Novinarski putopis iz Monze: Verstappen odnio pobjedu ispred Ferrarijevih navijača

Četvrti i posljednji dan mojeg boravka u Monzi je bila nedjelja u kojem smo imali utrku za VN Italije i borbu između Ferrarija i Red Bulla, tj. Charlesa Leclerca i Maxa Verstappena za novog ‘kralja brzine’ na legendarnoj stazi kraj Milana.

Ferrari ‘pao’ unatoč glasnoj podršci s tribina

Kako bi se izbjegle veće gužve na stazi sam bio već oko 8:45, ali smo već tada naišli na veliki broj ljudi koji su dolazili na samu stazu od samog jutra. Ceste u blizini staze u Monzi su bile zakrčene te su organizatori još jednom bili pod velikim kritikama od strane gledatelja. Kružila je snimka internetom kako ljudi doslovno stoje u kilometarskim kolonama za ulazak na stazu – za ovakav događaj neprihvatljivo.

Formula 3 je već vozila svoju feature utrku u vrijeme dolaska, a Formula 2 je slijedila vrlo brzo nakon toga te smo u obje utrke gledali zanimljive borbe na stazi uz puno sigurnosnih automobila. Porsche Supercup nije bio pretjerano zanimljiv, ali dobro dođe da gledateljima na stazi ‘skrati’ vrijeme do glavnog događaja dana.

Paddock se punio te su do 13 sati više-manje svi zainteresirani ljudi došli na stazu. S obzirom na puno gostiju u paddocku nije bilo baš ‘prohodno’, a dodatno je ‘začinio’ stvar i predsjednik Italije koji je uz sebe doveo ‘vojsku’ zaštitara te su bile poduzete sigurnosne mjere koje do sada nisu bile viđene u paddocku ovog vikenda.

Dočekali su ga predsjednik FIA-e, Stefano Domenicali te vođe svih momčadi kao i predsjednik talijanskog saveza. Otišao je i do bokseva Ferrarija u vrijeme kada su se taman spremali izaći na stazu pa je malo i ‘zasmetao’, ali su uspješno to odradili.

Na grid nažalost nisam mogao ići jer je to rezervirano samo za nositelje propusnica za cijelu sezonu Formule 1 te za odabrane goste, kao i članove svih ekipa koji moraju biti na gridu kako bi pripremili bolide za nadolazeću utrku. Održana je još jedna minuta šutnje u čast preminule kraljice Elizabete II.

Slijedila je onda talijanska himna koja je zbog tehničkih problema, za promjenu, bila nečujna praktički cijeloj stazi. Ipak, Frecce Tricolori su kao i obično nadletjeli stazu te stvorili kulisu dostojnu Formule 1. Startni grid se onda ispraznio od svih ‘padobranaca’ te su na gridu ostale samo momčadi i ljudi FIA-e.

Naoružao sam se pićem i grickalicama te u media centru pratio utrku kao i 2019. Moram primijetiti da je atmosfera bila manje ‘napaljena’ nego tada, i na tribinama i unutar media centra iako je i ovog puta bila jako puno domaćih talijanskih medija.

Znate već kako je utrka završila te nažalost nismo imali priliku gledati direktni dvoboj na stazi u posljednjem krugu za pobjedu, ali i to je dio Formule 1 što nažalost moramo prihvatiti – svidjelo se to nama ili ne. Fanovi na stazi su se glasno protivili odluci direktora utrke da se završi utrka iza sigurnosnog automobila.

Proglašenje pobjednika i pobjedničko postolje sam gledao iz pitlanea gdje je bilo puno ljudi, a ono što me je neugodno iznenadilo je bila količina fućkanja i vikanja neprimjerenih riječi prema pobjedniku utrke Verstappenu prilikom intervjua i dolaska na postolje. Puno sličnih stvari se dogodilo u posljednje vrijeme te mislim da će vodstvo Formule 1 i promotori utrka morati poraditi na tome što prije.

Slijedili su intervjui sa svim vozačima u media pen-u,  a nakon toga i nekoliko kratkih intervjua s Totom Wolffom i Mattiom Binottom. Na stazi je još bilo puno ljudi čak i 2 sata nakon završetka utrke, a Lando Norris, Lewis Hamilton i Carlos Sainz su došli pozdraviti fanove na ogradu pitlanea. Vrlo brzo nakon toga su redari ‘rastjerali’ navijače sa staze te su kamioni momčadi došli na startno ciljni pravac kako bi počeli pakirati stvari za sljedeće utrke.

S obzirom da ovog puta nisam putovao istu večer, mogao sam u miru ostati na stazi kako bi odradio sve obaveze i polagano krenuti prema hotelu. Momčadi su pakirale svoje stvari u pitlaneu i u paddocku, a media centar je  bio i dalje pun novinara koji su morali dovršiti svoje izvještaje i pripremiti članke za sutra.

Bio je ovo posljednji dio ovogodišnjeg novinarskog putopisa iz Monze u kojem sam vam pokušao prikazati neke stvari ‘iznutra’. Nadam se da ste uživali i da ste pročitali nešto zanimljivo. Trudili smo vam dočarati sve bitne događaje iz Monze i utrke koja je jedna od najiščekivanijih u kalendaru Formule 1.  Do nekog sljedećeg puta, lijepi pozdrav!

Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Race Engineer

Ovaj članak bi odlično pristajao u novinama 1978 godine.

stoka

F1 postaje tesko sranje za gledanje u zivo. Ono je mrcvarenje i izivljavanje na gledateljima…

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x