Ovisi li doista nastavak Hamiltonove F1 karijere o rezultatima FIA-ine istrage?

Siječanj je za svijet Formule 1 trebao biti miran mjesec u kojemu bi se uglavnom u tišini odrađivale završne pripreme za novu sezonu, no zahvaljujući onoj cirkusantskoj završnici prošle sezone i tradicionalnoj inertnosti tijela Svjetske automobilističke federacije, još se vuku repovi iz 2021. godine. Repovi koji bi, prema izvještajima nekih utjecajnih britanskih medija, doista mogli odrediti hoće li sedmerostruki prvak svijeta nastaviti s natjecanjem u Formuli 1.

Prošlo je mjesec dana od Velike nagrade Abu Dhabija, posljednje utrke Svjetskog prvenstva Formule 1 u prošloj godini i utrke koja je imala izrazito kontroverznu završnicu. Nakon što je Lewis Hamilton vodio od samog početka i bio na pragu osvajanja svoje osme titule, pet krugova prije kraja na stazu je poslan Safety Car zbog nesreće Nicholasa Latifija. Hamilton je nastavio voziti iza SC-a, a njegov glavni suparnik Max Verstappen otišao je u boks po nove gume i onda izašao iza Hamiltona i još pet bolida koji su zaostajali za cijeli krug.

Onda je krenuo show u kojem se direktor utrke Michael Masi sasvim pogubio. Prvo je rekao da će se zaostali vozači moći vratiti u isti krug, onda je rekao da ipak neće, da bi ih na kraju ipak pustio, ali samo tih pet između dvojice kandidata za naslov i to neposredno prije restarta utrke. Ostao je jedan krug, Verstappen je na svježim gumama lako prošao pored Hamiltona i osvojio svoj prvi naslov prvaka, a u Mercedesu je zavladala nevjerica, pomiješana s bijesom i osjećajem nepravde.

Nakon utrke, vodstvo Mercedesa uložilo je protest, pozivajući se na članke pravilnika koji se tiču perioda sigurnosnog automobila, a kojih se prema njihovom stajalištu Michael Masi nije držao. Suci su taj protest odbili, a Mercedes, iako je imao pravo na žalbu, kasnije je od iste ipak odustao. Svojevrsni revolt iskazao je nedolaskom Lewisa Hamiltona i Tota Wolffa na FIA-inu gala večeru u Parizu.

U istom tom tjednu u glavnom gradu Francuske održani su izbori za novog predsjednika Svjetske automobilističke federacije, a za nasljednika Jeana Todta izabran je Mohammed Ben Sulayem iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koji se odmah po inauguraciji založio za istragu cijele te ‘abudhabijevske’ farse. Treba istaknuti da je proces revizije inicirao još njegov prethodnik, što mu je bio i jedan od posljednjih poteza na predsjedničkoj funkciji. Najavljena je detaljna analiza tih događaja, a kako to obično biva, kao cilj je postavljeno učenje na navedenom primjeru da se slične stvari ne bi ponavljale u budućnosti.

Novi predsjednik je sa sobom možda donio neke nove vjetrove u FIA-u, no već ovaj slučaj otkriva kako se tu radi i koliko problema ima. Dakle, mjesec dana kasnije, objavljuje se sljedeće priopćenje:

“Predsjednik FIA-e pokrenuo je konzultacije sa svim F1 timovima o raznim pitanjima, uključujući i ovo. Ishod detaljne analize bit će predstavljen komisiji Formule 1 u veljači, a konačne odluke bit će objavljene na Svjetskom vijeću motorsporta u Bahreinu 18. ožujka.”

“Mohammed Bin Sulayem zatražio je od glavnog tajnika i nedavno imenovanog direktora trkaćih jednosjeda, Petera Bayera, prijedloge za reviziju i optimizaciju organizacije FIA-ine strukture Formule 1 za sezonu 2022”, stoji u priopćenju.

Mislim da je sasvim logično zapitati se: Zašto pobogu to toliko traje? Što su radili ovih mjesec dana, zašto im treba još skoro mjesec za prezentaciju toga F1 komisiji, da bi odluke bile objavljene 18. ožujka!? Treba li reći, to je dan izlaska novih F1 bolida na prve slobodne treninge u Bahreinu. Od kraja prošle pa do početka nove sezone puna su tri mjeseca, a jednoj takvoj “moćnoj” organizaciji treba baš od prvog pa do posljednjeg dana stanke za analizu jednog slučaja… U odnosu na ovo, i hrvatska birokracija djeluje prilično učinkovito.

Što bi tek bilo da se Ben Sulayem nije “osobno uključio u rješavanje slučaja” i naglasio “da želi da se to odradi kako treba i što je brže moguće”. Jasno, iz FIA-e naglašavaju da proces mora biti temeljit, objektivan i transparentan.

Pojavivši se na otvaranju Dakar Rallyja u Saudijskoj Arabiji, Ben Sulayem je dao jednu značajnu izjavu: “Integritet FIA-e moj je posao i moja je dužnost čuvati ga, ali to ne znači da ne trebamo proučavati naša pravila. Ako postoji prostor da ih unaprijedimo, učinit ćemo to. Rekao sam i na prvoj konferenciji za medije, nije to Knjiga Božja. Pravilnike su napisali ljudi, a ljudi ih mogu poboljšati i mijenjati.

Ono što je donekle pozitivno, iz krovne su automobilističke federacije barem priznali da je onakva završnica bacila mrlju na Svjetsko prvenstvo, no nisu propustili istaknuti da je cijela hajka jednim dijelom nastala zbog nerazumijevanja cijele situacije od strane fanova, pa čak i timova i vozača.

Inače, u FIA-i je nakon izbora glavni čovjek za utrke jednosjeda postao dosadašnji glavni tajnik za motorsport, Peter Bayer, tako da se od njega očekuju rezultati ove istrage. Njega je prozvao i Toto Wolff u svom obraćanju javnosti prošlog mjeseca, kad je rekao da je dobio određena uvjerenja kako će nakon onakvog Abu Dhabija doći do promjena.

Jedna velika promjena o kojoj se puno govori je funkcija direktora F1 utrka. Michael Masi radi na toj dužnosti od početka 2019. i iznenadne smrti Charlieja Whitinga, a nije Abu Dhabi jedina mrlja u njegovom životopisu. Cijeli je tu niz situacija u kojima je pokazao poprilično nesnalaženje, a po mnogima i donosio pogrešne odluke. Iz prošle sezone dovoljno se prisjetiti sramotne nedjelje na stazi Spa-Francorchamps ili onog njegovog cjenkanja “kao na placu” u Saudijskoj Arabiji.

Može li nakon svega Michael Masi nastaviti s radom kao direktor F1 utrka?

Povjerenje timova u Australca definitivno je poljuljano i zapravo djeluje nezamislivo da bi on mogao/trebao nastaviti raditi kao direktor utrka. Nakon svega što se događalo krajem 2021., Masi je u potpunosti izgubio integritet. Autoritet nikad nije niti nametnuo, rekao bih. Jasno, drugi je problem koga postaviti na njegovo mjesto. Na tu temu, Martin Brundle kaže “pazite što si želite”.

“Kime bi ga zamijenili? Ono što s apsolutnom sigurnošću znam, zamjena Michaela Masija neće riješiti problem. Prevelik je to posao za jednu osobu, u sezoni s 23 utrke, a taj broj samo može rasti”, kaže Brundle pa dodaje: “On bi mogao biti žrtveno janje. Ono što je stvarno važno ovdje je da se sve ovo ne pomete pod tepih. Moramo razumjeti što se dogodilo i zašto se neće ponoviti. Moramo ponovno uvjeriti navijače da je ono što vide stvarno, iskreno i da koriste svoje slobodno vrijeme kako bi gledali jedno pravo natjecanje.”

Još jedan od bivših vozača, Johnny Herbert, sličnog je stava: “Na poziciji koju on drži, morate imati povjerenje. Mislim da je to povjerenje u potpunosti isparilo. Problem je s kime ćete ga zamijeniti jer iskustvo je vrlo, vrlo važno za onoga tko dođe na tu poziciju. Michael je imao veliku sreću da je radio pod Charliejem Whitingom i naučio puno dobrih stvari u tom pogledu. Imamo li nekoga tko iskače u prvi plan kao zamjena za njega? Ne, to je prava zagonetka.”

Možda se prema nekim napisima pogrešno shvatilo da u novoj kadrovskoj križaljci FIA-e nema mjesta za Masija ili Nikolasa Tombazisa. Oni su i dalje na svojim funkcijama (Tombazis kao glavni čovjek za tehnička pitanja u utrkama bolida jednosjeda), ali sada imaju novog čovjeka kojem odgovaraju, a to je spomenuti Bayer. I još treba naglasiti da je to dogovoreno prije utrke u Abu Dhabiju, a nije posljedica onoga što se tamo dogodilo.

Pojavila se čak priča u jednom dijelu medija da je Mercedes odustao od žalbe, uvjetujući smjenu Masija i još nekih visokorangiranih dužnosnika FIA-e. Naravno, nema nikakve službene potvrde takvog dogovora.

Ono što u Mercedesu ne skrivaju – veliko razočaranje raspletom prošle sezone, kao i osjećaj da je Hamiltonu titula “ukradena”. Zbog toga zahtijevaju već spomenutu detaljnu reviziju i nakon toga reakciju Svjetske automobilističke federacije.

Je li uistinu moguć Hamiltonov odlazak iz Formule 1?

Dok je Wolff kiptio od bijesa u Abu Dhabiju i “lupao na vrata” sudačkih prostorija, Hamilton je poraz ponio gospodski. Čestitao je Verstappenu na naslovu prvaka i ponio se doista korektno u svakom pogledu. Nakon toga odradio je još završni posjet Mercedesovoj tvornici i kakvu – takvu proslavu konstruktorskog naslova, koji je ipak nekako ostao u sjeni, a onda se sasvim povukao u izolaciju. Nema nikakvih aktivnosti na društvenim mrežama, niti javnih pojavljivanja, a brzo su počele priče kako razmišlja o povlačenju iz Formule 1.

Hamilton čestita Verstappenu nakon VN Abu Dhabija (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Takva nagađanja potpalio je Wolff izjavom da se nada da Lewis nije previše razočaran da bi nastavio voziti u Formuli 1. U početku se sve činilo kao pretjerano dramatiziranje, no što više vremena prolazi, kao da i rastu sumnje u nastavak karijere sedmerostrukog prvaka.

Kako prenosi britanski Sky Sports, Hamiltonova budućnost u Formuli 1 još uvijek nije jasna, a jednim dijelom ovisi o ishodu FIA-ine istrage događaja na VN Abu Dhabija. Ako je tome doista tako, postoji jedan veliki problem. FIA će rezultate svoje istrage objaviti 18. ožujka, a predsezonska testiranja trebaju početi 23. veljače. Dakle, Lewis svoju odluku jednostavno mora donijeti ranije. Ponavljam, ako je odluka uopće upitna. Osobno, ne vjerujem da stvarno pomišlja o povlačenju, no opet ništa nije sigurno dok se Hamilton javno ne izjasni o svom statusu.

Predsjednik FIA-e na temu Hamiltonova odlaska: “Ne mislim da će otići. Je li Lewis objavio da se neće utrkivati? Nije. Kad ste vozač, onda se izjasnite, a ne puštate da glasine govore umjesto vas. Uvjeren sam da će se Lewis vratiti. On je važan dio motorsporta i Formule 1, naravno, a nova era može povećati broj njegovih pobjeda i postignuća. Tu je i Verstappen. Vrlo sam siguran u to da ćemo gledati vrlo izazovnu sezonu Formule 1.”

Tko su potencijalne zamjene za Hamiltona?

Ako najtrofejniji F1 vozač stvarno još uvijek nije odlučio hoće li voziti u 2022. godini, time stavlja svoju momčad u vrlo nezgodan položaj. Sve su vozačke postave za iduću F1 sezonu formirane i potvrđene, tako da Mercedes baš ne bi imao puno manevarskog prostora pri traženju zamjene za Hamiltona, u slučaju da se on odluči povući.

Bila bi to situacija dosta slična onoj kad je Nico Rosberg kao grom iz vedra neba objavio svoje povlačenje, a Mercedes reagirao dovođenjem Valtterija Bottasa iz Mercedesa. Finac je nedavno baš otišao u Alfa Romeo, a na njegovo mjesto (opet iz Williamsa) stigao je mladi George Russell.

Jasno, u bespućima interneta sada se kreiraju različiti scenariji. Prema jednom, Mercedes bi mogao odigrati na sigurno pa pokušati vratiti Bottasa u momčad, no to bi vjerojatno dosta koštalo jer je Valtteri s Alfom potpisao višegodišnji ugovor i sigurno se švicarskoj momčadi takav preokret ne bi dopao.

Kao opcije se spominju Nyck de Vries i Stoffel Vandoorne, obojica Mercedesovi vozači u Formuli E. De Vries, inače aktualni prvak Formule E, već se spominjao kao mogući novi vozač u Formuli 1, najviše prošle godine u kontekstu Williamsa, no mjesto je ipak dobio Alex Albon. Vandoorne je ranije vozio za McLaren, Mercedesov je rezervni vozač zadnjih godina, no nekako je teško vjerovati da bi on bio ‘taj’.

Dobro zvuči priča da bi Mercedes probao vratiti Estebana Ocona, svog bivšeg vozača koji je sad u Alpineu, a francuska momčad ionako ima na čekanju F2 prvaka Oscara Piastrija. Zanimljiva teorija – Mercedes uzima sve boljeg Pierrea Gaslyja iz AlphaTaurija, budući da ga Red Bull očito baš ne doživljava kao ozbiljnog kandidata za mjesto Verstappenovog momčadskog kolege. Lando Norris koji bi s Russellom činio mladi i potentni britanski vozački par, Nico Hülkenberg kao super zamjena… no, da sad ne idemo previše u širinu s tim idejama. One zasad ionako nemaju neko uporište.

Na VN Rusije 2021. Hamilton je proslavio svoju 100. F1 pobjedu (Photo: Steve Etherington)

Lewis Hamilton postigao je jako puno u Formuli 1, no ostao je taj jedan cilj do čijeg ga je ostvarenja dijelilo pet krugova na stazi Yas Marina. Osmim naslovom prvaka svijeta ostvario bi nešto što nikome do sada nije uspjelo, a usprkos toj gorčini iz Abu Dhabija, nekako više vjerujem da mu je to dodatna motivacija i da mu se budi želja pokazati u novoj sezoni svima kako bi stvari trebale stajati, nego da stvarno razmišlja o odlasku. Mišljenja sam da se ta prijetnja njegovim odlaskom više koristi u političke svrhe, no vrijeme će pokazati.

Nećemo čekati dugo. Do početka testiranja ostalo je malo više od mjesec dana, a uskoro će i prva predstavljanja bolida. Sreća pa se očito lakše i brže može odraditi kompletne pripreme između dvije sezone, nego proanalizirati jednu spornu situaciju. Da se pita FIA-ine stručnjake, sezona 2022. počela bi vjerojatno za dvije-tri godine.

Pretplati se
Obavijesti o
93 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
lilydugorepec@gmail.com

Poštovana redakcijo zašto me nepotrebno odjavljujete? Pa, znam i sama to napraviti.

johhan peacedohan

Ovo je samo marketinški trik i dobra reklama, jer dok se god o ovome priča radi se o svojevrsnom marketingu i reklami. Po meni Lewis jeste nabolji vozač današnjice ali naivna je priča da se nezna, a posebno njegovo poslodavac, da li će voziti ovu sezonu. Naravno da će voziti, jer bi ga u suprotnom Mercedes ostavio bez gaća na štapu ukoliko bi se od sredine januara na nadalje predomislio.

lando

https://youtu.be/1hXjcSqGrhc

Evo malo lobiranja🤣🤣🤣🤣

Desmosedici

Svašta se može pročitati po netu..eto, čitam kako neki utjecajni Njemci lobiraju kod Mercedesa, naravno u centrali u Stuttgartu a ne u Brackleyu, da u slučaju Lewisova odlaska iz F1, prebace Seba Vettela iz Aston Martina u Mercedes..naravno, zasad samo nagađanja, ali je netko pokrenuo tu ideju.

Deyo

Kakav cirkus!!! 😀 Ceo uspeh Mercedesa pod vodjstvom ovog svetskog probisveta Toto Wolffa i ceo upseh ovog nepismenog cirkusanta, od pocetka, samo se sredjuje za zelenim stolom. I sada pokusavaju izdejstvovati jos koju sezonu gde ce dominriati bez konkurencije. Ovo sto je Vertsappen i Red Bull uradio prosle godine vredi vise nego sve ove bezvredne Mercedesove i Kmeciltonove titule od 2014. Moze da proba da ih ucenjuje i bojom koze, mislim da je svima dosta ove nesportske svinjarije, i vreme je da F1 se vrati izvornim nacelima utrkivanja i sportskog duha. I Bitangtoto i Kmecilton napolje!!!

Lewis8

Kakav jad. Toliko riječi i sve subjektivno prikazivanje situacije bez i jedne činjenice. I tako svakodnevno godinama. Potražiti na googleu što to znači.

odsenne

majstore da pozdravim(novi sam),vidim nije te bilo od kad je bio kraj sezone.
Pitam se zašto?
Već duže čitam komentare i vidio sam da si bio najglasniji što se tiče ham… i odjednom kada je izgubio i ti si nestao kao on sada(da te on to ne kopira?).

Deyo

Jad je provesti onoliko vremena i otvarajuci gomilu profila i lupanja minusa u odbrani jedne iluzije, i definitivno najprecenjenije sportke licnosti ikada. To ne moras traziti na google-u. Britasnka arogancija, ovaj probisvet Toto i sve sto su napravili od F1, to je horor!!! Nisu mogli podneti cinjenicu da su Nemac, Brazilac i Argetinac imali rekorde, pa su isli da stvore laznu legendu. Utrkivanje bez konkurencije ili podmetanje noge i blokiranje bilo kakvog napora da neko dobije sansu sustici ih. Pa, gotovo je!!!! Jos jednom, ono sto su Red Bull, Honda i Verstappen uradili je legendarno, i zasluzuje jedan dobar film.… Read more »

Desmosedici

Ma kakva istraga?.. I što ona konačno može promijeniti? ..Ništa ! Prvak svijeta za 2021.g. je Max Verstappen..Mislim da je ovo “diplomatski”, bolje reći pritisak sa pozicije moći od strane Mercedesa i njegova moćnog lobija na FIA-u..a što se tiče Lewisa i njegova daljnjeg takmičenja, ova “istraga” nema nikakve relevantnosti..ja osobno mislim da se on “usrao” zbog svojih godina i zbog konkurencije koja ga čeka slijedeću sezonu..znam, idealan scenarij mu se izjalovio kada nije uspio osvojit osmi naslov i povući se..ovako, ako ostane ide u neizvjesnost..u lutriju..možda uspije a možda i iskompromitira cijelu karijeru ako ne ostvari željene rezultate..mnogi veliki… Read more »

Race Engineer

Istraga je isključivo za bolju budućnost, znači utvrditi gdje se griješilo i probati napraviti promijene da se takve stvari čim manje događaju. Lewis je znao tko će mu biti timski kolega kad je potpisao ugovor za 2022 i 2023. Da se usrao ne bi ga potpisao. Ima on godina ali na kraju krajeva borio se za prvaka u posljednjoj utrci sezone tako da se za sada nigdje ne vidi njegova “istrošenost”. I da je osvojio osmi naslov u 2021 već je bilo objavljeno da će voziti i dalje, tako da se nigdje ne vidi njegov strah od mladog timskog kolege.

Desmosedici

Tko god je bio motiviran boljoim budućnosti F1 trebao je tražiti istragu odmah na početku sezone nakon Bahreina ili najkasnije na sredini sezone nakon Silverstonea..tada se vjerojatno nebi dogodio onakav Abu Dhabi..tu ne mislim samo na zadnji krug nego na cijelu utrku počevši od Lewisova nevreaćanja pozicije.. da se ne vraćam na Montreal 2019 kada je tako bezobrazno ukradena pobjeda Sebu Vettelu.

Berislav

Zanimame tvoj osobni razlog za pisanje ovakvog komentara. Pitaš se zašto? Spomenuo si dva primjera/argumenta za tvoju teoriju opanjkavanja. Prvi:Montreal 2019. Krugovima i krugovima Lewis je bio na NJEGOVOM REPU METAR-DVA IZA. Svijesno si zanemario tu činjenicu. Da naglasim, SEB je SAMOVOLJNO sijekao zavoj.jer je bio nesposoban savladati ga. Primjer drugi: Max i Lewis PARALELNO su pokušali uči u lijevi zavoj. Pritom je Max PROSTAČKI NASILNO vozio do desne bijele linije SA NAMJEROM, NE DA SKRENE U ZAVOJ NEGO DA DOSLOVCE IZGURA LEWISA SA STAZE I TOLIKO DALEKO DA JE I ON MORAO SA KOTAČIMA IĆI VAN STAZE.. Suci su… Read more »

Desmosedici

Recimo da se ne razumijem u F1 tehnologiju pa tako nisam mogao znati za podatak koji vi ovdje iznosite, a to je da su 2019.g. u F1 već postojali takvi bolidi koji su se mogli voziti jedan iza drugoga.u utrci i doslovno pratiti u punoj takmičarskoj brzini na razdaljini od metar-dva i to tako krugovima. Zato se čudim čemu se sada muče da izrade ovaj novi bolid sa novim aerodinamiočkim konceptom zvanim “ground effect” kada su već tada 2019. imali bolid sa takvim karakteristikama. Dajte to pojasnite nama laicima..pojasnite nam i drugu situaciju o kojoj ste pisali, a to je… Read more »

Berislav

Poštovani gospodine, prvo moja isprika što sam pogriješio u oslovljavanju, zatim imam pitanje: dali ste ikada koristili YT? Zašto pitam? Naime tamo imate priliku vidjeti stotine primjera koji Vam daju odgovor na ono što neznate. Pokušajte i na F1TV.Koliko poznam Lewisa Nikada nije rekao da mu je nemoguće pratiti bolid ispred sebe eventualno bi bio odgovor “teško ali moguće”. Zadovoljni? Još nešto. Dali znadete možda njegov nadimak iliti Spitzname. otkrit ću Vam i glasi Krvosljednik/Bloodhound!-Trenutno jedini na F1 gridu.Savijet, nemojte teoretizirati bezpotrebno, ne vodi nićemu.I ako ste uspoređivali kruške i jabuke pa su ljudi shvatili da to neide, nemojte dalje,… Read more »

Desmosedici

Šteta što Lewis nije podijelio ta svoja znanja i vještine Bloodhounda sa F1 zajednicom i sa FIA-om..ovako bez potrebe razvijaju nove bolide i troše ogromne novce..bolje da su dio tih nepotrebnih troškova preusmjerili njemu za njegov humanitarni rad.

Berislav

Budite dobri pa mi pojasnite što je Vama sporno u mojem odgovoru na Vaš komentar, dali ponašanje bolida na stazi tijekom trke ili Vaša neprimjerena usporedba Canade i AbuDhabia u stilu “krušaka i jabuka”, a da bi se opanjkao Lewis. Bilo bi mi drago da mi to pojasnite. Stojim Vam na raspolaganju!..

Desmosedici

Sporno je sve što pokušavate konstruirati, a poanta je da je vaš pulen nezasluženo pobijedio u Canadi 2019. a da nije uspio preteći Vettela do kraja utrke.

Berislav

Žao mi je što ste na ovakav način vodili razgovor. Naime, prekasno sam shvatio da vi uporno brkate razmišljanje srcem sa razmišljanjem glavom. Vama argument ne znači ama baš ništa a on je jedini motiv za kulturan i razuman (RAZUM) razgovor. Srce nema razuma, radi uporno na jedinstven način bez upotrebe glave. Sada mi taj vaš način razgovora pojašnjava i prijašnje naše sporove. Nek Vam je sa srečom.

Desmosedici

Vaš problem je što meni pokušavate imputirati ono što vi u stvari stalno i uporno radite..zapravo kako vi funkcionirate..srcem, a ne argumentima i razumom..vi niste ponudili nikakav argumenat a na njega se stalno pozivate..kako se mogu složiti da su se u Canadi Seb i Lewis vozili krugovima na razmaku od metar-dva?..znate li što pričate?..kolika je vrijednost metar-dva?..to vam je ugrubo negdje od petine do manje od polovice dužine bolida F1..zatim tvrdnja da Seb nije izgubio prednost u odnosu na Lewisa kada mu je bolid zaplesao po stazi? ..pa kako je tek tada Lewis došao u poziciju da pokuša napasti Seba… Read more »

Berislav

Sada Vas iz opreza pitam jer nebih volio biti nepristojan:Dali vi vidite ili ste možda hendikepirani? Naime vašim odgovorima i opisima, pojašnjenjima stičem dojam da nešto nije uredu. Možda je ipak bolje da prekinemo ovaj Vaš način razgovora. Pozdrav.

Berislav

Ja se ispričavam, ali sam u dobroj namjeri da Vam olakšam razumijevanje Formule 1, pronašao video spot trenutka izljetanja Vašeg pulena, snimljeno kamerom sa Lewisovog vozila. Nadam se da će Vam biti od koristi. Sretno.
(https://www.youtube.com/watch?v=gqhX-ZzPhzo)

Berislav

Ovo mi je kod Vas promaklo pa još jednom istićem……”te time izgubi prednost koju je imao ispred bolida koji se nalazio iza njega, kako se to može kvalificirati kao “samovoljno sječenje zavoja” te još i kazniti ako time nije stekao već izgubio prednost koju je imao.?”. Evo odgovaram,..njje izgubio...Pojašnjenje je u.videu čiji sam link poslao u mom predhodnom odgovoru te nemam komentara,. Inaće dragi gospodine, naučen sam ne slijepo vjerovati niti Vama niti bilo kome drugom ovdje,na netu. Ako ništa drugo, to ovaj primjer potvrđuje.

Ljubitelj F1

A što ćemo s VN Monaka, VN Suzuke, VN Austina 2015.? Da nastavim dalje? Ono što je Hamilton radio drugima je ok, ali kad netko istom mjerom vrati onda je nasilno. Kao što je Perezova vožnja “opasna” hahahaha. Smiješni ste vi Mercedesovi fanovi. Da je kojim slučajem situacija bila obrnuta, da je Max napravio isto što i Hamilton mogu si mislit kako bi vi, Mercedesovi fanovi, rekli kako je to opravdano. Isto i da je vodio cijelu trku pa da je Ham bio taj koji bi ga u zadnjem krugu prestigao. Mogu si zamisliti kako bi vi bili tako “objektivni”… Read more »

lando

Šta ima ikompromitirat karijeru, molim te…..?
Pa lik ima 7 naslova, aloooo

Desmosedici

Mnogi veliki sportaši iskompromitiraju blistavu karijeru u zadnjoj ili zadnjim sezonama kada više nisu na svojoj nekadašnjoj razini..to ti je tako..kada su Dragana Đajića pitali zašto je u 31 godini “objesio kopačke o klin” on im je rekao što ga je na to ponukalo i misli da nije pogriješio..naime u jednom duelu ga je pretrčao jedan obrambeni igrač koji je slovio kao dosta spor, a Đajić je tada bio fizički u potpunom treningu i zdrav..to mu je bio signal da je njegovo vrijeme prošlo..da je tako ostao igrati još sezonu-dvije svi bi ga pretrčavali i rugali se sa njime.

lando

Šta bi na to rekao seb ili kimi…
Ne dijelimo isto mišljenje ali ok….

Ljubitelj F1

Ako se ne varam, Lauda i dalje drži rekord kao najstariji osvajač prvenstva. (treba provjeriti)

Ljubitelj F1

**edit: Fangio je s 46, Lauda je 10. s 35**
Nikad ne bih rekao

Desmosedici

Nije svatko istih bioloških predispozicija, ali se ipak na svakome osjeti kada mu počinje silazna putanja i kada mu je vrijeme za odlazak.. Seb je dvije i pol godine mlađi od Lewisa, ali je i on u poznim godinama..Kimi je otišao..ostao je još Alonso koji se dosta dobro bori sa godinama..vidjećemo kako će izgledati u novoj sezoni.

west 044

Jel to vrijedi i za Schumachera u zadnjim sezonama kad je Rosberg obrisao pod sa njim ili se on kao svetinja ne pika!!!?

Desmosedici

Pika se..naravno da se pika svakome..ali se ti kao obično iskompromitiraš zbog svoje zluradosti, a nisi glup, pa pričaš gluposti..Michael je u tu avanturu sa Mercedesom ušao na nagovor Rossa Browna nakon pauze od 3 godine u svojoj 42 goj godini..Brownu je trebao jedan takav vozač perfekcionist sa velikim tehničkim znanjem i iskustvom za razvoj bolida ..Michael se već davno pozdravio sa takmičarskom karijerom jer je bio svjestan svojih godina i ograničenja koja s tim dolaze..uz to su i forsirali Rosberga kao mladog perspektivnog Nijemca u najboljim godinama..i nisu pogriješili..sada vidimo koliko je Rosberg bio dobar vozač jer je Lewis… Read more »

Lewis8

Promijeniti prvaka? Ahahahha. Nekadašnji insajder Ferrari ekipe danas potpuna neznalica u šoku.

Tko je uopće rekao išta o naslovu? Sve piše u tekstu, pročitati. Igor se potrudio.

Evo za ljubiteljaF1 koji misli da se Mercedes/Hamilton navijači nadaju naslovu. Hejteri se boje. Hahaha.

Desmosedici

Mali što ti je? Da nisi pojeo previše Griotte čokoladica punjednih sa likerom?

Nosko

Ti si se malo grublje izrazio, ali se slažem sa tobom. I ja isto tako mislim, da je svjestan da može puno toga izgubiti, a motiv i vjera su mu poljuljani.

robif

I i FIA se sprema 45. Ko u Jugi pa će se izvlačit kosturi iz ormara…..

LUTHER

nastavak njegove karijere ne ovisi o istrazi… ovo je (barem s mercedesove) strane, jedan pritisak na fia-u… za slijedeću godinu… budimo realni, cijela sezona je imala puno problema vezano za kazne… i.. na neki način je ovo sve dobro da fia konačno sjedne i stvarno pregleda sve situacije i da se slijedeće godine konzistentno donose odluke…. ali, 2021 je dosta toga išlo na ruku mercedesu i hamiltonu… tak da… biti će zanimljivo slijedeće sezone kak će se fia prema njima ponašati

mody

Dajte kmecavcu naslov Ili ce otici iz formule 1jbt koja primadona razmazena ne bi nikad bio prvak da j svaka sezona bila ovakva

lando

Pa normalno da ne bi!

Lewis8

Eh, da nema 2007.

Ljubitelj F1

Eh, da nema 2008.

Yukihonda

Ovaj naslov nema veze sa povratkom… Što mislite o čemu Ham.. razmišlja???kakve su mu šanse po povratku????ili još jedan gubitak…. a to treba progutati… znamo da je razmažen… svakako mu želim brz oporavak….

Lewis8

Razmažen. Haha

Za razliku od ostalih vozača koji se otimaju za mjesto u Haasu i Williamsu.

ivano123

hamilton neće izaći iz f1

west 044

Jedino točno!!!

Race Engineer

Bilo bi dobro da svi ovdje zajedno sa redakcijom pošaljemo pismo podrške Lewisu Hamiltonu da ne odustane i da se vrati još jači i spremniji i konačno osvoji taj osmi naslov. Osim šta je već najbolji vozač svih vremena njegova osma titula bi nam svima dala zadovoljstvo da smo baš mi to doživjeli.

Nosko

Ne, hvala.😂

Desmosedici

Sva se priča prozirno svodi na slijedeće: Lewisu je 38-ma godina, dobio je mladog, kvalitetnog suvozača, gladnog uspjeha..sve ostalo je nebitno za odluku ostati ili otići iz F1.

mika.KA

Ima i tu istine! A poznavajuci politiku merca lako bi mogao i russell zapapriti LH.
Nije to ferrari da se u zadnjim metrima poklanja pobjeda to boze najvecem

B4c4

2002 Austrija Barrichello => Schumacheru
2002 Indianapolis Schumacher => Barrichellu
Istina to Mercedes nije nikad napravio!

mika.KA

Naravno da nije to mercedes nikada napravio! Slazem se 😉

B4c4

Normalno da nije svi puštaju LH dok obratno nikada.
Dok je Schumacher barem nekad propustio.

Race Engineer

Meni je uvijek bilo žao Barichela u to doba kakvo poniženje je doživljavamo zbog tog Shumachera. Dizao je on nogu sa gasa jako često. Zapravo Ferrari je izmislio to propustanje prvog vozača oni su to počeli.Pravi pioniri za uzdizanje prvog vozača i ponižavanje drugog. Da su to patentirali zarađivali bi milijune samo na račun toga.

B4c4

Ne radi se o tome tko je šta izmislio jer bi se tu sad moglo pisati do sutra.
Ja sam samo odgovorio gdje se navodi da se samo MS propuštao i naveo sam primjer da je i on pustio zadnji par metara. A da ne spominjemo 99 kada se vratio i pomagao Irvine-u samo što ovaj nije bio u stanju to iskoristiti.
Činjenica je da je MS barem nekada propustio timskog kolegu do LH NIKADA.

Ljubitelj F1

Ne kuže ljudi to, uzalud se trudiš.

Ljubitelj F1

Pa Merc je radio puuuno gore Bottasu. Tak da nemoj pričat.

Nosko

Da je Barrichello bio bolji od Shumija, tretirali bi ga tako. Ali nije, i on sam je toga bio svijestan. Zato se ne slažem da je bio ponižavan. Može biti ponosan što je vozio za Ferrari i Shumijev suvozač.

Desmosedici

Upravo tako..ipak je zahvaljujući Ferrariju napravio rezultatski solidnu karijeru u F1.

Desmosedici

Moram priznati, priglup komentar..MS je bio za klasu bolji od Irvinea, Rubinja i Masse i postupci momčadi su bili logični..dokaz tome je Kimi koji je izgubio status prvog vozača protiv Masse jer je popustio u formi..ili Vettel protiv Leclerca, ista situacija.. ne brini se, Ferrari zna što radi.

mika.KA

A bottas je u klasi sa lh?
Rosberg ga je pobjedio u zadnjoj utrci sezone. Da imaju politiku kao ferrari vec bi lujo imao 8 naslova.
Ali zato se ferrariu to odbilo u glavu kada je kimi rekao ko vas jebe (monza) i od te utrke seb lagano gubi naslov za prvaka. Nakon te monze bio je singapur gdje su kimi i seb (a ukljucio se i max) imali start (nisu htjeli popustiti jedan drugom) i slupali se i lh ni kriv ni duzan uzima pobjedu.i odmah nakon toga japan gdje sjebu sebu svjecicu i ostalo je se povijest

Ljubitelj F1

Rosberg je jedini problem koji se Mercu dogodio u 8 godina. Šteta, a razvijao je bolid s MSC.

Desmosedici

Rosberg je bio odličan vozač.

Desmosedici

Eto vidiš..mora postojati hijerarhija..kada nema reda ima nereda..umesto uspjeha nastane neuspjeh.

Berislav

Potpuno se slažem, odličan zaključak. Dodao bih samo::
“The deal we have is we want to race each other and I’ve never asked or demanded to be a number one”, Lewis Hamilton, Mercedes driver.
Sa užitkom ću gledati njihova nadmudrivanja..

Pratiteljcro

Vec si zaboravio na totovu “kalibraciju”? Jel to taj uzitak zmirenja?

Pratiteljcro

Kada krene utrkivanje kotac uz kotac lewis je u banani spram maxa!
Nema tu PR-a, sudaca, direktora utrke i ostalih “krivaca”.
Tako da u buducnosti hamilton moze samo sanjati o puno boljem bolidu spram ostalih jer jedino na taj nacin moze uzeti win.

Berislav

“Silverstone…2021”. ugh. Jel ti zapeo knedl u grlu kad si vidio što si ovdje postao? Ma.naravno glupost. Jel’ znaš možda što je šapnuo po tiho Maxu (Kartingboy)? “Ovo te čeka svaki puta na takvom mjestu” i odradio ostatak utrke i pokupio bodove. Sad ti je valjda jasno zašto ima toliko WDC i ostalih “sitnica”. Ajd’ uživaj!

Pratiteljcro

Bas sam tebe zapamtio u komentarima tocno u tom silverstoneu kojeg spominjes, direkt nakon utrke tada a vidim i dalje nerazumijes utrkivanje i fiziku. Ja ti mogu nesto reci ali nemogu to razumiti za tebe!! Ako ti nesto nekuzis, ja ti tu nemogu nista. A nekuzis jos od silverstonea da ham u trenutku sudara NEMA kontrolu nad bolidom! To da ham nema kontrolu sam napisao jedno 10 puta od tada, ali ocito nije vrijedilo. Isto kao sto sam napisao tada kao i neki ljudi ovdje da ves cima volanom u lijevo i tako ostavlja prostora za “igru”! Dali ti je… Read more »

Ljubitelj F1

Pusti Pratitelju, Bero nam je malo senilan pa ga treba podsjetiti na 2015. Sreća pa je karma došla već 2016. 😉

Berislav

Iz kojeg prsta si isisao tu, napisanu 10 puta, glupost? Nemoj trkeljati, povuci ručnu i odšuti. Bit’ će ti jednostavnije i ugodnije.I usput progutaj taj knedl već jednom, Brže će ljudi zaboravit.

Pratiteljcro

…eto, i dalje nekuzis fiziku utrkivanja i sto ej to podupravljanje.
I kako da se razumijemo?

North33

Najbolje bi bilo da se povuku zajedno Toto i Luis, jer doista su kontaminirali ozračje u f1, merc.koji ima bogatu povijest zasigurno to ne zaslužuje.

Lewis8

Hahahaha. Prejako.

Nevjerojatna količina nelogičnosti u samo jednoj rečenici. Od kuda početi.

Da, Lewis i Toto su Mercu iza leđa osvojili 8 prvenstava. Hahahha

Mercedes je svih razvalio. To se dogodilo. Najbolji vozač u najboljem bolidu.

North33

Nije nelogičnost, ako se pozivaš na osvojena prvenstva, onda je to prošlo vrijeme, kada su bilo dominantni i nikada nismo ni mogli znati kakvi su uistinu jer nije bilo neke konkurencije, govorim o zadnjoj sezoni, kada su dobili konkurenciju i pokazali svoje pravo lice. Da je Lauda tu, sigurno da ne bi dozvolio blamažu koji merc.radi sa Totom na čelu.I nemaš potrebe potvrdjivati da je Luis najbolji vozač, on jeste jedan od najboljih, to nikada nije bilo sporno, svatko ima svoje viđenje.Za mene je ovu sezonu bio bolji Max.

Lewis8

Kakva panika među ekipom koja je cijelu prošlu sezonu vrištala protiv Masija. Naravno sve do zadnjeg kruga zadnje utrke.

Yukihonda

Ti si zdušno branio odluke sudaca kada se ticalo tvoje guzice…

Lewis8

Cijelu sezonu. Od početka do kraja. Zazivali ste smjenu Masija. Sad kad će se to možda i dogoditi okrenuli ste ploču. Hahaha

Race Engineer

Naravno da ne ovisi. Da li je to namjerni Mercedesov PR…nije. Moje mišljenje je da se Lewis povukao iz razočaranja i jednostavno želi napuniti baterije i pronaći motivacije za nastavak. Sigurno mu pada na pamet odlazak iz F1,ali sa druge strane tu je i niz stručnjaka savjetnika koji mu pomažu u svemu tome. A da se i spomene da on već ima ugovor na dvije godine sa Mercedesom pa nije ni tu tako jednostavno.Ono šta je zanimljivo je da se već mjesec dana samo prića o tome,pogotovo u stranim medijima, forumima i raznim portalima.Maxov naslov je skroz u sjeni toga… Read more »

svakako

Crne ovčice (ništa tu nije rasistički, bolidi su im crni tako da ne glupetajte) se ne mogu pomiriti da su ošišane i potučene na svim poljima, na stazi i izvan nje, u uredima i izvan njih, pa sada pokušavaju opet na prljav način putem medija i PR-a i šutnje LH izvršiti nekakav pritisak na FIA. Ne znam šta misle time postići ali ne čudi me uopće od njih takav način jer svakako nikad nisu bili sposobni išta postići poštenim i radnim putem nego raznim ucjenama, spletkama, lobiranjima itd. To veze sa sportom nema. Baš pravo viteški, nema šta. Kriminalna momčad… Read more »

Pratiteljcro

Samo se nadam da ce doci kraj namjestanjima tj toj tipicnoj F1 prici iz pozadine.

Desmosedici

Njemačke? Bracley i Brixworth nemaju nikakve veze sa Njemačkom..osim što su ih posipali bombama i raketama u 2.sv. ratu.

west 044

Vidiš kako se vremena mijenjaju ,sad Englezi rade kako Stuttgart kaže!!!

Nosko

Nastavak njegove karijere da ovisi o rezultatima istrage je popuna glupost. Da se ovo desilo prije par sezona to sigurno uopće ne bi bilo upitno. Tu je sada više pitanje njegove motivacije, vjerojatno mu je došlo do zasićenja. Sigurno važe što u novoj sezoni sa novim bolidom i novim kolegom može dobiti, a što izgubiti.
I još jedan podatak što mu ne ide u korist je, da mu u UK pada popularnost, a mladim snagama Norisu i Russellu raste.

B4c4

F1 je bila i prije njega a bit če i poslije njega, tako da ne vidim nikakav problem!

Ljubitelj F1

Ne budite naivni. Pa cijela ova farsa, da se tako izrazim, oko njegova odlaska/ostanka ima za cilj samo jednu stvar – napraviti boom u javnosti. Da ispadne underdog. PR kojeg mediji očito puše jer o čemu se piše nakon zadnje utrke? O Hamiltonovoj budućnosti, hoće li voziti ili neće, svo to naivno iščekivanje mi je tako jeftino kao njegova konverzacija za vrijeme utrke: “Bono, my ttires are gone”, a onda nakon toga napravi tri purple sektora. Tako da, naravno da će Hamilton voziti ove sezone. Želi se samo spinat oko te zadnje trke. Mediji će spekulirati i pisati, ljudi će… Read more »

Berislav

Kada će ovo već jednom paranoički mazohističko uživanje u pljuvanju po jednom timu prestati? Volio bih da se Merc makne bar na neko duže vrijeme pa da konačno prestane to Glupiteljsko iživljavanje po njemu. Več osam godina slušamo provale mržnje i izmišljotina a vidje ćuda osvojili su WCC/WDC sedam puta, napravili najbolji motor, napravili pravu karoseriju za njega, izmislili DAS i…formirali najuspješnijeg vozača na gridu, a zanimljivo ni riječi o tome. Tja, takvi smo kao ………!

LUTHER

imaš pravo, ali svaka medalja ima dvije strane… još uvijek se postavlja pitanje tj sumnja kako to da je mercedes posato tako dominanta od 2014.? i dalje svi sumnjaju da mercedes znao pravilnik puno ranije od ostalih… sjeti se onog testiranja guma, s aktualnim bolidom i s aktualnim vozačima.. kazna nikakva.. DAS sistem koji je bio legalan ali je fia rekla nakon sezone neće biti legalan.. pa vidjeli smo kako se kažnjavaju mercedesovi vozači.. silverstone, bahrain, abu dhabi (prvi krug, zavoj broj 6)

Ljubitelj F1

Pošto ne mogu obojici replicirat, odg. ću tebi Luthere, a u istom ću i Beri. @Berislav Molim? Totalno si fulao sve. Pročitaj članak pa se onda vrati na moj komentar. Kakvo iživljavanje? Komentirao sam članak i dao svoj komentar cijele situacije s aspekta njegovog odlaska/ostanka i te medijske hajke koja se digla otkako je sezona završila. Pritom nisam spomenuo niti jednu utrku tako da nemam pojma kako si odgovorio na moj komentar kad očito ono što sam ja napisao i ono što si ti nemaju veze. @LUTHER Opet ćemo o kažnjavanju, utrkama itd. Zbilja mi se ne da, fakat. Stoput… Read more »

Berislav

Itekako dobro si shvatio! Moj post je pisan i odnosi se na bulumentu ljudi, ljudi koji omalovažavaju, vrijeđaju, pljuju, ismijavaju itd, bez ikakvog razloga Tim Mercedes od trenutka kada su se pojavili.Moj post nema veze sa zadnjom utrkom niti sam išta u postu vezao uz tu utrku. Moj post je vezan isključivo uz tvoj komentar jer mislim da spadaš u jednu od gore nabrojenih grupa.

Pratiteljcro

Boris se sa nepostojecim neprijateljem!

Ljubitelj F1

Lewis8, jel to tvoj drugi acc? Po čemu ja to spadam u ljude koji vrijeđaju, omalovažavaju, pljuju, ismijavaju itd.? Kao što sam Lewisa8 više puta zamolio da mi argumentirano kaže di ja to lažem, isto tako tebi kažem (ako ipak ti i Lewis8 niste ista osoba) da mi točno kažeš, da me citiraš di ja to omalovažavam (itd.) momčad Mercedesa. Unaprijed hvala.

Berislav

……..”još uvijek se postavlja pitanje tj sumnja kako to da je mercedes posato tako dominanta od 2014.? i dalje svi sumnjaju da mercedes znao pravilnik puno ranije od ostalih”….. .. .Nadam se da ti nisi jedan od ovih koji sumnjaju….bilo bi glupo, ali eto po neznam koji puta ponoviti ću opet ovdje…..Pred dvadesetak godina, Mercedes i Renault su u jednom trenutku krenuli zajedno u razvoj cestovnog hibridnog pogona. FIA je nekoliko godina kasnije objavila nova pravila za PU, vjerojatno oduševljena uspjesima ovog dvojca, toliko da je pozvala i Ferrari da se pridruži razvoju što je on sa indignacijom odbio jer… Read more »

Ljubitelj F1

Ne kužim kaj je ovo? To ti citiraš mene? Ako je odgovor da, onda ti ja kažem da si u krivu. Ako ne, nemam pojma čemu ovo.

Berislav

Zar ne vidiš u zaglavlju mog posta “reply to LUTHER i njegov post malo više gore?

Related Posts
93
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x