VN Abu Dhabija: Dobitnici i gubitnici

Za nama je luda završnica još luđe sezone. Kao i poslije svake utrke, tako je i nakon ove kontroverzne utrke za VN Abu Dhabija, vrijeme da proglasimo dobitnike i gubitnike zadnje utrke sezone. Kako se pokazalo, neki su postali gubitnici i na razini cijele sezone.

Dobitnici:

  1. Max Verstappen – gledajući razvoj situacije u utrci i odnose snaga na stazi pred sam kraj završnog obračuna sezone, vjerojatno su barem u jednom trenutku svi u Red Bullovom boksu možda i sam Max Verstappen kroz glavu provrtili neke propuštene prilike i nakratko vidjeli još jedno urnebesno slavlje rivala iz Mercedesa. Ipak, Hornerovo zazivanje čuda urodilo je plodom u vidu spasitelja Latifija kojemu, kao i onomad Hamilton Glocku, Verstappen duguje ulazak među vozačku elitu. Što se same utrke tiče, osim šokantne, infarktne i totalno nenormalne završnice, sama je utrka proticala u rekli bismo kontroliranoj dominaciji Lewisa Hamiltona i njegovog Mercedesa bez previše šokova čak i posebno neizvjesnih situacija. Na kraju, dvije su odluke postale ključne i to već spomenuto Latifijevo izlijetanje ali i Red Bullova odluka o prelasku na soft gume koja im je u konačnici donijela naslov, najkraće rečeno. Za sve dodatne detalje u vidu Masijevog oklijevanja s propuštanjem backmarkera itd. jednostavno nema mjesta. Sve u svemu, sve čestitke 24 godišnjem Nizozemcu na svom premijernom naslovu ali i Hondi koju ne smijemo zaboraviti i koja na oproštaju od Formule 1 slavi prvi vozački naslov još od velikog Senne i pradavne 1991. U svakom slučaju neloše ostvarenje za jedan GP2 engine.
  2. Mercedes – iako razočaranje u momčadi Mercedesa koje je nastupilo onim šokantnim gubitkom vozačkog naslova u tom trenutku vjerojatno ne bi ublažilo ni 77 konstruktorskih titula, kada se dojmovi slegnu i ova utješna nagrada dobit će bez ikakve sumnje na važnosti. Pojam utješna nagrada naravno pišemo s velikim navodnicima jer time za početak ne želimo umanjiti važnost te prestižne titule ali isto tako i još jednom naglasiti kako je zasigurno nemali broj onih kojima je na listi prioriteta upravo ova titula najvažnija. Za razliku od prethodnih sedam, ova je možda i sjajnija jer nakon podosta vremena, konkurencija u vidu Red Bulla bila je uistinu žestoka pa je stoga i konačni trijumf slađi.
  3. Carlos Sainz – o Ferrarijevom uzletu u drugom dijelu sezone često smo pisali u ovoj rubrici i govoreći pošteno, zasluge za to pripadaju podjednako i Sainzu i Leclercu. Svjedoči tome i tek 5 i pol bodova koji ih dijele u ukupnom poretku na kraju sezone što dokazuje kako su obojica pošteno odradili svoj posao. Možda i mimo očekivanja novajlija u momčadi pobijedio je u tom mini duelu, a u tom postignuću ključno je bilo ovo vjerojatno nikad manje uočeno i zapaženo postolje do kojega je Sainz došao u sjeni okršaja titana na vrhu. Tim četvrtim ovosezonskim postoljem, Španjolac je ostvario i dodatni profit jer je tko zna već koji maler McLarenovih vozača u ovoj sezoni, ovoga puta upravo Sainz iskoristio i za proboj na peto mjesto u ukupnom poretku vozača, tik iza velike četvorke. Rekli bismo, lijepa i zaslužena nagrada za prikazano u ovoj prilično uspješnoj sezoni.
  4. Yuki Tsunoda – dosta smo kritike tijekom sezone uputili na račun mladog Alpha Taurijevog samuraja koji je u svojoj debitantskoj sezoni patio od kojekakvih dječjih bolesti. Unatoč prilično kompetitivnom bolidu, forma je bila dosta promjenjiva, a samim time i bodovni upisi kojih nije bilo previše. Ipak, za kraj sezone stigao je rezultat ali i nastup koji je u velikoj mjeri popravio dojam i nesumnjivo dao samopouzdanje i ekipi i samom Tsunodi uoči priprema za novu i drugačiju 2022.
  5. Sergio Perez – iako nije završio utrku, Checka ćemo spomenuti zbog onih par minuta slave koje je doživio u “životinjskoj borbi” s Hamiltonom čime je uvelike, barem u tom trenutku, pomogao svom momčadskom kolegi. Doduše, bez svima znanog sudbonosnog Latifijevog krša, bio bi to tek potez za pamćenje, no iako pokazalo se, nije bio presudan, ovim je slavljeničkim raspletom dobio na važnosti. Ono što također možemo reći je kako je na važnosti nesumnjivo dobio i sam Perez u momčadi Red Bulla. Iako je slabija forma u prvome dijelu sezone bila možda i ključna u borbi za konstruktorski naslov, dojam je kako su Checkove dionice pred kraj sezone rapidno narasle.

Gubitnici:

  1. Lewis Hamilton – uoči početka utrke i bez obzira na Maxov pole position, sedmerostrukog prvaka vidio sam kao favorita za naslov. Potez na startu i možemo reći potpuna kontrola utrke sve do tog za njega kobnog 51. kruga to su i potvrdile pa se uspon na toliko željeni tron i vodstvo na vječnoj ljestvici osvajača naslova, činio kao sigurna oklada. U trenutcima kada se stvar privodila kraju, u događaju o kojem već i ptice na grani sve znaju, dogodilo se ono malo ili nimalo vjerojatno. Onaj X faktor, faktor sportske sreće ili kako biste već htjeli nazvati sve one više sile koje su dolazile u vidu izlazaka sigurnosnih automobila, kiše i tko zna kojih sve ne uvjeta, a koje su se gotovo u pravilu okretale Lewisu u korist, sada su mu okrenule leđa i nije pretjerano reći otele iz ruku sigurnu pobjedu i novi naslov prvaka. Ipak, čestitke Lewisu na lavovskoj borbi, posebice u drugome dijelu sezone kada je u nekoliko navrata pokazao svu raskoš svog znanja i talenta.
  2. Kimi Raikkonen – oproštaji čak i nekih manje karizmatičnih, ako hoćete i manje uspješnih i talentiranih vozača obilježeni su uz puno više pompe, protokola i blještavila. Iako nam je poznato kako svjetla reflektora, konfete, kojekakve torte sa simboličkim brojevima i slične kerefeke nisu ni izbliza u stilu Finskog veterana šteta je što se njegova dugogodišnja karijera završila na prilično nepopularan način. U svom stilu, lik za kojega mnogi kažu kako mu u venama umjesto krvi teče antifriz, nije ni malo mario niti cvilio zbog te zle kobi koja ga je snašla već je poslovično hladno izjavio kako rezultat na kraju ionako nije ni bitan jer kraj je došao. U danima i tjednima koji su pred nama, posebice kada se prašina oko ove lude sezone malo spusti na zemlju, retrovizora i priča o velikom Fincu bit će ne sumnjam podosta, a do tada We just leave you alone Kimi.
  3. Lando Norris – možemo slobodno reći i McLaren kao momčad. U raspravi za vrijeme trajanja nedjeljne utrke prilikom još jednog neplaniranog ulaska u boks, spomenuo sam kako je razina baksuza i malera koji su imali u McLarenu u sada već protekloj sezoni bila poprilično frustrirajuća. Netko od kolega dobro mi reče kako je to prokletstvo gužve u sredini poretka u koju su se posebice u padom forme obilježenom drugom dijelu sezone, prečesto nalazili narančasti bolidi. Slična situacija dogodila se Landu Norrisu i u Abu Dhabiju kada je zbog slow puncturea izgubio i protrajbao sve ono dobro što je u utrci radio, a tu prije svega mislim na momački fight s Bottasom. Taj ga je maler vjerojatno stajao i pete pozicije u ukupnom poretku pa stoga unatoč nekim solidnim ostvarenjima i Lando i čitava momčad sezonu završavaju u silaznoj putanji. Ricciardo? Kao i nažalost previše puta do sada, u nedjelju apsolutno nevidljiv.
  4. Antonio Giovinazzi – ohrabren solidnim nastupom u Saudijskoj Arabiji, ne sumnjamo kako je Talijan priželjkivao puno ljepši i dojmljiviji oproštaj s Formulom 1. I zbog oproštaja od ekipe i grida ali nesumnjivo i zbog općeg dojma koji je želio ostaviti kao svojevrsni zalog za planirani povratak među svjetsku vozačku elitu. U taj povratak, Antonio je poprilično uvjeren, ako smijem reći, ja osobno baš i ne, no to tom po tom. U svakom slučaju iako u rezultatskom smislu nebitan, vjerujem kako su i u Alfa Romeu planirali nešto drugačiji završetak jedne vozačke i tehničke ere.
  5. Valtteri Bottas – nećemo previše kritizirati Finca zbog samog rezultata i završne pozicije pa čak ni općeg dojma jer njegov je značaj u utrci kao uostalom i većine drugih vozača, ionako bio gotovo nikakav s obzirom da su svjetla reflektora odavno preuzeli drugi akteri. U smislu rezultata, završio gdje je i započeo u utrci koja mu je nekako stalno išla u krivo i u kojoj nije uspijevao probiti se prema vrhu. Možda je svoj oproštajni nastup, pa i čitavu sezonu Finac zamišljao nešto uspješnije, kompetitivnije i uvjerljivije, no na odlasku iz momčadi, kao vjernom poslušniku, ekipa će mu biti zahvalna ako ništa drugo, na nemalom broju bodova koje je ugradio u ovosezonsku utješnu titulu.

Pretplati se
Obavijesti o
29 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

Toto vuk promiznao maxu ms naslovu dok neki kmecavci jos placu ns portalu haha

F1 fan

Max je sada skinuo vettela sa mjesta najmlađeg prvaka .
Inače vettel ima najviše pretjecanja ove sezone , drugi je alonso treći kimi

stoka

“Max je sada skinuo vettela sa mjesta najmlađeg prvaka .”

Ide tebe matematika…

Desmosedici

Seb “Wunderkinde” još je uvijek najmlađi Svjetski prvak, a mislim i najmlađi osvajač Pole positiona..Max je najmlađi pobjednik GP utrke, a tek četvrti najmlađi Svjetski prvak..Seb, Lewis, Fernando, pa tek onda Max.

F1 fan

Jesi siguran? Ajde nađi podatak. Seb je imao ako se ne varam 23 god i 105 dana, max 75 dana

west 044

I ne imali najviše preticanja kad su stalno u borbi sa ovim autsajderima odozada!!!

TORPEDO

Ljudi,Max Verstappen je prvak,kome krivo kome pravo…meni svejedno dok na tronu nije vozač Ferrarija i točka!
Sad ima i drugih sportova koje je vrijedno pratiti…recimo nogometno prvenstvo,meni kome navijam za Rijeku naročito interesantno.
Onda skijanje…Filip Zubčić vrhunski skijaš,onda naše cure Leona Popović i Zrinka Ljutić. Od motosporta do pola mjeseca počinje rally “Dakar”…do mjesec dana Rally Monte Carlo…onome tko voli sport nikad dosadno.

Gigi

Tako je, evo ti 👍

given2drive

Pa za mj dana i rukometno prvenstvk u madjarskoj i slovackoj….

TORPEDO

Isto tako…iako baš ne pratim rukomet,ali postoje i drugi sportovi osim F1 pa tko voli nek uživa u rukometu 🙂

Desmosedici

..pa nogometna Liga prvaka..pa dok to sve pogledamo začas će doći i nova sezona F1.

stoka

Dobitnik: F1, Netflix
Gubitnik: Sport

ZMija

generalno sport je totalno komercijalizovan mada je ova sezona bila dinamicnija od proslih pet kraj nepredvidiv i taman kad je meercedes opet napravio osjetno jaci bolid greska u strategiji gubitak vozacke titule i onda kriv je masi sto je dopustio tkranje trebao je zaustaviti trku trebao je staviti crvenu zastavu mada je staza bila cista preticanj pod SC koje nije bilo pogledao sam snim,ak 10 puta jeste ga nervirao voznjom pored ali ga nije pretekao vidjeli ste svi da u ponovljenom startu luis prvi prolazi preko ciljne linije cak i niko nije zakinut odlukom da prodje onih valjda 5 bolida… Read more »

robif

Slažem se da je Meca najbolji bolid,možda na početku sezone nisu baš bili na “ti” s bolidom,ona pravila i šta već ne.Svatko može kiksat,i oni su ljudi.Davnih dana sam negdje bio pročitao da “PIROTEHNIČAR,PADOBRANCI I DJEVICE MOGU POGRIJEŠIT SAMO JEDAMPUT,ALI (nisam 100% siguran) FIATISTI NIKADA” tako nekako je pisalo

stoka

“cak i niko nije zakinut odlukom da prodje onih valjda 5 bolida” Jel gubitnik Sainz, Ricciardo, Leclerc, Bottas… “preticanj pod SC koje nije bilo pogledao sam snim,ak 10 puta” Pogledaj jos bar 10 puta, mozda skuzis da je par puta iza SC dosa isprid lewisa.. Cak je i Massi vidia “Having considered the various statements made by the parties, the Stewards determine that although Car 33 did at one stage, for a very short period of time, move slightly in front of Car 44, at a time when both cars where accelerating and braking, it moved back behind Car 44… Read more »

LUTHER

ali objašnjenje zašto zbog pretjecanja max nije kažnjen, je to, da je bio ispred hamilton na trenutak, i to kad su obojica radila
ubrzanje/kočenje prije restarta i da se to desilo prije nego sc povučen tj prije sc linije….

stoka

Slazem se da se ne kazni maks radi tog, na kraju krajeva maks nije ni kriv neg vodstvo/sudstvo utrke za cili nered… nisam za kaznu al to ponasanje je sportski upitno, zamisli da svih 20 vozaca to radi na sto bi to slicilo… ne zelim samo da se zmiri pred tim i da se prave ljudi slipi… maks je prvak i to je to. Kroz sezonu je to stvarno zasluzia, zadnjom trkom NIJE zasluzia i to je moje misljenje.

MikiRi

Svatko ima pravo na svoje navijačko pristrano mišljenje pa tako i ti, ali to ne znači da si u pravu. Ali ako ti je tako lakše prihvatiti poraz……onda ok. Tko gubi, ima pravo da se ljuti. Nego samo da te pitam nešto, pošto vidim da si velika cjepidlaka i pravednik. Da li je tebi (da upotrebim tvoje riječi) SPORTSKI UPITNO PONAŠANJE i da li je kažnjivo ono što je Hamilton uradio u par navrata kad su bili krugovi za zagrijavanje prije starta utrke? Npr. u Brazilu kad je bio deseti na startu ili kad je Max bio prvi u kvalifikacijama… Read more »

ZMija

prijatelju moj ja znam da si ti sad jos pod utiskom
ali sta ces sta je tu je
ali sto se mene tice
masi je rekao lagano ispred u trenutku kad su obadva vozila ubrzavala i kocila i nije bio ispred kad je SC napustao stazu
druga stvar sto i taj detalj nije uticao na sam tok trke
a sad mi objasni kako je sainc ostecen

stoka

Pa sainz je moga pobjedit mozda da je bia odma iza njih dvojice, al eto nisu pustili ostale da se vrate u krug s videcima neg samo one izmedu ham i ver…

I zamisli da svih 20 vozaca se vozi iza sc ko sto se maks vozia kakav bi to tek restart bia… uf

Ne kazem da je utjecalo ni bilo sto slicno, nit sam da se za to kazni maks i da se radi tog minja ista u prvenstvu samo kazem… da nije zadnja trka bila bi poruka “…will be investigated after the race”

ZMija

gore sam ti odgovorio

ZMija

neko je malo ljut
ja uopste nista ne prosipam a ti malo odmori i dobro razmisli
ovo sto se desilo desilo se slucajno i nema veze sa teorijom zavjere
TREBALI SU GUME ZAMIJENITI
i boli ih uvo za SC za crvenu zastavu za ti da li je max prosao 3cm ispred za to da li je 5 bolida propusteno za to sto madjarska more nema
imas 100KS vise i treba da places zato sto nisi promijenio gume

stoka

O kakvim teorijama zavjere pricas ti, o kakvih 100ks ti pricas…
Jel procedura pod sc bila regularna, propustanje zaostalih bolida i micanje sc.. procitaj pravila ne brsti tu nesto da je tako kako se tebi svida jasno sve pise u pravilima… a to da je merc treba uc s p1 u boks 3kruga do kraja i pustit poziciju je najvevi hit stratega sa gp1 portala… vidin neki vise ne komentiraju, bice da su vec dobili posa u F1…

ZMija

teorija zavjere je hipoteticki navedena i znaci da jednoj strani ne odgovara tok dogadjaja i onda je teorija zavjere da masi ne voli mercedes i da ga je ostetioo svojom odlukom da se prvenstvo zavrsi trkanjem o stotinu konjskih snaga pricam zato sto sam primjetio od brazila da mercedes ima torpedo bolid i da su bili u stanju da preskoce red bul znaci pritisnes papucicu gasa i preskocis red mali bul SC je bio potreban zbog izvrtanja latifija na nezgodnom mjestu da li je staza bila cista i da li je trebalo nastaviti trku da u svakom slucaju da li… Read more »

robif

Sport je odavno gubitnik.Još uvijek se sjećam Chelsea – Barcelona,neznam više koje godine,ono je isto bila sramota,Drogba traži pravicu pa dobije karton.Evo i sad ova blamaža s izvlačenjem parova za Ligu prvaka.nisam gledao,pročitao sam

TORPEDO

Nažalost,danas u profesionalnom sportu sport je najmanje bitan,samo svemogući novac i zarada.
Mislim da je 80-tih godina bilo posljednje razdoblje u kojem novac nije bio presudan…ako pogledamo talijansku serie A u tim godinama su bili prvaci Napoli,Sampdoria,Verona,prije njih Torino…i pitam se kad će opet?
Nikad…a možda ni onda!!
Nažalost:(

robif

Potpuno se slažem…evo npr. u našoj lizi meni je bilo drago kad je Rijeka osvojila i kup i prvenstvo.Iako sam Dinamovac,Zaslužili su potpuno(pretpostavljam da je to tvoj tim).A serie A…veliki i mali,sredine nema.volio sam ići Udinese pogledat,kad sam radio blizu Udina,mislim da je Hadnanović bio onda golman

TORPEDO

Ja sam već izgubio svaku nadu da će moja Rijeka osvojiti naslov prvaka za mog života…ali eto dogodilo se,i pogodilo sve,od igrača,trenera,atmosfere…i jamčim da je te godine Rijeka imala najbolju ekipu i zasluženo osvojila naslov.
Ja sam blizu Udina,znao sam otići pogledati koju utakmicu pa sam bio oduševljen kako njihovi stoperi u svom kaznenom kombiniraju pod pritiskom…onda se kod nas samo ispucavalo što dalje od svog kaznenog. Sad se rijetko kad i u našoj lizi vidi neko ispucavanje..liga je napredovala,puno je veća kvaliteta nego pred 20 godina…

robif

👍🏻

Related Posts
29
0
Would love your thoughts, please comment.x