Povijest: Uspomene s Interlagosa

Niz je razloga zašto se uvijek rado vraćamo na Interlagos. Staza Autodromo Carlos Pace poznata još pod nazivom Interlagos, brazilski je sinonim za Formulu 1. Uz Meksiko City, jedna je od staza na najvećoj nadmorskoj visini, ali i jedna od najkraćih u kalendaru, od koje su samo spomenuti Meksiko City i Monako s manjom ukupnom duljinom staze. Brazil je uvijek volio Formulu 1 i Formula 1 je voljela Brazil, pa nam je tako Brazil dao jedne od najvećih vozača u povijesti, poput Ayrtona Senne, Nelsona Piqueta, Emersona Fittipaldija… Iako staza u Interlagosu nosi ime po još jednom poznatom vozaču iz Brazila, Carlosu Paceu, Senna je neprikosnoveni vladar povijesti utrkivanja u i iz Brazila. Sennina prva pobjeda na domaćem terenu bila je samo jedan od pokazatelja njegovog nemjerljivog talenta i neviđene vještine, a uz upravo tu utrku, danas ćemo se prisjetiti još nekoliko nezaboravnih trenutaka iz Brazila.

SENNINA PRVA DOMAĆA POBJEDA – 1991. GODINE

Sennina pobjeda u Brazilu 1991. godine, kada je prvi put pobijedio na svom terenu, jedna je od onih za koje se najteže borio i jedna njegovih najemotivnijih pobjeda. Senna je utrku započeo s najbolje startne pozicije, ispred Patresea i Mansella i vodio u utrci s malom prednošću prvih 50 krugova, kada su stvari krenule nizbrdo. Njegov McLaren je zbog kvara na mjenjaču počeo otkazivati poslušnost, a kao šlag na tortu i nebo je zaplakalo. Senna je morao kontrolirati svoj bolid na klizavoj stazi i ujedno se boriti i s problemima s mijenjanjem brzina.

Izvor: f1.com

Izgubio je četvrtu, potom i treću i petu brzinu, bolid je bio zaglavljen u šestoj bez mogućnosti prijenosa u niži stupanj. Uz nadljudske napore Senna je uspio pobjedu donijeti kući s 2,9 sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Ricarda Patresea. Senni su nakon utrke morali pomoći da izađe iz bolida koliko je bio iscrpljen, kako fizički, tako i emotivno. Senna je još jednom, 1993. godine, sunarodnjacima donio pobjedu na Interlagosu, koja ostaje upamćena i kao posljednja Sennina pobjeda u Brazilu.

KIŠNI KAOS – 2003. GODINE

Nepredvidivi vremenski uvjeti samo su jedan od razloga zašto volimo utrke u Brazilu. Kiša je donijela niz fantastičnih i kaotičnih borbi koje će se pamtiti i prepričavati generacijama. Svi snovi, a potom i razočarenja, Giancarla Fisichelle stala su u jednu takvu ludu utrku u Brazilu, onu iz 2003. godine. Fisichella je tada vozio za nekonkurentnu momčad Jordan Ford, a utrku je započeo s 8. startne pozicije. Mokra staza je uzimala žrtve jednu po jednu, a poredak u utrci se mijenjao iz kruga u krug. Kako je sigurnosni automobil vozio ispred procesije vozača, Jordani su natankali bolide do vrha i nadali se utrku završiti bez stajanja.

Giancarlo Fisichella (Jordan), prolazi kraj ostataka od nesreće Marka Webbera (Jaguar) i Fernanda Alonsa (Renault) što je na kraju prouzrokovalo prekid utrke, VN Brazila 2003.

Dobar dio utrke se činilo kako bi Rubens Barrichello mogao izaći kao pobjednik pred domaćom publikom kad mu je motor otkazao u 47. krugu. Sedam krugova kasnije utrka je prekinuta kad je Mark Webber, a potom i Fernando Alonso poljubio zid u posljednjem zavoju. I tada je nastala zbrka. Naime, Kimi Räikkönen je u trenutku prekida vodio u utrci, no proklizao je i Fisico je preuzeo vodstvo. Webber i Alonso su se slupali, istaknute su crvene zastave, 75% utrke bilo je završeno i više nije imalo smisla nastavljati utrku. Fisichella je gorući bolid dovezao u parc ferme i slavio svoju prvu pobjedu karijere, kad je obaviješten da je ipak Kimi pobijedio. Fisichella je proslavio „samo“ drugo mjesto. Naknadno je ipak utvrđeno da se u slučaju prekida utrke uzimaju rezultati od dva kruga prije prekida, kada je Fisico ipak bio u vodstvu, te je pobjeda naknadno dodijeljena Fisichelli i momčadi Eddieja Jordana.

ALONSO POTVRĐUJE NASLOV – 2006. GODINE

Nakon što su 2006. godine Michael Schumacher i njegov Ferrari izgubili naslov prvaka u korist Renaulta i njihove mlade zvijezde Fernanda Alonsa, 2006. godina bila je godina u kojoj su morali pokazati zube. Fernando je odlučno branio naslov i sezona je donijela niz prekrasnih borbi između mladića i iskusnog šampiona. Zahvaljujući Schumacherovim problemima na VN Japana, Alonso je na završnicu sezone u Brazil stigao s 10 bodova prednosti, tako da je Michaelu trebala pobjeda uz to da Alonso ne osvoji bodove kako bi osvojio svoj osmi naslov svjetskog prvaka. Nakon kvalifikacija sve je išlo u korist Španjolca. Alonso se kvalificirao na četvrto, a Schumacher tek na 10. startnu poziciju.

World Copyright: Steven Tee/LAT Photographic

Massa je odlično startao s prve pozicije, a Alonso je držao svoje četvrto mjesto, unatoč pritiscima Rubensa Barrichella. Schumacher se probio do sedme pozicije, ispred brata Ralfa. Nakon perioda iza sigurnosnog automobila, Michael je krenuo prema naprijed, pretekavši Barrichella, a potom je na redu bio Alonsov momčadski kolega Giancarlo Fisichella. Talijan je bio tvrd orah i Michael je u svojim naporima zakačio prednje krilo protivnikovog bolida, oštetio gumu i tu je bio kraj. Michael se do kraja utrke izborio do četvrtog mjesta, što nije bilo dovoljno za osvajanje borbe protiv Alonsa.

MASSINO SLOMLJENO SRCE I HAMILTONOV PRVI NASLOV – 2008. GODINE

Dugo je VN Brazila bila zadnja utrka u kalendaru i nerijetko smo na Interlagosu gledali konačnu borbu za naslov svjetskog prvaka. 2008. godine borba je spala na zadnji zavoj, kad je Felipe Massa pred domaćom publikom već počeo slaviti svoj prvi naslov. Lewis Hamilton, mladić koji će kroz godine postati najtrofejniji vozač u povijesti Formule 1, u Brazil je došao kao favorit za naslov, ali je Massa imao šansu ako pobijedi, a Lewis završi na poziciji nižoj od pete.

Kiša je okovala Interlagos i odgodila start utrke. Kad je konačno utrka započela, započela je i strateška utrka jer se staza vrlo brzo sušila. Massa je vodio, a Hamilton je bio na petoj poziciji, dovoljnoj za osvajanje naslova. Pet krugova prije kraja kiša je ponovno počela padati uzrokujući i promjene u poretku. Massa je kroz cilj prošao prvi i sve je izgledalo kao da je i osvojio naslov, Lewis je bio na šestom mjestu iza Tima Glocka u Toyotinom bolidu. Nažalost, Massina borba nije bila dovoljna, Hamilton je u posljednjem zavoju preuzeo peto mjesto od Glocka i osvojio prvi u nizu naslova svjetskog prvaka. Sve ostalo je povijest.

VERSTAPPENOV PLES NA KIŠI – 2016. GODINA

I još jednom kiša je donijela uzbuđenja u Brazilu. 2016. godine VN Brazila bila je održana u kišnim uvjetima, a Verstappen je najavio blistavu budućnost. U utrci, koja je trajala preko tri sata, isticane su i crvene zastave radi loše vidljivosti i očajnih uvjeta na stazi. Kad je priča konačno krenula, Verstappen, koji je 16 krugova prije kraja pao na 16. poziciju, povukao je nekoliko fantastičnih pretjecanja na mjestima gdje se to inače ne radi.

Izvor: f1.com

Ni akvaplaning mu nije mogao ništa, i unatoč svim očekivanjima Max je utrku završio na najnižoj stepenici pobjedničkog postolja. Hamilton je pobijedio u utrci ispred Rosberga, koji je u tom trenutku vodio u poretku za naslov prvaka, te je borba otišla u zadnju utrku sezone, u Abu Dhabi.

Total
1
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
31 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
F1 fan
11.11.2021. 07:41

Nikad mi se neće izbrisati iz sjećanja osjećaj kad 2008. u ferariju slave, a ham prolazi ciljem brundle viče yes. I masine suze na postolju . I 2012. Start kad senna udara vettela, mislio sam vam utrke je kraj.. stvarno dramatični trenutci

avatar
Nosko
11.11.2021. 12:59
Reply to  F1 fan

To su mi dvije od tri najbolnije utrke završnice prvenstva. Prvo mjesto ipak zauzima Abu Dhabi 2010..

avatar
given2drive
11.11.2021. 13:21
Reply to  Nosko

da….tu je strategija bila bitna jer su se trojica borila….petrov je svaki put na ravnici pobjegao alonsu….a da su pokrivali vettela (alonso) isli bi s webberom…jbg….jako zanimljiva je bila utrka….

avatar
F1 fan
11.11.2021. 14:05
Reply to  Nosko

Istina.. 2010.. i zanimljivo da je jedini put u prvenstvu vodio vettel bas tu utrku, zadnju. I vas napeto na kraju kad alonso nešto pokazuje petrovu a brundle kaže get real son

avatar
Nosko
10.11.2021. 23:02

Možda najluđi potez GP Brazila je Max 2016.
https://youtu.be/gWgL7_pkyHY

avatar
mody
10.11.2021. 22:42

2001 najbolja utrka montoya i sumahera duel mintoyino pretjecanje coulthard pobijedio 2003 kiša luda utrka 2004 montoyina pobjeda 2008 da bila je legendarna interlagos zna bit zeznut staza s najviše pretjecanja

avatar
Lewis8
10.11.2021. 20:30

Najbolje ikad utrka je završna utrka 2008. sezone. Onakav triler je neponovljiv.

avatar
B4c4
10.11.2021. 21:57
Reply to  Lewis8

Kao što je gore spomenuto da li bi tvoj ljubimac uzeo naslov da je ostao zaglavljen u 6 brzini, i da pravi vozač je još pobijedio a ne bio peti.

avatar
Lewis8
10.11.2021. 23:31
Reply to  B4c4

Da je uzeo pobjedu u rikverc isto bi ti mislio o njemu.

Valjda si dovoljno odrastao da znaš ako netko može zaglavljen u 6. brzini uzeti pobjedu nije do vozača već do nadmoćnog bolida. Ta pobjeda u 6. je jednako herojska kao što je primjercie Hamilton na 3 kotača uzeo pobjedu prošle godine. Da je Max bio malo bliže ne bi bilo pobjede. Tako i u utrci koju spominješ.

avatar
B4c4
11.11.2021. 07:54
Reply to  Lewis8

Koliko krugova je Senna vozio u 6 brzini a koliko LH na tri točka?
Senna 91 nije imao ni približno nadmoćan bolid kao 89.
A po dramaturgiji je 2012 još bolja, Vettel odmah u prvom krugu pada na začelje ostalo možeš pogledati na YT da osvježiš pamćenje.

avatar
Lewis8
11.11.2021. 11:29
Reply to  B4c4

Ma daj, nismo u osnovnoj školi. Zar ćeš zbilja ovdje debatirati da je netko toliko dobar da u zaglavljen u 6. brzini može nekog pobijediti? Mogao je on biti zaglavljen i u rikvercu ako je imao 10 minuta prednosti. Imao je dovoljno prednosti da u 6. brzini dođe prvi. Isto tako imao je i Hamilton dovoljno prednosti da dođe na tri kotača prvi. Dobiti u 6. brzini i dobiti na tri kotača je fora. Interesantno. Toga se sjećamo. Samo pričati da je netko to uspio jer je toliko dobar da vozi brže od konkurencije zaglavljen u 6. brzini ili na… Read more »

avatar
B4c4
11.11.2021. 11:50
Reply to  Lewis8

Donington 93
Totalno ne konkurentan bolid, ne samo da je pobijedio nego je deklasirao konkurenciju. To je po tebi isto do bolida a ne do vozačkog umijeća.

avatar
Lewis8
12.11.2021. 10:32
Reply to  B4c4

Haha, ti se meni sad sa Ayrtonom guraš? Ja sam Ayrton fan od 1984. Dakle, vratimo se na 6. brzinu. Nitko ne može pobijediti nekoga u 6. brzini. Niti Max niti Hamilton u svojim bolidima u 6. brzini ne mogu pobijediti Mazepina u Hassu. Jel to jasno ili ćeš i dalje pričati gluposti? Pobijedio je u 6. brzini jer je imao toliku prednost da može do kraja pobijediti. Za razliku od danas kad trolovi i kvazi novinari dominiraju medijskim prostorom takvi potezi se više ne slave nego pljuju. Da je Senna 1990. dobio na tri kotača slavilo bi se kao… Read more »

avatar
B4c4
12.11.2021. 15:24
Reply to  Lewis8

Taj Benetton 93 uopće nije bio toliko dobar niti je Barichello imao lošij bolid.
Jedna lasta ne čini proljeće tako da i taj Barichello nikada nije napravio Belgiju 92, Barcelonu 96 itd.
A što se tiče 6 brzine on nije vozio tako jedan krug, nego je tokom utrke ostao prvo bez 3, pa 4, pa 5 da bi tek na kraju zaglavio u 6.
I ne vidim ja tu neku logiku jer LH nema apsolutno nikakve veze sa Sennom.

avatar
Nosko
10.11.2021. 22:40
Reply to  Lewis8

To je utrka radi koje ja ne simpatiziram Lewisa. Ja volim vozače, da kada treba biti najbolji, da bude najbolji. Možda nisam objektivan jer sam kao navijač Ferraria sam navijao za Massu, ali je Lewis tamo uzeo naslov, više sretno nego spretno.

avatar
Lewis8
10.11.2021. 23:29
Reply to  Nosko

Hahha, kme kme.

Ajde, volio si ga 2007. Usput, kako je ono Kimk uzeo 2007. u Brazilu naslov. Sretno il ispretno kad ga je Massa propustio? Pitam za frenda.

Volim kad se pokušate sakriti iza neke “ooravdane činjenice” kao razloga što ne volite Lewisa.

avatar
given2drive
10.11.2021. 23:51
Reply to  Lewis8

postovani mladi gospodine…lewis si je sam kriv za prvenstvo izlijetanjem i box u sljunak u kini….a da ste pratili i ostale znali biste (inace je opce poznato za 2007) da su se u ferrariju do monze massa i kimi mogli boriti….i nakon monze onaj koji bude vodeci u medjusobnom poretku se bori za prvenstvo a drugi je vodonosa…massa je i vodio u monzi ali zbog kvara je morao odustati i u vodstvo prelazi kimi…

avatar
Lewis8
11.11.2021. 11:31
Reply to  given2drive

Haha, daj molim te. Pričamo o Brazilu i njemu je “Lewis dobio sretno i spretno”. Pitanje je bilo jednostavno. Kako je dobio Kimi? Šljunak ne šljunak i dalje je trebalo propuštanje od strane Felipa za prvenstvo.

avatar
Lewis8
11.11.2021. 11:36
Reply to  given2drive

A što se šljunka tiće. Zamisli da je recimo tako u šljunku završio Alonso jer ga je tim ostavio puno previše krugoa vani. Toliko puno da se guma toliko oštetila da nije uobičajeno. U poziciji kad ti je 1 bod dovoljan za prava. Lewis je mogao ići 2x u box i dalje doći 4.

Kako bi do danas pljuštale britanske zavjere kako Ron nije htio da Alonso bude prvak. Budi iskrena.

avatar
given2drive
11.11.2021. 13:14
Reply to  given2drive

1.mi smo na Vi do ne naucite 4 carobne rijeci
2.ne zanima me ni alonso ni sbbkbb u ovom slucaju nego CINJENICE…a to je da je lewis prije kine imao 108 bodova i 2 utrke do kraja…kimi je imao 90 bodova…ferrari je isao na sve ili nista i isplatilo se….

avatar
Lewis8
12.11.2021. 10:40
Reply to  given2drive

Vi je umjetno stvoreno poštovanje. Ako ti netko kaže vi ne znači da ima poštovanja. Poštovanje se može izreći i sa ti. Stoga ja ću se tebi s ti obraćati ako ne želiš ne moraš komunicirati.Ako želiš držati neutralni stav popraćenen logikom moraš onda tako i argumentirano razgovarati. Naravno da te ne zanima što bi bilo kad znaš što bi bilo. Kakve veze ima za prvaka što se Lewisu odvezala cipela u 4. utrci kad je za naslov Kimiju trebalo propuštanje od Felipea? Doslovno mu je Felipe poklonio naslov. Ne vidim ništa sporno u tome, da budemo još jasniji ako… Read more »

avatar
given2drive
12.11.2021. 19:34
Reply to  Lewis8

ovisno kako je tko naucen…u moje vrijeme je “Vi” bilo s postovanjem i to punim postovanjem…inace “vi” je mnozina…lewis je imao 107 bodova 2 utrke prije kraja…borio se za prvaka…ali da ne duljim….massa mu se maknuo i nije jedini put 2007 nakon monze…ali takav je bio dogovor ferrarija…

avatar
Nosko
11.11.2021. 00:02
Reply to  Lewis8

Kako je Lewis propustio biti prvak u svojoj prvoj sezoni? Kada je trebao biti najbolji, nije bio, a Kimi je ipak pobijedio u zadnje dvije utrke, za razliku od Lewisa koji je sve prosuo.
Šta on nije došao do drugog mjesta i nitko ga ne bi trebao puštat?

avatar
Lewis8
11.11.2021. 11:34
Reply to  Nosko

Ne okreći pilu naopako. Na kraju se svelo na propuštanje od strane Felipea. Tebi je 2008. “sretna i spretna” dok ti je 2007. za Kimija potpuno normalna stvar.

I 2008. nije bila da je “Lewis sretno i spretno dobio naslov” već je bila “Lewis je umalo nesretno i nespretno izgubio naslov” Zašto? Zato jer se Glock koji je bio već pobijeđen od strane Lewisa kockao, legitimno, za razliku od svih ostalih i umalo profitirao.

avatar
Nosko
11.11.2021. 12:38
Reply to  Lewis8

Ne okrećem pilu naopako. Te 2007. Lewis je usrao zadnje dvije trke. Imao je 17 bodova prednosti i to je prosuo. Možeš ti umanjivat, ali je Kimi odvezao utrku koliko je trebao, da može kroz boksove doći do pobjede i osvojit prvenstvo. Te 2008. dovoljno je pogledati Lewisov prolazak kroz cilj. Niti malo se nije veselio. Zašto, jer je mislio da je izgubio, nije imao pojma da je po prvi puta postao prvak. O čemu pričamo? Meni je to čudno i zato kažem više sretno nego spretno. Istina je relativna, ovisi o perspektivi. Ti imaš svoju, ja svoju i na… Read more »

avatar
Lewis8
12.11.2021. 10:42
Reply to  Nosko

Ej frende. Kimija je propustio Felipe. Doslovno ga je propustio. 2008. Glock nije propustio Lewisa.

Za tebe je Lewis osvojio “sretno i spretno” i zato ga ne voliš. Tvoje riječi. Eno ih malo iznad još stoje. Dok propuštanje Kimija je ok.

Kako sam i rekao. Da je osvojio prvenstvo u rikverc ne bi ga volio. Nema ništa loše u tome. Samo mi je totalno fora kad se skrivate iza gluposti tipa “osvojio je sretno i spretno” zato ga ne volim, ahahha.

avatar
mody
10.11.2021. 22:45
Reply to  Lewis8

lewis 300 tada sam nsvijao za lewusa i bilo mi je drago sta je moj mclaren uzeo naslov nakon 10 god ali mislim.da jr tu bio slučajan naslov massa je trebao bit prvak ali eto kiša pala 5 krugova prije kraja triler kakav se nece ponovit ta sezona 2008 je bila ne sto posebno da tad sam navikao za lewisa tada nije bilo.dominacija

avatar
Lewis8
10.11.2021. 23:32
Reply to  mody

Twbi ne mislim odgovarati. Ne zaslužuješ. Haha

avatar
mody
11.11.2021. 14:54
Reply to  Lewis8

Lewis 999 da nije imao konkurenciju godinama i jak bolid lako je bilo bildat pobjede da je ovakva sezona 2021 bila zadnjih 7 godina da je imao rivala ne bi se glatko setao hamilton imao jak bolid pobjede ima naslove to ne znaci da je najveci pa 2008 rekao sam ti to se toga ni me sjevas osvojio je slucajno naslov massa je bio stvarnozasluzio naslov meni je opet bilo drago da je mclaren osvojio jer je 2007 nesretno izgubio zato su krivi sefovi mclarena kimi je to iskoristio tko zns sta bi bilo 2006 da Nije sumaheru motor crkao… Read more »

avatar
Deyo
11.11.2021. 20:45
Reply to  Lewis8

Mali sa svim licnostima u glavi, ajde se pomiri sa cinjenicom da ti idol nije najvijeci, niti ce ikada biti. I prestani teroristati ovaj portal. 2008. je jedna od najtuznijih završnica, a 2007. jedna od najboljih. A jedino bolje od toga, kada se krene pisati, pricati i progovori o namjestenoj dominaciji u hibrid eri, ima i tvoj idol i njegov šef, kao kada pustiš vodu na wc šolji, samo da odu u kanalizaciju.

avatar
Lewis8
12.11.2021. 10:44
Reply to  Deyo

Pojasni nam hibridni eru. Toto snake i ostalo. Vidim da ovdje ima novih. Red bi bio i da oni znaju istinu.

Related Posts
31
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x