milanskih najpopularnijih klubova.
  • Moda je također nešto po čemu je Milano prepoznatljiv, pa tako i predstavlja raj za ljubitelje šopinga i visoke mode. Većina dizajnerskih trgovina nalaze se u Quadrilatero d’Oro, što doslovno znači zlatni trougao. Dizajnerske outlet trgovine nalaze se u Corso Vittorio Emanuele II, a u blizini se nalazi i Ferrari trgovina na tri kata s beskonačnom ponudom suvenira i memorabilija vezanih za ovaj brend.
  • Dvanaest kilometara udaljen od Milana, nalazi se Alfa Romeo muzej. Do ovog muzeja lako je doći javnim prijevozom, a izloženi su automobili i motori iz dugogodišnje povijesti ovog proizvođača automobila. U muzeju su izloženi i bolidi kojim su Giuseppe Farina i Juan Manuel Fangio pobjeđivali 1951. godine. Muzej se proteže na šest katova.
  • Za one koji imaju više dana na raspolaganju vrijedi posjetiti jezero Como, gdje nije neobično sresti i nekog od vozača Formule 1. Samo sat vožnje je udaljeno od staze Monza, pa nije ni loša opcija za smještaj tijekom trkaćeg vikenda.

Nedaleko od Milana i staze Monza nalazi se i grad Bergamo, dok je Imola malo dalje, na tri sata vožnje udaljena od Milana. Nebrojeno je sadržaja za posjetiti u ovom dijelu Italije, da jedan trkaći vikend sigurno nije dovoljno. Svakako, Monza je uvijek poslastica sezone Formule 1, i uz bogate sadržaje u okolini staze, nijedan posjetitelj neće požaliti.

Pretplati se
Obavijesti o
5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
bobodomino

Nisam baš veliki fan Monze, pre brzo ju prolete. Ni pivo ne stignem popiti.

schumy

Ja sam dugogodišnji posjetitelj trke u Monzi i na kraj pameti mi nije glavna odlika “popiti pivo” nego gledati trke, za razliku od mnogih trkališta ovo pruža putem video “zidova” pratiti događanja duž cijele staze. Zavoj “Paraboliica” je uz “Eau Rouge” najpoznatiji u cijelom karavanu utrka tijekom sezone i baš uživam biti tamo, fanovi Ferarrija” su zabetonirali sva sjedeća mjesta na ovom “pravom” trkaćem lokalitetu…..
Forza Monza!!!

mody

Zadnje 2 utrke si bile.dosadne nadam.se da ce.monza bit uzbudljiva kao lani i preklani ..mozda i.kisa bude

LHsince2007

Cekaj malo, zar nisu te dosadne zadnje 2 utrke zapravo bile te uzbudljive od lani i preklani?
#zbunjen

papaya

Strast…..

Related Posts
5
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x