Nagrada Hrvatske na Grobniku: Oktanski spektakl na 32 stupnja

Na utrci u nizu bodovnih konkurencija FIA CEZ, međunarodnih kupova i šest državnih prvenstava sudjeluje 135 vozača iz 14 zemalja.

GROBNIČKO POLJE – Užareni asfalt Automotodroma Grobnik, u uobičajenom ljetnom terminu, na tradicionalnoj međunarodnoj automobiliustičkoj utrci „Nagrada Hrvatske 2021.“, poprište je dvodnevnog programa više različitih kup i prvenstvenih utrka od kojih najznačajnija FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone i dvije bodovne utrke hrvatskog prvenstva na kružnim stazama. U još jednoj vrhunskoj organizaciji ASK Kastavac i Udruge „Staza Grobnik“, uz partnerstvo s Automotodromom Grobnik, sudjeluje 135 vozača iz 14 zemalja.

Poslije niza godina doživljaj za pamćenje bio je ispunjeni startni grid sa 34 identična automobila Twingo u okviru TWC4 „Twingo Eurocup powered by Glaso“, a utrka je bila još zanimljivija. Već poslije krug i pol izdvojila se vodeća petorka izmjenjujući se narednih 15-tak minuta vožnje na čelnim pozicijama, dok se iza njihovih leđa s pristojnim odstojanjem u grupicama vodila bitka za svaku poziciju. Bilo je izlijetanja, potom jedno okretanje na krov na izlazu iz zagrebačkog zavoja, bez posljedica po vozača, ali četiri minute prije kraja bilo i uzrokom prekida utrke. Pobjednički pjenušac ispijao je, i uz malo sportske sreće najbrži sa treninga srpski vozač Mihajlo Mladenović ispred čak četvorice Slovenaca. Dejan Robida zaostao je tek 33 tisućinke sekunde, Luka Glazer 178, Nik Štefančić 393, a David Stušek 393 tisućinke sekunde. I šesti Makedonac David Malinkovski završio je u istoj sekundi pobjednika (+751 tisućinke). Izvrstan 11. u brojnoj i dobroj konkurenciji osvojio je domaći vozač Viktor Turina iz AKK Anvi Racing Grobnik.

Sam početak manifestacije, neposredno po svečanom otvaranju u kojem su pored domaćina sudjelovali i gradonačelnik Kastva, načelnica Čavala, predsjednik HAKS-a, te predsjednik NO i predsjednik Uprave Automotodrom Grobnik, u samom startu utrke CEZ Group 4 (GT) došlo je na svega 30-tak metara od startne linij, na startnom pravcu, do sudara Mađara Gabora Kismarty-Lechnera (Cupra TCR) i Srbina Zorana Kastratovića (Chevrolet Cruze W), srećom bez posljedica po vozače, ali zastojem od 20-tak minuta čišćenja staze. Poslije 14 krugova pobijedio  je Čeh Tomaš Miniberger u KTM X-Bow GTX.

Talijan Paolo Brajnik, vozač sa srpskom licencom vozeći formulu Dallara F-320 još je jednom potvrdio vrhunsku klasu pobjedom u konkurenciji formula CEZ Group 2. U jutarnjim kvalifikacijskim treninzima vozio je brže od svog, ali i aktualnog apsolutnog rekorda staze koje je ostvario prošle godine, ali isto nije uspio ponoviti u službenoj utrci. Novu priliku ima u nedjeljnoj utrci.

Srpski internacionalac Milovan Vesnić pobjednik je prestižne utrke TCR Eastern Europe prošavši ciljem tek 391 tisućinku sekunde brže od Poljaka Bertosza Groszeka koji mu je svih 25 minuta vožnje „puhao“ za vratom. Vozili su identičan automobil Audi RS3 LMS TCR. U istoj skupini naš Žarko Knego (Cupra TCR) osvojio je deveto mjesto. Šveđanin Filip Sandström pobjednik je TWC1 Renault Clio Cup Bohemia, a pobjedničko postolje, treću stepenicu osvojio je povratnik na staze Opatijac Rajmond Terčić (ASK Kastavac).

U večernjem programu vožene su prve utrke u dvije skupine hrvatskog prvenstva, a generalni pobjednici utrka bili su Lovro Badurina (KK Rijeka) i Zoran Kotromanović (AK Dubrovnik Racing).

Nedjeljni program gotovo preslikava satnicu subotnjeg i na rasporedu je od 9 do 16 sati ponovo  niz bodovnih utrka.

Autor: Miroslav Krpan

Total
1
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x