40. INA Buzetski dani: Merli najbrži na treningu

Jubilarnu 40-buzetsku utrku, perjanicu hrvatskog automobilističkog sporta, nastupom uveličalo 240 vozača iz 13 zemalja

BUZET – Prvi natjecateljski dan jubilarne međunarodne automobilističke utrke „40. INA Buzetski dani 2021.“, na brdskoj stazi Most-Peničići, što se neprekidno odvija od davne 1982. godine, nastupom u danu dva treninga uveličalo je 240 vozača iz 13 zemalja. Ugođaj je bio veličanstven, po suhom i izuzetno sparnom vremenu, a nakon prošlogodišnjeg izostanka zbog kovida, publika duž staze duge 5.001 metar, uz poštivanje svih epidemioloških mjera, bila je izrazit dekor jedinstvenog praznika automobilizma kojim se diči organizator Autoklub Buzet i grad oktana, domaćin Buzet.

U bodovnim konkurencijama FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama, FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone za povijesna vozila, te državnih prvenstava Hrvatske i Slovenije, sudjeluje 188 vozača, dok su ostali u promo konkurenciji.

CHRISTIAN MERLI (snimio M. Krpan)

Buzetski rekorder iz 2017. godine, Talijan Christian Merli prototipom „Osella FA30 Zytec LRM“ prikazao je dvije najbrže vožnje treninga u kojima je drugi prolazak bio i najbrži dana u vremenu 2:07,160 minuta i prosjekom 141,582 km/sat. To je još uvijek za nepune tri sekunde slabije od njegova apsolutnog rekorda (2:04,689 minuta) starog „već“ četiri godine. Iako prvi trening nije okončao punom brzinom, jer je bio zaustavljen zbog tehničkih problema prethodnog vozača ispred sebe, drugi talijanski as i višestruki europski prvak Simone Faggioli (Norma M20 FC Bardahl) odvezao je drugi trening slabije tek 838 tisućinki sekunde od Merlija. Vrijedi stoga očekivati, ukoliko i vremenske prilike dozvole, izvrstan dvoboj i završnicu europkog prvenstva među ova dva takmaca, upravo na buzetskoj stazi.

Treće je vrijeme ostvario, još jedan od pobjednika Buzeta ranijih godina, Čeh Miloš Beneš (Osella FA 30) s vremenom 2:12,177 minuta. Među prvih deset ukupnog poretka plasirao se sedmim vremenom i naš Mađar Laszlo Szasz, vozač AK Dubrovnik Racing, koji je formulom Reynard 006 vozio 2:27,577 minuta.

LASZLO SZASZ (snimio M. Krpan)

U Kategoriji I turističkih automobila najbrži je bio, osmim vremenom ukupno Poljak Szymon Lukaszczyk u Mitsubishi Lanceru vremenom 2:28,618 minuta. Odmah iza njega s tek 462 tisućinke slabijim vremenom bio je Švicarac Ronnie Bratschi (Mitsubishi Lancer Evo VII). Treći u europskoj, ali prvi u hrvatskoj konkurenciji Kategorije I bio je naš ponajbolji vozač, višestruki državni prvak i vodeći ove sezone Zagrepčanin Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) za upravljačem Mitsubishi Lancera Evo IX ostvarivši vrijeme drugog treninga 2:32,246 minuta. Najveći mu konkurent u dosadašnjem tijeku sezone Dejan Dimitrijević imao je problem zapaljenja njegova Seata u prvom treningu, drugi nije niti vozio, pa je upitan njegov start u nedjeljnim utrkama. Buzećanin Viliam Prodan, član AK Opatija Motorsport, nastupom u Hyundai i20 R5 opravdao je ulogu jednog od favorita za visok plasman. Drugo vrijeme treninga, iza Perekovića u domaćoj konkurenciji garantira mu postolje u nedjelju navečer na kultnom i njegovom Buzetu.

Kada je hrvatsko prvenstvo u pitanju, ugodno iznenađenje treninga je rezultat izvrsnog pazinskog vozača Marina Poropata (AK Istra Racing team) koji se do sada svojim Renault Cliom  pobjedama i pobjedničkim postoljima dokazivao u Formuli driver ili kronometru. Na treninzima je trećim vremenom Kategorije I zablistao i za dvije sekunde bio brži i od četvrtog, 18-godišnjeg Riječanina Matije Jurišića, koji svojom Škoda Fabiom S2000 cijelu sezonu nastupa, kao jedini hrvatski automobilist na FIA Prvenstvu Europe i ima dobre izglede za visok plasman u Grupi 4 i Kategoriji I. U današnjim treninzima FIA Grupe 4 Prodan je imao prvo, a Jurišić treće vrijeme.

U konkurenciji hrvatskog prvenstva povijesnih vozila najuspješniji na treninzima bio je Željko Pavičić (AMK Zanatlija Zagreb) u Opel Kadetu, a slijedili su ga Igor Vičević iz AK Rijeka u VW Schirocco Gti i Dino Ćućić (AK Opatija) u Suzuki Swiftu.

Nedjeljni program počinje već od 8,15 sati vožnjom skupine vozila u promo vožnji, da bi od 9 sati krenula prva od dvije bodovne utrke čiji se rezultati na kraju, za konačni poredak, zbrajaju. Buzetska utrka moći će se pratiti i u direktnom prijenosu putem „live streaminga“ na web kanalu Buzetskidani i Facebooku, Youtube i i TV kanalu Novinet.hr. Svi koji dolaze na utrku moraju posjedovati neku od kovid potvrda ili obaviti brzi test na BP Crodux, na istočnom ulazu u Buzet.

Autor: Miroslav Krpan

Related Posts