VN Belgije: Dobitnici i gubitnici

Utrka na legendarnom Spa Francorchampsu jedna je od nesumnjivo najiščekivanijih i najomiljenijih postaja u kalendaru. Upravo zato vjerujem kako su svi ljubitelji Formule 1 blagonaklono dočekali objavu kako ćemo i u ovoj čudnjikavoj sezoni i dalje gledati VN Belgije. Ipak svim sklonostima unatoč, teško je reći kako će nam ovogodišnje izdanje ostati u predugom sjećanju jer što se same utrke tiče, nekakav krajnji ishod bio je prilično izvjestan i očekivan. Već poznati trojac na vrhu, prema najavama očekivano dobar Renault, od očekivanja dosta slabiji Racing Point i potpuno pogubljeni Ferrari što u danim okolnostima opet nije bilo preveliko iznenađenje, sukus su onoga što smo gledali na stazi nakon kratke mini ljetne stanke i nastavka jurnjave po kalendaru.

Dobitnici

Moram priznati kako je u tekućoj sezoni pisanje ovih izvještaja i ocjena postao prilično zahtjevan i nezahvalan posao, a to se posebice odnosi na kategoriju dobitnika. Naime krajnje je upitno ima li smisla standardni trojac iz prve lige, Formule 1, A kategorije ili kako god ćemo nazvati mini prvenstvo Hamiltona, Bottasa i Verstappena više i spominjati jer osim slučajne pobjede Bottasa i Maxa ili pak kakvog Bottasovog podbačaja, sve ostalo su mini rotacije unutar njihovog zatvorenog trokuta koje vjerujem više ne uzbuđuju niti njih same. Stoga su u konkurenciji ostali vozači i momčadi koje se bore za ostatke, a čiji su učinci također često ispod očekivanja i realnih mogućnosti (pitati Albona, Racing Pointe, često i Sainza, o Ferrariju da ne pričam). Stoga ispada kako je doista puno lakše kuditi nego hvaliti. Ipak, i ovoga puta izdvojili smo nekoliko vozača koji su zaslužili biti u skupini winnera.

Renault – već u najavi utrke spominjalo se kako bi dvije nadolazeće utrke zbog konfiguracija staza trebale odgovarati momčadi Renaulta. Zbog toga se Ricciarda i Ocona, pokazat će se s pravom, označavalo kao potencijalne dark horse vozače koji bi u ovoj utrci mogli biti faktor (naravno ne baš u kontekstu pobjede pa čak niti postolja u nekim normalnim okolnostima). Naravno, lakše je to reći nego provesti u djelo jer u Formuli 1 postoji milijun situacija koje vas u trenu izbace iz stroja, no nasreću za francusku momčad, to se nije dogodilo. Bez sumnje najbolja ovosezonska utrka za žute bolide završila je respektabilnim pozicijama za oba vozača i što je najbitnije, velikom količinom osvojenih bodova čime se Renault ravnopravno uključio u borbu za do sada neuhvatljivo treće mjesto u poretku konstruktora. Ukoliko bi ovako dobar rezultat ponovili i u Italiji, Renault bi se vrlo lako mogao prometnuti u lovinu za ostatak društva koji puca na mjesta iza Mercedesa i Red Bulla. Naravno, ostaje pitanje mogu li i približno sličan dojam ostaviti i na nekim drugim stazama i ovako dobre rezultate ponavljati malo češće.

Pierre Gasly – iako u konačnici Francuz nije ostvario nekakav izvanserijski rezultat, vjerujem kako je puno onih koji su s odobravanjem gledali proboj njegovog Alpha Taurija prema bodovima. Naime, već uoči početka utrke Francuz je izjavio kako će nedjeljni nastup biti u čast njegovom najboljem prijatelju Antoineu Hubertu koji je upravo ovdje prošle godine tragično nastradao. Jasno nam je kako je Formula 1 surovi profesionalizam u kojem nema previše mjesta za emocije, no svakako i zbog ovoga razloga Gaslyjev rezultat je vrjedniji i veći. Naravno i bez svega navedenog, Gasly je zaslužio pohvale jer je nakon pada na začelje sve konkurentniji Alpha Tauri dovezao u top 10 i ušićario još pokoji bod te tako nastavio svoj pristojan učinak trećim ulaskom u bodove u posljednje četiri utrke.

Lando Norris – u tekućoj sezoni u McLarenu unatoč nekim solidnim rezultatima nikako ne uspijevaju sastaviti dobru i kvalitetnu utrku s oba vozača jer uvijek se nekako dogodi da barem jedan od njih na neki način zaglavi ili podbaci. Zbog takvoga slučaja u kojem zbog kvara na Sainzovom bolidu Španjolac nije niti krenuo u utrku, na Landu je bio zadatak spašavati što se spasiti da. Deseto, odnosno realno gledajući deveto mjesto sa starta, pretvorio je u sedmo što na kraju i nije bog zna kakav napredak, no za McLaren ovi su bodovi nesumnjivo važni. Naime, kao i spomenuti Renault, sigurno je kako će i u britanskoj momčadi pokušati osigurati ulazak među tri najbolje momčadi pa je i u tom kontekstu važno što se na ovaj način, ako ništa drugo, malo ublažio Renaultov veliki bodovni iskorak i održao plasman ispred Racing Pointa, momčadi koje su realno najveći konkurenti u borbi za top 3.

Halo zaštita – nakon uvođenja ovog sigurnosnog elementa na bolide natipkano je vjerojatno na kilometre rečenica i tekstova o njegovoj svrsi, ulozi i razlozima instalacije na bolide. Mnogi su smatrali kako ta skalamerija nataknuta na bolide nepovratno uništava i nagrđuje vizualni izgled te kako zbog smanjene vidljivosti možda i donosi više štete nego koristi. Ipak, bili orijentirani pro ili kontra, u prilično ružnom sudaru koji su doživjeli Giovinazzi, a potom i Russell, pokazalo se kako sigurnost nema alternativu. Scena u kojoj je Russell naletio na kotač koji je prilikom sudara otpao s Alfa Romeovog bolida i još k tome s dijelovima ovjesa na sebi, bila je prilično gadna. Teško je reći gdje bi, bi li i kojim intenzitetom taj kotač eventualno pogodio i samog vozača, no u brojnim situacijama u sportu i izvan njega svjedoci smo kako se nesreće često događaju upravo u nevjerojatnim i često teško objašnjivim okolnostima. Stoga još jednom palac gore za sigurnost.

Gubitnici

Carlos Sainz – tijekom protekle sezone Carlos Sainz, a posljedično i McLaren, bili su sinonim za kontinuitet i konstantu. Uvijek na granici dobrog i vrlo dobrog, često i odličnog što im je upravo tim konstantnim kljuckanjem bodova i donijelo četvrto mjesto u poretku na kojem ih uoči sezone 2019. nisu baš mnogi vidjeli. Nažalost u tekućoj sezoni stvari su se za Španjolca poprilično promijenile. U dosadašnjih sedam utrka upisao je Sainz čak tri nule i tek dva pristojnija rezultata u Austriji odnosno Španjolskoj. Često sputan kojekakvim problemima što je bio slučaj i u Belgiji, Carlos je upisao mršava 22 boda što je rezultat ispod očekivanja i zbog kojega osim samoga Sainza pati i McLaren kome prosuti bodovi u tijesnom fightu konstruktora, itekako nedostaju.

Ferrari – momčad koja je prije samo godinu dana na Spa-u u jednom vikendu uhvatila sve što se uhvatiti moglo i nastupila prilično dominantno, sada je djelovala u najmanju ruku očajno. Prolaz u Q2 na jedvite jade, ćuške koje su im u utrci dijelili valjda svi osim Williamsa i u konačnici bijedno 13. i 14. mjesto (s tim da su iz utrke ispali realno brži Sainz, možda i Giovinazzi) rezime su tragedije u Ardenima. Iako su najavljivali težak vikend zbog kroničnog deficita u snazi motora, nisam vjerovao da bi se Scuderiji mogao dogoditi cirkus ovoga tipa. Jedina stvar koja u ovom trenutku zvuči lošije od Ferrarijeve sadašnjosti je pogled u budućnost i utrka na super brzoj Monzi koja slijedi za tjedan dana, na njihovu sreću bez gledatelja.

Racing Point – nakon dva solidna izdanja na VN Štajerske i Mađarske uslijedila je puška na Silverstoneu. Druga utrka u Silverstoneu, potom i u Španjolskoj, opet su bile solidne pa je po dosadašnjem modelu rada bilo za očekivati kako i u Belgiji dolazi treća nesreća jer to je otprilike model prema kojem su u pinky momčadi funkcionirali u dosadašnjem dijelu sezone. Mala šala ali ono što svakako za Pereza i Strolla nije šala su tek tri mršava boda i prilično neuvjerljiv nastup na Spa-u. Jasno je kako su Spa pa i nadolazeća Monza specifične staze koje često i nisu previše relevantne za cjelokupnu sliku o mogućnostima bolida, no ako uzmemo u obzir kako je ovogodišnji Racing Point u velikoj mjeri istovjetan lanjskom Mercedesu, onda je ovaj loš nastup još intrigantniji. Priča o potencijalu i dalje se vrti i stoji, ali se sve više doima kako je ovogodišnji pinky Mercedes za Racing Pointovu ekipu ili zvijer koju ne znaju ukrotiti ili violina, ili kakav glasovir kojega ne znaju ugoditi i poštelati. Sve u svemu, nekim solidnim nastupima zasigurno se očekivalo više od trenutno četvrtog mjesta u poretku, 90 bodova manjka za Red Bullom i čak minus 200 u odnosu na pravi Mercedes.

Događanja na utrci – nedavno sam u jednom od pregleda spomenuo kako bez kiše, sigurnosnih automobila, raspadajućih guma ili nekog dodatnog x-faktora teško možemo očekivati čak i prosječno zanimljivu utrku pa taman da se ista održava i na legendarnom Spa-u. Izostanak kiše koja u Belgiji inače nije strana i izlazak sigurnosnog automobila taman u vrijeme kada se otvorio pit window, dodatno su smanjile doživljaj i mogućnost za nešto neočekivano. Pretjecanja kojih je istini za volju bilo podosta nisu u prevelikoj mjeri promijenila opći dojam jer su se očekivano događala među bolidima iz druge i treće lige. No kao što znamo, nema potrebe previše kukati jer to je trenutna realnost koja se u normalnim okolnostima utrka neće tako skoro promijeniti. Ako ništa drugo, osobno sam barem uživao u krajoliku i nekim doista sjajnim kadrovima bolida kakvi se teško mogu vidjeti na nekim drugim stazama.

20 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmosedici

Nico Hulkenberg i Mick Schumacher u Alfi već slijedeće sezone?..Piloti tedesci e macchine talianese..piloti inglesi e macchine tedesce..Hahahaha!

LHx6

soprannome italiano testa balcanica , hahahaha

Desmosedici

Hai una testa grande e una mente piccola..hahahaha!

mika.KA

mody, dali je kriv merc sto je najbolji?
tko kriv ferrariu sta nezz dobar bolid napraviti. steta!!!
kada se sjetim 2018 god mozda najbolja sezona u zadnjih 15god. lh sam protiv dva ferraria i r.bulla.
https://www.youtube.com/watch?v=79P35R4-m8w

mody

krivasu pravila koja dopusta mercedesovu dominaciju bolidi sunajveci prpoblerm teski su ,,treba vratiti v8 nadolijevanje goriva, smanjiti elektroniku bolidima..manje boide lagane….u 90imasmo imali utrke dobre,,,,pasta ce ovakva f1 sve se zna unaprijed, lewisNEMA koniurenciju,,, alonso jedobro rekaio, svese zna unaprijed ,,,ziva dosada koja god staza bila lewis bottas,,, nekoc u prošlosti su vozaci s 5 6 pobjeda bili prvaci,,,

mika.KA

imao si dobru sezonu prije dvije sezone.
ferrari je bio odlican, samo tu vas je vozac sj_bao.
ma kakvi v8 motori,zivis u proslosti. to moras zaboraviti.kakvo nadoljevanje goriva!
vidis da su danas bolidi brzi a vas problem sto neznate napraviti bolid (ruzno za rec da neznaju). prije bi rekao da su limitirani sa bolidom radi tajnog dogovora iz prosle sezone

mody

nuisam ja za ferari nego z mclaren ali ovakve dominacije nije bilo nikada u f1 ako je tebi to zanimljivo a i sam lewis kaze da je dosadno onda uzivaj

Worf

ma nemoj. koliko ti je ono mclaren pobijedio utrka u one dvije godine senne i prosta?

LHx6

Još malo da se skinu reze onda može u mirovinu 🙂

papaya

Meni svaka utrka bude na rubu…prvo strepim oce se na startu spucati pa dva tri kruga gledam koliko ham bizi

papaya

pa cilu utrku strepim oce sve zavrsiti kako triba..bome nisam ravnodušan

mody

trebalo j vratiti staru spa 14 km pa da ih vidimo tamo bi bilo razbijanja,, f1 je od 2014 sterilna, bolidi se uopće me kvare a na samom startu utrke nema masovnih sudara,, nema ni pretjecanja 2 na 1 u zanjoj fazi utrkeda lovi ga ispod 1 sekunde, nema ništa zanimljivo,,,, ne očekujem ni u monzi nista,,

LHx6

Stalno si negativa o F1, Doslovno svaki komentar. Gledaš li uopće utrke?

mody

gledam i ne mogiu smislit vise mercedes eto a sta ti vidis zanimljivo u ovakvoj f1?:O jesi ikad gledao duel na stazi’ već se sve zna unaprijed

west 44

Nemoj gledat Mercedes oni su svemir, prati borbe ovih ostalih pikzibnera možda vidiš nešto zanimljivo, dok ne promjene pravila 2022 a onda će opet Mercedes pobjeđivat!!!

LUTHER

utrke su više manje zanimljive, ako izbacimo merc, ostali imaju dobre borbe, i svaku utrku netko pokaže više a netko manje… merc jednostavno godinama radi najbolje bolide, e sad, tko je kriv ferrariju, red bullu… što oni ne naprave bolje bolide (nije ni bitno dal je merc znao prije 2014 kakva će biti pravila ili ne jer to nije garancija da će biti dominanti godinama)… drugo… po meni bi trebalo nekoliko stvari promijeniti (ali naravno, nije ni to nikakva garancija ni zašto).. promijeniti staze u smislu konfiguracija… španjolska, australija…. ukinuti max potrošnju goriva po satu, ak neko potroši sve do… Read more »

LHx6

Ali ima 10 ekipa u F1. Zašto pratiti samo prve dvije? Bilo je dobrih borbi i u Spa.

Desmosedici

Smisao svih takmičenja u svakom sportu, pa tako i utrka F1, je borba za pobjedu..to je ono što prvenstveno svakoga zanima, zašto se sport gleda, a ne tko će biti peti ili deseti.

F1 fan

Ne nema veze što je negativno i ja mogu dosta toga negativnog pisat o zvuku halo zaštiti itd… ali ono što.me kod njega stalno fascinira je da stalno spominje da nema sudara , pa kao jedna staza je dobra jer je tamo bilo opasnih izletanja nekoliko poginulo itd. Pa stari moj jel ti pratiš f1 zbog krša i sudara ili šta znači nema sudara i nije zanimljivo? Promijeni sport rođo

LHx6

🙂

Related Posts