Nakon višemjesečne stanke, a na oduševljenje obožavatelja diljem svijeta, Formula 1 se vratila u naše živote. Nakon interesantne prve utrke za VN Austrije koju smo pratili proteklog vikenda, priča se ovaj tjedan nastavlja na istoj stazi u Spielbergu, tj. Red Bull Ringu.

Utrka pod nazivom Pirelli Velika nagrada Štajerske (Grosser Preis Der Steiermark) vozit će se na 4,318 kilometara dugoj stazi ove nedjelje. Bit će to prva utrka ikada koja će nositi naziv VN Štajerske, po austrijskoj regiji u kojoj se nalazi Red Bull Ring. Posljednji put da je jedna zemlja ugostila dvije utrke za redom u istoj sezoni bilo je 1995. godine kada su u Japanu organizirane Velika nagrada Pacifika (Aida) i Velika nagrada Japana (Suzuka). Nakon utrke koja slijedi u nedjelju, bit će to prvi put u povijesti Formule 1 da se na istoj konfiguraciji staze voze dvije utrke prvenstva za redom.

Prošli tjedan, na današnji dan, prisjetili smo se povijesti utrkivanja u Austriji, a danas ćemo ponoviti nekoliko zanimljivih činjenica o Velikoj nagradi Austrije.

  • Predstojeća utrka na stazi u Spielbergu bit će 34. utrka Formule 1 u Austriji. Inauguralna Velika nagrada Austrije bila je 1964. godine na stazi u zračnoj bazi Zeltweg, a sve ostale održane su na stazi u Spielbergu.
  • Prva konfiguracija staze u Spielbergu, koja je nosila naziv Österreichring, bila je 5,9 km duga. Skraćena je na 4,7 km pred povratak u Formulu 1 1997. godine, kada se vratila kao A1 Ring.
  • Red Bull Ring drži rekord za najbrži krug u kalendaru Formule 1, iako se radi o četvrtoj najsporijoj stazi u kalendaru (iza Monaka, Meksika i Brazila).
  • Niki Lauda je jedini Austrijanac koji je pobjeđivao u Austriji. Pobijedio je 1984. godine, na putu ka svom trećem naslovu svjetskog prvaka. Osim Laude, samo još jedan svjetski prvak je dolazio iz Austrije, a to je Jochen Rindt, koji je naslovom svjetskog prvaka za sezonu 1970. okrunjen posthumno.
  • Red Bull Ring je, uz staze Circuit de Barcelona – Catalunya, Silverstone i Circuit of Americas, staza na kojoj se osim prvenstva Formule 1 voze i utrke iz MotoGP kalendara.
  • Alain Prost je najuspješniji vozač na utrkama na Spielbergu, pobijedivši tri puta sredinom osamdesetih. Sa šest pobjeda, McLaren je najuspješniji konstruktor, iako im momčad Mercedes diše za vratom. Vozači Mercedesa su, od povratka staze u kalendar 2014. godine, pobijedili pet puta.
  • Posljednja dva puta, ne računajući već prošlotjednu utrku, pred publikom je pobijedio Max Verstappen, a izgledalo je kao da je vozio utrku pred domaćim gledateljima. Naime, neizmjerno mnogo gledatelja je iz Nizozemske doputovalo pratiti svog sunarodnjaka. Prošlotjedna utrka na kojoj je pobijedio Finac Valtteri Bottas, vožena je bez publike.
  • Maxova pobjeda na VN Austrije 2019. bila je njegova šesta pobjeda u karijeri, nakon koje je pobijedio još dva puta, na VN Njemačke i VN Brazila prošle godine.
  • Charles Leclerc je prošle godine izgubio pobjedu nakon što je vodio većinu krugova utrke, i to drugi put te sezone. Pobjednik Verstappen i drugoplasirani Leclerc bili su najmlađi pobjednički par ikad. Da je pobijedio, bila bi to prva Leclercova pobjeda u karijeri.
  • Prošlogodišnja pobjeda momčadi Red Bull Racing Honda bila je prva pobjeda za Hondu kao dobavljača motora nakon VN Mađarske 2006., kada je pobijedio Jenson Button za Lucky Strike Honda Racing F1 momčad. Osim toga, bila je to druga pobjeda za Hondu u 27 godina.
  • Četverostruki svjetski prvak, Nijemac Sebastian Vettel, nikada nije pobijedio na utrkama za Veliku nagradu Austrije. Od sedam utrka na stazi u Spielbergu na kojima je nastupio, vodio je samo pet krugova.
  • VN Austrije 2019. godine je jedna od devet utrka u povijesti Formule 1 koja je završena bez odustajanja ijednog od vozača. Isto se ne može reći za prošlotjedno izdanje, kada je odustalo devet vozača (Daniil Kvyat i Alexandar Albon su kvalificirani u konačnom poretku jer su završili više od 90% utrke, ali nijedan od njih dvojice nije prošao ispod ciljne zastave).
  • Pet vozača je prvi put pobjeđivalo na VN Austrije: Lorenzo Bandini (1964.), Vittorio Brambilla (1975.), John Watson (1976.), Alan Jones (1977.) i Elio de Angelis (1982.).
  • Brambilla se slupao samo nekoliko trenutaka nakon prolaska kroz cilj. Utrka je trajala samo 57 minuta, a skraćena je zbog kiše. Počasni krug Brambilla je vozio u značajno oštećenom bolidu.
  • David Coulthard se na podij na VN Austrije penjao pet puta zaredom od 1997. do 2001. godine.
  • Više od jednom na VN Austrije pobjeđivali su Jo Siffert, Alain Prost (po tri puta), Ronnie Peterson, Alan Jones, Mika Hakkinen, Michael Schumacher, Nico Rosberg, Max Verstappen i Valtteri Bottas (po dva puta). Dvije pobjede Joa Sifferta, 1968. i 1696. godine, bile su na utrkama koje nisu bile dio svjetskog prvenstva Formule 1.

U drugu utrku sezone Valtteri Bottas ulazi s najviše bodova (25), a sedam manje ima Ferrarijev Charles Leclerc. McLaren se znatno popravio u odnosu na ono što smo gledali prethodnih godina, a mnogo se očekuje i od aktualnog svjetskog prvaka, Lewisa Hamiltona. Sve u svemu, predstoji nam sigurno interesantan vikend.

2
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
F1 fan

Pa dobro zašto nisu uveli neku promjenu? Bilo šta pa čak i gume da su promijenili da se malo zakuha

avatar
Član
mody

nadajmo se da ce i ova biti zanimljiva, bolje da je početaj u austriji nego po aziji da je prvenstvo počelo u ozujku vec bi hamilton bio prvak