Ferrari: Šampionski bolid zaustavljen problemima s motorom i lošim strateškim odlukama

Ferrari je pokazao veliki korak naprijed u odnosu na prošlu godinu, a to je ono što se od njih i očekivalo, borba za pobjede i naslove. Ova godina je za njih počela s odličnim predsezonskim testiranjima gdje su imali najbrži bolid, a ulogu favorita za naslov(e) su opravdali dvostrukom pobjedom na otvaranju sezone. Iako je izgledalo da će do samog kraja sezone biti u poziciji boriti se za naslov(e), kraj prvog dijela sezone dočekuju s tri puta većim zaostatkom za Red Bullom nego s prednošću ispred Mercedesa.

Scuderia Ferrari

Pobjede: 4 (Leclerc 3, Sainz 1)
Postolja: 11 (Leclerc 5, Sainz 6)
Bodovi: 334 (Leclerc 178, Sainz 156)
Najbolji rezultat u kvalifikacijama: 1. mjesto (Leclerc 7x, Sainz 1x)
Najbolji rezultat u utrkama: 1. mjesto (Leclerc 3x, Sainz 1x)
Osvojeni bodovi prošle godine nakon 13 utrka: 181.5

Nastavlja se napredak najuspješnije momčadi u povijesti Formule 1. Povratak na staze stare slave je dug i mukotrpan i talijanska momčad trenutačno prolazi kroz tu fazu. Dugo godina nisu imali bolid spreman boriti se za naslove od prve do posljednje utrke u sezoni i upravo taj nedostatak iskustva u tim borbama je ono zbog čega nakon prvog dijela ove sezone zaostaju skoro 100 bodova za Red Bullom. Naravno, razlog je i problematična pogonska jedinica zbog koje su morali odustati u nekoliko utrka kada su bili u (dominantnom) vodstvu. Na to nisu mogli utjecati, ali na bolje strateške odluke jesu i plaćaju danak dugog izbivanja iz situacija u kojima su se borili za pobjede i kada su odluke morale biti “inch perfect“.

Sezona za Ferrari je počela na najbolji mogući način. Ostvarena je dvostruka pobjeda na VN Bahreina, a oba Red Bulla su odustala u samoj završnici. U idućoj utrci je Leclercu nedostajalo malo brzine na pravcu da može konkurirati Verstappenu, ali unatoč tome oba vozača su na podiju. VN Australije je upotpunila start sezone iz snova, Leclerc je došao do nove pobjede, a Verstappen je odustao. Iako je Sainz svojom greškom rano završio utrku u Melbourneu, tada je sve izgledalo prilično savršeno za Ferrari.

Ali problemi su “vrebali iza ugla“. Sainz je odustao i na idućoj utrci, a Leclerc je svojom greškom izgubio postolje. U Barceloni je Leclerc odustao, u Bakuu su odustala oba vozača, dok je u Monaku Ferrarijev pitwall zakazao i samo Sainzova strategija je donekle uljepšala izgubljenu pobjedu. Dvostruko postolje na VN Miamija i Sainzovo drugo mjesto na VN Kanade su pozitivne stvari srednjeg dijela prve polovice sezone. Silverstone je donio prvu Sainzovu pobjedu koja je izgledala prilično sretno ostvarena, a na Red Bull Ringu smo vidjeli dominantni Ferrari sve do zadnjih 10-ak krugova. Novo odustajanje zbog motora, ovaj put Carlosa Sainza, i problemi za Leclerca koji ipak dolazi do pobjede. Zadnje dvije utrke u Francuskoj i Mađarskoj su vrlo vjerojatno donijele oproštaj Ferrarija u borbi za naslov. Red Bull se nudio i umjesto da se ostvare dvije uvjerljive pobjede, Leclerc je napravio manju grešku i odustao na Paul Ricardu dok je pitwall opet zakazao na Hungaroringu.

Charles Leclerc sjajno vozi ove sezone, ostvario je sedam pole positiona i djeluje prilično nezaustavljivo u kvalifikacijama, ali tu istu formu ne prikazuje u utrkama. Ima samo tri pobjede i isto toliko odustajanja, a koliko sreće ima je pokazatelj da je odustao svaki put kada je bio u vodstvu. Dva puta zbog problema s pogonskom jedinicom i jednom, kako je priznao, zbog njegove greške. Napravio je grešku i u Imoli u lovu na Pereza te izgubio postolje, ali takve greške su shvatljive s obzirom na uvjete koji su vladali na stazi i na želju vozača za bolji plasman. Da ima pouzdanost bolida kakvu je Ferrari imao prošle godine, Leclerc bi i dalje bio u “mrtvoj“ utrci za naslov s Maxom.

Carlos Sainz ima sezonu koja je vrlo slična prošloj. Slabo je ušao u sezonu, ali onda je podigao razinu svoje forme te ostvario prvi pole position i prvu pobjedu u svojoj F1 karijeri. Također, odradio je nekoliko sjajnih nastupa i pokazao da dobro “čita“ uvjete na stazi i donio nekoliko odluka koje su imale velik utjecaj na njegovo, ali i Ferrarijevo, bodovno stanje. U kvalifikacijama nije dominantan kao njegov momčadski kolega, ali sigurno će i to popraviti u nastavku sezone. Kao i Leclerc, dvaput je odustao zbog problema s pogonskom jedinicom i jednom svojom greškom. Te još jedno odustajanje  nakon kontakta s Ricciardom u Imoli kada je zaglavio u šljunku. Unatoč manjem broju pobjeda i pole positiona te više odustajanja od Leclerca, ostvario je više podija od Monegažanina.

U preostalih devet utrka teško je za očekivati da Ferrari i Leclerc mogu nadoknaditi 97, odnosno 80 bodova zaostatka. Čuda su moguća i takav pothvat bi sigurno spadao u tu kategoriju, ali za tako nešto bi i Red Bull morao podbaciti na više od jedne utrke. A s druge strane, približava se Mercedes koji će gotovo sigurno donijeti neke nadogradnje kako bi nastavili jako dobru formu s kojom su otišli na ljetnu stanku. Odmor od četiri tjedna sigurno će iskoristiti za razgovore kako bi stratezi u nastavku sezone manje griješili, a u Maranellu da otklone sve probleme koji su Leclercu i Sainzu donijeli četiri odustajanja koja su im oduzela veliki broj bodova. Očekivanja navijača su velika, a ona su samo porasla sjajnim Ferrarijevim ulaskom u sezonu i problemima za rivale. Tifosi jako dugo čekaju da crveni bolid osvoji naslov i vjerojatno će morati pričekati barem još jednu godinu, a u nastavku sezone sigurno ćemo gledati Ferrari koji malo lakše diše jer više definitivno nisu u ulozi glavnog favorita.

Pretplati se
Obavijesti o
5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Nije li Ferrarijeva opčinjenost prošlošću počela sumnjivo vonjati na nostalgiju?
Najtrofejnija momčad. OK. No kakvog iskustva bi još trebali imati?
Da bi se preživjelo (ili pobijedilo) treba spojiti kraj s krajem. Tko ne spoji umire (ili gubi). U Ferrarija krajevi previše lepršaju posvuda tako da… hm.

schumy

A što reći nego – FERARRI SAM SEBE POBJEĐUJE!
To je notorna činjenica a ovako loše rukovodstvo nije nikada imala ni jedna momčad otkad pamtim i pratim natjecanja u F1!
Binotto da ima i malo srama odavno bi pobjegao i sakrio se u mišju rupu!!!
Zato želim – čim prije ŠIC ciieloj ekipi rukovodstva a i mehaničara jer onako traljave izmjene guma nisam ni sanjati mogao…
Uzeli su prvenstvo Schumacheru (2006), Masi (2008) a sada i Leclercu (2022)!
Sramota, sramota…….

Gigi

Neki dan citam izjavu Binotta da ne misli mjenjati pristup tako da mozemo cestitati RB-u

schumy

Binotto je kreten kakav se malo kada rađa a direktorska linija u Ferarriju mu se sigurno odužuje “za nešto”….
Dakle svuda ima toga “šljama” koji ubija svu draž sporta!

papaya

Kao navijač mercedesa(McLarena-mercedesa) mislim da čovik ima znanje,međutim splet okolnosti ih je doveo tu di jesu…nije on od jucer u auto-moto sportu

Related Posts
5
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x