Ferrari: Pouzdanim bolidom do povratka na vrh

Nakon katastrofalne i povijesno loše 2020. godine za Ferrari, jedini put kojim su mogli, ali i morali krenuti je onaj prema gore. Tri prethodne sezone su proveli kao glavni izazivač Mercedesa i osvajali u prosjeku četiri puta više bodova nego te užasne 2020. godine. Doduše, tome je pridonio i tajni sporazum s FIA-om zbog kršenja neodređenog propisa 2019. godine pa su covid sezonu odvozili s motorom koji je djelovao dosta oslabljen i limitiran. To je značilo da ovu godinu nisu smjeli podbaciti i morali su napraviti značajniji korak prema vrhu što je dao naslutiti šef momčadi, Mattia Binotto.

Nedavno smo imali razočaranja koja se ne smiju ponoviti. Naša dužnost je jasna: moramo predstavljati i poštovati Ferrarijevu zastavu – ona je simbol izvanredne talijanske izvrsnosti. Očekujem manje pogrešaka, vrlo malo ili nimalo“, poručio je Binotto prije početka sezone.

Predsezonska testiranja za 2021. godinu su pokazala da Ferrari neće biti toliko loš i da je napravljen korak naprijed. Bili su treća momčad po broju odvoženih krugova, na pravcu više nisu bili toliko spori i mogli su konkurirati momčadima na vrhu. Došla je nova pogonska jedinica, promijenjen je stražnji dio bolida i drugačijeg su oblika krilca na prednjem krilu. Sve je to rezultiralo boljom sezonom za Ferrari o čemu će više riječi biti kasnije u tekstu. Ove sezone Ferrari je morao napraviti značajniji napredak u odnosu na prošlu, bilo je gotovo nemoguće zamisliti da mogu ponoviti još jednu tako lošu sezonu, a i povijest daje do znanja da je Ferrari momčad za vrh i ništa manje ne smije i ne može biti prihvatljivo. Napad na sami tron je, također, bilo teško za očekivati, ali borba i osvajanje trećeg mjesta u poretku konstruktora minimalni cilj i ništa manje nije bilo prihvatljivo.

Izvor: Scuderia Ferrari Press Office

STATISTIKA MOMČADI:

Pozicija u poretku konstruktora: 3.

Broj osvojenih bodova: 323,5

Broj pobjedničkih postolja: 5

Broj pole positiona: 2

Najbolja utrka: VN Velike Britanije (26 bodova)

Najbolji pojedinačni rezultat:

            Charles Leclerc: 2. mjesto (VN Velike Britanije)

            Carlos Sainz: 2. mjesto (VN Monaka)

 

ANALIZA MOMČADI U SEZONI 2021.

Napredak je definitivno ostvaren u odnosu na prošlu sezonu, ali ako izuzmemo tu sezonu zbog motora koji je bio limitiran u dogovoru s FIA-om, talijansku momčad čeka još podosta posla jer 323,5 bodova osvojenih ove godine je najlošiji skor od 2014. godine, prve godine nove hibridne ere. Osim unaprjeđenja pogonske jedinice, važan faktor u ostvarivanju napretka i povratka na vrh je pouzdanost bolida, što je ove sezone bio Ferrarijev forte. Samo dva puta u cijeloj sezoni bolid „propetog konjića“ nije završio utrku. Točnije, samo jednom, jer jednom nije niti krenuo u utrku. Na VN Monaka, Leclerc nije krenuo u utrku jer mehaničari nisu stigli popraviti bolid nakon udesa u posljednjim trenucima kvalifikacija, a na kaotičnom startu VN Mađarske, Stroll se zabio u Leclerca i izbacio ga iz utrke.

Izvor: Scuderia Ferrari Press Office

Najbolja Ferrarijeva utrka bila je na Silverstoneu kada je u samoj završnici Hamilton prestigao Leclerca koji je vodio cijelu utrku, i odnio pobjedu, dok je Sainz završio šesti. Ostat će žal jer su ove sezone ostali bez pobjede, drugu sezonu zaredom što im se nije dogodilo od 1993. godine kada su nanizali tri sezone bez pobjede. Teško je izdvojiti još neku utrku u kojoj je Ferrari briljirao jer su rezultati bili ispod njihovog renomea, ali i zato što su bili slični tijekom cijele sezone. Osvojili su otprilike jednaki broj bodova u prvom i drugom dijelu sezone, marljivo su ih skupljali u borbi s McLarenom za treću poziciju u konstruktorskom poretku. Zahvaljujući pouzdanom bolidu, ali i sreći jer su njihovi rivali imali nekoliko pehova u završnici sezone, dosta sigurno su potvrdili da su treća momčad i značajno su napredovali u odnosu na prošlu sezonu.

U usporedbi s prošlom sezonom napredak je i više nego primjetan, ali to nije Ferrari iz najboljih dana niti iz malo lošijih dana. Ovogodišnji Ferrari je momčad koja suvereno vlada sredinom poretka i odnosi titulu „best of the rest“. Kada se pogleda statistika koja kaže da Ferrari nema pobjedu, nema najbrži krug i ima mršavih pet postolja, bez obzira na dva pole positiona, to nije ni izbliza dovoljno i prihvatljivo. Doda li se tome podatak koji kaže da ovogodišnji najbolji rezultat po broju bodova nije bolji od najboljeg prošlogodišnjeg, ne može se govoriti o ogromnom napretku. Ove sezone su poradili na konzistentnosti završavanja utrka i osvajanja bodova pa je u tom pogledu podloga za daljnji napredak postavljena. Ferrari je jedina momčad čiji je bolid završio svaku utrku sezone, onaj Carlosa Sainza, i uz daljnji napredak te istu pouzdanost bolida iduća sezona mora biti puno bolja.

STATISTIKA VOZAČA

                        Charles Leclerc – Carlos Sainz

Pozicija u poretku vozača: 7. – 5.

Osvojeni bodovi: 159 – 164,5

Pobjede: 0 – 0

Postolja: 1 – 4

Pole position: 2 – 0

Najbrži krugovi: 0 – 0

Međusobni omjer u kvalifikacijama: 13 – 9

Međusobni omjer u utrkama: 14 – 8

ANALIZA UČINKA VOZAČA

Ferrari ima jednu od najboljih vozačkih postava na gridu. Dva sjajna i inteligentna mlada vozača, jedan s malo više iskustva od drugog, međusobno se poštuju i gotovo da nije bilo trzavica među njima. Bilo je tu nekih sitnica u želji utrkivanja kada su vozači „vruće glave“, ali je to još uvijek pomalo čudno pošto se očekuje dosta “paprenih situacija” u velikoj momčadi između dva mlada vozača željna dokazivanja. To dovoljno govori o stanju u momčadi, iako u Ferrariju nisu smjeli dopustiti da im se ponovi prošlogodišnja blamaža, koju je doduše bilo teško nadmašiti, tako da će iduća sezona biti pravi pokazatelj koliko su Leclerc i Sainz kompatibilni i hoće li opravdati ulogu talenta s velikim potencijalom.

Izvor: Scuderia Ferrari Press Office

Leclerc je bolje započeo sezonu, ipak je „domaći“ u Ferrariju, dok je Sainzu trebalo malo vremena za prilagodbu. To je posebno vidljivo u kvalifikacijama u prvom dijelu sezonu gdje je Španjolac samo tri puta bio brži od svog kolege, a četiri puta nije ušao u posljednju kvalifikacijsku rundu. U nastavku sezone vidjeli smo boljeg Sainza. Prilagodio se na novo okruženje i u završnici sezone osvojio peto mjesto u poretku vozača. Osim po bodovima, bolji od Leclerca je bio i po broju ostvarenih postolja. Najbolji rezultat mu je drugo mjesto na VN Monaka, a još se triput penjao na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja, na Hungaroringu, u Sočiju i na završnoj utrci sezone. Uz to, jedini je vozač koji je završio svaku utrku sezone i samo dvije nije završio u bodovima, a na te obje je ostao kratak samo za jednu poziciju. Nije loše za debitantsku sezonu u Ferrariju za vozača poznatog kao „smooth operator“.

Leclerc je imao solidnu sezonu, marljivo je skupljao bodove, ostvario dva pole positiona, ali i nastavio negativnu tradiciju nezavršavanja domaće VN Monaka. Najbolja utrka, ujedno i jedino postolje sezone, je VN Velike Britanije gdje je ostao bez pobjede u samoj završnici utrke. Očekivao se korak više ove sezone od mladog Monegažanina, da pobijedi novog timskog kolegu i nastavi rasti kao vozač i pokaže zašto Ferrari od njega očekuje da preuzme ulogu prvog vozača koji će ih voditi do naslova. Od početka sezone dalo se naslutiti da će voditi borbu s Norrisom za titulu „best of the rest“ vozača i tako je otprilike i bilo, ali u zadnjoj utrci obojici je tu titulu oteo Sainz. Bez obzira na neispunjena očekivanja, njegova samokritičnost i želja za učenjem dokaz su koliko je dobar vozač, a njegove godine pokazatelj da ima još jako puno toga za naučiti i vremena za postati veliki vozač, a tu će sigurno imati pomoć od timskog kolege jer Sainza nisu bez razloga smatrali Alonsovim nasljednikom.

Izvor: Red Bull Content Pool

Leclerc i Sainz su jednako dobri vozači, a njihovoj izjednačenosti svjedoči broj bodova te prosječna pozicija (Leclerc 6,6; Sainz 6,5) na kojoj su završavali utrku. Također, većinu sezone, a posebice drugi dio sezone, često su se kvalificirali jedan blizu drugoga i u utrci bili vrlo blizu. Na tako uspješnom dvojcu, koji izvlače najbolje jedan iz drugoga, u Ferrariju žele graditi budućnost i prekinuti dugogodišnju sušu bez naslova.

PERSPEKTIVA ZA 2022.

Nitko ne zna što nas čeka iduće godine i nezahvalno je išta prognozirati, možda se dogodi potpuni obrat na gridu, a možda sve ostane isto. Ali, momčad iz Maranella si ne smije dopustiti da bude zadovoljna ostvarivanjem trećeg mjesta u poretku konstruktora. Prošlu sezonu je bilo gotovo nemoguće za reprizirati i napredovali jesu, ali su svejedno ostali kratki za 200-tinjak bodova u usporedbi sa sezonama ’17, ’18 i ’19 tako da se očekuje korak više od njih i barem borba za postolja i pobjede iduće godine, ako već ne za naslov.

Nitko nije više željan od njih da iduće sezone slušamo „Fratelli d’Italia“ nakon dvije godine čekanja. Svjesni su onoga što moraju unaprijediti, na kojem dijelu bolida moraju raditi više, a na kojem manje. Imaju visoke ambicije, a ujedno i veliku dozu realnosti i nemaju namjere preskakati korake. Spremni su na dugu i radnu zimu u kojoj moraju napraviti jači motor, nova podnica će biti spremna, rade na stabilnosti stražnjeg dijela bolida i na inovativnom difuzoru. S istom pouzdanošću bolida, omogućit će Leclercu i Sainzu borbu u samom vrhu na većini utrka iduće sezone.

Izvor: Scuderia Ferrari Press Office

ZAKLJUČAK

Konzistentnost Ferrarija ove sezone je ono što raduje sve tifose diljem svijeta i daje nadu u bolje sutra jer konstruktorski naslov nisu osvojili već 13. godinu zaredom, a na vozački čekaju godinu dulje. Oni su momčad s najviše top 10 plasmana ove sezone, ali ostvarili su samo pet postolja i ostali bez pobjede. Neprihvatljivo za veličinu kao što je Ferrari jer oni nisu momčad iz sredine poretka, nego kandidat za naslov. Iduće godine ne smiju dopustiti da već do ljetne pauze znaju da će čekanje narasti na 14, odnosno 15 godina. Momčad je ove godine izgledala dobro, nestale su „mušice“ u odlukama na pitwallu i nije bilo velikih pogrešaka te im to treba biti poticaj da naprave veći iskorak iduće sezone. Charles i Carlos su spremni na vožnju povratka „propetog konjića“ na stare staze slave.

Total
1
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
38 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
r.u.m.
23.12.2021. 09:53

Stvarno me je Sainz iznenadio pozitivno,nije dao da ga Leclerc izdominira i odradio je jednu odličnu sezonu čak je malo i Leclerca zasjenio ili možda iznenadio.Sada kada vratim film on i Max u Toro Rosu su bili dosta izjednačeni što govori o tome da je Sainz jedan stvarno brz vozač a i inteligentan jer je fino u Ferrariju kao pravi znalac iskoristio sve i čak pobijedio vrlo brzog Leclerca.

avatar
Desmosedici
22.12.2021. 18:38

U Ferrari stiže i svježa lova..Santander banka se vraća, možda i kao glavni,naslovni sponzor, jer je upitna daljnja suradnja sa Philip Morisom tj. njihovom markom Mission Winnow..uz to Ferrari užurbano prelazi na novi najmoderniji simulator..dok se sve to ne instalira, rade na paralelno na starom i na novom simulatoru.

avatar
Desmosedici
22.12.2021. 18:44
Reply to  Desmosedici

P.S. Izgleda da Audi stiže u F1..vjerojatno nakon 2026-te?

avatar
North33
22.12.2021. 12:49

Troškovi sudara F1, u 2021, interesantno, na prvom mjestu Mick, drugi Leclerc a na trećem mjestu Max, s tim da su troškove Maxu napravili Mercedesi koji su očito vozili kao kamikaze, ali opet pošteno od red bula što nisu podigli tužbu za prozrokovanu štetu.

avatar
Nosko
22.12.2021. 12:15

Nadam se u novoj sezoni napokon konkurentnom bolidu i borbi za prvenstvo. Bilo bi lijepo da se ostvare glasine i da se vrati Todt kao savjetnik, jer od kada su on i Brown otišli, vodstvo u momčadi je bila najslabija karika.

avatar
147 kt
22.12.2021. 09:36

ESSERE FERRARI.

avatar
TORPEDO
22.12.2021. 10:43
Reply to  147 kt

71 godina povijesti…od 1950…

avatar
Desmosedici
22.12.2021. 18:00
Reply to  TORPEDO

Može..ono od prije im ne računamo..Alfa Romeo Scuderia Ferrari.

avatar
TORPEDO
22.12.2021. 19:14
Reply to  Desmosedici

Istina,nisam bio precizan…mislio sam na godine samo u F1…od 1950 godine neprekidno…
Od ostalih respekt i naklon McLarenu…od 1966…i Williamsu od 1975,ali upitno je koliko je to više Williams?
Ostali su samo prolaznici…malo se pojave,pa nestanu pa njih ne smatram pravim trkaćim ekipama.

avatar
west 044
22.12.2021. 20:14
Reply to  TORPEDO

Svatko tko dođe vas odere i zajebava se s vama i s vaših 70 godina, špageterijo talijanska!!!

avatar
147 kt
22.12.2021. 19:10
Reply to  TORPEDO

💪

avatar
Mike-ferrari
22.12.2021. 07:16

Vodstvo Ferraria je kamilica
Ili jednostavno postiva FIA vise od ostalih ili onako kako bi ostali trebali
A sto se tice komentara protiv navijaca Ferraria (clanci o ferrariu)
A ljudi cujte
1. toliko ste tresnuli o pod da eto i nakon 15 dana jos uvijek zvoni
2.mi smo tu za razliku od navijaca mcl (kojih mi iskreno zao)
3 toliko je tragikomicno citati vase komentare o prevari i slicno da smo jednostavno tamo u kazalistu i gledamo basnu u kojoj ste glavni glumci

avatar
TORPEDO
21.12.2021. 23:14

Druge godine Ferrari se vraća u 1 ligu i biti će kandidat za naslov prvaka i u vozačkom i u konstruktorskom poretku!
Ima dva mlada lava željna utrkivanja i osvajanja naslova…puno će njih gledati u auspuh a onima slučajno naprijed retrovizori će se crvenjeti.

avatar
lando
21.12.2021. 23:54
Reply to  TORPEDO

12 godina imate u vrhu Fie svoje ljude i niste uspijeli primirisat vrhu i sad od jednom misliš da cete bit konkurentni.
U auspuh ce vam gledat jedino Has a u retrovizorima ce vas gledat latifi, možda botas ako vam kim kardashian posudi dva crvena šta joj trunu u garaži….

avatar
TORPEDO
22.12.2021. 00:04
Reply to  lando

Lando a vatreni navijac Homica?

avatar
F-red
22.12.2021. 07:30
Reply to  lando

Pa kolega da je tako kako kazes nebi bilo kazne za ferrari zbog motora a ove sezone bi bile kazne za merc i rb jer su njihovi motori 100% bili nelegalni.Eto ove godine je tvoj Mclaren gledao u auspuh crvenom bolidu a iduce sezone ce gledati i rb i merc.

avatar
Race Engineer
21.12.2021. 22:48

Vrlo dobar članak. Ferrari je potreban F1 u vrhu. Vozačka postava odlična. Carlos me oduševio ove godine. Volio bi da Leclerc ima jači bollid jer on je od svih vozača jedini koji ne popušta Maxovom prgavom načinu vožnje. On je već pokazao da mu se neće micati s puta, ako treba krš i lom biti će svaki put. Ali da, Ferrari je pokazao ove godine da može biti konstantan. Pitanje je samo koliko još mora biti u dogovoru sa FIA-om taj motor prigušen. Možda od sljedeće godine više i ne mora.

avatar
TORPEDO
21.12.2021. 23:29
Reply to  Race Engineer

Nije se Leclerc micao ni Hamiću u Monzi,kad je ovaj cmizdrio da ga ne može proći’ Što se motora tiče…već dugo govorim i pišem da je Mercedesov motor nelegalan,a ove godine i Hondin…jer toliki porast snage je jednostavno prevelik bar za one koji prate F1 godinama,a znaju da ništa ne ide preko noći. I tu Hondinu snagu ne računam po bolidu Maxa,već po bolidima Alpha Tauri,koji su preko noći postali brži od svih osim navedenog dvojca. Zašto nije Mercedes podnio zahtjev za inspekciju Hondinog motora…a zdušno je cinkao Ferrari leži u činjenici da su to uradili u dogovoru sa Red… Read more »

avatar
Yukihonda
21.12.2021. 23:51
Reply to  TORPEDO

Ne poznaješ Hondu i ne pričaj gluposti…. HONDA NIJE NI FERARI NI MERCEDES…uz dužno poštovanje navdenih… nema šanse da je Honda u mutno igrala.. pitaj mene…

avatar
TORPEDO
21.12.2021. 23:59
Reply to  Yukihonda

A ti si glavni projektant Hondinog motora pa to znas iz prve?
Svi su lopovi samo tvoji nisu?

avatar
Yukihonda
22.12.2021. 00:20
Reply to  TORPEDO

Eeee… Torpedo a šta ti znaš o HONDI… osim od ove god….?????

avatar
F-red
22.12.2021. 07:27
Reply to  Yukihonda

Pa sve titule koje je RB osvojio sa Sebom su bile nelegalne informisi se malo o tome pa ces vidjeti.Zasto bi ova sezona bila izuzetak?

avatar
B4c4
22.12.2021. 07:34
Reply to  F-red

U vrijeme Vettela RB je bio pogonjen Renault motorom.

avatar
F-red
22.12.2021. 09:11
Reply to  B4c4

Yuki je vatreni RB fan komentar se odnosi na RB oocenito

avatar
B4c4
22.12.2021. 10:33
Reply to  F-red

Koliko sam skužio yuki navija za RB zbog Honde.
Općenito Ferrari je tu gdje je većinom zbog svoje krivice. Binotto je dobar ali samo kao inžinjere PU, što je i dokazao u vrijeme MSC. U Ferrariu-u trebaju promjeniti 2-3 čovjeka kao što su nekad bili Todt, Brown i Byrne.

avatar
F-red
22.12.2021. 07:31
Reply to  TORPEDO

Potpuno se slazem sa komentarom o tome sam i ja komentarisao ,izmedju dvije utrke naci 0.5-1 sec je nemoguce na legalan nacin.

avatar
Yukihonda
21.12.2021. 21:13

Pikam na Ferari i na Karlosa…vrijeme je da se Leco probudi…

avatar
west 044
21.12.2021. 20:56

Od brda Ferrarijevih navijača ni glasa na članku o njihovoj momčadi a prvi su u tuđem dvorištu ili su s vremenom izgubili vjeru u čuda!!!

avatar
B4c4
21.12.2021. 21:04
Reply to  west 044

Ali Mercedesovi su ih sjebali, oni su prvi u dvorištu do a i preko puta.

avatar
F-red
22.12.2021. 07:44
Reply to  B4c4

Merc sto je jebo jebo sad skidaju gace da njih jebu..

avatar
Desmosedici
21.12.2021. 21:24
Reply to  west 044

Čitam da Latifiju na društvenim mrežama prijete navodni navijači Mercedesa i Hamiltona..pojasni nam malo o čemu se radi i odredi se prema toj pojavi.

avatar
Desmosedici
21.12.2021. 21:26
Reply to  Desmosedici

.. i da..od sada ćete češće gledati Ferrariju u auspuh.

avatar
west 044
21.12.2021. 21:38
Reply to  Desmosedici

De ti malo andre,andre,ariva,ariva pa onda opet tuga iz Maranella!!!

avatar
Desmosedici
21.12.2021. 23:40
Reply to  west 044

Nisi odgovorio..niti se odredio..ludiraš se da izbjegneš odgovor?

avatar
west 044
22.12.2021. 10:46
Reply to  Desmosedici

Baš me zaboli što Latiffiju prijete,To sve spada pod forumski folklor i uvijek ga je bilo i biti će, glavno je da tebi nitko ne prijeti!!!

avatar
lando
21.12.2021. 21:31
Reply to  west 044

Sektu je malo sram jer boljeg ferkana naprave za hamiltona nego za njihove poluvozače.
Jbg, moraju se najvecem šoferu malo poklonit😉.

avatar
Desmosedici
21.12.2021. 23:59
Reply to  lando

Lando jesi ljudina i poštenjačina. Svaka čast: Lando Norris: Verstappen je osvojio naslov bez pomoći najboljeg bolida Vozač momčadi McLarena Lando Norris smatra da je aktualni svjetski prvak Max Verstappen osvojio naslov bez pomoći najboljeg bolida. Mladi Britanac smatra da je momčad Mercedesa ipak imala brži bolid. “Čestitam mu na onome što je napravio ove sezone jer ne vjerujem da je imao bolji bolid ove sezone.”“Mislim da je Mercedes bio bolji auto tijekom većeg dijela sezone, a Max nije imao sreće i mislim da je napravio manje grešaka kao vozač.”“Lewis ima puno više iskustva, osvojio je mnogo više naslova i… Read more »

avatar
svakako
21.12.2021. 22:46
Reply to  west 044

Šta bi trebalo napisat na ovo i na bilo koji drugi članak o njima? Da su katastrofa? I ponavljati svako malo jedno te isto? Kome bi se dalo to čitati?

Sve je rečeno još prije skoro 2 godine i sve se zna.

Znalo se od početka da će biti banana 2020 i 2021 jer su bačeni u drugi plan radi pogodovanja drugim ekipama, jer im je vodstvo nesposobno ili neiskusno pa se ne znaju politički izboriti za sebe, a nisu im ni vozači baš neka klasa.

Stvarno ne znam šta bi ikoji navijač Ferrarija trebao pametno komentirati na ovakve članke.

Related Posts
38
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x