Najava VN Miamija: Izlet na Floridu

Oporavljeni od svih žutih i crvenih zastava koje su se vijorile kroz središnje sesije prošlog trkaćeg vikenda, okrećemo se ka novoj nepoznanici i potencijalnoj poslastici. Florida će se uz zvukove fanfara ovoga vikenda preobraziti u „F1oridu.“ Na toj dugo očekivanoj ekskurziji ulogu lokalnog vodiča će preuzeti stazi grozni prijatelj. Često zvan Gradom magije, Miami će ugostiti čarobnjake na četiri kotača.

Nova godina i nova staza. Posljednjih smo se godina navikli da kalendar prvenstva donese neku novu stazu i neko novo osvježenje. Ovog je vikenda, stoga, u fokusu Miami, dugogodišnja želja čelništva Formule 1. Utrka u Miamiju je najavljivana s puno pompe i mnogo je vremena i novca u nju uloženo. Rezultat toga je desetogodišnji ugovor kojeg je utrka dobila „na neviđeno.“ Ulična staza koja se nalazi u sportskom kompleksu Miami Gardens ovoga vikenda postaje 11. američka staza koja će ugostiti bolide Formule 1.

“Oduševljeni smo što možemo reći da će se bolidi Formule 1 utrkivati u Miamiju. Sjedinjene Američke Države su za nas ključno tržište rasta i jako smo ohrabreni našim sve većim dosegom u Sjedinjenim Državama što će dodatno podržati ovu uzbudljivu utrku.”

“Blisko ćemo surađivati s timom Hard Rock stadiona i FIA-e kako bismo osigurali da staza isporuči senzacionalne utrke, ali i da ostavi pozitivan i trajan doprinos ljudima u lokalnoj zajednici. Zahvalni smo našim navijačima, dužnosnicima Miami Gardensa i lokalnoj turističkoj industriji na strpljenju i podršci tijekom ovog procesa.”

“Radujemo se što ćemo po prvi put u povijesti našeg sporta dovesti najveći trkaći spektakl u Miami”, na predstavljanju Velike nagrade Miamija je rekao izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali.

Dugo se kuhala priča o održavanju utrke u Miamiju. Američki Liberty Media koji drži vlasnički udio Formule 1 je još 2017. godine kao jedan od glavnih prioriteta naveo organiziranje utrke u Miamiju. Prvotni prijedlozi za utrku u Miamiju su nastali 2019. godine, no tada su planovi zaustavljeni zato što se nije moglo pronaći optimalno mjesto za F1 stazu.

Izvor: Red Bull Content Pool

Razgovori o VN Miamija su na neko vrijeme zahladnjeli, no kada je došlo do dogovora između Formule 1 i vlasnika Hard Rock stadiona, organizatori su ciljali da ova utrka svoje mjesto u kalendaru svjetskog prvenstva dobije već u svibnju 2021. Američki vlasnici Formule 1 ovom utrkom počinju provoditi svojevrsnu amerikanizaciju. U ovosezonskom će se kalendaru uz Miami naći i COTA, a iduće im se godine pridružuje i Las Vegas.

“Zabavni kampus koji okružuje Hard Rock stadion u Miami Gardensu postoji kako bi ugostio najveće globalne događaje na korist cjelokupne šire regije Miamija. Utrke Formule 1 su same po sebi veliki događaj.”

“Radili smo sa specijaliziranim dizajnerima na stvaranju trkaće staze za koju mi, Formula 1 i FIA vjerujemo da će pružiti sjajne utrke te se nadamo da ćemo u dinamičnoj i raznolikoj prirodi Miamija navijačima pružiti jedinstveno iskustvo. “

“Želim zahvaliti Formuli 1, Miami Gardensu i izabranim dužnosnicima okruga Miami Dade što su radili na tome da dovedu ovaj iznimno upečatljiv događaj”, rekao je izvršni direktor Hard Rock stadiona i partner cijele organizacije Tom Garfinkel.

Sjedinjene Američke Države polako, ali sigurno postaju sve veće tržište za Formulu 1. Činjenica je da se F1 među Amerikancima nije popularizirala putem samog sporta već putem Netflixovog serijala Drive to Survive. Umjetna marina za jahte s “netekućom vodom” koju omeđuje staza i čitava plejada glazbenih izvođača koji će nastupati tijekom trkaćeg vikenda idu u prilog tome da, čak i u automoto svijetu, nema biznisa do šoubiznisa.

Nadolazeća Velika nagrada Miamija će biti peta ovosezonska utrka. Odnosi snaga su već prikazani, no svakog vikenda mnoge momčadi još ispituju nove bolide, stoga se svaki vikend isporuči neki novi poredak. U tom šarenilu skokova po tablici poretka sudjeluju baš svi, a budući da je na prošloj utrci Aston Martin prikupio pet bodova, u američki vikend svi timovi ulaze s već prikupljenim bodovima. Usporedbe radi, posljednja sezona u kojoj su sve momčadi prikupile bodove je bila 2019.

Izvor: Red Bull Content Pool

Najzanimljivije je kao i obično u samom vrhu. U prve četiri utrke su po dvije pobjede upisali Charles Leclerc i Max Verstappen. Dvojica vozača su isplivali na vrh tablice vozača, a izvedbe njihovih kolega su ključne za stanje u poretku vozača. Utrka u Imoli je značajno zgusnula stanja u oba prvenstva, pa se tako Leclercova prednost ispred drugoplasiranog Maxa spustila na 27 bodova, dok se u konstruktorima Red Bull približio Ferrariju na 11 bodova. Razlike u bodovima su još uvijek dvoznamenkaste, no vidimo kako jedan trkaći vikend može zgusnuti stanja.

Prije nego što nedjelja isporuči nove bodova, svi će timovi motivirano ući u nadolazeće sesije na kojima ćemo otkrivati sve zamke Miami International Autodroma. Nekolicina vozača je stazu već isprobala na simulatorima. Staza je na dobrom glasu, prikupila je mnoštvo pohvala, no izražen je i oprez.

“Iskusio sam stazu putem simulatora i moram reći da izgleda prilično fenomenalno. Stvarno mi se svidio raspored. Na stazi ima puno brzog, izazovnog sadržaja; tu su i neobični, iznimno dugi tipovi zavoja te dugački pravci. Mislim da bismo na toj jedinstvenoj lokaciji trebali imati prilično dobru američku zabavu cijelog vikenda. Jako sam uzbuđen”, Pierre Gasly.

“Mislim da je to dobra staza. Čini mi se da postoji nekoliko područja na kojima bi vidljivost mogla biti otežana. Očekujem dobro utrkivanje na dugim pravcima staze. Nadam se da ćemo imati dobar asfalt kako bismo se mogli dobro utrkivati. Svaki put kada dođemo na novu stazu, dočekaju nas neka dobra iznenađenja”, Sergio Perez.

“To je zaista neko novo iskustvo, posebice u trećem sektoru gdje su zavoji prilično uski. Ako u utrci bude morao reagirati safety car , pretpostavljam da će u tom trećem sektoru biti prava gužva. To su super tijesni zavoji. Bit će to zanimljivo vidjeti, pretjecanja će biti ključna”, Yuki Tsunoda navodi da će treći sektor biti dodatni izazov.

“Drago mi je što mogu reći kako mi se čini da će staza biti dobra za pretjecanje. Mislim da je staza stvorena s tom pretpostavkom, a meni je to pozitivna stvar. Utrka bi trebala biti dobra. Prilično dugi pravci i nekoliko stvarno dobrih prilika za pretjecanje. Na papiru izgleda dobro, pa hajde da vidimo kako to izgleda u realnosti. Siguran sam da će događaj biti nevjerojatan.“, Valtteri Bottas je simulator Alfa Romea isprobao u momčadskom sjedištu Hinwill.

Spomenuta staza će biti 77. staza u povijesti Formule 1. Stazu dugu 5.4 kilometara krasi 19 zavoja, 7 desnih i  12 lijevih. Miami International Autodrom se može opisati kao spoj dugih zavoja i neobično dugačkih pravaca, a vozači će po takvoj stazi voziti u smjeru obrnutom od kazaljke na satu. Staza u sportskom kompleksu je omeđena betonskim barijerama.

Prvi sektor obilježava velik broj zavoja između kojih se ističe dugački zavoj broj tri. Drugi sektor je najraznovrsniji. Sektor počinje dugačkim blago zavojitim pravcem, a na dijelu pravca između 9. i 11. zavoja, vozači mogu koristiti DRS. Nakon ravnice slijedi velik broj zavoja po kojima će vozači morati pokazati svoje tehničke sposobnosti.

Treći sektor počinje 1.28 kilometara dugi pravcem koji se proteže između 16. i 17. zavoja, a procijenjeno je da će vozači po tom dijelu doseći brzinu od 320 km/h. Dijelom tog pravca se proteže i druga DRS zona. Nakon ravnice slijedi par zavoja koji će vozače vratiti ka startno-ciljnoj ravnici i trećoj DRS zoni.


Vozači će u Miamiju voziti 57 krugova, a to će moći činiti na hard gumi C2 smjese, C3 mediumu ili crvenom softu C4 smjese.

“Prva Velika nagrada Miamija je sa sobom donijela veliku dozu uzbuđenja. Staza ima neke sličnosti sa stazom Jeddah u S. Arabiji, no također postoje neki dijelovi koji su nešto sporiji te samim time zahtijevaju veće tehničke vještine. Pritom mislim na dio staze od 11. do 16. zavoja. Ostatak staze je vrlo brz, a budući da se vozi obrnuto od kazaljke na satu, naglasak se stavlja na desne gume.”

“Očekujemo brzu evoluciju staze i glatku podlogu na novom asfaltu. Staza je isprana visokim tlakom što znači da bi od početka trebala nuditi prilično dobro prianjanje. Budući da se radi o brzoj stazi, bolidi bi se pri visokim brzinama mogli susresti s proklizavanjima, posebice na tvrdoj komponenti. Svaki puta kada dođemo na novu stazu, odlučimo se za konzervativniji pristup nominacije guma, stoga će i ovdje biti zanimljivo suočiti naše simulacije sa stvarnim podacima”, rekao je Pirellijev Mario Isola.

Budući da Formula 1 odlazi preko Atlantika, europskim gledateljima se vraća večernja satnica. Prvi slobodni trening je na rasporedu u petak, a po hrvatskom vremenu počinje u 20:30 sati. Drugi slobodni trening počinje istog dana u 23:30.
Subota donosi treći slobodni trening koji je na rasporedu u 19:00 sati te kvalifikacije u 22:00 sata. Nedjeljna utrka za Veliku nagradu Miamija počinje u 21:30. U danima vikenda nije isključena mogućnost kiše.

VN Miamija, Miami (Miami International Autodrome), 6. - 8. svibnja 2022.
Petak 6. svibnja         1. slobodni trening   20:30 - 21:30
                         2. slobodni trening   23:30 - 00:30
Subota 7. svibnja        3. slobodni trening   19:00 - 20:00
                         Kvalifikacije         22:00 - 23:00
Nedjelja 8. svibnja      Utrka                 21:30

Zanimljivost za kraj. Odlazak Formule 1 u Miami je sjajna prilika da se prisjetimo Romaina Grosjeana. Popularni Grozni se nakon svoje F1 karijere upustio u Indycar avanturu. Braneći boje momčadi Dale Coyne Racing, tri se puta popeo na postolje, a od kada je, uoči sezone 2022., prešao u Andretti Autosport, to je učinio još jednom. Bračni par Grosjean je, sa svoje troje djece, za svoj američki dom odabrao upravo grad Miami. Nekadašnji vozač Haasa će svojim prisustvom u svim danima trkaćeg vikenda biti dio Velike nagrade Miamija.

“Ovdje svi pričaju o utrci. VN Miamija je događaj godine. Čuo sam da su karte bile rasprodane u manje od sat vremena, a hoteli su posvuda rezervirani. To će sigurno biti sjajan događaj. Svibanj je u SAD-u također rezerviran za Indianapolis 500, stoga ćemo imati prilično uzbudljiv mjesec. Osjećam da Amerikanci dijele iskrenu ljubav prema auto-motosportu, a to je fantastično”, rekao je novopečeni stanovnik Miamija Romain Grosjean.

Pretplati se
Obavijesti o
8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

Tko ce zamijenit rusiju?spominje se sepang turska hockenheim i 2 zaredom u singapuru

mody

Staza je super jedva cekam izgleda brzo

zjurina

i meni, & prašiju negdje oko 330 ! 🙂

robif

A vidjet cemo sta ce biti… Šteta šta Argentina nema utrku

mody

I meni je zao zasluzuje bit u kalendaru f1 ali staza treba renoviranje ali zelim oko jezera onaj dio u 9oima je bio spor.sumnjam da cemo je gledat uskoro kalendar prenatrpan.

robif

A znam,fale juznoamericke trke,Zbog mentaliteta a i imaju povijest utrkivanja i prvake naravno

Горан Сучевић

Da, meni je Argentina jedna od omiljenih staza, uz stari Hockenheim, Spa… Šteta, argentinci baš vole F1. Premalo je da samo Brazil iz Južne A. ima trku F1.

robif

To,to treba

Related Posts
8
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x