Novinarski putopis iz Italije: Četvrtak u (ne)spremnoj Monzi

Kao i pred tri godine, Monza je bila staza na kojoj je GP1.hr imao akreditiranog novinara koji je iz prve ruke pratio događanja na samoj stazi, i oko nje. S obzirom na pandemiju i uvjete koji su vladali u paddocku Formule 1 protekle dvije godine jednostavno nije bilo moguće ići na utrke te smo vrijedne informacije skupljali od većih medija koji su imali svoje predstavnike na utrkama.

Iako je u planovima bilo predviđeno kako ćemo posjetiti čak tri utrke ove sezone (Austrija, Mađarska i Italija), na kraju smo uspjeli ostvariti samo put u Monzu što je za naše prilike odlično. GP1.hr je još jedne sezone bio jedini akreditirani medij iz Hrvatske za utrke Formule 1 što dokazuje kvalitetu samog sadržaja na portalu.

No, da ne dužim s najavom, krenimo na događanja…

Četvrtak – Pripreme za show

Kao i prošlog puta, nakon pet sati vožnje od Rijeke do Monze stigli smo na odredište – akreditacijski centar u kojem nas je čekala akreditacija za ulaz u Paddock Formule 1 i prateće sadržaje. Nakon kratkog čekanja na shuttle kombi prijevoz, otišao sam na stazu te se pomalo neugodno iznenadio.

Naime, 2019. sam u praktički isto vrijeme došao na stazu, ali je tada situacija oko staze bila kud i kamo bolja. Štandovi, reklame i razni dućani su se tek postavljali te je bilo jako puno zaposlenika oko staze koji su radili punom parom kako bi do petka ujutro pripremili okolicu staze da bude dostojna eventu kakav je Formula 1.

Očigledno su ih problemi sa sudom, koji im je umalo blokirao otvaranje fan zone u parku te oduzimanje nekih tribina, koštali vremena te su se pripreme morale odraditi u zadnji čas. Ipak, po odlasku je to već izgledalo bolje, a vjerujem da će se do prvih treninga sve dovesti u red.

Ipak, da nije sve tako ‘crno’, od ulaska u paddock je sve već izgledalo puno posloženije. Manji radovi su bili još u pitlaneu, ali su i oni bili gotovi do 13 sati pa je ‘unutra’ sve izgledalo vrlo dobro. Momčadi su unatoč trećem vikendu utrkivanja zaredom uspjele sve posložiti do srijede navečer te su tijekom četvrtka slagali bolide.

S obzirom na ranije iskustvo, ovaj put sam prvo otišao do medijskog centra i odabrao stol te uzeo ormarić za stvari kako bi uhvatio što bolju poziciju do prozora koji gleda na bokseve i startno-ciljni pravac. Potom sam ostavio stvari te otišao u pitlane kako bi vidio novu generaciju bolida po prvi put uživo.

Dojam je sličan kao i na televiziji – meni su osobno bolidi od pred par godina puno estetski ljepši, ali tko sam ja da sudim o tome. Nekoliko momčadi je pokazalo nova aerodinamička rješenja za utrku koja se vozi u hramu brzine gdje je najbitnije imati – brzinu.

S obzirom da još nije bilo vrijeme za medijske obaveze i press konferencije, odlučio sam otići prema parabolici i pogledati uživo kako taj zavoj izgleda. Inače, jutro i navečer u četvrtak su rezervirani za šetnje po stazi te se moglo slobodno šetati uz poneke momčadi koje su zapisivale promjene u odnosu na prošlu sezonu.

S obzirom da je od 13 sati staza zatvorena zbog testiranja svih sustava FIA-e, nitko ne smije biti prisutan na stazi jer sigurnosni i medicinski automobili kruže stazom velikim brzinama. Uputio sam se u media centar te se pripremio za press konferenciju koja je trajala dva puta po 25 min. Nakon toga sam uhvatio još dvije dodatne izjave Russella i Ocona, te krenuo u kompletnu šetnju stazom kako bi iz prve ruke vidio sve čari Monze.

Nekoliko minuta prije mene je krenuo u krug i Sebastian Vettel te smo praktički prošli cijeli krug zajedno – bio je s njim i Nick De Vries koji je preuzeo njegov Aston Martin na prvom slobodnom treningu. Zajedno su analizirali promjene na stazi s ostatkom momčadi koji ih je pratio. Sam krug je potrajao preko sat vremena, ali je to vrijeme jako brzo prošlo.

Zamijetio sam, ono što je Russell spomenuo i u izjavi, kako su organizatori odlučili u nekim zavojima staviti novi asfalt, ali samo po širini trkaće linije od 3-4 metra, dok je na ostatku staze bio stari asfalt što bi moglo biti zanimljivo u utrci kod pretjecanja. Vettel je nekoliko puta zaustavljen i pozdravljen od strane navijača i sudaca na stazi te je sa svima bio izuzetno pristojan. Izvan ograde je bila i nekolicina Verstappenovih navijača koji su pomalo neprimjereno skandirali prema Vettelu, ali to ga nije ni najmanje omelo te je samo produžio pokraj njih.

Za kraj dana sam u media centru napisao kratku izjavu, pregledao slike te se spremio i otišao sa staze do auta pa u hotel. Kako sam pročitao zadnjih dana, puno je gledatelja razočarano pristupom ove godine jer su organizatori odlučili ukinuti pitlane walk za gledatelje koji su imali trodnevne karte kako bi ljudima s F1 Experience paketima pružili priliku da neometano budu u pitlaneu te rade krugove po stazi u prigodnim kamionima.

Ostaje za vidjeti hoće li zbog takvih odluka organizatora biti nekih ‘pobuna’ i problema na tribinama Monze, ali nadamo se kako će sve proteći u najboljem redu.

Za prvi dan, toliko od mene. Nastavljamo sutra nakon odrađenih prvih slobodnih treninga..

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x