VN Abu Dhabija – dobitnici i gubitnici

Tek nešto više od pet mjeseci trajalo je Svjetsko prvenstvo Formule 1 2020. Tako kratka sezona nije viđena još od 1966. godine, ali tada je voženo samo devet utrka, dok smo u ovoj pandemijom pogođenoj godini ipak imali vrlo lijepi broj od 17 Grand Prix vikenda. S obzirom na navedeno i sva zbivanja na koja sport i sportaši nisu mogli utjecati, slobodno možemo reći da je veliki dobitnik ove godine – Formula 1.

U jednom periodu činilo se da će održavanje utrka biti teško dostižno, možda i neizvedivo, ali uz ogroman napor svih sudionika sezona je ipak vrlo uspješno odrađena. Kad su vozači u pitanju, imali smo tek tri slučaja zaraze koronavirusom, a iako su utrke vožene u neobičnim uvjetima praznih tribina, fanovi uz male ekrane najčešće su mogli biti zadovoljni jer vidjeli smo popriličan broj dobrih i uzbudljivih utrka.

Ako ćemo biti sasvim iskreni, posljednja utrka sezone, Velika nagrada Abu Dhabija na stazi Yas Marina, nije bila jedna od njih. Gledali smo prilično monotonu utrku, koja je odlučivala o malo toga, a čak i te bitke koje je trebalo riješiti, na koncu nisu ponudile preveliku dramu. No, bez obzira na to, određeni dobitnici i gubitnici vikenda isplivali su na površinu. Evo našeg odabira…

DOBITNICI VN ABU DHABIJA

1. Max Verstappen – Nizozemac je dočekao jedan praktički savršeni vikend za njega, Red Bull i Hondu. Djelovao je jako dobro od prvog izlaska na stazu Yas Marina, oduševio onim kvalifikacijskim krugom koji mu je donio pole position za 25 tisućinki sekunde ispred Bottasa i 86 tisućinki ispred Hamiltona, a u utrci suvereno vodio od prvog do posljednjeg kruga i pobijedio ostavivši Mercedes preko 15 sekundi. Zašto je inače dominantna sila ostala tako daleko ovoga puta, ne možemo sa sigurnošću tvrditi. Prema nekim informacijama sa staze, motori Srebrnih strijela bili su prilično prigušeni zbog bojazni od kvara na finalu sezone, a Hamilton je isticao da osjeća posljedice bolesti s kojom se borio protekloga tjedna. U svakom slučaju, Mercedes nije bio pravi, a Max je bio tu, spreman uzeti sve ono što je bilo u ponudi. Djeluje pomalo nestvarno da vozač koji je sad već godinama tu, u samom vrhu i po mnogima jedan od najvećih talenata Formule 1, ima tek tri pole positiona i deset pobjeda u 119 startova. S druge strane, na postolju je bio 42 puta i to dovoljno govori u kakvoj eri Formule 1 trenutno živimo. Koliko god sretan bio zbog pobjede, Max već poziva svoju momčad da istim tempom krene s pripremama za novu sezonu.

2. Honda – japanski proizvođač motora upisao je svoju šestu pobjedu u ovoj eri Formule 1, od povratka u natjecanje 2015. godine. Osim same pobjede u utrci, Japanci zaslužuju pohvale jer su njihove pogonske jedinice kraj sezone očito dočekale u boljem stanju od konkurencije. Red Bull nije morao šparati svoje motore u Abu Dhabiju, a još je jedan podatak vrlo zanimljiv. U ovoj sezoni Formule 1 Honda je jedini proizvođač motora čije momčadi nisu dobile niti jednu jedinu kaznu za korištenje prekomjernog broja dijelova pogonskih jedinica. Dakle, Hondine su pogonske jedinice odradile sezonu u skladu sa svim pravilima i ograničenjima, a sjetimo se kako je to izgledalo prije dvije ili tri sezone. Pohvale za to, ali kad je konačno ostvaren taj veliki napredak, samo se dodatno nameće pitanje – zašto se iduće sezone povući iz Formule 1?

3. McLaren – na trećem mjestu liste, treća momčad konstruktorskog poretka. McLaren tako visoko u plasmanu timova nije bio još od 2012. Bilo je tu petih, šestih, ali i onih tragičnih devetih mjesta. Lijepo je vidjeti ovu legendarnu momčad ponovno u Top 3, a na utrci u Abu Dhabiju sve se odigralo njoj u prilog. Norris i Sainz već su u kvalifikacijama najavili dobar rezultat smjestivši se na četvrto i šesto startno mjesto, a u utrci su bili peti i šesti te osvojili vrijednih 18 bodova. Dodamo li tome slabu nedjelju Racing Pointa, za koji je Stroll osvojio samo jedan bod, a Perez morao odustati zbog kvara, zaostatak od deset bodova pretvoren je u veliko slavlje. Norris ima status dobitnika jer je drugu sezonu zaredom u kvalifikacijama bio bolji od momčadskog kolege, ponovno u tijesnoj borbi, omjerom 9 – 8. Sainz je dobitnik vikenda jer se od McLarena oprašta osvajanjem šestog mjesta, u utrci i u poretku, preskočivši na zadnjoj utrci svog budućeg momčadskog kolegu Leclerca. Osim toga, McLaren je objavio značajnu financijsku injekciju američke grupacije MSP Sports Capital i budućnost ove momčadi djeluje vrlo obećavajuće.

4. Daniel Ricciardo – dio McLarenove budućnosti bit će i australski pilot, koji je u Abu Dhabiju odradio još jednu vrlo dobru utrku. Nije sedmo mjesto neki spektakularni rezultat i nije Daniel uspio preskočiti Pereza na četvrtom mjestu ukupnog poretka, ali realno je tako nešto bilo teško i očekivati s obzirom na veliki zaostatak. Međutim, nakon vrlo lošeg 12. mjesta u kvalifikacijama, Ricciardo je u utrci izvukao maksimum. Izrazito dugački prvi stint od 40 krugova na hard gumama doveo ga je do petog mjesta, a kad je odradio zaustavljanje u boksu, vratio se iza McLarena. Osim toga, postavio je i najbrži krug utrke, drugi put ove sezone. Dobar nastup Australca na oproštaju od francuske momčadi.

5. Emocije – Ricciardov oproštaj od Renaulta bio je samo jedan segment emocijama nabijenog vikenda u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Ako već sama utrka nije ponudila neki show, sve ono što se događalo prije i nakon utrke izazvalo je buru emocija, kako kod aktera, tako i kod gledatelja pred malim ekranima. Posebno tužan bio je Perez, koji se od Racing Pointa i svoje ekipe oprostio kvarom bolida. No, čak je i nakon toga tješio svoje utučene mehaničare. Kevin Magnussen oprostio se od Haasa i Formule 1 općenito, već spomenuti Sainz od McLarena, vjerojatno i Daniil Kvjat od AlphaTaurija, iako to još nije službeno potvrđeno. Posebna priča je odlazak Sebastiana Vettela iz Ferrarija nakon šest godina, godina koje Sebu i Scuderiji nisu donijele željene uspjehe, ali tijekom kojih su ipak stvoreni intenzivni odnosi nakon kojih nije lako reći zbogom. Vettel je to učinio pjevanjem Ferrarijeve himne preko radio veze i dijeljenjem piva mehaničarima, a bomboni su ispadali iz usta i na relaciji Vettel – Leclerc. Iskreno ili ne, sad je manje bitno, a usprkos svim tim emocijama, vjerojatno i Vettel i Ferrari jedva čekaju početak neke nove ere.

GUBITNICI VN ABU DHABIJA

1. Racing Point – kad su ranije ove sezone kažnjeni zbog kopiranja dijelova Mercedesovog bolida, u Racing Pointu su se vjerojatno nadali da im oduzetih 15 konstruktorskih bodova neće previše značiti, no dogodilo im se baš suprotno. U Abu Dhabi su došli s deset bodova viška u odnosu na McLaren, a nakon što je tijekom vikenda po zlu pošlo skoro sve što je moglo, ta se prednost pretvorila u zaostatak od sedam bodova. Znali su da ih čeka težak posao jer je Perez zbog kazne morao startati sa začelja, ali vjera u Meksikanca bila je jaka jer do vraga, tjedan dana ranije došao je sa zadnjeg mjesta do pobjede. Međutim, baš kad je započeo svoj proboj, Checo je morao parkirati bolid kraj staze zbog kvara. Stroll nije bio na visini zadatka i nije mogao parirati McLarenu, a pozicije je na kraju izgubio čak i od obojice Renaultovih vozača. Daleko od toga da je četvrto mjesto za Racing Point loše, ali moć koju je imao njihov ovogodišnji bolid obećavala je mnogo, mnogo više. Pereza ipak možemo donekle izuzeti iz gubitničkog statusa jer je ostao na četvrtom mjestu ukupnog poretka, a ako se za njega ne nađe mjesto na gridu za sljedeću sezonu, mnogo će izgubiti cijela Formula 1.

2. Ferrari – na oproštaju od Sebastiana, tragično lošeg bolida SF1000 i sezone u kojoj je proslavio svoj 1000. Grand Prix, Ferrari nije uspio ostaviti dobar dojam. Nekako već po običaju, Seb je zapeo u Q2, a Leclerc prošao u Q3, no morao startati s 12. mjesta zbog kazne iz Bahreina. U utrci je išlo s lošega na gore jer su crveni bolidi ostali na 13. i 14. mjestu, čak iza Raikkonena u Alfi. Vettel je startao odmah iza Ricciarda, odradio gotovo istu strategiju, a konačni rezultat jednoga i drugoga dovoljno govori. Leclercu je pak momčad promašila strategiju jer ga nije pozvala u boks prilikom sigurnosnog automobila, kad su svoja jedina zaustavljanja odradili svi ostali koji su startali na softu ili mediumu. Sve u svemu, ova je utrka za Ferrari bila pravo oličenje cijele sezone, a šesto mjesto konstruktora jedno je od najvećih razočaranja u bogatoj povijesti momčadi iz Maranella.

3. George Russell – kakav povratak u realnost. Prije tjedan dana momak iz King’s Lynna borio se za pole position i pobjedu u bolidu Mercedesa pa pobrao simpatije cijelog svijeta iako je konačni rezultat izostao. Na njegovu žalost, naravno bez ikakvih loših želja za prvaka svijeta, Hamilton je dobio dozvolu za nastup na posljednjoj utrci sezone i to je automatski značilo Russellov povratak u Williams. I svu bijedu te momčadi u ovom trenutku. Ovoga puta nije bilo ulaska u Q2, borba za bodove nije bila niti blizu, a prilikom osvajanja 15. mjesta na Russella teško da je netko uopće obratio pozornost. Što je za njega još gore, barem tako sugeriraju sve najave, mladog Britanca sličan scenarij čeka i sljedeće godine.

4. Daniil Kvjat – Rus je u Abu Dhabiju imao još jedne jako dobre kvalifikacije. Nakon šestog mjesta na VN Sakhira, ovoga je puta bio sedmi, no u utrci to mjesto nije uspio zadržati. Izgubio je čak četiri pozicije i na koncu ostao bez bodova. Bila mu je to posljednja prilika za pokazati svoje mogućnosti vodstvu momčadi, koje još uvijek nije objavilo tko će biti timski kolega Pierrea Gaslyja u 2021. Lako moguće da je Kvjatu to bila posljednja utrka za AlphaTauri, a možda i posljednja u njegovoj F1 karijeri. Iako on najavljuje da jednogodišnja stanka ne bi bila smak svijeta i da postoje određene opcije za 2022., realno je teško očekivati njegov povratak s obzirom na trenutni omjer slobodnih mjesta i kvalitetnih vozača koji na ta mjesta pretendiraju. Ako mu već misle zahvaliti na suradnji, u AlphaTauriju su mu barem mogli ponuditi priliku za dostojan oproštaj.

5. Gledatelji ispred malih ekrana – jedna od onih utrka kad su pravi sretnici bili oni koji su pogledali start i prvih par krugova, onda malo zadrijemali pa se probudili negdje pred kraj. Vidjeli su emocijama nabijen uvod u utrku, čuli oproštajne poruke na kraju i mogli uživati u atraktivnim ‘donutsima’ i paljenju guma. Sve ono između bila je poprilična kamilica. U onom dijelu poretka od sedmog mjesta na niže odvijale su se neke borbe, ali sve su to bila copy/paste pretjecanja uz korištenje DRS-a, koja su rijetko koga trgnula iz sna.

Zadnji segment gubitničke rubrike ovoga puta nadomješta rubriku “događanja u utrci”, ali dobro, nećemo se previše žaliti. Iako je sama sezona bila izrazito jednosmjerna i lišena nekakve napetosti u kontekstu borbe za naslov prvaka, mnoge su utrke bile jako dobre i sadržajne. Kao što je rečeno u uvodu, sama činjenica da je sezona održana predstavlja ogroman uspjeh za Formulu 1 i sve fanove tog sporta.

U idućoj sezoni čekaju nas brojne promjene u vozačkim postavama, povratak dvostrukog svjetskog prvaka, ne baš velike promjene na bolidima, novi CEO Formule 1 i žestoke pripreme novih bolida po novim pravilima za 2022. Nadajmo se da nas opet čeka što više sjajnih utrka, što manje uspavanki, a čekaju nas sasvim sigurno neki novi dobitnici i neki novi gubitnici…

Total
6
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
papaya
15.12.2020. 18:36

Baš tužna godina sa odlascima…..ova korona je mnogo toga izminjala…..doći će neki novi hamiltoni…ja se samo nadam ostanku ferraria,mercedesa,mclarena,williamsa….

avatar
TORPEDO
15.12.2020. 16:07

Budimo realni i otvoreni…još jedna ovakva sezona i F1 će propasti. Ima više razloga…najveća su dosada i predvidljivost,a drugi je nedostatak sponzora…što vuče sve manja gledanost a i covid je nešto pripomogao. FIA i njezini sateliti nek se sad čupaju kako znaju…ova svinjarija traje godinama,zadnji “biser” im je što su dozvolili mladom Alonsu od 39 godina da trenira sa ostalim golobradim tinejđerima. Sve vođe momčadi govore o tome kako je F1 skupa….čak i “Vučić” (Wolfić). Najskuplji dio je taj električni koji kao “simulira” ekološku svijest,napredak…ma koga za to briga…ljudima treba što i u vrijeme gladijatora…kruha i igara! Ne znam tko… Read more »

avatar
mody
15.12.2020. 20:27
Reply to  TORPEDO

nakon 2010 loše od 2014 još gore sta se tice pravila promjena dominacije,,,,

avatar
F1 fan
15.12.2020. 10:36

Dobitnici i gubitnici? Najveći gubitnici smo.mi što smo morali gledati onaj horor od “utrke ” sramota na šta je f1 spala. Kad se malo bolje pogleda cijela sezona je katastrofa , jednio je SC začinio neke utrke, a da nije bilo Sc-a gledali bi svaku utrku kao što je ova bila

avatar
r.u.m.
15.12.2020. 12:12
Reply to  F1 fan

Dali bi tako pričao da je Vettel osvojio WDC ???

avatar
mody
15.12.2020. 09:43

cilj je da se prvemstva odlučivaju u zadnoj utrci kao 2007 2008 2010 to je pun pogodak za gledanost, a ne good job da 1 vozac pobjeduje 13 puta usezoni a timski kolega mu ne moze nista ostali se vozikaju, to nije formula 1, u buducnosti ako jedna momčad dominira onda recimo lewisu dovest maxa ili seba da vidimo bar duele izmedu te jake ekipe a ne procesije,,, i tamo di su staze recimo poput abudabijauvest oibrnuti start pa bi gledali probijanja vodecih i pravih pretjecanja,

avatar
LUTHER
15.12.2020. 12:06
Reply to  mody

kako to postići? već sam napisao nekoliko puta, ne možeš i ne smiješ kažnjavati nekog tko radi bolji posao od drugih… mercedes radi odličan posao, al za loše utrke su krivi svi ostali koji jednostavno ne mogu ili ne znaju napraviti bolji bolid…. ne možeš npr reći da barca i real krenu u sezonu sa minus 10 bodova i da u svakoj utakmici igraju s 9 igrača jer eto, da bude zanimljivije…. drugo, zašto bi dominanta momčad imala dva extra super vozača? samo podsjetnik, senna i prost, lewis i alonso, to si momčadi ne žele dopustiti,dva ega koji će se… Read more »

avatar
mody
15.12.2020. 20:28
Reply to  LUTHER

ti voliš više procesije .da tvoj mercedes ne dominira iti bi ovako govorio no comment budi realan

Related Posts
8
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x