U kalendaru Formule 1 postoji nekoliko utrka koje se uvijek čekaju s posebnim zanimanjem i nestrpljenjem. Ne, VN Rusije svakako nije jedna od tih naprosto zato što u dosadašnjim izdanjima baš i nismo imali priliku gledati neke posebno pamtljive i dojmljive utrke. Naravno, ukusi su različiti pa se neki možda i neće složiti s ovom konstatacijom, no poanta priče odnosi se na to kako smo se već po tko zna koji put uvjerili u nepredvidivost ovoga sporta. Sve u svemu, uz neočekivanu kišu koja je tijekom cijeloga vikenda padala taman toliko da u potpunosti promiješa karte, ispala je utrka u Rusiji jedna od neizvjesnijih i boljih u dosadašnjem dijelu sezone. Što se gubitnika i dobitnika tiče, realno bi bilo napraviti dva teksta, jedan u kojem bismo se osvrnuli na situaciju od starta do 50.-51. kruga i drugi za ona preostala dva – tri jer su se uslijed spomenutog kratkog naleta kiše stvari potpuno ispremiješale. Ipak, kako se bodovi i rezultati računaju na kraju, osvrnut ćemo se na još jedan pregled, u ovome slučaju prije svega kišnih dobitnika i gubitnika.
Dobitnici:
- Lewis Hamilton – Pobjedom na VN Rusije, Britanac je došao do svog stotog trijumfa u karijeri. Puno za reći, a kamoli ostvariti pa je jedino logično uputiti mu čestitke i skinuti kapu zbog toga ostvarenja, nebitno jeste li u Lewisovom pro ili kontra taboru jer onih neutralnih zapravo puno i nema. Tim ostvarenjem Lewis je još malo produžio ionako ogromnu listu rekorda i postignuća upisanih pored svoga imena i tim stotim trijumfom zasigurno ostvario jedan od ovosezonskih mini ciljeva. Utrka? Opet se vraćamo na onaj pro i kontra pogled na cijelu stvar. Činjenica je kako se ovakav razvoj događaja kada kiša padne dva kruga prije kraja i potom ode kao rukom odnesena, vjerojatno može dogoditi i poklopiti jedino i isključivo Lewisu Hamiltonu kao uostalom i milijun drugih kiša, sigurnosnih automobila i nekih trećih faktora koji se već poslovično i u pravilu okreću u korist aktualnog prvaka. Ipak, treba reći i kako je u nedjeljnom odlučujućem trenutku Hamilton jednostavno rečeno reagirao spretnije, sretnije ili u konačnici iskusnije od svoga mlađeg sunarodnjaka te tako i došao do pobjede. Također, ne treba smetnuti s uma i kako je Lewis uoči početka kiše bio siguran drugi čime njegov profit u ovom slučaju realno i nije prevelik.
- Valtteri Bottas – iako smo već više puta naglašavali kako poredak vozača na listama dobitnika i gubitnika nije nužno odraz njihovih nastupa u utrci ovoga smo puta namjerno pri vrh liste profitera uvrstili Valtterija Bottasa. Mnogi će s pravom pitati iz kojega se razloga ovaj u nedjeljnoj utrci potpuno nevidljivi lik našao ispred primjerice čovjeka koji se sa začelja probio do postolja ili pak onoga koji postolje baš i ne vidi svaki dan? Razlog je naime upravo to što je po skromnom sudu autora ovih redaka Finac od kišnih uvjeta na kraju utrke ponajviše profitirao iako je uz samo malo više sreće i nešto bolji tajming lako mogao još i više. Naime, neuspjelo i za mnoge očito Mercedesovo taktičko žrtvovanje vojnika Bottasa i pokušaja štopanja Verstappena na začelju kolone početak je cijele loše ruske priče koja se nastavila i u vidu prilično anemične i bilo je izgledno, utrke bez osvojenog boda. Desetak minuta kiše i eto preokreta jer se u konačnici Finac doslovno niotkuda našao na petoj poziciji s tim što je s možda jedan krug ranijim ulaskom u boks lako mogao čak i do postolja.
- Max Verstappen – svi vozači koji se nalaze na ovoj listi zapravo su u manjoj ili većoj kišni profiteri pa u tu kategoriju možemo bez ikakve sumnje uvrstiti i Maxa. Nizozemac koji se na startu našao na samom fenjeru poretka ostvario je solidan napredak tijekom utrke i za razliku od primjerice Bottasa, napravio posao koji je ipak bio vrijedan spomena. Ipak, zbog obrnute strategije u odnosu na konkurente Max je uglavnom imao razdoblja uspona i padova pa bi i sama utrka vjerojatno završila u procesu kontrole štete u vidu nekakvog mjesta u sredini osvajača bodova. Ako ćemo biti realni, pravovremenim ulaskom u boks i dolaskom pljuska Max je u konačnici možda i ponajviše profitirao jer se probio do potpuno neočekivanog drugoga mjesta i zapravo od jedne loše utrke i loše početne situacije, izvukao s najminimalnijom mogućom štetom.
- Carlos Sainz – zasigurno ne u mjeri McLarenovog dvostrukog slavlja u Italiji, i Sainzovo postolje u Rusiji svojevrsno je osvježenje u odnosu na manje više standardne postave pobjedničkog postolja. Ako ćemo stvar gledati kroz sferu vremenskih uvjeta i pomalo kaotičnog kraja utrke, mogli bismo reći kako Španjolac u tom kontekstu i nije ušićario previše već je dobio možda tek mali ali opet značajan poguranac. Izvjesno je kako postolje u normalnim okolnostima Ferrari ne bi dohvatio ali s obzirom na vrlo dobru izvedbu kako u kvalifikacijama tako i u samoj utrci te uz pravovremenu reakciju na kraju utrke, a što je bio i ključ ovoga dobrog rezultata, ne možemo reći kako je ovaj rezultat nezaslužen.
- Kimi Raikkonen – u sjeni cijelog kaosa koji se dogodio na kraju, nekoliko je vozača čije rezultate svakako valja spomenuti pri čemu u prvome redu mislimo na još jedan odličan rezultat iskusnog Fernanda Alonsa, svakako i Georgea Russella koji je dohvatio novi bod za Williams. Ipak, zbog nekih dobrih rezultata koji su navedena dvojica vozača ostvarivali u posljednje vrijeme, a zbog kojih smo ih u ovoj rubrici već spominjali, odlučili smo istaknuti onaj Kimijev. Kao prvo, zato što je Fincu ovo tek treći upis bodova u ovoj sezoni i kao drugo zato što je ovaj treći bio i u bodovnom smislu najbolji.
Gubitnici:
- Lando Norris – neosporno najveći luzer nedjeljne utrke na kraju je ispao Lando Norris. Čovjek koji je ostvario svoj prvi pole position u karijeri bio je doslovno na nekoliko kilometara i od prve pobjede koja mu je doista nesretno ispala iz ruke. Mladi je Britanac utrku odradio gotovo savršeno, u vozačkom ali i taktičkom dijelu priče sve je napravljeno bez greške, no preveliki rizik koji je uzeo na samom kraju utrke nije se ni najmanje isplatio pa je tako Norris osim bez pobjede ostao i bez gotovo sigurnog postolja koje je imao čak i u vrijeme kada su se prve kišne kapi pojavile na stazi. Neki će reći neiskustvo, neki možda i glupost McLarenovog pit walla koji je zasigurno imao bolje informacije o količini i intenzitetu kiše od Landa koji je inzistirao na ostanku na stazi. Iako je proglašen vozačem dana i iako je na kraju Norris bio moralni pobjednik, ne dvojimo kako ga niti jedan od navedenih faktora nije ni najmanje utješio i smanjio žal za ovom velikom propuštenom prilikom koja se baš i ne ukazuje svaki dan.
- Charles Leclerc – zapravo se malo toga pozitivnog i pametnog može reći u vezi Leclercovog izleta u Rusiju. Za razliku od primjerice Verstappena i Bottasa, Monegašanin se nije uspio oporaviti od starta iz podruma poretka i iako je u utrci pokazivao određene znakove života već sto puta spomenuta kiša u konačnici mu je presudila i stavila točku na loš kraj lošeg vikenda.
- Sergio Perez – nakon prilično solidnog starta u sezonu kada je Meksikanac isporučivao manje više očekivana rezultatska ostvarenja s naznakom ka daljnjem napretku, no u posljednjih nekoliko utrka Perez se nalazi u popriličnoj krizi rezultata. Od Velike Britanije do Belgije išla je serija nule za nulom, a na solidno peto mjesto iz Italije ponovno je na neki način bačena sjena još jednim bljedunjavim rezultatom. Rezultatom, ne i nastupom jer ne možemo reći kako je na utrci u Rusiji Perez bio neaktivan i loš s obzirom da je pred kraj utrke Meksikanac bio u šemama za čak i za postolje. Na kraju nažalost priča slična kao i Norrisova jer je na ruletu u procjeni razvoja vremenskih neprilika Perez pogriješio i u konačnici iščupao tek dva mršava boda. U borbi s Mercedesom veliki minus koji će se sve teže nadoknađivati.
- Aston Martin – na startu utrke i Vettel i Stroll imali su vrlo izgledne i solidne preduvjete za ušićariti ponešto s ovog vikenda u Sočiju. Ipak, s obzirom na promjenjivu formu i činjenicu kako se već neko vrijeme ta momčad kreće u ritmu bodovi-nula-bodovi-nula, sada je valjda da bi se zadovoljio navedeni slijed, nakon upisanih bodova u Italiji došla na red još jedna nula. Iako je do kraja još 7 utrka i hrpa bodova teško je očekivati kako će primjerice Williams ugroziti njihovo sedmo mjesto, no s druge strane konkurenti iz sredine malo po malo i sve osjetnije bježe jer poneke ukazane prilike Vettel i Stroll ne koriste baš previše često ni previše dobro.
- AlphaTauri – za kraj još jedna momčad u cijelosti. Jednostavno rečeno, od ove smo momčadi s obzirom na prikazano i na slobodnim treninzima pa i u kvalifikacijama očekivali nešto više. Kao i kod većine navedenih spomenutih gubitnika, i u slučaju Alpha Taurijevih vozača uz ne baš bajan start utrke, priču je pokvarilo kockanje s kišom i prekasnim odlaskom na intermedije. Pomalo netipično, već druga utrka u nizu bez osvojenog boda što se malo po malo pretvorilo u solidan bodovni minus u odnosu na dosadni Alpine koji uporno kucka bodove iz utrke u utrku. Možda će se i Alphama ukazati kakav mega upis kao što se primjerice Alpineu ukazao u Mađarskoj, no bilo kako bilo, žele li u top 5, nule do kraja sezone više ne bi smjele biti opcija.
Imate pravo samo jednom pogađati,
Tko je nazvao motor za 2022 = Power Unit Superfast
Da li su iz Italije?
Realno gledano Russel je možda trebaio biti pozvan kasnije u boks,ali opet bi se našao na meti jačih. U svakom slučaju bolje jedan bod nego ni jedan.
Koliko sam shvatio iz prijenosa Russell valjda jedini nije imao svježi set intermedija. A možda sam i krivo skontao. I da možda, ali samo možda je otišao krug prerano.
Da,sam je rekao da je imao korišteni set,koji su bili več potrošeni,skoro kao slickovi,imao je problema sa držanjem bolida,ali eto…uz malo sreče još jedan bod na kontu,po meni je moralni pobjednik,dok nije otišao u boks držao je jaka i poznata imena iza sebe,i to sa slabim bolidom.
Perez je gubitnik sezone. Čovjek je skupio u zadnjih 6 utrka jednako bodova kao i Russell u Wiliamsu.
To je normalno u r.bullu!
Nevezano za temu, ali eto u zadnje vrijeme češće nego inače posjećujem različite forume što naše što strane vezano za Formulu 1. I onda tamo nađem hrpu zanimljivih što članaka, što klipova. Dosta tih utrka sam odgledao, ali su mi neke stvari prošle ispod radara što bi se reklo. Mada ima i stvari za koje uopće nisam imao pojma. Dobro sad od početka 90-tih pa na ovamo do sada ovisno o pristupačnost interneta u hr sve je bilo na nivou tiskovina. Sjećam se prije uzmem Sportske novosti ponedjeljkom i ono na zadnjoj stranici šturo da ne može biti šturije o… Read more »
Vozi F2 za Alpine.
Thx. Jedino bolidi oslikani kao Red Bull mi ono odskaču. Ove ostale nisam baš uspio pohvatati na način da su mlađa kategirija od neke F1 momčadi
I to šta kažeš…
Kad ja kažem da je Perec prosječan vozač u dobroj momčadi,onda hejteri trpaju minuse,i takav dobije mjesto u Rb???
Ma gle lega ne treba se zamarati oko minusa. Šta bi trebao onda reći mody. On izgleda dobija minuse po defaultu.
Ni najmanje se ne zamaram,samo kažem da Perec nije baš tako sjajan kao što svi uglavnom misle.
Gledajući njega onako kroz čitavu sezonu on mi je ustvari najveća nepoznanica. Kada mislim da bi mogao baš sada mogao ostvarit nešto super… ono ništa. S druge strane me iznenadi, doduše rijeđe, ali dešava se. Resto kao da i ne sudjeluje u utrci.
… pardon kroz čitavu karijeru.
Nije sve u vozaču nešto je i u timu.
Pet krugova prije kraja Perez 4. Max 7.
Počinje kiša. Maxa zovu 2 kruga prije Pereza.
Max završava 2. Perez završava 9. sa 40 sekundi iza Maxa!
Da su obojicu zvali u isto vrijeme Perez bi bio 2. Max 3.
Ne samo da igraju unutar tima na Maxa već i unutar drugih timova. Jasno su Gaslyu reki da propusti Maxa, ali Bottasa ne. Tako je i bilo.
Zamisli da je to Toto rekao Strollu.
Kako stoji službeno zaustavljanja u boksu su trajala nekih pola minute plus minus koja sekunda. Perezovo drugo zaustavljanje je neku sekundu ili tu negdje bilo duže nego Verstapenovo bez obzira što je malo poljubio zid prilikom ulaska u boks. E sada obzirom da je bio ispred Verstapena i prije odlaska u boks onda je poprilično izgubio u ta dva kruga jerbo ga je Verstapen obišao raman prije nego će Perez otići u boks
Da. Izgubio je sve pozicije radi toga jer ga tim nije pozvao. Ostavili su ga vani 2 kruga. Znali su da je bolje na intere jer da nisu ne bi zvali ni Maxa.
“Jasno su Gaslyu reki da propusti Maxa, ali Bottasa ne. Tako je i bilo”.
Slažem se, ovo nije bilo fer prema Bottasu, i to forsiranje Maxa ispred Pereza…kako mogu?
Gasly je drugi tim. To je broj jedan zabranjeno.
Drugo, guraju Maxa ispred Pereza jer je to njihova politika poslovanja. Ja nemam problem s tim.
Problem nastaje kad se razlika između Maxa i Pereza prikazuje kao posljedica Maxove vozačke dominacije što nije točno već posljedica žrtvovanja Pereza. Kako taktikama, tako i postavkama bolida.
Realno razlika između Maxa i Pereza bi svakako bila, ali ne ovako drastična. Štoviše mislim da bi realno bila čak i pristojna.
Perez i Max se ne mogu usporediti, isto kao Ham i Bottas.
Te tvoje insinuacije su mi razumljive…nije ti lako. Naviknuti ste da vam ide sve glatko, svih ovih godina…sve te pobjede, bez prave konkurencije. Piši gluposti ako ti je lakše, ali sorry…došlo je vrijeme promjena.
Ma sve pet.
Da slažem da su mu rekli. ali mislim da nije to bilo one esplicite. Bilo je to drugačije rečeno, ali čitajući između redova moglo se je protumačiti kao što si napisao na početku svog posta.
LOL… sad sam tek skontao da ti je početak teksta zapravo citat od nečijeg prethodnog. Inače odličan sarkazam…. sve pet.
Ma da, citirao sam fanatičnog lewisovog svjedoka, kako se isčuđuje, kako može RB da gura Maxa u pobjedu? Nije to u redu od njih:))))
Jbg… ja također tebi replicirao koji post više. I onda skontah da si replicirao Lewis8, a ne meni. Lako se pogubiti ovdje. Jerbo tek kada se stranica osvježi ond se postovi poslože vremenski.
Da, dosta je nepregledno, tko koga i na koji post replicira?
Mogla bi uredništvo poraditi na tome? Da se replike odvoje sa okomitim crtama, i malo uvuku ili izbace.
Ovako je dosta zbrkano i teško za pratit.
Da, slažem se. Al dobro koja replika više ili manje nije bed. Ajd recimo da i to donosi određenu čar među komentare.
E da je babi ona stvar ne bi se baba zvala…Činjenica je da svi koji su do sada vozli sa Maxom bili samo vodonoše,znači opet se povijest ponavlja.
Ricciardo nije bio.
Inače bacim oko na f1 plus ponekad i još rijeđe komentiram. To je izgleda neka antihamiltonovska utvrda. I da tamo se izgleda brišu komentari ali ne samo iz razloga zbog kojih se ovdje brišu. Već valjda kada nisu po mjeri autora ponekad
Ma taj portal kojeg si naveo je katastrofa,bio sam tamo registriran,ali brzo sam odustao,otišao odande,ne sviđa mi se atmosfera i bahati urednik,koji se uredno gurao Blažičku u….
Ma da. Svaki članak bi u osnovi trebao biti nepristran. Ali zato postoji odjeljak s komentarima. Ovo antihamiltonovska utvrda to se više odnosi što je trenutno to aktualno. Ne bih sada sebe nazvao niti prorokom niti optimistom nit pesimistom, ali recimo da se u narednih sezona desi npr. izjednačena borba na stazi između Red Bulla i Ferrarija na tom portalu bi se opet isključivo stavili na jednu stranu. Ne mora biti ta kombinacija. Može biti i druga, a može biti i troboj.
Ovako ja to vidim odličan vozač u ne baš dobrom bolidu. Ne baš dobar vozač u odličnom bolidu. Za njega je prosječna momčad i tamo je najbolji.
Slažem se,imaš plus.