Piše: Goran Dijaković
Prvo je važno da ne strahujemo da će se Ferrari ugasiti, iako su svi preduvjeti tu. No, Maranello je religija i nije u istoj ligi kao ostale momčadi u Formuli 1, sada ili u povijesti. Enzo Ferrari se usudio Chapmana, Tyrrella, Ecclestonea nazvati “garažistima” i, bez obzira koliko je to prije 40 godina izgledalo besmisleno i jako uvredljivo, nije bilo daleko od istine. Iako su stotinu puta prijetili da će prestati, to bi bilo kao da u Serie A nema Juventusa, Milana ili Intera. Dakle, nemoguće. Vratit će se vrlo brzo. U nedjelju, u zemlji broja 1 u nogometu (po FIFA rang-listi, što je smiješno jer smo profesori za njih), a gdje je Ferrari prije godinu sve rasturio u kvalifikacijama i u utrci, ovaj su se put Leclerc i Vettel borili kotač uz kotač za 12. mjesto. Malo je falilo da se opale, što bi cijelom vikendu dalo puni smisao.
Nadamo se da je u Spa-Francorchampsu dotaknuto dno i da će već u nedjelju na Autodromo Nazionale di Monza, biti pomaka. Pa, tko je kriv? F1 je osjetljiva biljka. Binotto i ekipa. Sve su krivo postavili, na početku godine dali cipelu prvom vozaču, što nije viđeno u 70 godina F1. Za konstruktore raznih područja postavili krive ljude koji su danas nemoćni bilo što napraviti. Jednostavno, kupite Adriana Neweyja i to je to. I u Red Bullu, kao uostalom i u cijelom svijetu, svi su navijači Scuderije. Danas svi stolovi “per macchine” u Maranellu rade 0-24. Bit će…
Spa top? Mercedes ima oko 25 KS viška u odnosu na Maxa i na iznimno moćnom trkalištu u Ardenima, gdje se na četiri mjesta juri 300, to je dosta. Lewis Hamilton je ušao među pet najvećih svih vremena (Senna, Schumacher, Fangio, Clark), ali već danas brine o tome kako će povijest tražiti dokaz da je imao neku konkurenciju. 2008. Massa? 2016. N. Rosberg? Šalite se… Ukinuo bih naslov prvaka onima koji sljedeću godinu nakon naslova podviju rep i zbrišu.
Spa nam je konačno donio borbu koju čekamo desetljećima. Ferrari – Williams. No comment.
Iznad svega, nakon 14 godina vratio se Renault (čak najbrži krug u Spa). Čini se da pripremaju sve za povratak Fernanda Alonsa. On će na ljeto imati 40. Zadnji svjetski prvaci s 40 i više bili su Farina, Fangio i Brabham (OK, onda se vozački mogao polagati s 30).
Daniel Riccardo odlazi u najgorem trenutku u McLaren. Izgleda da su Francuzi jači, ali do ožujka 2021. ima još podosta. Zamislite, druge godine u vrhu Mercedes, Red Bull, Renault, McLaren i… i… Ferrari. Zavrijedili smo nakon “lijepe” 2020. Osobno sam prošao koronu, potres, poplavu i na plaži na Krapnju me čekao morski pas. Lijepa godina.
Mercedes i Hamilton su imali samo jednu brigu u Belgiji. Umro im je Chadwick Boseman (44, Marvelov Black Panther), ali su ipak dojurili do druge dvostruke pobjede ove sezone.
Max Verstappen nam je rekao činjenicu: “Dosadno, od 44 kruga, jedno 38 sam mislio na gume i kako ih ne potrošiti”.
Sva ta ekipa Todt, Brawn i ostali ne rade ništa. Uživaju u slavi. Uskoro se neće ništa promijeniti po pitanju tehnike i to je tragedija. Ako ste se dosađivali ove nedjelje i pitali se je li to moguće, je.
Čak je i Lewis rekao: “Ovo nije naša krivica, pritisnite one koji odlučuju.”
Russell je morao u zid nakon što se ispred njega rasuo Giovinazzi. Čak je vizualno nepopularan “halo” odigrao svoju ulogu. AlphaTauri-Honda je isto senzacija. No, oni su i dalje B-momčad Red Bulla i to ne može dugo trajati. Ne zaboravimo da je Seb Vettel davno pobijedio za Toro Rosso, nigdje drugdje nego u Monzi.
Moramo priznati da je F1 obavila sjajan posao. Bit će 17 utrka po cijelom svijetu ’20. Dok NBA mora u Disneyland, nogomet ima smiješan program s Ligom prvaka, naš F1 žanje.
I ovaj tekst je silno dosadan. Beskrajan dan. Kaj je bilo s tim morskim psom na Krapnju? Nije bio gladan ili mu ponuđeno nije baš mirisalo?
[url
[/img][/url]
Nadovezat ću se na priče o Dijakoviću…kad bi pratili moje odgovore na kolumne uvaženog gospodina sve bi se svelo na dvije stvari…pljuvanje po Ferrariju i uzdizanje do nebesa Ayrtona Senne koga ni u jednom svom postu ne zaboravi. Toliko o navijačkom tekstu…iako i sam gospodin dobro zna kako je želja Ayrtona bila voziti Ferrari u F1 ali to ne spominje. Nadalje,živo me zanima odnos snaga nekih ekipa sa začelja kao što su recimo Alfa Romeo,Haas,Williams,pa na kraju i Alpha Tauri…da uključimo motore Mercedesa i Honde u odnosu na Ferrarijeve? A zašto znamo da su ta dva proizvođača najviše varala…dobili su… Read more »
Zaboravio sam o Adrianu Neweyu…najvećem konstruktoru ikad,a da je tome tako govore brojni naslovi njegovih bolida.
On je posebna priča,i on je osoba koga se novcem ne može kupiti,jednom je bio blizu Ferrarija ali ih je odbio,a nudili su mu ogroman novac.
Radije je ostao u tada nepoznatom Red Bullu i potiho radio svoje kreacije.
Na kraju tvrdim…da na šasiju Red Bulla stavite Mercedesov motor,Red Bull bi bio brži!
Dokaz isto jednostavan…za vrijeme izjednačavanja snage atmosferskih motora,najvažnija je postala aerodinamika,a tu je gore opisana osoba bez premca!
On je sa svojim uspjehom najveći konstruktor ikad,a ovi iz Mercedesa su prokleti prevaranti i sotonski izaslanici…daj molim te…briješ neku zatucanu spiku…..
Ljudi trenutno bolje znaju,doći će vrime po 1000 put ponavljam kad ce i tome doći kraj,pa ce vladati Ferrari ili McLaren..ili netko neznam ni ja tko….
Prihvatite više da je Mercedes trenutno moćan do bola
Jednostavno kupite Adriana Neweya….jednostavno pa ,lakse ce Real madrid kupit MESSIA nego bilo ko Neweya njega mozete zaboravit nisu ludi u redbullu da prodaju zlatnu koku
Uz svo postovanje, opet moram primetiti dosta odvaznosti koja se granici sa amaterizmom. Ovisi iz kog ugla se gleda.. Za mene je poprilicno povrsan tekst. Izdvojio bih neke note. 1. Vettel nije vozac no 1 u Ferrariju od sredine prosle sezone, to je bio samo na papiru, jer mu je ugovor to garantirao. Dakle I dalje se nije dogodilo da jedna ekipa otpusti prvog vozaca. 2. Misliti da je bi sam Newy resio Ferrarijeve probleme je vise nego naivno. Pomogao bi naravno, ali ako ti u sred sezone kazu da se moras vratiti 5 koraka unazad, ni carobni stapic tu… Read more »
plaži na krapnju mpas?:))))))ozbiljno??? ma nema vise utk kao prije nelson inigel kotac u kotac hil i šumahe sudari,, montoya i šumaher , brazil 2001 danas gledam procesije i to je to, sve se zna unaprijed….
Po meni , glavni razlog tog problema je DRS , treba što prije ukinut tu glupost
pa tek onda ne bi bilo preticanja jel?
Pa ovo s DRS-om su praktički više obilaženja , a ne preticanja. Ako su isti bolidi , nema nikakve šanse da se ovaj naprijed obrani. Zagovaramo uvijek preticanja , ali mislim da svi mi , ako ćemo biti precizniji , očekujemo borbu. Sjećam se dok nije bilo DRS-a , dva bolida su se znala voziti jedan drugome na repu i po 10 , 15 krugova. Pomno se pripremala taktika , kada i gdje napasti i proći , niz pokušaja , sjajni napadi , trebalo je više vještine , sjajne obrane , baš kako kaže @mody , kotač uz kotač. Samo… Read more »
Tako je. Trebalo bi napraviti staze da imaju sve high DF zavoje mozda pokoji hairpin ali da staze budu brze. Slicni zavoji kao maggots, i jos brze od tog zavoja, to bi bilo idealno. E tek tada bi formula protegla noge kako spada! Ali to zahtjeva masu novaca, ogroman prostor same staze itd i tesk oda ce se to ikada dogoditi.
Po meni, uz ostalo, i današnje suđenje i pravila koja donose suci onemogućuju one prave dvoboje na stazi. Koliko je samo nepravednih kazni dodjeljeno zadnjih godina. I još mi nešto pada na pamet, a to je (možda samo moje subjektivno mišljenje) da su bolide nekada vozili frajeri, danas u bolidima sjede nerdovi.
“, ali već danas brine o tome kako će povijest tražiti dokaz da je imao neku konkurenciju. 2008. Massa? 2016. N. Rosberg? Šalite se…”
Ovo zaslužuje poseban komentar. Omalovažavanje svjetskog prvaka iz 2016.?
Tako ste se svi stisli jer će Hanilton prestići na ljestvici MSa da se svakim danom sve teže suzdržavate.
Ha,ha,ha ludilo postaje sve veće i veće iz tjedna u tjedan kako se bliži trenutak istine i pad weltmaistera sa trona. Teorije zavjere na dnevnoj bazi se izmišljaju a tvorci istih u sljepilu zdravih očiju još vjeruju u njih.Po noći sanjaju Tota i Hamiltona ,glava im puca od Mercedesa a kraja ni na vidiku.Grande Ferrari se pretvorio u crveni šporet kojeg bi prestigla i formula 2 da je u konkurenciji.Ništa oni ne znaju napravit osim makarona i laprdanja u prazno. Gdje je taj jad od švaba ,nisu im ni do koljena. Mercedes će biti najbolji dok bude htjeo bit najbolji… Read more »
ako smeta omalovažavanje rosberga (ja osobno ne..), zašto se onda omalovažava naslov kimi raikkonena 2007?? ne ti osobno govorim općenito..
što se tiče zanimljivosti u utrkama, pa na neki način lako se riješi.. tehnologija je danas izrazito napredovala (u smislu sigurosti), tako da ne vidim problema da se vrati nadolijevanje goriva, plus bez ograničenja potrošnje od 100kg po satu, ukinuti vn španjolske, ili barem promijeniti konfiguraciju..
Onaj tko omalovažava Kimija i njegov naslov spada u grupu istih ne poznavatelja F1 kao i ovi koji omalovažavaju Rosberga. cDA se dodatno nadovežem na Dijakovića, Button aje omalovažio jer ga nije niti spomenuo kao Lewisovog timskog kolegu. Dok je još 2007. Dijaković ne dugo i široko govorio protiv Hamiltona. Pardon, nije nikog omalovažavao – samo piše satirično 😉
Lijep navijački članak. Nego nikako da netko pojasni zašto Ferrari prijeti da će otići i izražava nezadovljstvo, što se onda prelsiava i po portalima, a uporno je tu u F1?
Evo ja ću objasniti, iako je objašnjeno već jako davno, ali nije baš svakome razumljivo.
Ferrari prijeti zato što je nezadovoljan tretmanom (a bome i rezultatima), pa je to jedino što mu preostaje. Za razliku od nekih drugih timova koji u dogovoru sa FIA-om kroje pravila u F1 kako bi osigurali svoj uspjeh.
Ferrari je i dalje uporno tu u F1 jer je istinska trkaća ekipa, a ne neki ured u mega korporaciji koji kupi neku lokalnu ekipu u engleskoj i zatrpa je novcem. I onda danas postoji a sutra ne.
Kakvo je to objašnjenje? Ferrari prijeti da će otići jer je nezadovoljan, onda se ne promijeni stanje (kao što vidimo). Ferrari ostaje i dalje prijeti i dalje se ništa ne mijenja. Ferrari je skoro pa zadnji. I dalje prijetnje ne pokazuju rezultata.. Evo 13 godina je prošlo od naslova. Nekad je prolazilo i 19 godina. Postavlja se pitanje jel Ferrarijeve prijetnje uopće i pale. Ako pale s zakašnjenjem od 13 i 19 godina nije baš i da pale. Sad smo na 13 i još se ne nazire kad će prijetnje ovaj put upaliti. Zamisli da tatu pitaš da ti kupi… Read more »
Gle, ja ne kažem da to odobravam, ali tražio si objašnjenje koje nikako da dobiješ, pa sam ti ga ponudio. Isto tako, nitko nije rekao da metoda pali… Ali ako je jedino što ti je u ovom trenutku ostalo od utjecaja u FIA-i – tvoj brand (najvrijedniji od svih timova) i brdo novaca koje to sa sobom nosi cijeloj organizaciji, onda to pokušaš iskoristiti, pa ako prođe, prođe… Nadalje, tvoj primjer je besmislen jer nitko nije nikad rekao da Ferrari računa da će upaliti za XX godina, pa ga neću ni komentirati. Evo zato nešto boljih primjera: Prvi – ja… Read more »
“Nadalje, tvoj primjer je besmislen jer nitko nije nikad rekao da Ferrari računa da će upaliti za XX godina, pa ga neću ni komentirati.”
Pa, to je smisao prijetnji. Prijetiš odlaskom da bi zauzvrat nešto dobio. Što dobiju? Malo novaca da ostanu i priliku da budu drugi i u sredini poretka ili kao sada na začelju? Što točno dobijaju i profitiraju s prijetnjama?
“Gle, ja ne kažem da to odobravam, ali tražio si objašnjenje koje nikako da dobiješ, pa sam ti ga ponudio. Isto tako, nitko nije rekao da metoda pali… Ali ako je jedino što ti je u ovom trenutku ostalo od utjecaja u FIA-i – tvoj brand (najvrijedniji od svih timova) i brdo novaca koje to sa sobom nosi cijeloj organizaciji, onda to pokušaš iskoristiti, pa ako prođe, prođe” Tako je, ima vrijednost u reklami. Zato su u F1. Nikakvi emotivni razlozi. Znači slažemo da blefiraju kad prijete kako i sam kažeš ako prođe prođe. Tako da ovi shvate da isto… Read more »
Osim toga, mala digresija, nisam siguran da baš nikad nije palilo. Dok je u Ferrariju bio LdM, a F1 su vodili Bernie i Max, Ferrari je uz prijetnje već ozbiljno radio na paralelnoj seriji i uz veliku galamu ipak su na kraju dogovorili kompromisni put dalje. No to su bila druga vremena sa puno jačim likovima od ovih danas.
“Ferrari je i dalje uporno tu u F1 jer je istinska trkaća ekipa, a ne neki ured u mega korporaciji koji kupi neku lokalnu ekipu u engleskoj i zatrpa je novcem. I onda danas postoji a sutra ne.”
Ferrari je u F1 jer je prihod-rashod u plusu. Nikakve “istinske trkaće ekipe” nisu razlog što je Ferrari u F1. Iz istog razloga tu je i RB.
Opet se vraćamo na sam čin prijetnji koji je uvijek glorificiran od strane navijača kao neki dokaz kako FIA treba Ferrari. Znamo koliko dobiju novaca. Merc je dobio više novaca jer je prvi u zadnjih 6 godina nego Ferrari. Što točno dobiju tim prijetnjama? Da budu prosječni?
Samo mali podsetnik da je Mercedes usao u F1 iskljucivo pod odredjenim uslovima, I da svako malo kruzi prica da nisu sigurni ostaje li im se tu, tj. da odlaze.. Isto vazi I za RB.. Kao sto rekoh ranije, “nanjusili su krv” zbog nesretnog slucaja u Ferrariju I sad se izivljavaju
Zasto Ferrari nikad nece izaci iz F1?
Zato jer dobivaju masu love iako im je bolid kanta + to im je najbolja reklama.
Oni da dobiju 300 milijardi dolara nikad nece doci prvi, jer su team nesposobnih.
Sta ce im lova pomoci kad zajebu utrku losim taktikama, forsiranje losih vozaca tipa “vettel” kojeg drze 5 god, greske u boksovima, itd..